Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Telwin Technology 200 Inverter - tig/wig, mig/mag


pyu

Postări Recomandate

Salutare. 

In curand voi avea de facut mici reparatii la caroseria masinii, si m-ar interesa care este cea mai buna solutie pentru sudura. Detin aparatul din titlul postului, si as incerca sa invat putin sa sudez tig/wig. Nu neaparat de nevoie, ci mai mult din dorinta de a experimenta. Ce ar fi mai bine sa folosesc? Tig/wig sau mig/mag? Iar referitor la gaz, se poate si cu co2 sau trebuie neaparat argon?

Multumesc

 

Editat de pyu
Link spre comentariu

MIG-mag la tablele mașinii. Iar Technology 200 folosit pe Tig e cam nasol(cel puțin pt început),nu are amorsare hf. Iar asta o sa te facă sa înjuri mult când o sa tot lipești wolframul de tabla.

La wig se folosește argon...

Editat de cipriyan123
Link spre comentariu

Daca are lift arc nu amorsarea este marea problema, intreruperea arcului, acolo ramii fara acoperire de gaz.

Amorsarea la lift arc se face simplu de tot, nu incerci sa ridici drept virful de pe metal ca sa aprinzi arcul, pui inclinata torta

si sprijini cupa pe material, o rotesti si aduci virful in contact cu materialul de sudat, cind faci contactul deja sa ai dat drumul la gaz, apoi tot sprijinit pe cupa rotesti torta si indepartezi virful de W de pe material, se aprinde arcul, si ridici cupa de pe material facind unghiul normal pentru pozitia in care sudezi.

Nu`i tare complicat dar nici asa simplu ca la aprindere hf.

Pentru table MIG este de preferat, si mai bine brazarea cu sirma CuSi3 si gaz Ar este mai buna, nu incalzesti materialul, tabla isi pastreaza proprietatile si mai ales nu distruge zincarea tablelor.

Nu este folosit procedeul pe scara larga in service deoarece sint scumpe consumabilele, Ar si sirma.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

O sa achizitionez pana la urma un aparat Mig/Mag. Deja am facut rost de butelie de CO2 si reductor.

Referitor la aparat, avand in vedere ca o sa am de facut doar mici reparatii, ocazionale, sunt dispus sa investesc undeva la 1200-1300 ron in aparat.

Aveti vreo recomandare la banii astia?

Eu am gasit urmatoarele:

BELMASH MIG 290 - 1000 ron

Sau BELMASH MIG 320 la 1200 ron.

JASIC MIG 180(N240) - 1300 ron

TESLA MMA MIG MAG si TIG 300 A model 302 - 1400 ron

ProCraft 310A MMA/MIG - 1200

M-am uitat numai dupa cele care au un curent minim de 20-30A MIG/MAG.

 

Cam ce grosime se recomanda, de exemplu la praguri? Se poate folosi si tabla zincata?

Multumesc.

 

Editat de pyu
Link spre comentariu

Domnule....

Pana la urma detii sau nu detii aparatul din titlu... ca la jumate soliciti recomandari de achizitionare...

Ce rost are sa pui un nume de aparat pompos in titlu si in interior sa ceri pareri despre o scula ce ai dori sa o cumperi pentru a reapara caroseria auto..

Poate ar dori si alti useri sa faca astfel de reparatii si ar urmari postarile

Cu acest titlu pare doar o discutie despre service la modeul acesta.

....

Nu era mai simplu sa scrii:

Recomandare Aparat MIG-MAG super ieftin pentru sudura caroserie auto - Regim Amator - Doar pentru Mine - Fara afacere tinichigerie auto ????????

Link spre comentariu

Daca citeai tot, iti dadeai seama ca detin telwinul din titlu, dar nu e mig/mag. Si fiindca vreau si un mig/mag, am postat tot aici, ca sa nu deschid alt topic. Te asigur ca nu e nici un motiv ascuns.

Link spre comentariu
Acum 21 minute, pyu a spus:

Si pentru brazare trebuie si aparat de sudura special?

Ce se intampla daca se sudeaza cu co2?

Brazarea e una, sudarea e alta...

Prima e lipitura, cealalta e contopire la nivel de atomi...

In functie de cerinte alegi procedeul.

Link spre comentariu
39 minutes ago, pyu said:

Si pentru brazare trebuie si aparat de sudura special?

 

Exista cu program special pentru brazare, echipamente dedicate insa sint scumpe.

Merge bine si MIG dar doar cu Argon.

Undeva s`a mai discutat problema asta, am pus si ceva foto, avantajul este ca nu vaporizeaza zincul, il topeste si revine la final pe linga cordon in acest fel protejind asamblarea.

La sudura se vaporizeza zincul si protectie din parti.

Gata, am gasit, asa arata brazarea cu sirma de bronz pe un cornier zincat/

Pemarginea cordonului se vede zincul topit.

CuSi3.thumb.jpeg.940849d20cde3b8c18c23f461911b3a6.jpeg

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări