valentonx Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Salut , ma rugat un vecin sa ii repar redresorul, l-am desfacut si am gasit inauntru puntea de redresoare de 50 de amperi arsa , am avut pe acasa una de 35 si am pus-o pe aia ! Acuma, redresorul manifesta urmatoarea anomalie -Fara punte redreosare 13,1-13,2 v pe iesire in ca indiferent cum este introdus in priza ( F N , N F) - Daca ii pun puntea redresoare si il introduc in priza intr-un sens am 12,4 V cc iar daca introduc stecherul invers am 30-40 V cc Daca cineva a mai intalnit aceasta manifestare il rog frumos sa imi explice ce se intampla ! Multumesc ! Mentionez ca redresorul este simplu , transformator + punte redresoare , nimic altceva Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Pune-i si o sarcina, un bec de 24V sau o rezistenta de putere de 20-100 ohm. Link spre comentariu
valentonx Postat Ianuarie 29, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Se pare ca se rezolva atunci cand e in sarcina ! tensiunia scade la normal ! merci ! Link spre comentariu
Cortex Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Pune un creion de tensiune pe traf ( surubelnita d-aia de lumineaza) si vezi daca ai scurgeri de tensiune pe el... Probabil s- a copt primarul la traf si "da la masa" . Exista risc de electrocutare !!. Indiferent in ce sens pui stecharu' tre" sa fie aceeas tensiune la iesire 1 Link spre comentariu
valentonx Postat Ianuarie 29, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Am sa incerc si aceasta varianta ! Ar mai fi o intrebare , daca scoate doar 12,53 redresat, nefiltrat va fi capabil sa incarce o baterie auto ??? Link spre comentariu
Cortex Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Cam la limita. Ar trebui undeva la 13.8 V 1 Link spre comentariu
adynel Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Dacă este traf și punte puneți un condensator de 1000 microF la clești cu respectarea polaritaţi și tensiunea măsurată va fi și și pe acumulator. Caută in subiectele din forum că este amplu dezbatut . Inmultesti tensiunea de la clești cu 1,41 și nu mai folosești condensator. 12,53V este mult și fierbe bateria. Eu am mai scos spire din secundar la redresoare de acest gen. Proprietaru sustinea că la inceput a mers bine , după crestera tensiuni retelei de la 220V la 230V incarca de fierbea bateria . Link spre comentariu
QQme Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 Pt. a vedea tens. max. reala puneti un condesator mare (min.1000microF) cu polaritatea corecta la iesire, si apoi masurati. Link spre comentariu
adydep Postat Ianuarie 29, 2019 Partajează Postat Ianuarie 29, 2019 A spus in primul post ca trafo. in gol scoate 13,1.Asa ca dupa redresare si filtrarea de proba,teoretic v-a avea 18,47...cam mult...face bulbuci bateria in final. Link spre comentariu
QQme Postat Ianuarie 30, 2019 Partajează Postat Ianuarie 30, 2019 (editat) Mai cade pe diode 1.5-1,6V.,,,in sarcina,,, Editat Ianuarie 30, 2019 de QQme Link spre comentariu
BRANCA Postat Ianuarie 30, 2019 Partajează Postat Ianuarie 30, 2019 N-am vazut nicaieri sa masoare un curent.Pe ce merge la incarcare?Bajbaiala?La ce o iesi? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 30, 2019 Partajează Postat Ianuarie 30, 2019 (editat) Dacă stabilizezi tensiunea și limitezi curentul maxim, nici nu te interesează neapărat afișarea curentului pentru funcția de redresor auto.Mai ales la o încărcare rapidă... Ar fi putut pune totuși în loc de voltmetru digital un Volt-Ampermetru care nu ocupa mai mult loc pe panou....dar asta o poate face oricând, fără mari modificări. Editat Ianuarie 30, 2019 de validae Link spre comentariu
BRANCA Postat Ianuarie 30, 2019 Partajează Postat Ianuarie 30, 2019 Corect d-le Validae.Da facea referire la o sursa simpla.N-am vazut nimic de stabilizare tensiune si limitare curent. Link spre comentariu
Radiotelegrafist Postat Ianuarie 31, 2019 Partajează Postat Ianuarie 31, 2019 Pai nici nu trebuie stabilizare,si apoi daca ia functionat omului inainte de a se arde puntea redresoare inseamna ca traful este bun(capabil de a incarca acea baterie),tensiunea aceea de 30-40v la care initiatorul topic-ului face referire este doar o tensiune fictiva,precum un curent de fuga,nu afecteaza absolut cu nimic. 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 31, 2019 Partajează Postat Ianuarie 31, 2019 (editat) Ce mare scofala la un redresor simplu! Un traf ,o punte 25-30A,un interuptor ,eventual un beculet de 24V si gata redesorul. Traful il putea testa, scos din cutia lui ,conectat la priza si masurata tensiunea pe iesire. Sigur nu aparea anomalia prezentata. Odata cineva mi-a adus un traf destul de baban la care trebuia sa-i rebobinez secundarul care scotea 24V. Dupa rebobinare tensiunea era undeva la 12-12,5V. Biziitul trafului era aproape imperceptibil. Cel care mi-a adus traful a adus si o cutie metalica destul de mica in care sa inghesui, traful si puntea redresoare. Cind l-am conectat la priza a inceput sa zbirniie de credeam ca-l iau dracii,tensiunea din secundar variind destul de mult. Punind mina pe cutie se simteau niste vibratii destul de zdravene. Am banuit cutia care era destul de mica. Nestiind ce sa-i mai fac, i-am spus sa caute o alta cutie mai marisoara incit traful sa aiba destul spatiu. Dupa aceea traful si-a revenit subit. Mi s-a parut cel putin ciudat ce s-a intimplat. Editat Ianuarie 31, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum