pyu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Salutare. In curand voi avea de facut mici reparatii la caroseria masinii, si m-ar interesa care este cea mai buna solutie pentru sudura. Detin aparatul din titlul postului, si as incerca sa invat putin sa sudez tig/wig. Nu neaparat de nevoie, ci mai mult din dorinta de a experimenta. Ce ar fi mai bine sa folosesc? Tig/wig sau mig/mag? Iar referitor la gaz, se poate si cu co2 sau trebuie neaparat argon? Multumesc Editat Ianuarie 11, 2019 de pyu Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Ianuarie 12, 2019 Partajează Postat Ianuarie 12, 2019 (editat) MIG-mag la tablele mașinii. Iar Technology 200 folosit pe Tig e cam nasol(cel puțin pt început),nu are amorsare hf. Iar asta o sa te facă sa înjuri mult când o sa tot lipești wolframul de tabla. La wig se folosește argon... Editat Ianuarie 12, 2019 de cipriyan123 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 12, 2019 Partajează Postat Ianuarie 12, 2019 (editat) Daca are lift arc nu amorsarea este marea problema, intreruperea arcului, acolo ramii fara acoperire de gaz. Amorsarea la lift arc se face simplu de tot, nu incerci sa ridici drept virful de pe metal ca sa aprinzi arcul, pui inclinata torta si sprijini cupa pe material, o rotesti si aduci virful in contact cu materialul de sudat, cind faci contactul deja sa ai dat drumul la gaz, apoi tot sprijinit pe cupa rotesti torta si indepartezi virful de W de pe material, se aprinde arcul, si ridici cupa de pe material facind unghiul normal pentru pozitia in care sudezi. Nu`i tare complicat dar nici asa simplu ca la aprindere hf. Pentru table MIG este de preferat, si mai bine brazarea cu sirma CuSi3 si gaz Ar este mai buna, nu incalzesti materialul, tabla isi pastreaza proprietatile si mai ales nu distruge zincarea tablelor. Nu este folosit procedeul pe scara larga in service deoarece sint scumpe consumabilele, Ar si sirma. Editat Ianuarie 12, 2019 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
spik Postat Ianuarie 12, 2019 Partajează Postat Ianuarie 12, 2019 Se poate o poza cu acel echipament de la Telwin ce sudeaza mig-mag si wig-tig? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 12, 2019 Partajează Postat Ianuarie 12, 2019 Cauta Technomig 215. Link spre comentariu
spik Postat Ianuarie 13, 2019 Partajează Postat Ianuarie 13, 2019 Bun echipament pentru mici lucrari...la auto se preteaza mag cu sarma plina de 0,8 si protectie co2 ca e mai ieftin. Daca ai corgon e si mai bine. Link spre comentariu
pyu Postat Martie 13, 2019 Autor Partajează Postat Martie 13, 2019 (editat) O sa achizitionez pana la urma un aparat Mig/Mag. Deja am facut rost de butelie de CO2 si reductor. Referitor la aparat, avand in vedere ca o sa am de facut doar mici reparatii, ocazionale, sunt dispus sa investesc undeva la 1200-1300 ron in aparat. Aveti vreo recomandare la banii astia? Eu am gasit urmatoarele: BELMASH MIG 290 - 1000 ron Sau BELMASH MIG 320 la 1200 ron. JASIC MIG 180(N240) - 1300 ron TESLA MMA MIG MAG si TIG 300 A model 302 - 1400 ron ProCraft 310A MMA/MIG - 1200 M-am uitat numai dupa cele care au un curent minim de 20-30A MIG/MAG. Cam ce grosime se recomanda, de exemplu la praguri? Se poate folosi si tabla zincata? Multumesc. Editat Martie 13, 2019 de pyu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 13, 2019 Partajează Postat Martie 13, 2019 Tabla zincata se poate suda insa nu`i nici o fericire cu sirma normala si Co2. Perfect iasa cu sirma CuSi3 si Ar, brazare in fapt. Link spre comentariu
pyu Postat Martie 13, 2019 Autor Partajează Postat Martie 13, 2019 Si pentru brazare trebuie si aparat de sudura special? Ce se intampla daca se sudeaza cu co2? Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 13, 2019 Partajează Postat Martie 13, 2019 Domnule.... Pana la urma detii sau nu detii aparatul din titlu... ca la jumate soliciti recomandari de achizitionare... Ce rost are sa pui un nume de aparat pompos in titlu si in interior sa ceri pareri despre o scula ce ai dori sa o cumperi pentru a reapara caroseria auto.. Poate ar dori si alti useri sa faca astfel de reparatii si ar urmari postarile Cu acest titlu pare doar o discutie despre service la modeul acesta. .... Nu era mai simplu sa scrii: Recomandare Aparat MIG-MAG super ieftin pentru sudura caroserie auto - Regim Amator - Doar pentru Mine - Fara afacere tinichigerie auto ???????? Link spre comentariu
pyu Postat Martie 13, 2019 Autor Partajează Postat Martie 13, 2019 Daca citeai tot, iti dadeai seama ca detin telwinul din titlu, dar nu e mig/mag. Si fiindca vreau si un mig/mag, am postat tot aici, ca sa nu deschid alt topic. Te asigur ca nu e nici un motiv ascuns. Link spre comentariu
spik Postat Martie 13, 2019 Partajează Postat Martie 13, 2019 Acum 21 minute, pyu a spus: Si pentru brazare trebuie si aparat de sudura special? Ce se intampla daca se sudeaza cu co2? Brazarea e una, sudarea e alta... Prima e lipitura, cealalta e contopire la nivel de atomi... In functie de cerinte alegi procedeul. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 13, 2019 Partajează Postat Martie 13, 2019 (editat) 39 minutes ago, pyu said: Si pentru brazare trebuie si aparat de sudura special? Exista cu program special pentru brazare, echipamente dedicate insa sint scumpe. Merge bine si MIG dar doar cu Argon. Undeva s`a mai discutat problema asta, am pus si ceva foto, avantajul este ca nu vaporizeaza zincul, il topeste si revine la final pe linga cordon in acest fel protejind asamblarea. La sudura se vaporizeza zincul si protectie din parti. Gata, am gasit, asa arata brazarea cu sirma de bronz pe un cornier zincat/ Pemarginea cordonului se vede zincul topit. Editat Martie 13, 2019 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
pyu Postat Martie 13, 2019 Autor Partajează Postat Martie 13, 2019 Deci cumva exact sudura nu mai e protejata, si devine vulnerabila. Dar fata de tabla normala, nu e totusi un plus? Pentru ca restul bucatii de tabla are protectie? Link spre comentariu
pyu Postat Martie 14, 2019 Autor Partajează Postat Martie 14, 2019 Cred ca o sa-mi comand Aparat de sudura MIG / MAG Raider RD-MW11, 30 - 135 A, 6,2 kVA Ce spuneti, ar fi ok? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum