Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Shelby vs.Shelby


Postări Recomandate

Acum 39 minute, adrian_pic a spus:

FWD = better traction in slippery condition

 

minutul 1:54

O fi stiind nenea ce zice, nu?

O știi,  sau nu ... dar eu mă întreb : oare de ce majoritatea covârșitoare a mașinilor sport  aveau (au) solutia motor fata/tractiune spate ? ... sau chiar totul spate ?

Porsche (Începând cu celebrul 911), Ferrari  Maseratti, Lamborghini, Mertz, BMW, etc-etc ?

Proiectanții acestor firme celebre or fi incompetenți, habar n-au de faptul că soluția totul față e nirvana auto ?

Link spre comentariu

Alegerea tracțiunii spate nu trebuie privită ca o soluție perfectă, doar fiindcă firme renumite au ales această cale. Partea din față a mașinii e mai grea datorită (sau din cauza motorului) la mașinile cu motorizare/tracțiune față.Asta deja sporește aderența roților în condiții dificile. S-a discutat și e cunoscut comportamentul mașinilor în funcție de felul tracțiunii, nu cred că e cazul să disecăm noi aici lucruri știute deja.

Când cumperi o mașină, de obicei trebuie să te cam documentezi asupra tuturor acestor aspecte și să iei în calcul și condițiile în care o vei folosi.Dacă ai luat o mașină ,,de colecție,, doar ca s-o scoți la parade din când în când, chiar nu mai contează ce tracțiune are.....

Link spre comentariu

In timpul accelerarii masina tinde sa reduca greutatea de pe fata, sa se ridice de bot, asta o poate observa oricine in orice masina, la plecare de pe loc masina se ridica in suspensii de bot si se apasa pe spate, chiar daca ai greutate si motorul acolo.

 

La putere mare nu mai faci mare lucru cu tractiunea fata, doar o sa invarta rotile in gol la accelerari, puterea trebuie transferata pe spate. Dar transferarea ei acolo prin diferentiale rezulta intr-o pierdere mare de putere si automat consum mare si putere mai mica la roti.

Nici tractiunea integrala nu este o solutie ideala pentru ca pierderea tot exista.

 

In orice se fac compromisuri, lucurile sunt in intr-o balanta ... si faptul ca un producator a ales tractiune spate si altul tractiunea fata pentru masini diferite nu inseamna ca unul din ei a gresit, amandoi au avut dreptate. Tractiunea se alege in functie de puterea motorului, de pozitia motorului (daca ai motorul in spate normal ca pui tractiune spate), de tipul masinii (trebuie sa accelereze puternic ? sau e doar o masina de lux care nu trebuie sa transmita vibratii ?), de stilul de condus (e o masina de show, care sa arate bine pe strada, sa arate sportiva, sau chiar e una sportiva pursange?), dar pe strada la masinile normale, la puteri pana in 150cai tractiunea fata e superioara, apoi incepe sa castige spatele la aderenta.

 

Masina mea de jucarie (smart diesel) are motorul pe spate, deci si greutatea acolo (pe fata chiar nu are nimic), si tractiunea normal, pe spate. Am prins aseara putina zapada si am iesit sa ma joc cu ea pe zapada, nu prea mi-a iesit treaba, orice faceam tot drept mergea, intra ESP-ul, imi clipea in bord si gata, mi-o redresa obligatoriu. In nici un caz nu am reusit sa pierd controlul desi am incercat.

Vremurile cand se faceau teste cu masini cu tractiune spate si problemele cu pierdutul controlului au cam trecut de cand cu aparitia electronicii avansate pe masini..

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 2 ore, GEO 53 BN a spus:

Cit o costa magaoaia?  Cu opt galoane/suta de km nu-ti permiti sa o ''incaleci'' prea des, doar daca-i mostenit vreum milionar in euro.

Chiar inainte de Craciun am vazut pe Dicovery o emisiune Fast N' Loud https://en.wikipedia.org/wiki/Fast_N'_Loud unde sunt cautate masini vechi, reconditionate si vandute.

Au gasit un Shelby 67 fara rugina, original, dar nu functiona ( primul lucru pe care il verifica la o masina este sa se invarta motorul la mana si nu se invartea). Au dat pe ea 300000$ si au vandut-o in starea in care era fara sa faca nimic la ea cu 370000$. In stare impecabila si originala ajunge pe la 650000$

 

La masinile sport motorul se pune pe spate, cutia de viteze face corp comun cu puntea din spate, practic diferentialul face parte din cutia de viteze. O alta diferenta e ca exista diferenta intre 2 roti impinse (rotile din fata, cand tractiunea e pe spate) si 2 roti trase ( rotile din spate cand tractiunea este pe fata).

 

Editat de daniels
Link spre comentariu

Eu am avut  Skoda 120L și știu cum e cind conduci pe drum alunecos(gheată,zăpadă bătătorita,polei,etc)!. Nu-i o experiență tocmai placuta! Fața fiind ușoară, pe drum alunecos, cind incepi sa derapezi ,te cam ''stringe-n'' spate. Chiar cind drumul este uscat, cind intri cu viteză-n curbă, ai senzația ca fața dansează!

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
2 hours ago, +_Florin_+ said:

 oare de ce majoritatea covârșitoare a mașinilor sport  aveau (au) solutia motor fata/tractiune spate ? ... sau chiar totul spate ?

Porsche (Începând cu celebrul 911), Ferrari  Maseratti, Lamborghini, Mertz, BMW, etc-etc ?

Proiectanții acestor firme celebre or fi incompetenți, habar n-au de faptul că soluția totul față e nirvana auto ?

Chiar nu stii ca tractiunea fata este limita constructiv in jur de 250cp? (in Ro la raliu masinile cu tractiune fata nici nu sunt verificate din punct de vedere al puterii pentru ca se stie care tractiunea fata are limite, doar la cele cu tractiune spate le verifica puterea).  Toate masinile enumerate de tine au peste 250cp si de aceea au ori tractiune spate ori tractiune integrala. 

Porsche prin anii 70-80 avea probleme pe carosabil ud din cauza motorului spate si a tractiunii spate. Acum doar din ESP se rezolva problema de atunci. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
2 hours ago, +_Florin_+ said:

 oare de ce majoritatea covârșitoare a mașinilor sport  aveau (au) solutia motor fata/tractiune spate ? ... sau chiar totul spate ?

 

Masinile sport merg bine pe circuitele de curse, pe strada normala conditiile sunt altele.

Cum se spunea, tractiunea spate accelereaza mai bine, iar in curse acceleratia e mai importanta decat franarea, pe strada ai nevoie sa franeze bine masina, caci siguranta e prioritara.

Apoi mai sunt criteriile economice, caci e mai ieftin sa faci o masina "totul fata".

 

Alta diferenta e ca la "supercars" nu ai 5 locuri ci doar 2 deci ramane destul loc sa bagi motorul intr-un loc central.

 

Editat de one
Link spre comentariu
1 oră în urmă, adrian_pic a spus:

Acum doar din ESP se rezolva problema de atunci. 

 

La unele modele ESP-ul poate fi dezactivat.Exista buton dedicat.Cand aveam chef de joaca cu Leonul, ii decuplam ESP-ul.Ajuta mai ales cand ramai impotmolit, si vrei sa turezi putin mai tare rotile.Asa ca daca vrei joaca, se poate.

Link spre comentariu

Tractiune spate, motor spate, toate greutatea pe spate. Tras maxim de volan si apasat tinut acceleratia maxim apasata. Nu face cerculete, clipeste ESP-ul si o tine limitata pe drumul cel bun de parca ai lua curba, foarte putin patineaza din cand in cand dar isi revine instant.

Asa cum a specificat adrian_pic, ESP-ul face tot, problema pe care o aveau masinile alea a fost in mare rezolvata foarte simplu acum, putem sa zicem ca nu mai exista problema cu tractiunea spate, merge perfect pe zapada.

 

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
1 oră în urmă, one a spus:

 

Cum se spunea, tractiunea spate accelereaza mai bine, iar in curse acceleratia e mai importanta decat franarea, pe strada ai nevoie sa franeze bine masina, caci siguranta e prioritara.

 

O masina sport e mai sigura cat timp carosabilul e intreg si fara craterele specific romanesti.

Ai frane mai bune, e mai aderenta in curbe.

Iar asta nu are treaba cu tractiunea spate, mai degraba cu dimensionare proiectare si balans de mase.

O masina in care dupa cum zice Dani, motorul e inainte rotilor din fata nu va frana si nu va lua curba prea bine.

Plus multe alte aspecte care nu stau sa le enumar.

 

Vad ca intre timp a postat dani, asa face si E-ul meu cu tractiune spate, motor fata, 50:50. ESP iti taie gazul. Cum il anulezi te faci titirez.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări