Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie Logan 0.9 TCE


Marius84

Postări Recomandate

Vă salut!

Am rămas surprins zilele acestea să aflu odată cu folosirea unui încărcător de telefon cu voltmetru integrat că spre deosebire de versiunile anterioare, la noul logan încărcarea acumulatorului nu mai este constantă, pe toată durata cât rotorul alternatorului se învârtește. Mai exact, dacă aprind becurile pe fază scurtă, alternatorul prin grupul regulator dă 14.3, 14.4v. Cum dispare consumul, oprește și încărcarea, repornind-o după un logaritm prestabilit. Am întrebat la Dacia service și mi s-a comunicat că așa a fost prevăzută încărcarea pe noile autoturisme.

Opinii? Este bun pentru un acumulator un asemenea tratament? Îi prelungește viața? Ce cunoașteți despre această situație?

Am observat că pe borna minus a apărut un traductor de curent, cel mai probabil. Atașez foto senzor și video comportament.

IMG-20190111-145155.jpg

 

Videoclip

Editat de Marius84
Link spre comentariu

Da, prelungeste viata.

 

Si  eu intenstionez  sa pun la  masina mea  un  sunt de masura  cu ajutorul caruia  sa reduc tensiunea de incarcare  in momentul in care curentul de incarcare scade  sub o anumita valoare.

 

Un acumulator Pb-acid  poate fi incarcat  folosind chiar si o tensiune de 12,9 - 13 Volti.

 

Diferenta intre incarcarea  la 13V  si incarcarea  folosind tensiunea de 15V   este  timpul de incarcare.

 

 

Viata bateriei  este mai  mare daca  tensiunea pe baterie  nu depaseste aproximativ  13,7 V  dupa  ce s-a incarcat complet.

 

 

Edit:

Momentam  am bateria noua (BOSCH)  si  folosesc incarcarea de 13,6 V.  Pornirea se face  fara probleme  chiar  si  cand este ger.

Am pus un modul separat de incarcare.

Editat de buleu_alexandru
Link spre comentariu
Acum 13 minute, Marius84 a spus:

....repornind-o după un logaritm prestabilit.

IMG-20190111-145155.jpg

 

Videoclip

algoritm

Singura explicatie logica, ar fi ca motorul fiind deja mic nu mai are o sarcina rezistenta in plus datorata becurilor. 

Bateria se degradeaza daca la tensiunea scade sub 10V.

Link spre comentariu

Am fost  la targul  auto  (TIB)  de anul trecut  si  toate masinile la care  m-am uitat  la motor aveau asa ceva la  borna bateriei.

 

 

Este ceva de genul asta   (e bine de citit ce scrie):

 

http://www.electronicslab.com/blog/?p=15003

 

 

Edit:

Iata  si alta varianta  de la un  BMW E90:

 

115657194_ScreenShot01-17-19at11_27AM.JPG.078726b4bf0c3991e4a718f27639fa5c.JPG

 

 

Editat de buleu_alexandru
Link spre comentariu

Asa este la toate masinile noi. Eu pe Skoda am intre 13.5 - 13.7 majoritatea timpului acuma iarna, in vara am avut chiar si ca 12.7 - 12.8 alternatorul era deconectat total pentru a reduce consumul iar in momentele in care motorul intra in frana de motor se reconecta alternatorul pentru a mai baga ceva in baterie (regenerative braking) , din cand in cand se apuca de incarcat il duce spre 14.4V dupa care il lasa inapoi la 13.5V. Acel senzor este folosit mai ales pentru sistemul Start-Stop, daca este consum mare motorul ramane pornit insa daca nu este consum motorul este oprit, in cazul in care cat timp motorul este oprit si se sesizeaza un consum mare motorul este repornit. Unii care nu vor sa foloseasca sistemul si cum acest sistem trebuie oprit de fiecare data din buton anuleaza acel senzor iar sistemul Start-Stop intra in eroare de senzor defect si motorul nu se mai opreste.

Link spre comentariu

Au intrat si ei in rand cu lumea.
E mai bine asa cu incarcare in functie de nevoie atat pt baterie cat si pt consum.
Cred ca daca bateria e descarcata nu o mai menajeaza asa ci o incarca sanatos.
ASta se evalueaza in functie de starea de incarcarecare le randul ei e in functie de curentul tras de catre baterie.
La alte masini asa e.


In frana de motor serioasa incarcarea creste serios, mai ales la masinile dotate cu AGM. Le da si 15V.


In opinia mea 13.6V inca nu e o valoare buna.
Trebuie compensata cu temperatura, plus trebuie sa fii sigur ca bateria e incarcata, altfel nu o vei mentine intr-o stare buna.
Ar merge cu 13.6V daca masina ar face curse internationale, deci porniri rare si mers mult dintr-un sut.
Corect e cum fac masinile mai noi, prin monitorizarea curentului, cand in baterie nu intra mai mult de 5% e cazul sa scazi tensiunea.

Link spre comentariu

Off topic: cand am vazut prima data componenta de pe borna minus am crezut ca este o borna care explodeaza in caz de impact, nu stiu unde citisem ca ar exista asa ceva. :jytuiyu

Link spre comentariu

Aveti voi asa ceva pe borna de minus a acumulatorului? E pentru prima oara  cind aud asa ceva!

Loganul meu nu are.  Poate generatiile mai noi  sa aiba o astfel de ''scula minuscula''!

Link spre comentariu

Da, doar astea noi au asaceva, monitorizeaza incarcarea bateriei in perioada de frina de motor, si tot felul de glume, eficientizeaza cu asta consumul de combustibil ...

 

Link spre comentariu

Gluma sau nu gluma majoritatea il pun pentru ca este un senzor principal pentru Start - Stop si daca masina are Start - Stop instant scade gradul de poluare cu 12.6% pentru ca in testele facute pentru a stabilii nivelul de emisie este simulat stationarea masinii la semafor, intersectii, etc unde sistemul opreste motorul si uite asa 0% emisie pe perioada aia de timp. Cred ca toate masinile Euro 6 au senzorul respectiv pentru a se putea incadra in norma de poluare.

Editat de Bandi Szasz
Link spre comentariu

Este pentru gestionarea incarcarii inteligente  bateriei, asta cred ca este denumirea corecta.

Teoretic prelungeste si durata de viata a bateriei, o incarca in frina de motor, la acceleratii puternice opreste incarcarea si tot felul de astfel de

jonglerii pentru a mai cistiga la putere pentru ascutitorile de 0.9l si a scadea emisiile si implicit consumul de combustibil.

Pentru Start/Stop urmareste starea de incarcare a bateriei, tine cont de ea si daca bateria este pe descarcat nu mai opreste motorul incit sa risti sa ramii la semafor.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

O situatie asemanatoare am intalnit la un renault scenic 3 (2009) la care a fost schimbata recent bateria ; a fost o mica  problema cu acordarea garantiei la bateria noua pentru ca tensiunea pe baterie era tinuta cca.2 min. dupa pornire la 14,5v, dupa aceea era tinuta  la 13,5v.

Cei de la service Dacia - Renault au precizat ca masina avea dotat ecu cu un dispozitiv care optimiza incarcarea functie de consumatori,gradul de incarcare al bateriei,temperatura, in scopul reducerii consumului si cresterii fiabilitatii.

Borna de + era normala,cu un conductor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări