Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 3 ore, spirica a spus:

Pe principiul acesta se poate face si altfel. Se monteaza in carosabil magneți permanenti, pe masina aflandu-se bobina captatoare. Tot prin inductie, tot camp magnetic variabil. Dar metodele sunt cam, sa-i zic asa, "înfranătoare" pentru masina.

Poate gresesc.

Sper ca nu-i decit o gluma. 

Și la generatoare ai în general magneți permanenți și bobine.

Dece nu generează electricitate fără să-i aplici din exterior o forța mecanica care să invirta generatorul? Generatoarele de genul acesta transforma energia mecanica primita în energie electrică. Pt ca tot timpul exista frecare mecanica, pierderi prin cimp electric radiat și pierderi prin efect joule (bobinele nu au rezistenta electrica zero) randamentul final rezultat este fără excepții subunitar. Asta ca să enumăr doar citeva dintre motivele pt care niciodată randamentul nu va fi supraunitar. Randament supraunitar au doar "perpetum mobile". 

Ideea expusa de tine mai sus nu ar face altceva decit sa transforme energia cinetica a mașinii în electricitate iar randamentul va fi clar subunitar, adică se consuma mai multa energie decit se încarcă în baterii. E o ideie bună de a frina mașinile nu de a încarcă bateriile, dar aventajul ar fi ca o parte din energia pierduta prin frinare se va inmagazina în baterii. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 4 ore, spirica a spus:

Pe principiul acesta se poate face si altfel. Se monteaza in carosabil magneți permanenti, pe masina aflandu-se bobina captatoare. Tot prin inductie, tot camp magnetic variabil. Dar metodele sunt cam, sa-i zic asa, "înfranătoare" pentru masina.

Poate gresesc.

Principiul asta a fost enuntat de fizicianul sovietic Babat in anii `40, este descris pe larg in brosura "Tara electricitatii"|:

https://www.galeriile-cismigiu.ro/tara-electricitatii-g-babat-editia-a-ii-a-p72881/print

 

Citat

Sper ca nu-i decit o gluma. 

Și la generatoare ai în general magneți permanenți și bobine.

Dece nu generează electricitate fără să-i aplici din exterior o forța mecanica care să invirta generatorul? Generatoarele de genul acesta transforma energia mecanica primita în energie electrică. Pt ca tot timpul exista frecare mecanica, pierderi prin cimp electric radiat și pierderi prin efect joule (bobinele nu au rezistenta electrica zero) randamentul final rezultat este fără excepții subunitar. Asta ca să enumăr doar citeva dintre motivele pt care niciodată randamentul nu va fi supraunitar. Randament supraunitar au doar "perpetum mobile". 

Ideea expusa de tine mai sus nu ar face altceva decit sa transforme energia cinetica a mașinii în electricitate iar randamentul va fi clar subunitar, adică se consuma mai multa energie decit se încarcă în baterii. E o ideie bună de a frina mașinile nu de a încarcă bateriile, dar aventajul ar fi ca o parte din energia pierduta prin frinare se va inmagazina în baterii. 

Editat 34 minute în urmă de sesebe

Sper  ca Dvs. glumiti...asa functioneaza un motor linear!!! Trenurile Maglev nu ar fi posibile fara acest sistem.

Editat de Spitfire
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Spitfire a spus:

...... 

Sper  ca Dvs. glumiti...asa functioneaza un motor linear!!! Trenurile Maglev nu ar fi posibile fara acest sistem.

Trenurile Maglev nu generează energie ci o consuma. Discuția era despre încărcarea wireless iar propunerea era un fel de perpetum mobile: mașina se deplasează acționat de motorul electric alimentat de baterii care se încarcă wireless datorită interacțiunii dintre bobina de pe mașină și magneții îngropați în asfalt. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

trenurile maglev sunt energofage, cine va va realiza un supraconductor la temperatura camerei va da lovitura.

mai exista propunerea cu tuburile vidate asta ar economosi ceva energie, pentru transportul terestu de marfa pe magistralele importante ar fi de analizat.

Link spre comentariu

Tuburi vidate.

Hai lasa. A bagat ceva abureală tătucă elon musk dar a tras obloanele.

 

Intre timp gm anunta concedieri, altii din industria siderurgică la fel.

Economia e pe datorie demult.

 

Nu degeaba fostu CEO de la Daimler spunea ca industria auto va trece prin niste falimente zdravene.

 

Dar na, noi o ardem cu poluare si alte prostii de parca am avea bani de ele.

Dar hei, vom fi inchisi in orasul de 5 minute, ce treabă ai tu sa te deplaseI atat. La scoala ai la munca. Punct!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări