Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SDS blocat in mandrina


vera

Postări Recomandate

Va salut

Am o mare problema.

S-a blocat axul unei carote in mandrina. Am incercat sa-l scot, am fortat un pic si nu iese.

Am discutat cu mai multi cunoscuti si parerile sunt impartite-unii sustin ca s-a rotit axul in mandrina, altii ca s-a tesit in cap.

Problema este cum il scot, deoarece am nevoie de bormasina (functionala).

Multumesc pt sfaturi

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    7

  • vera

    7

  • gauss

    4

  • manolo

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Deobicei se teseste capul ,probabil ai luat o carota din tirg si nu are coada tratata ,solutia ar fi sa demontezi mandrina si cu mansonul de eliberare actionat sa bati cu un dorn in coada axului carotei.

Link spre comentariu

Posibil si tesitura axului, am patit cu burghie de calitate mai slaba, dar au iesit greu, nu s-au blocat de tot. Mai e posibil ca din cauza prafului si a vaselinei, s-au blocat bilele care asigura rotirea. Daca ai demontat, probabil stii de cele doua bile de diametru aprox de 5 mm. Incearca sa torni pe langa axul carotei cateva picaturi de motorina, nu are ce-i strica, si daca e de la asta, isi va da drumul.Daca e tesitura, ori demontat, desi asta e mai greu cu axul in interior, ori depresat.

Link spre comentariu

Cu ani in urma ... , cind mai dadeam gauri cu spiral sau carota , aveam un disc de pasla ( gaurit ) introdus fortat pe coada  sculei  ( unsa cu vaselina )  , inainte de mandrina . Era de efect la gauri cu masina  " in sus " ... , tavane , la pozitie etc .  Sculele se pot bloca datorita mandrinei uzate , neunse sau de slaba calitate , sau cu protectia de cauciuc care " curata " coada sculei uzata sau crapata . La masinile scumpe ( Hilti ) , se livrau cu tub de vaselina speciala . La noi , de multe ori e optionala folosirea . Sau ( total ) inexistenta  , fiind cotate fleacuri  care " incetinesc " lucrarea ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Si la prastiile de masini de bazar aveau borcanelul cu vaselina in complet, ma gandesc ca si alea de firma erau dotate cu asa ceva,  dar cine sa unga de fiecare data burghiul? Mai aveau si o ciuperca din cauciuc, pt gauri la tavane, praful adunandu-se in acea ciuperca.Aia chiar am folosit-o, dar tot mai patrundea si in mandrina.Cand lucram des si mult, o cam demontam si o curatam cat de des aveam timp si chef, pt ca se uzau prematur bilele si nu mai antrenau cotoarele burghielor, sau nu le mai blocau, daca ramaneau blocate in gaura, nu le mai puteai trage cu mandrina.

Link spre comentariu

Economiile se razbuna . Ma rog , daca sculele sant scumpe . Cand am avut firma de instalatii  ... , am fost foarte strict . Sculele stricate ( avariate )  se imputau ... la fel si burghiele , carotele etc . Dupa ce oamenii au inteles , au preluat ei initiativa . Fiecare om avea sculele si consumabilele lui ... , putea fi repartizat sa lucreze singur , independent . Functie de necesitati . De regula ... doua echipe , doua lucrari . Patru insi ... , eu si asociatul ( de obicei ) la service .  Dura cu o zi mai putin o lucrare medie , cu spirale , dalti , carote etc . de calitate . Eforturi mai mici , zgomot , praf , moloz si celelalte . Gaurile erau pe contur , nu ca de proiectile antitanc . Reparatiile peretilor le facea un om , intr - o ora ...  Conta si efectul la beneficiar . O data pe luna , inventarierea si diagnosticarea sculelor , si intretinere mai serioasa . In fine ... amintiri .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Va multumesc pt raspunsuri.

Carota (diametrul=65mm) a fost cumparata de la L...M...., mandrina a fost unsa si gaurile le-am dat in perete (nu in tavan).

Prima data axul era intepenit total. Dupa ce a discutat cu mama sculelor, are joc axial, normal (cum are un burghiu nou).

Inclin sa cred ca este inflorit.

De desfacut nu ma pricep (la mecanica, imi dau cu stanga in dreapta).

Ce-i de facut?

Cum se desface mandrina?

Va multumesc

 

 

 

 

Editat de vera
Link spre comentariu

Pune si tu o poza, doua cu ce model de mandrina ai acolo.De regula, cam toate sunt la fel, dar nu e exclus sa fie particularitati.

La 24.01.2019 la 18:51, vera a spus:

Prima data axul era intepenit total.

Asta suna diferit fata de titlu.

Link spre comentariu

Prinde carota intr-o menghina sau burghiul carotei...strange tare menghina si misca de masina stanga-dreapta, sus-jos, pana isi da drumul spiralul. In timpul asta sa tii tras si de dispozitivul din capul mandrinei...cel care blocheaza burghiul...ca sa se poata elibera.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Un pic de ajutor cu spray de deblocat nu cred ca strica . Are vascozitatea foarte mica , patrunde oriunde ( e un spatiu ) . Oricum , ciudat comportament . N - am patit ... dar nu sustin ca e imposibil . Probabil ca mandrina e ( si ea ) afectata , ceea ce nu ar fi o veste buna . Probabil ne veti comunica rezolvarea , si aspectul si functionalitatea dupa ... , sant sincer curios . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Salut

Poza mandrinei cu pricina:

2ppkob5.jpg

Inainte de incident. mandrina era perfect functionala (si unsa), carota noua, cu care am dat 10 gauri. De la gaura 4, carota nu a mai iesit din mandrina. Am continuat sa dau gauri. Probabil aici am gresit. Daca insistam, cred ca iesea mai usor. Acum.......

Multumesc pt. interes,

PS-in prezent nu pot face nimic, deoarece nu ma lasa Max (in magazie il strange blana).

Link spre comentariu

Sa o fortezi invers? Schimbi sensul de rotatie si blochezi in ceva burghiul, intr-o menghina. Apesi cu grija pe buton si vezi sa nu iti intoarca mainile sau sa iti loveasca fata/barba ca tu stii ce namila de motor ai. 

 

Varianta 2 sa dai masina pe ciocaneala si sa te apuci de spart pietre pana sare. Mai ungi, mai spargi, cu sau fara rotatie.

Link spre comentariu

Varianta 1 se aplica numai daca axul s-a invartit in mandrina. In plus, la pornire motorul (1200W) are cuplu mic, dar suge curent baban si risc sa-l ard. Din 2 rele o aleg pe cea mai buna-distrug mandrina.

Varianta 2 nu se aplica daca axul este "batut in cap"-ce fac, il bat mai mult in speranta ca iese mai usor?

Nu stiu cum sa procedez.

Link spre comentariu

Mandrina nu merge " dezlipita " de masina de gaurit ? ... Poate o data separata , lucrurile se rezolva mai usor . Mai trantita , etc . ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări