Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Idei maşină pentru navetă, consum foarte mic


Postări Recomandate

Acum 3 ore, roadrunner a spus:

cine le-a numit de ultima generatie? 

RR

Tu, in postul anterior in care descriai complexitatea.

Inclusiv ad blue e deja de 10 ani.

Faza e ca daca se vrea toate se pot face sa tina.

 

Am o masina cu clapeta electronica pe acceleratie care merge de acu 21 ani. Sonde lambda originale, catalizatoare originale, am deschis la EGR de curiozitate era curat. Pompa de apa inca e originala pe masina! Becurile de pe spate sunt inca cele din fabrica! La 211 becurile spate vin la pachet cu cablajul, nu se schimba, nu s-a umblat.

 

Daca se vrea, se poate!

Link spre comentariu
Acum 1 oră, roadrunner a spus:

pai air bag, centura de siguranta, parbrize "securit" suporti de motor cu retezare etc. toate sunt pasive safety Credeam ca e ceva nou si nemaivazut.

Mai sint si multe altele, chiar mai noi.

Link spre comentariu

 

1 oră în urmă, Sharky a spus:

Am o masina cu clapeta electronica pe acceleratie care merge de acu 21 ani. Sonde lambda originale, catalizatoare originale, am deschis la EGR de curiozitate era curat. Pompa de apa inca e originala pe masina!

cati km are masina asta?

 

Suna a E-class W211 dupa ce ai mentionat becurile 

RR

  

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Pai am mentionat mai sus ca e 211. Nu inteleg ce e asa mare pacoste. 400lei in cel mai rau caz.

Sau inlocuiesti becurile din ele cu putina maestrie. Zi tu la ce masina e ieftin daca o dai de stalp?

In nici un caz la una noua!

 

teoretic are 276 in bord, practic posibil sa fie vreo 50-100 in plus. Mai mult nu ca am luat-o cu multe repere originale (discuri, brate, telescoape, ambreaj) pe ea si era cam greu sa reziste atat pe drumurile patriei atatia ani.

 

Daca era sa o tin pe minim necesar, adica asa cum isi tine 90% din populatie masina, imi ajungeau maxim 3500E pt astia 100k cat am facut cu ea.

Restul de 8500E bagati in cazan au fost mofturi plus 1000 instalatie GPL.

Si mai bine nu ii bagam ca nu ma intereseaza acum ca am masina cu totul nou pe ea, antifonata comparabil cu un S class, ca sincer m-am plictisit de ea.

 

Cost combustibil este de 9500E.

Cu mentiunea ca 8% am mers pe benzina, restul pe GPL si pe vremuri o calaream si o alergam de mama focului. Aveam tot 10-11 in bord media mare, acum m-am mai potolit si am in jur de 9.

Deci in mod normal costul combustibil ar fi fost. 

 

Repet masina de weekend, drumuri lungi, etc. Exclus incarcat mocca din lipsa de disponibilitate sau ca nu imi stric concediu incarcand aiurea.

Plus in in 2016 cu 5mii euro, ce electrica sa iei?

 

Cifrele sunt exacte, contabilizez fiecare surub si litru bagat in masina.

Ce nu socotesc sunt spalarile si lichid de parbriz.

Link spre comentariu

corect daca o dai de stalp oricum e o lampa noua + altele. Totusi logica sa schimbi tot asamblul ala pentru un bec e un pic aiurea ca nu vad un proprietar de mercedes nou stand in garaj si schimband becuri cu putina maiestrie. poate ca exista personele astea si nu le-am intalnit eu pana acum, si crede-ma cunosc multi romani cu mercedes aici unul din ei (simpatic foc) isi cara sacii cu gunoi in portbagaj ca sa arunce gunoiul la servici e scump abonamentul la tomberon acasa (8 euro/week)

 

Asta e un alt subiect cand vine vorba de masini noi, cat de reparabile sunt. (sau nu sunt)

In America (si Irlanda) fermierii au pornit un protest care se cheama "the right to repair" impotriva producatorilor de utilaje agricole pentru ca nu mai sunt reparabile (sau sunt dar cu costuri exagerate) - se pare ca americanii au modificat ceva legislatie in sensul asta.

RR

 

PS - W211 (E200 ma rog) e o masina care m-a tentat in tinerete dar am rezistat cu success tentatiei. (taxa de drum e 650 /an)

https://www.carzone.ie/used-cars/mercedes-benz/e-class/fpa/3656679?journey=Search

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Acum 16 minute, Sharky a spus:

Ideea nu e ca sunt scumpe ci ca tin 300-400mii km!

 

Daca vrei, se poate.

Cred ca astazi mai corect este sa spunem: cand s-a vrut, s-a putut! Astazi nu se mai poate!!! Deja ploua cu someri, daca mai vrem si fiabilitate de la masini ... vor fi pustii fabricile. 

Link spre comentariu
La 15.03.2024 la 8:03, Ujio a spus:

Hai sa ne solicitam in continuare neuronii.De ce motoarele de conceptie veche nu au greturi NICIODATA la injectoare,pompe?Eu am plecat de la masini vechi(multe) si ma voi intoarce tot la ele(w123,w124...w201)Motoarele acestor masini cind gasesc apa in motorina clantzane citeva secunde si a trecut orice urma de apa.Filtru carburant pus dupa rezervor uneori si cu decantare si altceva nimic.Pompe injectie in linie.

Aveau vechiturile alea probleme, exact ca astea noi. Și probleme cu injectoarele, și probleme cu pompele, fie ele in linie sau rotative. Mai este o mică diferentă, presiunea de injecție. Dacă la Raba puteam sa am presiunea de injecție a motorinei de 110 atmosfere (sau bari??), la sfatul maistrului care mi-a centricubat pompa și mi-a tarat injectoarele, presiune aleasa a fost de 85 bari sau atm. Altfel riscam să crape ceva. Astea moderne au prediunea de injecție de 1000 și peste o mie de bari sau atm, vă daŕi seama ca lucrează in alt regim. Apoi la noi in RO, au ajuns in majoritate covarșitoare seconduri aduse din vest, reparate superficial și vandute rapid.

Link spre comentariu

Asa e, lumea uita ca pe langa alehasuri, ajemeuri, om612, m47/57 si alte exemple fiabile au existat destule petarde din generatie cu ele!

Dar ciurucurile sunt cernute de trecerea timpului. Hibele se stiu, alegi ceva dovedit ca tine in timp.

 

La astea noi inca nu au trecut testul timpului. Afli tu ce ai luat dupa 5-6-10 ani.

Link spre comentariu

presiunea se alegea doar la mecanicii improvizati.Masinile adevarate au manual de reparatie.Pompagiul daca nu e Dorel egaleaza presiunea in elementi,la acele pompe in linie.Rabele si tractoarele mioritice se reparau aiurea,de aia sunt si au fost niste gunoaie.Aveau si ele cote de respectat inclusiv la pompe si taratura lor,dar nu avea cine sa le respecte.E tara unde toti se prezinta ca fac de toate,de foame.

Link spre comentariu

 

 

Acum 1 oră, Ujio a spus:

presiunea se alegea doar la mecanicii improvizati.Masinile adevarate au manual de reparatie.Pompagiul daca nu e Dorel egaleaza presiunea in elementi,la acele pompe in linie.Rabele si tractoarele mioritice se reparau aiurea,de aia sunt si au fost niste gunoaie.Aveau si ele cote de respectat inclusiv la pompe si taratura lor,dar nu avea cine sa le respecte.E tara unde toti se prezinta ca fac de toate,de foame.

 

 

Daca injectoarele erau tarate la 110 bari, in 3-4 luni, apareau probleme cu pompa de injectie. Pompele noi, unguresti, erau ceva mai bune, functionau cel putin un an fara probleme. Vorba dvs, asta cu "egalarea presiunii" adica tararea injectoarelor, se reglau toate in asa fel incat sa se deschida cam la aceeasi presiune. Centricubarea pompei regla cantitatea de carburant injectat. Toate operatiunile astea le faceam la Intreprinderea De Reparatii Auto Suceava, unde pe langa Dorei aveau si personal specializat.

Pe vremea aia motorina era mult mai "grasa" si mai proasta calitativ, lasam motorina la decantat in butoaie de 220 litri,  in doua saptamani parafina se ridica la suprafata iar la fundul butoiului se decanta un fel de pacura, neagra ca smoala. Luam doar fractia din mijloc, o filtram suplimentar prin doua  filtre speciale pt motorina, apoi alimentam masina proprie. Iarna bagam petrol lampant in motorina, daca era -10 grade mergeam cu 10% petrol lampant.

 

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări