Vizitator Irenaeus Postat Iulie 26, 2007 Partajează Postat Iulie 26, 2007 Buna ziuaMi-am cumparat un scuter Garelli model vechi, pe care l-am reparat si care acum functioneaza perfect.Din pacate acest model vechi de scuter nu este prevazut cu instalatie de semnalizare dreapta-stanga.Pentru a putea circula regulamentar, trebuie ca scuterul meu sa aiba sistem de semnalizare, conform Noului Cod Rutier in vigoare.Am construit un releu de semnalizare cu NE555 si cu releu, a carui bobina merge la 6V CC (schema electrica a montajului am gasit-o pe internet). Daca pun montajul la un acumulator de 6V sau sursa stabilizata de curent continuu, acesta functioneaza si palpaie perfect. Apoi am construit si un redresor cu punte redresoare si condensator electrolitic de filtraj, la care am legat montajul electronic, deoarece stiu ca magnetoul de la motorul scuterului, este un generator electric de curent alternativ.Am pus redresorul si montajul palpaitor la un transformator de 6V si totul functioneaza excelent.Am legat mai apoi redresorul si montajul de semnalizare la bornele magnetoului de motorul de scuter si din pacate montajul palpaie haotic dupa cum merge motorul scuterului, nemaiavand acel palpait frumos si constant, descris mai sus.O solutie de rezolvare a acestei probleme ar fi legarea montajului semnalizator la un mic acumulator, numai pentru montaj, mentionez ca scuterul nu este prevazut cu acumulator?sursa lui de curent este exclusiv magnetoul. Acumulatorul se descarca si trebuie incarcat, din cand in cand si poate sa ma lase in timpul cursei fara semnalizare.Eu doresc sa leg acest montaj direct al bornele magnetoului, fara a mai folosi acumulatorul sus mentionat si de aceea va rog foarte mult sa ma ajutati cu un sfat si/sau cu o schema electrica la care sa leg montajul de semnalizare impreuna cu redresorul pentru ca acesta sa functioneze constant, ca si cum ar fi legat la o baterie sau sursa stabilizata de curent continuu.Va multumesc pentru intelegere si ajutor. Link spre comentariu
Vizitator Edmond Dantes Postat Iulie 26, 2007 Partajează Postat Iulie 26, 2007 :smt017 Ce domeniu de tensiune furnizeaza "magnetoul" si la ce turatii? Link spre comentariu
Vizitator Irenaeus Postat Iulie 26, 2007 Partajează Postat Iulie 26, 2007 Nu stiu ce turatie are magnetoul meu dar ceea ce stiu este ce scoate o tensiune de 6V curent alternariv, cand motorul merge la relanti. Link spre comentariu
Vizitator Edmond Dantes Postat Iulie 26, 2007 Partajează Postat Iulie 26, 2007 Si la turatii mai mari? Problema pe care o vad eu e ca nu furnizeaza o tensiune constanta asa ca iti aiureste timingul Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iulie 26, 2007 Partajează Postat Iulie 26, 2007 Pune-i o stabilizare (vezi ce curent ia jucaria) si va clipoci constant. Timing-ul este dat, dupa cate stiu, de incarcarea unui C printr-o rezistenta. Daca variaza tensiunea de alimentare, variaza si perioada de incarcare. Trebuie stabilizata numai alimentarea 555-ului, nu si a releului. Cu un 7805 ar trebui sa mearga.Bafta! Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iulie 26, 2007 Partajează Postat Iulie 26, 2007 Nu prea cred ca merge cu un 7805 ca nu ai cadere de tensiune suficienta pe el. Un LM2931 e mult mai indicat, mai ales ca e proiectat pentru... masini Link spre comentariu
niq_ro Postat Iulie 27, 2007 Partajează Postat Iulie 27, 2007 totusi, condensatorul de filtraj ce valoare are? Link spre comentariu
Vizitator Irenaeus Postat Iulie 27, 2007 Partajează Postat Iulie 27, 2007 Condensatorul de filtraj are 10000 micro/25V Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum