Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Achizitie SNA 320


Ioan Cavaleru

Postări Recomandate

Ar fi fost bine sa fie asta problema, nu cupleaza fiindca s-a blocat/rupt ceva prin carucior. Nici strungarul care a lucrat pe masina respectiva ani in sir nu a mai reusit, motiv pentru care oamenii au facut un discount.

Editat de Ioan Cavaleru
greseala gramaticala
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
La 03.01.2019 la 15:47, Ioan Cavaleru a spus:

Sunt la prima postare pe acest forum desi il urmaresc de ceva timp, cu aceasta ocazie imi voi face si o scurta introducere: am un mic "atelier" in regim hobby, sunt pasionat de mecanica, reparatii auto/moto, mai recent sudura (unde aparent sunt complet anti-talent).  Am facut un liceu de profil mecanic (IMF Bucuresti) si acolo am facut cunostinta prima data cu masini-unelete serioase.

 

Atelierul meu este dotat in acest moment cu un strung multifunctional (combo strung si freza verticala) cumparat de nou acum vreo 20 de ani (ca fiind italian), desi este chinezesc s-a dovedit a fi o scula buna, are universal de 100mm poate taia filete, are avans. Freza incorporata este ok pentru lucrari mici

 

De ceva timp caut sa completez atelierul cu un strung SN 320, am citit cam tot ce am gasit referitor la acest strung, am citit manualul utilajului, si cred ca ar fi cam max ce mi-as permite (atat financiar cat si ca spatiu de lucru). De aceea as dori si parerea forumistiilor care detin sau au lucrat pe acest strung:

 

-  din ce am vazut in schema cinematica daca schimb motorul cu unul pe 220V 3Kw ar fi suficient pentru o buna functionare? sau ma voi lovi si de alte comenzi/functii cu actionare electrica (exceptand pompa pentru lichid de racire)?

- cum as putea verifica uzura caii de rulare a caruciorului (ma gandeam sa fac pe strungul respectiv un "ax" mai gros de lungime ~500mm (diametru ~40mm ca sa nu existe elasticitate in piesa) si sa verific cu micrometrul la intervale regulate)

- pornirea strungului se face in secventa: comutare contactor, se apasa butonul de pornire, pentru antrenarea universalului se cupleaza maneta in sensul de rotatie dorit?

- cam cat ar trebui intrat pentru a testa ambreiajul? (ce span sa iau la o trecere?)

- cate roti dintate pentru filete ar trebui sa fie in "trusa" strungului, este corect ce am inteles: ar fi 10 uzuale si 2 pentru filete mai deosebite? Ar trebui sa fie toate in trusa sau strungul se livra in general cu anumite configuratii?

- care este rolul celor 2 manete mari de sus (nr 2 si 3 in manual)? inteleg ca sunt tot pentru a fixa turatia de lucru? ca si maneta nr 5?

- greutatea este undeva la 900Kg?

- care sunt punctele slabe in cazul acestui utilaj?

 

 

 

salut! am cumparat si eu un sn320, recent, si vreau sa-i pun un vfd pt ca nu am bransament trifazat (deocamdata) dar imi lipseste acea tablita cu specificatiile motorului . Stiu ca e de 3kw si 1450 rt/min dar as fi vrut sa stiu toate datele de pe el. ai putea pune o poza cu placuta de pe motor ?

Link spre comentariu

Din cate stiu eu, pe SN320 au fost montate si motoare de 2,2 si de 3kW. Oricum, ca sa fi acoperit in orice varianta, cred ca ar trebui cautat un VFD de aprox 4kW cu intrare monofazata si iesire trifazata. In general lucrurile chinezesti nu e bine sa le folosesti la blana, de aia zic ca 4kW ar fi ideal.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
On 1/22/2022 at 6:48 PM, razvanon said:

salut! am cumparat si eu un sn320, recent, si vreau sa-i pun un vfd pt ca nu am bransament trifazat (deocamdata) dar imi lipseste acea tablita cu specificatiile motorului . Stiu ca e de 3kw si 1450 rt/min dar as fi vrut sa stiu toate datele de pe el. ai putea pune o poza cu placuta de pe motor ?

Am tot incercat sa dibuiesc ce scrie la mine pe placuta de pe motor... dar fara prea mare succes deoarece a fost vopsita odata cu utilajul direct din fabrica, dupa ce am curatat am vazut ca este si f prost scris... cat de cat am inteles de pe ea:

 

1425 RPM

triungi 220V, 12A 

stea 380V, 6.9A

50Hz

cosfi 0.81

 

Link spre comentariu

Asa stiu si eu ca are 3Kw (se vede un si un 3 ratacit pe tablita dar este atat de prost scris ca nu stiu sigur ce anume reprezinta). Am inteles ca cele produse la Arad ar fi avut motoare de 2.2Kw si cele facute la Orastie de 3Kw dar nu stiu cat de adevarat este.

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări