gigatel30 Postat Februarie 15, 2019 Partajează Postat Februarie 15, 2019 (editat) Buna ziua. Am o nelamurire cu alimentarea unui motor cu perii de carbune. In motor intra 4 fire, doua pentru alimentarea normala a bobinelor din care unul trece prin contactul normal deschis si doua rosii care trec prin contactul normal inchis al intrerupatorul de pornire. Mentionez ca la fiecare perie din motor vin doua fire. Am facut o schita pe care o atasez. Alimentarea obisnuita a acestui tip de motor am schitat-o direct dar nu stiu unde ar merge celelalte doua fire. Doresc sa montez un circuit de limitare a curentului la pornire ERST-16A16 si nu vreau sa fac vreo greseala. As fi recunoscator pentru orice sugestie. Editat Februarie 15, 2019 de gigatel30 Link spre comentariu
Florinel TV Postat Februarie 15, 2019 Partajează Postat Februarie 15, 2019 Pune o poza sa vedem despre ce este vorba Link spre comentariu
gigatel30 Postat Februarie 15, 2019 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2019 (editat) Motorul este de la un circular in garantie (poza) si nu m-am uitat decat la perii si la capacul intrerupatorului unde sunt cablurile care intra in motor. Am citit odata pe undeva ca unele scule dispun de frana electrica. Ar putea fi asa ceva? Editat Februarie 15, 2019 de gigatel30 Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 15, 2019 Partajează Postat Februarie 15, 2019 (editat) Daca are perii este un motor cu excitatie serie. Deasemenea daca exista o remanenta magnetica in rotor iar motorul este scurtcicuitat dupa deconectare poate se opreste mai repede. Nu vad rostul pentru ca el are protectie mecanica atunci cand este scos din "blana". Acum 2 minute, gica70 a spus: Daca are perii este un motor cu excitatie serie. Deasemenea daca exista o remanenta magnetica in rotor iar motorul este scurtcicuitat dupa deconectare poate se opreste mai repede. Nu vad rostul pentru ca el are protectie mecanica atunci cand este scos din "blana". Este posibil ca acel contact suplimentar sa faca ce am zis, poti masura pe stecher rezistenta in ambele cazuri ale pozitiei acelui comutator si daca are aceeasi rezistenta atunci este circuitul de frana electromagnetica. Editat Februarie 15, 2019 de gica70 Link spre comentariu
gigatel30 Postat Februarie 15, 2019 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2019 (editat) Adevarul ca are panza destul de mare (26 cm) ceea ce ii confera inertie la fel de mare. M-a mirat totusi faptul ca se opreste destul de repede la diametrul asta al panzei si am crezut initial ca ar fi de la grupul reductor. Un flex mare de 6000 rpm cu panza aferenta se opreste destul de tarziu dar scula asta se opreste aproape imediat. Am verificat dupa raspunsul dvs. si am vazut ca si altele ca Makita, De Walt, Delta au frana de motor cel putin asa scrie la caracteristici. Editat Februarie 15, 2019 de gigatel30 Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 16, 2019 Partajează Postat Februarie 16, 2019 Acum 17 ore, gica70 a spus: Daca are perii este un motor cu excitatie serie. Deasemenea daca exista o remanenta magnetica in rotor iar motorul este scurtcicuitat dupa deconectare poate se opreste mai repede. Nu vad rostul pentru ca el are protectie mecanica atunci cand este scos din "blana". Este posibil ca acel contact suplimentar sa faca ce am zis, poti masura pe stecher rezistenta in ambele cazuri ale pozitiei acelui comutator si daca are aceeasi rezistenta atunci este circuitul de frana electromagnetica. Am gresit, pe pozitia ON trebuie sa ai o anumita rezistenta masurata pe stecher iar pe pozitia OFF trebuie sa fie scurt masurat pe capetele condensaturului"C". Link spre comentariu
gigatel30 Postat Februarie 16, 2019 Autor Partajează Postat Februarie 16, 2019 (editat) Am sapat pe net si am gasit ca intradevar celelalte doua fire sunt pentru circuitul de frana (poza 3). In timpul functionarii circuitul lucreaza ca in poza 2 iar la oprirea intrerupatorului circuitul este ca in poza 1. Inversarea campului electromagnetic prin inchiderea cintactului normal inchis provoaca franarea. Mai multe si in link-ul de mai jos. https://www.sawdustzone.org/forum/discussions/tool-talk/32088-electric-brake-miter-saw Multumesc pentru ajutor. Editat Februarie 16, 2019 de gigatel30 Link spre comentariu
validae Postat Februarie 16, 2019 Partajează Postat Februarie 16, 2019 (editat) Urât stil de a desena o schemă are americanu ăla.....și mă refer în primul rând la reprezentarea butonului de pornire, care are funcția și de a frâna rotorul la oprirea alimentării. Nu era mai clar așa ? Editat Februarie 16, 2019 de validae Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 16, 2019 Partajează Postat Februarie 16, 2019 1 oră în urmă, gigatel30 a spus: Inversarea campului electromagnetic prin inchiderea cintactului normal inchis provoaca franarea. Trece din regim motor in regim generator, nu se inverseaza nici-un camp. Ce este interesant aici este ca in regim motor avem de-aface cu un motor in c.a. (care lucreaza bine si in c.c., desigur la o tensiune mai mica pentru aceeasi putere) iar in regim de generator debiteaza in scurt c.c. Deci avem o franare mai eficienta pentru ca nu mai avem impendanta. Link spre comentariu
gigatel30 Postat Februarie 16, 2019 Autor Partajează Postat Februarie 16, 2019 O alta schema mai simpla: Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 16, 2019 Partajează Postat Februarie 16, 2019 (editat) Aici avem regim motor cu excitatie serie si regim generator cu excitatie paralel (frana electromagnetica). Editat Februarie 16, 2019 de gica70 Link spre comentariu
Florinel TV Postat Februarie 16, 2019 Partajează Postat Februarie 16, 2019 (editat) O poza buna face cit o mie de cuvinte , eu am reparat si motor pentru ascutit lanturi Drujba (placa electronica si nu a fost greu) si din aceasta cauza spun sa puneti poze , daca nu pot eu ajuta atunci se va gasi un coleg sa va ajute Editat Februarie 16, 2019 de Florinel TV Link spre comentariu
gigatel30 Postat Februarie 18, 2019 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2019 Multumesc, se poate inchide. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum