Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Frica de km la mașinile uzate


rochester21

Postări Recomandate

Am observat ca tuturor le e frica de mașinile la mana a doua cu multi km la activ(cu toate ca marea majoritate au km dati inapoi oricum) si tot citesc sfaturi despre cum sa nu cumperi masini prea vechi sau uzate pentru ca după aia nu iti permiti sa le intretii etc. O sa dau aici 4 exemple:

Unchi-miu e innebunit dupa mercedes si a umblat cu doua taxiuri, un "ochios" fabricatie 1998 si in prezent tot cu un E, model 2008.  Ambele masini trecute bine de 600.000 km.  Niciodata nu a avut probleme mari cu ele, doar chestii obisnuite la mașini trecute de 10 ani(macara geam electric defecta, alternator care nu dadea voltajul tipic + cateva erori in bord etc).  Le-a rezolvat cu cateva sute de lei. Ambele masini au fost bine circulate, spre deosebire de fratele lui, unchi-miu nu merge nicaieri pe jos sau cu autobuzul.

Primul din ele, ochiosul, l-a vandut cand a avut nevoie urgent de bani. Precizez ca ochiosul avea mici probleme tipice cu rugina, tipice pentru marca de lux Mercedes, dar nu insist pe problema asta pentru ca e  binecunoscuta.

 

Al treilea exemplu: WW T4 2001 Caravelle luat de taica-miu. Aceeasi poveste, masina trecuta de 10 ani cu mai mult de 500.000km in bord. Singurele probleme erau ca motorul de 2.5 era lent si consuma mult(noi amestecam motorina cu ulei de gatit ca sa economisim cativa lei) si faptul ca nu mai ținea frana de mana.  Am facut turul tarii cu masina aia, n-a avut niciodata nimic de schimbat pe ea. A vandut-o din cauza consumului. Avea si mici probleme cu rugina pe la praguri, dar tabla era atat de solida incat nu deranja decat estetic.

 

Exemplu 4 si ultimul. Dupa T4, taica-miu a luat o cazatura de Audi A4 1999 break quattro, 1.9tdi.  Masina se vedea ca fusese abuzata, era lovita din toate partile si in general se prezenta deplorabil. Pret pe masura, 1300 euro. Cu toate astea, motorul era excelent, ca si sistemul quattro.  Singurele probleme la corabia asta fantoma a fost ca a trebuit înlocuit semnalul/semnalizarea, tapiteria de pe plafon era dezlipita si incuitoarea de pe partea soferului dar si cea de la portbagaj au trebuit inlocuite. O alta problema e ca geamurile electrice pe fata au început sa faca figuri la zero grade, dar inca nu au cedat. Exista si cateva puncte de rugina in locurile unde masina a fost lovita, dar tinand cont ca implineste anul asta 20 de ani, eu zic ca se tine bine.

 

 Nu știm cati km reali are, in bord arata vreo 450.000 dar banuiesc ca de fapt e vorba de vreo 6-700 pentru ca tata e al 4lea proprietar si in 20 de ani se intampla multe cu o masina.

In prezent, după doi ani ne gandim sa o vindem pentru un model mai nou de A4, dar cred in continuare ca e o rabla excelenta. Mai merge tinuta cativa ani.

Motorul de 1.9 si ~130 cai trage exemplar si consumul nu e exagerat deloc, probabil undeva pe la 7/100 per medie. 4x4 e iarasi excelent de avut iarna. Altii se chinuiesc cu lopatica dupa ninsoare, rabla impingea zapada si iesea.

(Apropo, masina e de vanzare acum pentru ca taica-miu e plecat din tara iar eu nu am carnet ;)

 

In concluzie, masinile vechi si uzate nu trebuie sa sperie pe nimeni, indiferent de numarul de km. Modul in care au fost intretinute conteaza mai mult ca km facuti. Si oricum, daca schimbi masina la 3-4 ani după ce o iei sansele sa se intample ceva catastrofal in perioada asta sunt destul de mici. Se mai intampla, dar la o adica e si normal, nici o masina nu rezista 10-20 de ani fara sa bagi bani în ea. 

 

 

Editat de rochester21
Link spre comentariu

E atat de relativ ce spui tu aici incat nu poate fi considerat un etalon general. La masinile sh. e o adevarata loterie, dar daca iei un specialist cu tine (care cunoaste cu adevarat comportamentul pieselor uzate - motor, ambreiaj, servodirectie, servofrana, turbina, cutie de viteze), ai sanse sa tai 60-70% din eventualele defecte si viitoare cheltuieli (deci eventuala teapa nu va fi una monumentala, ci una mai micuta). Conteaza si de unde e cumparata masina sh. Daca e din Romania clar are multi km si dati inapoi, asta inseamna motor uzat si clar neintretinut, ca doar d'aia o vinde ca i-a venit vremea service-ului motorului, iar tu ramai cu un cazan care merge nesatisfacator si consuma mult. Concluzia mea...o masina cu multi km luata din Romania e un semn de alarma pentru tepe (totul tine de mentalitate si nivelul economic al tarii in cauza).

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Eu nu am zis nimic de etalon, am dat 4 exemple.  Nu sunt firma de taximetrie.  

 

Viata e prea scurta ca sa-ti fie frica de orice si sa mergi cu "specialisti" peste tot. Sigur, daca dai 10000 de euro pe o masina la mana a doua da, inteleg ca vrei si o verificare.

 

Dar eu am vorbit aici de masini foarte ieftine, de cateva mii de euro. Repet, se intelege ca orice masina uzata e o loterie, dar nu e ca si cum ai dezgropa o bomba. Masina e inca un lux in Romania si de asta toți vor lux ieftin, ceea ce nu exista. Dar nici extrema cealalta nu e valabila.

 

Atat timp cat pastrezi 1/5 din valoarea masinii pentru eventuale reparatii după achizitie eu zic ca esti asigurat.

 

Mai sunt si exceptii, o ruda de-a mea, un tanar, a cumparat un renault megane "impecabil" din 2004 de la un vecin si a trebuit sa mai bage jumate din valoarea de achizitie in piese de schimb. Am vazut si eu masina si era evident ca s-a tras tare pe ea, dar nefiind de fata cand a luat-o ce era sa zic.

 

Se ințelege ca daca mergi sa cumperi masina la mana a doua fara sa stii mare lucru despre masini(principiu valabil pentru orice lucru) riscul sa iei teapa e foarte mare, asta am uitat sa scriu.

E ca si cum m-as duce eu sa cumpar materiale pentru casa in conditiile in care eu nu stiu nimic despre constructii. Nu asa se procedeaza.

 

Editat de rochester21
Link spre comentariu

Conteaza si unde sunt facuti acei km. De exemplu o masina cu 300k km rulati preponderent pe autostrada are mai putina uzura decat una de 70k km rulata numai in Bucuresti.

Un alt aspect este intretinerea, o masina intretinuta corect (revizii la timp) tine mult si bine dar o masina la care proprietarul nu repara nimic decat atunci cand pica,  schimbul uleiului si filtrului numai cand isi aduce aminte de el iar consumabilele le inlocuieste "doar cu originale la mana a doua" e o masina care nu merita luata nici pe degeaba.

 

 

Link spre comentariu

Buna

Sunt multe de zis.

Eu am doua cazuri,prieteni.

Un taximetrist din Dej cu un Golf4.A tras masina pe dreapta(de la taxi),nu se incadra din 

punct de vedere legislativ.Spunea:

-Eu am dat kilometrajul inapoi cu 300.000.Nu stiu cat a fost dat inapoi cand am cumparat 

masina.Are la bord 400.000(plus cei 300.000) si functioneaza perfect.O foloseste sotia.

Alt caz,tot o masina germana,un Passat cu 1.000.000.Nu s-a vandut 2 luni pe un site de vanzari.

A fost "ajustat" la 350.000 si s-a vandut imediat.Masina functioneaza perfect.

Oricum la astfel de masini conteaza daca a fost utilizata urban sau la drum intins.

La masini second(vechi),totul e o loterie.Dar o masina nerulata excesiv(in stare perfecta),chiar noneuro

este scumpa si in occident.Sunt putine oricum si sunt cautate.

Spor tuturor

Alex

 

Link spre comentariu

Sa prezinti opinii despre masini, dar tu sa nu fii condus vreodata una, e ca si cum ai lipi piese electronice (ca tot suntem pe un forum de electronice) cu superglue.

 

E bine ca sunt cumparatori pentru toate produsele existente pe piata. Altfel, am avea toti numai masini noi si o groaza de fier vechi. Astfel, noile masini ar contine mai putin plastic, fiind preponderent din fier bun si de calitate. 

Link spre comentariu

Eu personal nu m-as atinge de o masina sh. (Ro.) care are peste 140K-160K Km rulaj...mai ales ca romanul e foarte inventiv cand vine vorba de pacalit clientul + conditiile drumurilor din Ro. Si eu ma refeream tot la masini de pana in 5K euro. Poti sa dai cate exemple vrei, eu din experienta nu m-as atinge de o masina rulata peste 160K Km (parerea mea). :95

Discutam, nu da nimeni cu bata.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

E adevarat ca o masina e necesara in zilele noastre dar mai trebuie sa-ti permiti sa o si intretii. Degeaba te imprumuti pe la prieteni, neamuri, banci etc sa-ti iei o masina de 3-5 mii de euro daca ulterior nu mai ai bani nici sa-i pui un set nou de placute de frana. Ca de anvelope noi sau alte chestii scumpe nu mai aduc vorba.....

Link spre comentariu


Nu trebuie sa sperie pe nimeni, DAR trebuie sa le iei la un pret corect raportate la starea lor.
Adica un taxi w210 la 500k+ (real probabil catre milion) chiar daca merge si nu are defecte vizibile mai mult de 1000E nu merita.
Cu consumabilele duse (gume, placute, telescoape obosite, faruri matuite) poate la 500E merita cat sa tragi vreo 1-2 ani pe ea fara sa bagi nimic decat niste gume SH si placute din cele mai ieftine.
Daca agata cutia, diferentialul miauna, telescoape praf de tot, atunci e numai buna de dus la gunoi, nu merita luata nici gratis ca reparatia e mai scumpa ca una care nu are problemele astea.

Legat de w210, era un s210 s-a dat la 2400E, dar nene, aia era masina, memorii in scaune, incalizire/ventilatie, 4matic, totul functional, vopsea impecabila, suspensii schimbate.
F greu s-a dat. N-ai ce compara un taxi cu asta, si nici nu il aduci la nivelul asta nici de mai bagi inca 2400E in ea.
De asta de multe ori un cazan ramane cazan. Il iei ieftin si il pastrezi in starea de cazan cat sa nu crape apoi gunoiul il papa, sau urmatoru care crede ca cu 500E isi poate cumpara o masina.


E o diferenta f mare intre o masina care mai merge si alta care merge ca noua.
Sunt f convins ca pe mercedesurile alea daca e sa le iei la puricat gasesti la hibe de te saturi si mari diferente fata de unul intretinut.
Chiar daca tu le crezi bune.


1/5 din valoarea masinii nu e deloc un buget de reparatie daca masina o iei cu 2miiE.
Cu 400E nu faci mare lucru. Adica o faci sa mearga daca se strica si cam atat.
Rulajul pe autostrada nu e vreun panaceu universal. Se uzeaza mai putin unele si mai mult altele.
Uzura e tot uzura, indiferent unde ruleaza.


La noi in general omul (in general fomistii) isi supraevalueaza masina. Cer pe ele de te doare capul, mai ales ca le-au luat de noi.
Adica domne, e a mea de noua, am ingrjit-o (in realitate i-a facut doar reviziile obligatorii si a reparat ce s-a stricat, nimic preventiv), am condus-o cu grija (de parca ar avea drumurile lui private, fara gropi)
Astea is povesti. 
Pretul tot piata il stabileste, merita sa dai in plus (5-10%) doar pt ca istoricul e cunoscut si real, evident, in cazul in care istoricul iti convine.


Am vazut exemple aberante de om care si-a luat logan nou pe la 8mii.
Il tine omu 4 ani, ajunge la 30mii km, ii buseste bine fata si spatele, nu extrem de grav, dar nici neglijabil sau de neobservat.
Un vecin taximetrist vroia sa schimbe masina ii ofera 3mii, ar fi dat si 3500, era numai buna de bagat pe taxi.
Omu ca nu si nu, ca el vrea 6mii pe ea, ca e putin rulata, e ca noua.
O are inca de vanzare? O are. Omul se foloseste de ea, probabil viseaza sa prinda fraieru.

Link spre comentariu

Poti sa cumperi o masina decenta cu care nu vrei sa iesi din oras deci daca se strica nu te costa mult tractarea.
O repari doar cand e vb de frane, directie, pui piese ieftine si uleiul il schimbi cand iti amintesti.


Eu am luat vectra A in 2009. Luata la 1500E, desi cred ca de aveam rabdare o puteam lua si la 1200.
Am tinut-o pana in 2016 iar daca e sa trag linie la sf totalul a iesit undeva putin peste 3300E.
Masina a mers 50kkm, mai mergea, dar m-am plictisit eu de ea, era cazul sa iau alta, prea mult am intins-o.
O mai puteam repara, dar nu avea sens. Am bagat-o prin toate santurile, noroaiele, drumuri sparte, etc
Nu mi-a pasat deloc de ea in ultimii 4 ani, eram chiar f relaxat stiind ca indiferent ce pateste o fac din ce bani imi raman deoparte din salariu de pe o luna, maxim 2.


Cum tehnologia a evoluat, poti gasi masini decente la 1000E care merg si cam atat.
Vor cere bani dar pe termen lung le tii cu bani putini.


Nu stiu ce masina ai, dar in mod sigur daca e noua, de ii spargi un far te vei scoate o caruta de bani, in schimb la o vechitura scoti 200lei.
Idem pt multe alte lucrari. Probleme nu ai decat la masinile rulate putin si relativ noi.
Odata ce sari de 7 ani problemele bat la usa. Iar 7 ani piesele sunt inca scumpe, atat de noi cat si de la bisnitarii din dezmembrari care in general cer cat de o piesa noua aftermarket.


Evident cifrele variaza de la model la model, dar cred ca ai inteles mecanismul.

Link spre comentariu

Am avut numai masini noi(trabant,skoda,renault ,renault ,si iar skoda,si in prezent vw ) nu o sa cumpar niciodata la mana a 2 a (cine stie o sa-mi dea dreptate).

Nu stiu ce este service decat cand se aprinde lampa ca s-au facut Km.Toti care au cumparat de la mine zic ca au facut afacera vietii lor ,eu zic mersi ca m-au ajutat sa am tot timpul masina noua.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Aia cam asa e cu service ul. Daca ai noroc sa tina masina noua clar nu iti da batai de cap.

Dar te arde la devalorizare in special la cele scumpe.

Te rog spune ne sa stim cam cat ai pierdut la o tranzactie de tip veche pe noua?

La astea mai noi ma refer.

 

Evident ca exista casco. Dar nu e gratis.

Tu aici platesti pt disponibilitate si cat mai putin downtime.

Costa n ai ce i face. Dar nu toata lumea are nevoie de asta.

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
On 2/18/2019 at 8:58 PM, Sharky said:

Aia cam asa e cu service ul. Daca ai noroc sa tina masina noua clar nu iti da batai de cap.

Dar te arde la devalorizare in special la cele scumpe.

Te rog spune ne sa stim cam cat ai pierdut la o tranzactie de tip veche pe noua?

La astea mai noi ma refer.

 

Evident ca exista casco.

 

 

Masina noua mai are si ceva care se numeste garantie. Bineinteles ca e mai <cu

cantec> de separat ce e defect de fabricatie de ce e defect <de gropi>, dar...

Legat de <devalorizare>: uzura <monetara> nu e nicidecum liniara la automobil,

ci e mult mai rapida (mare) in primii ani si/sau km. E un fel de taxa de masina noua.

Dup-aia, ai o rabla, ieftina, poate functionala (ruginita, busita, far matuit, bare

zgariate, fum mare in spate si spaga mare la ITP); buna si asta, dar pentru unii

nu suficient...).

 

Casco e <interesant> maximorum 6 ani din viata unei masini. Valoarea de asigurare

devine atat de mica incat asiguratorul iti face <dauna totala>, daca ti-a infundat unu

o portiera.... Iar prima nu scade chiar proportional.....

Link spre comentariu

Cam scumpa garantia aia comparativ cu devalorizarea.

De aia scriam, daca nu o folosesti suficient cat sa merite la sfarsit ai dupa 8 ani o masina cu 80k la sfert de pret.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări