Marian Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) 12 minutes ago, sesebe said: In fine, se pare ca aceste aspecte sint peste nivelul de discutie de pe acest forum. Sa fiti sanatosi! Daca forumul e prea prost pentru tine, te invit sa nu te mai loghezi! Editat Ianuarie 11, 2019 de Marian Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Cum o fi cu beta AA 145, produs pe vremuri de IPRS, sau originalul produs de TFK? Ce gen de comanda folosea?... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) AA145: http://www.lx.it.pt/ep/Files/uaa145.pdf Era o intrebare retorica? E mono puls nu cu tren de impulsuri. Editat Ianuarie 11, 2019 de sesebe Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 31 minutes ago, sesebe said: Dece perioada lui trebuie sa fie "perioada lui trebuie să poată fi modificată relativ puțin" ?? Care mai este atunci avantajul la o redresare sincrona cu thyristori si cum se mai regleaza in cazul acesta curentul? Păi ideea nu e să ”reușim” să aprindem thyristorul, sau să-l tot comandăm sincron în neștire. Ideea este să reușim să-i controlăm durata cât stă aprins (vorbim aici de redresorul comandat, curent/tensiune reglabile). Pe schiță - sectorul hașurat (care e mai mic decât T/2, adică mai mic de 0,01 sec.). Dacă venim cu impulsuri mult prea dese, cu siguranță Th se va aprinde căt se poate de devreme (îndată ce U anod = U baterie + U th) ( adică tot vârful ăla al semi-alternanței ). Importand este deci să putem mișca impulsul de pornire în vârful semi-alternanței. O altă variantă de reglaj ar fi să mai sărim din semi-alternanțe. Dar dacă una da, alta ba, asta ar însemna reducerea curentului la jumate... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Idea este de a aplica tren de impulsuri de frecventa mult mai mare doar pe perioada hasurata de tine pt a fi sigur ca pe acea perioada thyristorul va fi sigur ON tot timpul, dar in cazul unui redresor de incarcat bateria nu se justifica o astfel de comanda. Dupa cum se poate vedea nici AA145 nu face comanda cu tren de impulsuri (desi la nevoie e simplu de implementat), deci puteti uita de "aberatiile" scornite de mine. Editat Ianuarie 11, 2019 de sesebe Link spre comentariu
dacianu11 Postat Ianuarie 11, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Imi pare rau daca am fost inteles gresit. Eu nu intreb unde leg anodul si catodul, ca atat ma duce mintea sa schimb un tiristor, intreb ce fac cu al doile fir subtire, cel comun cu catodul, dar cred ca am deslusit-o si va rog sa ma corectati daca gresesc. Azi am desfacut redresorul si am facut cateva poze. Deabia azi am bagat de seama ca din partea electronica mai vine un fir subtire rosu care este conectat la catul tiristorului. Merge sa inlocuiesc tiristorul cel vechi cu cel nou, iar G-ul in conectez la firul de comanda si K il conectez la firul rosu care vine din electronica? Redresarea este cu mediana ca cea din imaginea postata de Adrian, daca nu ma insel, fig b, dar fara dioda si fara bobina. Sper ca s-a inteles ceva din ciorba asta. Ultima poza, tiristorul defect Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 3 minutes ago, dacianu11 said: Merge sa inlocuiesc tiristorul cel vechi cu cel nou, iar G-ul in conectez la firul de comanda si K il conectez la firul rosu care vine din electronica? Da, tocmai ala e scopul firului in plus conectat la catodul tiristorului de schimb. PS: Sper ca s-a lamurit toata lumea acum din poze ca n-ar fi fost o tragedie sa se faca asa cum sugerase Dl Marcu, exact asa a fost pana acum. Dar asa mult ne place sa criticam...ceva de speriat Link spre comentariu
dacianu11 Postat Ianuarie 11, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Mersi Marian! Acum o alta intrebare mai intrebatoare..... La redresor s-a dus un tiristor, iar eu am cumparat doua bucati ca sa ii schimb pe amandoi. Problema este ca la masuratori cu multimetru conectat pe dioda, cei doi tiristori noi nu corespund unul cu celalalt. Nu mai stiu exact valorile si nu sunt la atelier ca sa pot masura, deabia maine ajung acolo. Daca unul din tiristorii noi e ars, se poate inlocui doar unul? Adica, pe redresor sa fie doi tiristori diferiti. Link spre comentariu
Vizitator aws. Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Tiristorul nu e altceva decat o dioda care conduce doar atunci cand e comandata si se poate testa foarte usor daca e in regula sau e defect. De exemplu ca aici: https://amigda.ru/întrebări-frecvente/802-cum-să-verificați-tiristorul-și-triacul-cu-un.html Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 12, 2019 Partajează Postat Ianuarie 12, 2019 13 hours ago, dacianu11 said: Problema este ca la masuratori cu multimetru conectat pe dioda, cei doi tiristori noi nu corespund unul cu celalalt Mai exact ce ai masurat cu multimetrul la cei 2 tiristori? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 12, 2019 Partajează Postat Ianuarie 12, 2019 schema cu dioda si bobina e pentru motoare de cc. masori rezistenta ohmica cu multimetrul , ea ar trebui sa fie cat mai mica. daca la cei noi e mai mica decat la cel vechi, ii schimbi pe amandoi fara regrete. din postarile de mai sus si de pe alte pagini legate de firul rosu si de posibila caderea de tensiune pe bucata de funie reiese ca surubul poate fi si la catod si la anod. asta inseamna ca dau diferit pe dioda ? Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) On 1/11/2019 at 2:07 PM, sesebe said: AA145: http://www.lx.it.pt/ep/Files/uaa145.pdf Era o intrebare retorica? E mono puls nu cu tren de impulsuri. Nu ... am vrut sa arat cum a gandit neamtul ( TFK ) . O fi gresit ? ... ca p' aci asa apare ... Acum cred ca s - a dovedit ( printr - un contraexemplu ) ca adevarul e si unde era considerat greseala . Sute de mii de montaje industriale , diferite aplicatii , au fost comise inainte de internet si Elf . Asta pentru rigoare , citesc multi . Si de pe alte meleaguri ... Editat Ianuarie 15, 2019 de gauss Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Acum 51 minute, gauss a spus: Nu ... am vrut sa arat cum a gandit neamtul ( TFK ) . O fi gresit ? ... ca p' aci asa apare ... Acum cred ca s - a dovedit ( printr - un contraexemplu ) ca adevarul e si unde era considerat greseala . Sute de mii de montaje industriale , diferite aplicatii , au fost comise inainte de internet si Elf . Asta pentru rigoare , citesc multi . Si de pe alte meleaguri ... Integratul respectiv este conceput cu foarte mult timp in urma si daca nu a fost implementata o anumita functionalitate asta nu inseamna ca acea functionalitate este useless si, mai mult, nici macar nu trebuie amintita. Familia UC384x banuiesc ca o stii. Desi aceasta integratele din aceasta familie sint foarte utilizate, inafara surselor simple realizate cu ele, majoritatea surselor bazate pe aceste integrate au implementate multe alte functionalitati realizate cu tranzistori sau integrate. Inclusiv "slope compensation" necesar in majoritatea cazurilor de surse "current mode" nu este implementat in aceste integrate si cu toate astea proiectantii cu experienta il implementeaza folosind componente active sau chiar numai cu pasive. Si da, din punctul meu de vedere a gresit ca nu a implementat acel tip de comanda (in tren de impulsuri), la fel cum s-a gresit ca nu s-a implementat "slope compensation" la integratele din familia UC3842-UC3845. Avind in vedere postarile tale pe care le-am citit pina acum m-as fi asteptat la un cu totul alt raspuns de la tine. Editat Ianuarie 15, 2019 de sesebe Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Mai gresesc si eu ... , la umbra TFK . De prin 197X . Sant mai de moda veche . Daca ( si ) cei care au proiectat seria UC384x au gresit ... , nu ma ( mai ) simt asa vinovat . Indiferent ce s - ar fi asteptat de la mine , un biet user printre alte zeci de mii ... Sant aproape fericit ... , cu voie sau fara . Mi s - a luminat ziua ... Sincer ! Editat Ianuarie 15, 2019 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum