gauss Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 Si siguranta ... Ma gandeam , legate in paralel . Ma rog , plusul prin cate o dioda cu cadere mica de tensiune . Link spre comentariu
dany_cta Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 (editat) Oare chiar sunt alea cele mai potrivite motoare de folosit si mai ales cu transmisia 1:1 pe elicile respective ? Nu era mai indicat folosirea unor motoare brushless cu putini kv din zona 4s si odata cu esc-ul se scapa si de problema cu tensiunea si randament mult mai bun la final ? Editat Februarie 5, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 1 oră în urmă, gauss a spus: 2 accu de 6 V ? ... - daa..2 akku de 6v, 12 A - le voi folosi si pe post de balast, cu un akku de 12v nu puteam sa echilibrez modelul, oricum mai trebuie balast ca sa fie linia de plutire cat de cat aproape ca in plan Acum 21 minute, gauss a spus: Si siguranta ... Ma gandeam , legate in paralel . Ma rog , plusul prin cate o dioda cu cadere mica de tensiune . - da, cu siguranta Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 Acum 16 minute, dany_cta a spus: Oare chiar sunt alea cele mai potrivite motoare de folosit si mai ales cu transmisia 1:1 pe elicile respective ? Nu era mai indicat folosirea unor motoare brushless cu putini kv din zona 4s si odata cu esc-ul se scapa si de problema cu tensiunea si randament mult mai bun la final ? -ar fi fost mult mai eleganta solutia cu BL, dar avand in vedere ca modelul are nevoie de balast, viteza de deplasare va fi mica, voi folosi akku si pe post de balast - la modelul de viteva am BL cu 6ssi esc 160A racit cu apa Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 Acum 7 minute, MAGNUM a spus: - daa..2 akku de 6v, 12 A - le voi folosi si pe post de balast, cu un akku de 12v nu puteam sa echilibrez modelul, oricum mai trebuie balast ca sa fie linia de plutire cat de cat aproape ca in plan - da, cu siguranta - asa ceva:https://www.componentshop.co.uk/p95-indicator-fuse-boards-single.html - ma gandesc si la asa ceva:https://www.componentshop.co.uk/p102-3-motor-power-distribution-board-2724.html, oare cu ajutorul vostru as putea face asa ceva? ideea e ca as putea sa o cumpar si rezolvam rapid problema, dar imi place ff mult sa construiesc Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 (editat) Pai fa o schema bloc completa. Schiteaza ce si cum intelegi tu ca trebuie facut si ai sa primesti comentarii si solutii. @dany_cta, e practic mai realizabil cu motoare periate. Intrebarea ta legata de mariajul motor - elice este pertinenta. Dar nu se recomanda un reductor. E prea scump, greu de intretinut... si nu cred ca o sa sparga gheata adevarata. Eu nu agreez conexiunea mecanica ax motor - ax elice. Solutia aleasa va fi zgomotoasa si va creste frecarile si consumul motoarelor. O conexiune rigida era de preferat, insa mai greu de aliniat, nu imposibil insa. Sunt sigur ca @manolo ne va da un sfat de profesionist in ceea ce priveste mariajul motor-elice. Detaliile motorului (model) si dimensiunile elicelor sunt necesare. Nu vreau sa par ca critic orice, insa e bine sa inveti din greselile altora mai curand decat din ale tale. In modelism greselile costa semnificativ. Proiectul e interesant si vreau sa il vad pe apa. Editat Februarie 5, 2019 de Thunderer Link spre comentariu
dany_cta Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 (editat) 7 minutes ago, Thunderer2018 said: @dany_cta, e practic mai realizabil cu motoare periate. Intrebarea ta legata de mariajul motor - elice este pertinenta. Dar nu se recomanda un reductor. E prea scump, greu de intretinut... si nu cred ca o sa sparga gheata adevarata. Eu nu agreez conexiunea mecanica ax motor - ax elice. Solutia aleasa va fi zgomotoasa si va creste frecarile si consumul motoarelor. O conexiune rigida era de preferat, insa mai greu de aliniat, nu imposibil insa. Bineinteles ca nu dau sfaturi, nu am nici un fel de experienta in domeniul asta. Stiu doar ca la barca mare turatia nu trebuia sa fie chiar extrema ori turatia pe un astfel de motor este de cateva mii de rotatii pe minut. O sa mai piarda din turatie fiind in sarcina rezultand si o racire mai greoaie, dar tot pare mult pentru elici in apa. Eu cred ca o solutie de reductor era chiar cu fulii si oringuri ca curele. In felul asta se asigura si cuplajul perfect flexibil si era si cel mai silentios mod posibil, motorul fiind montat fie rigid, fie pe tampoane de cauciuc, nu afecta prea mult la transmisie, motorul mergea la turatia lui fara sa fie limitat de sarcina, automat isi face si racirea mai bine, in timp ce la elice se transmitea turatia redusa si cuplu mai mare. Editat Februarie 5, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 5, 2019 Partajează Postat Februarie 5, 2019 Seara buna! În pozele atasate este ultimul meu proiect, yacht sc 1:18, făcut de TECNOMARINE în anii ' 80. Cuplaje elastice, motoare cu perii ( ventilator inclus) consum ff mic, esc 24v/ 20A pt ambele motoare, akku 18v, pack-uri folosite la roboții de tuns iarba Husqvarna, second....autonomie 40-60 min.... Chiar acum, MAGNUM a spus: Seara buna! În pozele atasate este ultimul meu proiect, yacht sc 1:18, făcut de TECNOMARINE în anii ' 80. Cuplaje elastice, motoare cu perii ( ventilator inclus) consum ff mic, esc 24v/ 20A pt ambele motoare, akku 18v, pack-uri folosite la roboții de tuns iarba Husqvarna, second....autonomie 40-60 min.... .,.cam 70% din max.... Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 8, 2019 Partajează Postat Februarie 8, 2019 @MAGNUM, unde ai ajuns? Ce ai ales? Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 10, 2019 Partajează Postat Februarie 10, 2019 (editat) La 09.02.2019 la 1:39, Thunderer2018 a spus: @MAGNUM, unde ai ajuns? Ce ai ales? - după lungi cugetări și probe, am ales pt transmisie, fulii dințate T5 și curele T5..lățime 10 mm, pt că nu reușesc alinierea ax motor-ax port elice perfect....apar vibrații.. degeaba am montat cuplaj rigid....flexibil...cardanic - pt alimentare sursele din linkul de mai sus Până vin piesele, pregătesc suprastructura pt vopsit... Editat Februarie 10, 2019 de MAGNUM Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 10, 2019 Partajează Postat Februarie 10, 2019 Continui cu luminile dinamice pt helipad.... Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 10, 2019 Partajează Postat Februarie 10, 2019 Frumoasa lucrare ... si de durata ! Graba strica treaba ( macheta ) . Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 10, 2019 Partajează Postat Februarie 10, 2019 Acum 1 minut, gauss a spus: Frumoasa lucrare ... si de durata ! Graba strica treaba ( macheta ) . mulțumesc...... Link spre comentariu
manolo Postat Februarie 10, 2019 Partajează Postat Februarie 10, 2019 Ti-ai pus problena folosind curea dintata ,tot sa ai vibratii? Link spre comentariu
Vizitator MAGNUM Postat Februarie 10, 2019 Partajează Postat Februarie 10, 2019 Acum 17 minute, manolo a spus: Ti-ai pus problena folosind curea dintata ,tot sa ai vibratii? - sper sa nu fie.....asa mari, axele și tuburile sunt de la Raboesch...cred ca sunt prelucrate cu precizie - am mai incercat metoda pe un remorcher 1:50..e ok.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum