validae Postat Ianuarie 31, 2019 Partajează Postat Ianuarie 31, 2019 Dacă i s-a ars puntea, undeva e o problemă.Ori redresorul nu are o siguranță automată de 10-15A, ori puntea arsă era o făcătură.Am avut de-a face cu punți de 25A care se ardeau la 7-8 Amperi, chiar cu radiator generos.Dacă nu are siguranță, pune-i una automată, de maxim 10-15A.Una din cauzele distrugerii punților și nu numai, e inversarea accidentală a polarității cablurilor, caz în care se produce un scurtcircuit ce implică curenți imenși, dat fiind că bateria este înseriată cu redresorul și ambele scurtcircuitate.... Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 31, 2019 Partajează Postat Ianuarie 31, 2019 1 hour ago, GEO 53 BN said: Ce mare scofala la un redresor simplu! Un traf ,o punte 25-30A,un interuptor ,eventual un beculet de 24V si gata redesorul. Traful il putea testa, scos din cutia lui ,conectat la priza si masurata tensiunea pe iesire. Sigur nu aparea anomalia prezentata. Odata cineva mi-a adus un traf destul de baban la care trebuia sa-i rebobinez secundarul care scotea 24V. Dupa rebobinare tensiunea era undeva la 12-12,5V. Biziitul trafului era aproape imperceptibil. Cel care mi-a adus traful a adus si o cutie metalica destul de mica in care sa inghesui, traful si puntea redresoare. Cind l-am conectat la priza a inceput sa zbirniie de credeam ca-l iau dracii,tensiunea din secundar variind destul de mult. Punind mina pe cutie se simteau niste vibratii destul de zdravene. Am banuit cutia care era destul de mica. Nestiind ce sa-i mai fac, i-am spus sa caute o alta cutie mai marisoara incit traful sa aiba destul spatiu. Dupa aceea traful si-a revenit subit. Mi s-a parut cel putin ciudat ce s-a intimplat. Cred ca o explicatie ar fi "flux de scapari mare", inductie in peretii (probabil din fier?), situati relativ aproape.... Uite de-aia sunt interesante materialele izolatoare (sau chiar constructia "open frame", mie imi place sa vad lucratura care altfel ar fi ascunsa in "cutie"....) Si eu am "explorat" gama de redresoare pentru incarcat acumulator cu plumb, de la minimalistul trafo + redresor (+eventual, rezistor de limitare/protective), pana la scheme cu reglaj prin tiristor (schemele propuse de unii cu reglaj liniar de curent/tensiune mie mi s-au parut o risipa de radiatoare si tranzistori de putere) Am vazut doar la lucru solutia sursei in comutatie, cu trafo coborator pe ferita, interesanta, compacta si usoara, insa mie mi se pare cam sensibila la intemperii (uneori se poate sa punem redresorul afara, langa automobil, si poate ninge/ploua, ca pe timp rece/precipitatii se intampla cel mai adesea sa "crape" acumulatorul...) Fiecare solutie are avantaje si dezavantaje, si limitari specifice, ce ar trebui respectate. 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum