informer Postat Ianuarie 17, 2019 Partajează Postat Ianuarie 17, 2019 (editat) 4 hours ago, Ion_Bumbu said: Pentru Start/Stop urmareste starea de incarcare a bateriei, tine cont de ea si daca bateria este pe descarcat nu mai opreste motorul incit sa risti sa ramii la semafor. Scuze pt. off-topic, n-aveti idee daca aceasta mare descoperire (la "Start/Stop" ma refer) se poate cumva anula la un VW 2011 altfel decat sa fac un temporizator care sa faca un contact la cateva secunde dupa ce-am pornit motoru` (contactul de OFF Start/Stop)? Daca urasc ceva la masina asta de-o am acum, ii exact feature-u` asta. Editat Ianuarie 17, 2019 de informer Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 17, 2019 Partajează Postat Ianuarie 17, 2019 Din pacate nu stiu mai nimic despre VW... Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Ianuarie 17, 2019 Partajează Postat Ianuarie 17, 2019 (editat) Acum 13 ore, Sharky a spus: In opinia mea 13.6V inca nu e o valoare buna. Trebuie compensata cu temperatura, plus trebuie sa fii sigur ca bateria e incarcata, altfel nu o vei mentine intr-o stare buna. Ar merge cu 13.6V daca masina ar face curse internationale, deci porniri rare si mers mult dintr-un sut. Corect e cum fac masinile mai noi, prin monitorizarea curentului, cand in baterie nu intra mai mult de 5% e cazul sa scazi tensiunea. Da, m-am gandit ulterior ca e cazul sa completez faptul ca exemplul meu se refera la o situatie doar temporara adoptata de mine si mai ales cu referire la faptul ca in general am drumuri prin tara (asadar curse de ordinul orelor). Oricum, am pus si capacitatea bateriei putin mai mare decat original. Si la mine tensiunea pe baterie la oprirea motorului se stabilizeaza la 12,8 V chiar si dupa doar un drum prin oras. In fine, poate nu conteaza asa mult, oricum nu va ramane asa pentru ca nu e ok pe termen mediu si lung. Avantajul in cazul montajului pus de mine este faptul ca masoara tensiunea direct pe baterie. Asadar oricat de mica ar fi caderea de tensiune pe firele dintre alternator si baterie, circuitul de incarcare va mentine 100% stabila tensiunea pe baterie mai ales atunci cand sunt consumatori electrici mari (de ex. incalzirile iarna). Evident ca obliga alternatorul sa scoata tensiune mai mare ca sa compenseze caderea de tensiune pe fire, cadere de tensiune care pacaleste circuitele de incarcare montate direct pe alternator (care masoara tensiunea doar pe borna alternatorului) Firul de plus spre consumatori pleaca de pe borna bateriei. Compensarea cu temperatura eu stiu ca este utila atunci cand exista o singura tensiune de incarcare de peste 14 V. Dar acum deja discutam despre comutare intre tensiune de incarcare si tensiune de float, situatie in care compensarea cu temperatura nu mai este cu adevarat necesara decat daca vrei sa fii foarte riguros cu privire la regimul de incarcare al acumulatorului. Oricum, cine merge pe ideea adoptata de mine, de comutare intre incarcare si float (masurand curentul de incarcare), ideal cred ca ar fi sa faca direct un montaj de incarcare separat, amplasat langa baterie. Eu am folosit circuitul integrat L9484 care totusi vine la pachet si cu compensarea cu temperatura (senzor extern) https://www.st.com/resource/en/datasheet/l9484.pdf Ar mai fi si alte variante, de ex L9915 http://www.farnell.com/datasheets/1876831.pdf Practic nu necesita componente externe, decat o siguranta fuzibila pe alimentare si eventual un mic condensator tot pe alimentare (plus senzorul de temperatura si un mic radiator chiar si din tabla). Iata si o varianta de test facuta de mine: Nu prea inteleg ideea de 5% cand electronica da comanda sa scada tensiunea de incarcare. Banuiesc ca e vorba de 5% din curentul maxim de incarcare. Dar oare cat este acest curent maxim la Logan ? Totusi am observat ca masurarea curentului se face pe firul de minus. De aceea si creste tensiunea de la alternator cand sunt aprinse farurile (in exemplul din videoclip), pentru ca electronica nici nu stie de fapt daca acumulatorul are nevoie de incarcare sau este vorba despre alti consumatori. Doar pe plus sunt firele separate pentru incarcare, consumatori, etc. Multumesc Editat Ianuarie 17, 2019 de buleu_alexandru Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 Ca o corectie la ce am scris mai sus in ultima parte: M-am referit ca tensiunea pe acumulator creste pana la tensiunea de incarcare de peste 14V. Dar e si normal ca alternatorul sa inceapa sa scoata macar tensiunea de float in momentul in care sunt sesizati consumatori mai importanti. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 (editat) Laudabil ce se poate face si se face pe masinile proprii.As avea o intrebare pe tema asta.Se stie ca o baterie din comert in toate mintile are o durata de exploatare intre 4 si 5 ani.Exceptii sunt in ambele capete ale domeniului.Adica am auzit cazuri de cadere si la 3 ani, dar si la 7 ani. A observat cineva o crestere a duratei de exploatare a unei baterii de masina dupa bricolarea instalatiei de incarcare? Intreb pt ca eu sunt la a doua baterie pe masina. Cea originala a tinut mai bine de 7 ani, iar cea de acum a intrat in anul 5 de exploatare. Ma gandesc la modul serios ca nu mai cumpar o alta baterie si cred ca o sa o schimb cu totul.In asemenea conditii, oare merita bricolaje ca la vechile dacii, numai sa avem de treaba? La alea gaseai tot timpul ceva de facut, pt ca erau extrem de simple, si orice ai fi facut era de bine.Dar acum, cand toate au electronica pe ele de ragaie, merita munca unor astfel de improvizatii? Cand spun improvizatii, ma refer la modificari neomologate, nu la legarea a doua sarme neizolate. PS-Si chiar e o simpla intrebare, n-am nimic cu cei care au asemenea ocupatii, bravo lor ca pot si au si timp pt asta. Editat Ianuarie 18, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 Poate nu ma credeti dar bateria mea este in anul 11, nu a fost desfacuta de pe masina sau pusa la redresor. Masina a fost utilizata 90% la drumuri peste 60km. Nu are consumatori suplimentari. Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 (editat) 11 hours ago, informer said: Scuze pt. off-topic, n-aveti idee daca aceasta mare descoperire (la "Start/Stop" ma refer) se poate cumva anula la un VW 2011 altfel decat sa fac un temporizator care sa faca un contact la cateva secunde dupa ce-am pornit motoru` (contactul de OFF Start/Stop)? Daca urasc ceva la masina asta de-o am acum, ii exact feature-u` asta. Au facut unii module de genul acesta se gaseste si gata de cumparat, acuma nu stiu cum sunt butoanele legat la VW din cate am vazut pe youtube au fost montate pe alte marci de masina. Si pe mine ma scoate din sarite din cand in cand ca tot trebuie sa apas pe buton, din cate am citit se poate dezactiva sau seta sa isi memoreze ultima stare prin vcds, unii au mai pacalit sistemul prin demontarea senzorului de la capota pacalind masina ca si cum ar avea capota deschisa caz in care e anulata sistemul pentru ca crede ca se lucreaza la motor si e nevoie sa functioneze. Insa nu am incercat metodele respective pentru ca masina e noua in garantie si am zis ca mai bine apas butonul ala nesuferit decat sa ma trezesc la revizie ca isi dau astea seama prin logguri ca sa umblat la masina si imi anuleaza garantia. https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Start-Stop-Memory-module-with-SERVICE-MODE-Start-Stop-SSA-memory-/322352078637 Editat Ianuarie 18, 2019 de Bandi Szasz Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 Acum 1 oră, doru3160 a spus: A observat cineva o crestere a duratei de exploatare a unei baterii de masina dupa bricolarea instalatiei de incarcare? Acum 1 oră, doru3160 a spus: oare merita bricolaje ca la vechile dacii, numai sa avem de treaba? In cazul meu chiar s-a defectat circuitul original de incarcare, din acest motiv am mers direct pe varianta unui circuit extern de incarcare, pe care il pot modifica usor daca consider dupa un timp ca as vrea sa functioneze altfel sau sa ii aduc imbunatatiri (cum ar fi comutarea intre incarcare si float). Din pacate nu pot sa raspund la intrebarea legata de durata de exploatare a bateriei deoarece doar putin am mers cu bateria veche pe montajul asta mai destept cu L9484. As fi si eu curios sa aflu de la cineva care poate a facut ceva asemanator. Din pacate am constatat o problema chiar saptamanile trecute care duce la scaderea vietii bateriei si chiar voi deschide un topic separat pe tema asta. Nu spun ca recomand sa faca oricine ceea ce am facut eu cu circuitul de incarcare. De aceea nici nu am considerat necesar sa deschid un topic separat (chiar daca este ceva destul de interesant). Doar am mentionat si alte variante alternative la circuitele care sunt acum pe masinile din ultimele generatii. Aceste variante pot fi studiate pentru o intelegere mai usoara chiar si a circuitelor actuale de incarcare (despre care se discuta in principal pe acest topic). Multumesc Link spre comentariu
informer Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 (editat) 20 minutes ago, Bandi Szasz said: Au facut unii module de genul acesta se gaseste si gata de cumparat, acuma nu stiu cum sunt butoanele legat la VW din cate am vazut pe youtube au fost montate pe alte marci de masina. Si pe mine ma scoate din sarite din cand in cand ca tot trebuie sa apas pe buton, din cate am citit se poate dezactiva sau seta sa isi memoreze ultima stare prin vcds, unii au mai pacalit sistemul prin demontarea senzorului de la capota pacalind masina ca si cum ar avea capota deschisa caz in care e anual sistemul pentru ca crede ca se lucreaza la motor si e nevoie sa functioneze. Insa nu am incercat metodele respective pentru ca masina e noua in garantie si am zis ca mai bine apas butonul ala nesuferit decat sa ma trezesc la revizie ca isi dau astea seama prin logguri ca sa umblat la masina si imi anuleaza garantia. https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Start-Stop-Memory-module-with-SERVICE-MODE-Start-Stop-SSA-memory-/322352078637 Multumesc, la aia ma gandeam, ca poate ii posibila setarea OFF ca default. Altfel treaba cu temporizatorul si releul n-ar fi dificil de facut insa mai dificil pt. mine ar fi sa desfac acolo unde-i acel buton (langa schimbator) fara sa stric plasticurile alea care arata f. bine asa neatinse. In plus mi-ar trebui acolo un plus care sa apara doar la pornire, sa am de ce "ma lega". Apropo de schimbarea bateriei a mea am schimbat-o in toamna, era cea din 2011 si mai mergea doar ca parca iarna trecuta mi s-a parut ca "nu mai invarte" ca una noua. Evident ca astia de la magazine au vrut sa-mi vanda una care-i buna pt. start/stop, adica la dublu pret fata de una normala, degeaba le-am spus ca NU folosesc feature-u` ala. Pana la urma am luat una normala si am gasit electricianul rational care sa-mi masoare incarcarea nu sa se lege de ce butoane am si nu le folosesc. Oricum, de la Golf I incoace nu m-o tinut nici o baterie mai putin de 4 - 5 ani. Editat Ianuarie 18, 2019 de informer Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 Cele originale tin f mult, in special pe masinile cu incarcare smechera. Si la mine curentul e pe minus, probabil se monitorizeaza tot ce intra/iese din baterie atat cu motorul pornit cat si oprit si se iau tot felul de decizii. Sau probabil e mai simplu sa masori fata de masa, decat diferential, cand esti pe plus. ASta ca implementare electronica. Compensarea cu temperatura e pt pragul la care incepe bateria sa fiarba prin electroliza. Evident ca daca tu nu ii dai niciodata 14V pe termen lung nu conteaza. Dar tu la fel de bine ai putea sa pui o intarziere pe circuitul tau. Lasi alternatorul sa isi faca damblaua vreo 10 minute dupa iti activezi circuitul de reducere a tensiunii. Asa scapi de bataia de cap. Curentul de 5% nu e stabilit de alternator decat indirect. Alternatorul da 14V bateria daca e goala trage si 20A, daca e incarcata abia trage 500mA. (Cifre din burta.) Doar in cazul din urma conteaza tensiunea. Cat timp bateria trage curent serios, tensiunea e irelevanta, cat timp e suficienta cat sa genereze o incarcare intr-un ritm rezonabil. Cand se vede ca bateria nu mai trage, tensiunea se reduce la limita de mentinere, ca nu are sens sa faci electroliza ca pierzi lichid, corodezi electrozii, etc. Probabil producatorul considera ca bateria montata e de vreo 50-80Ah, deci cand incarcarea scade sub 5% din acea valoare se considera bateria ca fiind aproape incarcata si tensiunea poate fi redusa fara sa riste ca bateria sa ramana descarcata, chiar si dupa multe drumuri scurte. Cadere de tensiune pe fire nu ai, sau nu ar trebui sa ai. Am vazut mai multe de masini, la opel alternatorul era legat la acelasi cablu cu demarorul si de acolo mergea la plusul bateriei. La cat de gros era caderea de tensiune devenea semnificativa 0.2V doar la peste 50A. Irelevant. La bora am vazut ca de la baterie un cablu gros merge la demaror si separat vine cablu direct alternator baterie. Cadere de tensiune nu e pe el, curentul de incarcare fiind mic cand bateria se apropie de finalul incarcarii. Iar pana nu e incarcata nu prea conteaza asa mult. La passat nu m-a interesat, dar nu scade sub 13.8V la relanti oricate as porni. Altfel 14.4. Fordu sta batz la 14.5 si dupa multa vreme scade la 14.4. Indiferent de consumatori, iar la cat de groase sunt firele si conectica nu pierzi nimic pe ele. Bateria tine deja de 5 ani, rombat premier, verde. De vrei sa o incarci nu trage mai mult de 300mA. In halul asta de incarcata o tine. Electrolit nu s-a pierdut. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 (editat) Toate modelele Dacia euro6 cu Stop&Start (nu start stop sau alte bălării) au senzor de curent pe borna minus,încă din 2015 nu e nicio descoperire. Ai senzor de curent pe borna minus a bateriei EFB(e dedicată S&S), alternator controlat pe LIN și încărcare pilotată de uch (care primește pe can informatie legată de temperatura exterioară) cu alte cuvinte ai tensiune variabilă pe instalația mașinii funcție de consumatorii porniți. Alternatorul poate fi roată liberă pe accelerare și poate încărca "blană" pe frânare sau poți merge pe baterie dacă condițiile o permit S-a mai discutat pe forumul modelului, nu are rost să mai repet, în plus comparații cu alte modele decât Duster ph2/Duster ph3/Dokker/Lodgy/Clio4/Captur/Kaptur/Lada Vesta nu își au locul Editat Ianuarie 18, 2019 de t0rquemada 1 Link spre comentariu
Marius84 Postat Ianuarie 18, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 @t0rquemada, pentru mine chiar a fost o descoperire. Si poate pentru multi altii. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Ianuarie 18, 2019 Partajează Postat Ianuarie 18, 2019 Încărcarea pilotată e pe H4B400 (0,9TCe euro5) încă din 12/2012(Lansarea Logan II), la H4B408 (0,9TCe) au adăugat și restul pieselor pentru S&S 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum