Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Frica de km la mașinile uzate


rochester21

Postări Recomandate

Sigur ca pica dar una este sa te coste 500-1000E într-un an reparațiile la o mașină se 4-6000E și alte este sa trebuiască sa-i schimbi cutia automata sau motorul după numai citeva sute-mii de km. 

Eu nu m-am lăudat nicăieri ca fac cele mai bune reparații, nici măcar nu ma mai ocup cu asa ceva de mulți ani, dar întotdeauna am dat garanție la lucrările mele. Alții sint mari experți în a alege o mașină second dar nu sint în stare sa garanteze acest lucru nici contra cost. 

Am oferit 1000E pt 1-2 ore într-un tirg de mașini pt a alege o mașină pt care poate garanta.

Cita lume poate sa cistige o astfel de suma LEGAL în jumătate de zi maxim, dar pt asta trebuie sa și garanteze munca depusa, dacă într-adevăr este asa de expert cum se lauda, dacă nu este doar lauda în vint. 

Link spre comentariu
2 hours ago, sesebe said:

Sigur ca pica dar una este sa te coste 500-1000E într-un an reparațiile la o mașină se 4-6000E și alte este sa trebuiască sa-i schimbi cutia automata sau motorul după numai citeva sute-mii de km. 

 

 Ai citit ce am zis mai sus legat de prietenul cu opelul ? Vechime 1an si 9000km la bord, abia prima revizie facuta, impecabila, la mana a doua dar dupa normele multora poti sa consideri masina aia noua, cu "cateva mii de km" cum zici tu. 9000 este nimic. E blocata la reprezentanta opel de mai bine de o saptamana ca nu mai schimba vitezele. Poate exact faptul ca te pricepi la masini te face sa iti dai seama ce aberatie iti cere unu cand vrea garantie la masina SH de la tine, tu nu intelegi.

Mai mananca niste laptic si invata, poate o sa realizezi ce sunt alea masinile, noi sau vechi, oricand poate sa crape ceva, si asa cum am zis - se si intampla sa crape. Acum repet iar poate intelegi prin repetitie: si o masina noua (adica perfecta, nu te duci specialist sa verifici o masina noua, nu ?) crapa, si crapa destul de multe, altfel nu mai exista motivul sa existe garantia. Ce rost avea daca nu o folosea nimeni ?

Link spre comentariu

E greu sa garantezi.

Oricat de bine cunosti modelul si ii stii hibele posibile, daca un samsar e smecher, te arde cu o hiba ascunsa cu care probabil a luat tzeapa si el.

 

De aia una mai putin frecata de la un om serios valoreaza ceva mai mult, bineînțeles dupa ce ai verificat o cat ai putut.

Dar cum la noi 90 la suta din tranzactii sunt sh, masinile luate de noi sunt rare.

 

Apropos, cat costa un bora 2003 1.4 cu distr facuta 156k reali (dar in oras)motoru care merge ok, nu are gaze carter, telescoape tzapene, franele intregi.

Cere doar gume noi. Dot fiind 2011 dar carne au.

Dotari nu prea. Geamuri electrice, interior bej, clima. Toate merg.

Defecte doar estetice si tachetii care bat zici ca e dizeeeeel. Problema specifica, dar mere si asa.

Ambreaju prinde inca ok, imobilizatorul sau ceva la contact schimbat cu nou.

Condusa de o femeie in varsta, nu e duma, aici e masina mamei nevestei, a ei de noua.

Link spre comentariu

Eu nu ma refer la defecte ascunse, ma refer la posibile defectiuni care apar la orice, inclusiv la masini noi, si mai ales relatia cu oamenii intr-o astfel de intelegere in care cumparatorul te-ar stresa de fiecare data cand se gainateaza un porumbel pe capota si are el impresia ca asta i-a modificat mersul motorului. Nici pt o masina nou nouta nu as garanta, pt simplul fapt ca masinile se defecteaza, punem mana pe ciocane si reparam. Se numeste intretinere in multe cazuri.

 

Legat de bora ta probabil valoarea reala o sa iti permita sa iti cumperi o plasma de 140cm, daca o prinzi la reduceri serioase...

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

In cazul ala se pastreaza. E pacat sa dai o masina buna de gratis. Pt oras mere.

De aia imi era frica si mie. Ca lumea nu ar da mai mult de o mie de euro dar cred ca spera la full service si gume noi in banii aia. :))

Link spre comentariu
1 hour ago, dany_cta said:

 

Legat de bora ta probabil valoarea reala o sa iti permita sa iti cumperi o plasma de 140cm, daca o prinzi la reduceri serioase...

O plasma doar de 125 nu merge??

Link spre comentariu

Eu am cumparat Mondeo MK4 nou si la 125 km...adica a treia zi de la cumparare... a pierdut tot uleiul de la servodirectie. Uleiul l-a pierdut pe la caseta de directie....nu mai puteam sa misc deloc de volan...se intepenise complet. Au desfacut caseta au reparat-o si au pus-o la loc. Dupa 5 luni de zile s-a ales praful de anvelopa stanga fata...unghiurile rotilor n-au fost facute cum trebuie la montarea casetei, iar jumatate din calea de rulare a anvelopei era terminata...de parca taiase cineva cu lama din ea. Cam asta se intampla si cu masinile noi...asa ca ori sh ori noua...totul e sa ai noroc de ea. Nu vreau sa generalizez...intotdeauna am crezut ca lucru nou, e nou.....dar se pare ca nu este asa.

Mai norocos am fost de sh-uri decat de masini noi.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Am preferat tot timpul masini noi, singura cu care am avut probleme a fost un Swift, luat in 2003 cred.

Jalnic!

In rest, sa bat in lemn, din 2000 pina in 2018 mi`au trecut prin mina vreo 7 masini de serviciu, toate luate de noi si nici o surpriza tehnica la ele, Nissan, Mazda si Toyota.

Al meu doar Logan`ul ca avind masina de la firma...nu prea era nevoie de el.

Nici cu ala n`am avut surprize mari cu el, l`a condus baiatul cel mic si singura mai urita a fost vestita fulie de alternator, pe la 75Kkm.

Ca SH, am un Patrol 2.8l/6L al baiatului, l`a luat pe la 40Kkm acum 4 ani dar masina era din 1999 intr`o stare aproape perfecta, avea ceva "lustru de padure" de la tras barca.

A fost tinuta in garaj, alaturi de inca vreo 2 masini , de, neamtul era patron de firma si`l folosea doar la barca, avea si barca de vinzare... dar era mai scumpa decit Patrolul :d

Pina acum are cam 75Km, facuti de mine si baiat si singura problema a fost regulatorul de la alternator, ma rog ala era Mitsubishi. asta este echiparea lor originala.

In rest, nimic, revizia anuala, adevarat acolo se lasa cu galeata de ulei... la reviziile mari de 60Kkm ...citeva galeti de ulei!

:d

Link spre comentariu
2 hours ago, Ion_Bumbu said:

Am preferat tot timpul masini noi, singura cu care am avut probleme a fost un Swift, luat in 2003 cred.

Jalnic!

In rest, sa bat in lemn, din 2000 pina in 2018 mi`au trecut prin mina vreo 7 masini de serviciu, toate luate de noi si nici o surpriza tehnica la ele, Nissan, Mazda si Toyota.

Al meu doar Logan`ul ca avind masina de la firma...nu prea era nevoie de el.

Nici cu ala n`am avut surprize mari cu el, l`a condus baiatul cel mic si singura mai urita a fost vestita fulie de alternator, pe la 75Kkm.

Ca SH, am un Patrol 2.8l/6L al baiatului, l`a luat pe la 40Kkm acum 4 ani dar masina era din 1999 intr`o stare aproape perfecta, avea ceva "lustru de padure" de la tras barca.

A fost tinuta in garaj, alaturi de inca vreo 2 masini , de, neamtul era patron de firma si`l folosea doar la barca, avea si barca de vinzare... dar era mai scumpa decit Patrolul :d

Pina acum are cam 75Km, facuti de mine si baiat si singura problema a fost regulatorul de la alternator, ma rog ala era Mitsubishi. asta este echiparea lor originala.

In rest, nimic, revizia anuala, adevarat acolo se lasa cu galeata de ulei... la reviziile mari de 60Kkm ...citeva galeti de ulei!

:d

 

In general astea sunt masinile. Nu o sa faca probleme doar pentru ca este SH. Da, o sa apara maruntisuri la toate, sanse mai mari la alea mai vechi, dar nu e nimic de speriat. Daca ai luat o masina in stare ok, o sa fie in continuare in stare ok cat timp o intreti si nu iti bati joc de ea. Asta e valabil si la nou si la SH. O gramada au groaza de masini SH, au impresia ca masinile sunt daciile 1300 care dupa 60k erau terminate.

Nu o sa bagati voi destula benzina/motorina sa uzati un motor care mergea perfect cand l-ati luat, oricati km ar avea. Daca mergea perfect si il intreti, o sa mearga perfect in continuare. Eu tind sa cred ca mai important e soferul si cel care o intretine decat km masinii. In rest ca iti pica un pivot (stiu multi soferi care nici nu ocolesc sau incetinesc la gropi), un cap de planetara (vina sofer), bucsile (iar conteaza stilul de condus si atentia) si alte maruntisuri - se schimba si gata. Daca o masina are 100.000 nu inseamna ca are toate astea perfecte nici pe departe, pot sa fie deja terminate toate, n-au legatura cu km, in timp ce alta cu 150.000 poate sa le aiba perfecte. Nu exista nici un fel de regula ca o masina cu mai putini km are bucsile, planetarele sau telescoapele in stare mai buna, doar daca o compari cu una noua dar nu cred ca comparam extreme, ci diferente mici, nu ?

Link spre comentariu
4 hours ago, dany_cta said:

Poate exact faptul ca te pricepi la masini te face sa iti dai seama ce aberatie iti cere unu cand vrea garantie la masina SH de la tine, tu nu intelegi.

 

 

Eu nu am inteles afirmatia asta, adica nu e normal ca un vanzator oficial de sh-uri (adica nu vorbim de un privat) sa dea garatie ?

De ce eu ca si client trebuie sa ma pricep sau nu la masini ? Ce, daca imi iau televizor trebuie sa ma pricep la electronica ?

Cand am luat ultima masina am facut un tur pe la mai multi vanzatori si toti imi dadeau garantie 1 an dar am preferat sa iau de la un privat unde nu am avut nici un fel de garantie dar am facut o afacere buna si sunt multumit de masina, au trecut cativa ani.

Bineinteles ca garatia costa, deci iar ajungem la cat avem in buzunar, daca avem 2 scaieti si vrem o lista lunga trebuie sa mai taiem. Masinile garantate nu pot costa putin.

Un alt aspect e ca garantia nu acopera orice. 

4 hours ago, dany_cta said:

 

E blocata la reprezentanta opel de mai bine de o saptamana ca nu mai schimba vitezele.

 

 

Totusi nu putem face statistici cu anumite cazuri selectionate. Sunt milioane de Opel cu cutie automata care merg.

Link spre comentariu
Just now, dany_cta said:

In rest ca iti pica un pivot (stiu multi soferi care nici nu ocolesc sau incetinesc la gropi), un cap de planetara (vina sofer), bucsile (iar conteaza stilul de condus si atentia) si alte maruntisuri - se schimba si gata. Daca o masina are 100.000 nu inseamna ca are toate astea perfecte nici pe departe, pot sa fie deja terminate toate, n-au legatura cu km, in timp ce alta cu 150.000 poate sa le aiba perfecte. Nu exista nici un fel de regula ca o masina cu mai putini km are bucsile, planetarele sau telescoapele in stare mai buna, doar daca o compari cu una noua dar nu cred ca comparam extreme, ci diferente mici, nu ?

 

 

Este corect ce spui, partile de suspensie se inlocuiesc si nu sunt exagerat de scumpe. Apropos, am un Polo vechi cu 370kkm nu au fost schimbate decat amortizatoarele si cateva maruntisuri. Masina a facut aproape toti acesti km pe autostrada sau oricum strazi bune.

Dar daca la primele cutii DSG de exemplu, unde uleiul trebuia schimbat la fiecare 60kkm, daca nu rezulta corect cati km are si daca a fost schimbat cand trebuie mai bine iei una cu schimbator manual. Sunt situatii cand km conteaza. Motorul se uzeaza in functie de km nu de gropi. Nu e singurul criteriu dar daca stiu ca e Mercedes ma astept sa faca 1mil. de km dar daca e fiat panda nu.

Link spre comentariu
26 minutes ago, one said:

 

Este corect ce spui, partile de suspensie se inlocuiesc si nu sunt exagerat de scumpe. Apropos, am un Polo vechi cu 370kkm nu au fost schimbate decat amortizatoarele si cateva maruntisuri. Masina a facut aproape toti acesti km pe autostrada sau oricum strazi bune.

Dar daca la primele cutii DSG de exemplu, unde uleiul trebuia schimbat la fiecare 60kkm, daca nu rezulta corect cati km are si daca a fost schimbat cand trebuie mai bine iei una cu schimbator manual. Sunt situatii cand km conteaza. Motorul se uzeaza in functie de km nu de gropi. Nu e singurul criteriu dar daca stiu ca e Mercedes ma astept sa faca 1mil. de km dar daca e fiat panda nu.

 

La prima afirmatie legat de garantie nu ai inteles ca nu eram eu vanzatorul, omul cerea doar sa imi dea mie 1000euro si sa ii asigur eu garantia la SH-ul pe care si-l cumpara. Daca ti se pare corect, baga-te tu, faci 1000euro.

 

Ce anume se uzeaza in motor in functie de km ? Exista ceva care sa se uzeze si sa nu aiba simptome ? Nu poti sa le vezi cand il cumperi ? Legat de fiat panda de care zici, daca are 1milion de km si nu are simptome de motor uzat care e problema ? O sa te duca inca cateva sute de mii daca motorul e ok. NU zic ca motoarele alea duc 1milion de km, doar incerc sa iti explic ca tu ai un punct de pornire, momentul cand o cumperi si daca e buna acolo, nu o sa devina brusc uzata peste 1000km dupa ce ai luat-o. Poate sa aiba si 5milioane de km, daca e buna in momentul in care o cumperi - care e problema ? Un motor bun si intretinut duce cateva sute de mii de km fara probleme.

Doar legi direct km de uzura, dar scoti din calcul faptul ca uzura SE VEDE ! Deci de ce mai ai nevoie de km atunci ??? Te obliga cineva sa o cumperi fara sa ii ridici capota mai intai ? Nu iti da voie cumparatorul sa te uiti decat in bord ?? O cumperi online cu livrare prin fan-curier ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Toata transmisia este supusa uzurii in functie de km. Pentru fiecare km parcurs motorul face un numar de rotatii deci frecarea, in toate punctele in care apare, isi face efectul, de la pistoane, biele, supape si pana la ultimul pinion.

Asta nu inseamna ca daca masina a facut 300.000 km nu mai e buna si trebuie aruncata, dar eu trebuie sa stiu ca sa o pot cumpara la valoarea corecta.

 

Firmele de asigurari si alte referinte pentru valoarea unei masini iau in considerare aceleasi criterii: anul de fabricatie, numarul de proprietari, km, dotarile masinii, eventual daca e serie limitata. Asta din start, apoi daca masina a fost accidentata si reparata la 5000km clar nu poate avea aceeasi valoare cu una cu acelasi nr. de km. care a avut o viata fara evenimente, dar problemele sunt:

 

- km se dau inapoi - ilegal!

- masinile nu sunt intretinute cum trebuie si cand trebuie - fiecare are dreptul sa faca ce vrea daca e permis dar problema e ca la vanzarea masinii nu rezulta corecta intretinere

- masinile accidentate sunt reciclate -  nu e in principiu gresit dar noul proprietar nu stie

- se combina componente de la diverse masini pentru a compune una - nu e in principiu gresit dar se falsifica documente, in anumite cazuri ar fi necesara re-omologarea

 

 

Link spre comentariu
35 minutes ago, one said:

Toata transmisia este supusa uzurii in functie de km. Pentru fiecare km parcurs motorul face un numar de rotatii deci frecarea, in toate punctele in care apare, isi face efectul, de la pistoane, biele, supape si pana la ultimul pinion.

Asta nu inseamna ca daca masina a facut 300.000 km nu mai e buna si trebuie aruncata, dar eu trebuie sa stiu ca sa o pot cumpara la valoarea corecta.

 

Asta intr-o lume ideala, dar idealul nu are nici o legatura cu realitatea. Intr-o lume reala conteaza si daca omul e genul care:

- lasa masina sa se incalzeasca inainte sa plece la drum din motive "de mediu" nu se mai practica asta, desi ajuta cu tot cu uleiul syntetic;

- daca ii da talpa din prima secunda - majoritatea fac asta in ziua de azi, nu toti, iar afecteaza motorul;

- daca face multe porniri/opriri adica portiuni cand motorul se invarte fara presiune in rampa;

- daca o forteaza, greutate mare, demaraje puternice, sau mers prea linistit, subturat;

- o conduce frecvent sau o lasa mult pe dreapta (se scurge uleiul)

- sta intr-o zona calda sau rece

- daca face km in trafic - motor pornit = uzura cum ai zis tu dar cand stai pe loc nu faci km, deci masina o sa aiba motor uzat cu putini km la bord.

- etc... multe altele

 

Oare mai trebuie sa amintesc ca zonele importante sunt pe lagar de ulei, adica metalul nu este direct contact in contact adica uzura tinde spre zero in conditii ideale (despre asta vorbim, nu ?), nu atinge zero dar atata timp cat se asigura un filtru nou mereu ca sa mentina impuritatiile si un ulei bun uzura acolo este ignorabila, cel putin atunci cand presiunea de ulei e mare (adica in mers normal/turat, dar la relanti presiunea de ulei scade mult, periculos de mult, rezultand iar posibilitatea sa creeze uzura mai mare, sa nu mai urce uleiul pe cilindrii in timp ce astepti in trafic.

Cati dintre cei care dati sfaturi aici au vazut cuzineti uzata in timp ce nu exista o alta problema, la o masina la care s-a facut schimb de ulei si a functionat pompa perfect ? Exista vre-unul ? Pai nu era vorba ca motorul se uzeaza ? Vorbim de masini, nu alte utilaje care mergeau cu M40 si fierbeau in draci...

 

Concluzia: nu ai cum sa te bazezi pe km atata timp cat nu sti cum a fost condusa masina, toate valorile de mai sus sunt mai importante decat km. Deci poti sa te bazezi fix pe starea reala si repet a 25-a oara: starea masurabila, a masinii. O masina uzata are simptome. Nu exista masina cu motorul uzat care sa mearga perfect, decat atunci cand uzura e mica, totul in parametrii, caz in care o sa te duca sute de mii de km, mai mult decat o sa vrei sa o ti.

 

Am desfacut motor cu 190.000km si masurat cilindrii/segmentii, nici un fel de uzura, distanta intre varfuri 0.35mm cand de nou este intre 0.3-0.4. Unde e uzura aia de care povestesti acolo ? O masina noua poate sa iasa cu 0.4mm in timp ce una cu 200.000 parcursi are 0.35 ? Pai aia e mai buna decat una noua ? Da, uzura exista, dar e cauzata mai mult de schimburile de ulei intarziate sau chiar neschimbate si de toti ceilalti factori decat de mersul normal al unui motor. Starea e data mai mult de intretinere si de stilul de condus, nu de km.

 

Acum repet pentru cei care nu inteleg: O masina uzata are simptome. Nu exista masina cu motorul uzat care sa mearga perfect ! Nu te obliga nimeni sa cumperi masina aia uzata. Cumpara alta buna si gata. Dar daca tu calculezi uzura dupa km din bord, s-ar putea sa te trezesti ca cumperi una terminata.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Pai aia e ca la 50k daca e masina de om normal e cam fara batai de cap in majoritatea cazurilor.

Tu uiti ca nu toata lumea pricepe mecanica si ajunge pe mana lui nea dorel care il usca de bani si nu i rezolva problema.

Apoi ii piere pofta de cazane sh.

 

Ce sa faci, daca ar fi meseriasi buni si ieftini nu s ar mai speria nimeni de vechituri.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări