Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Salutari dragi colegi! Detin un motor de masina de spalat ariston, si as dorii sa-l pornesc deoarece vreau sa il vand, si sa vad daca functioneaza. Din cate observ , are un senzor de turatie(cred eu). Mufa are 7 fire, 2 dintre ele find ocupate de senzorul de turatie. Un carbune(firul rosu gros) duce direct in mufa, celalat carbune(albastru subtire) intra in compartimentul statorului, si cred ca se intoarce sau este legat cu celalte fire ce vin din stator (verde galben, negru) presupun ca este pe sens, si viteza, ca la motoarele mai vechi. Am cunostinte destul de mici in electrica, daca puteti sa imi dati un sfat cum sa-l leg, ca sa ii fac o proba, ar fii bine venit! Va multumesc frumos.! Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Fă o punte în mufă (unește-le) între firul maro și cel negru și alimentează la rețea între firul galben și cel albastru.... Editat Ianuarie 1, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Salut! Multumesc pentru ajutor. La ce va referiți cand spuneti firul maro? Maro sunt cele 2 de la senzorul acela. În rest mai am un fir galben. Firul albastru este mai subtire. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Din ultima poză,( numărând de jos în sus), eu văd firele astfel : -albastru (blue) - maro (brown) -negru (black) - verde (green) - bej traductor (1) -bej traductor( 2) Dacă ce văd eu ca maro e de fapt altă culoare, atunci ori am eu ceva probleme cu ochii, ori camera foto denaturează culorile.... Am spus să uniți firul maro cu cel negru și să alimentați între albastru și galben.De obicei așa alimentez motoarele de probă.Ca să nu existe confuzie, specificați ce culoare are la acel motor firul de împământare, fiindcă el și cele ale traductorului nu se folosesc la probă.Deci, identificând clar cele patru fire ale motorului, uniți pe cele două mijlocii și alimentați la rețea pe cele periferice....ca să nu faceți pagube accidental, înseriați și un bec de 230V/100W pe cablul de test, dacă faceți o eroare, becul salvează situația aprinzându-se la maxim.... Editat Ianuarie 1, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Am inteles. Voi alimenta si voi incerca cum ati zis dvs. Eu la fire am asa albastru, rosu, negru, galben, verde. Si cele 2 de traducător. Acel fir ce spuneti dvs este rosu, probabil calitatea pozelor lasa de dorit. Acel fir rosu vine direct de la carbune Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 OK, atunci faceți cum am scris ținând cont că ce am scris eu de maro, e de fapt roșu......la mine se vede maro închis.Covorașul din poză, de sub tastatură are margini roșii în poză....pe ăla îl văd clar roșu. Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Am făcut cum ati spus iar becul se aprinde la maxim. Am conectat împreună negru cu rosu, am inserat becul între albastru si rețea, iar firul galben direct la retea si nu se intampla nimic cu motorul, ci doar becul se aprinde la maxim. În mufa a mai ramas neconectat firul verde gros. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Identificați firele ce vin la cărbuni și spuneți ce culori au.Apoi identificați dacă există un fir legat la masa statorului și ce culoare are.Să înțeleg că rotorul nici nu s-a mișcat atunci când ați testat ? Sper că se rotește ușor cu mâna și nu e blocat de rugină.... Editat Ianuarie 1, 2019 de validae Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Firul rosu vine de la un cărbune, celălalt pleacă albastru si intra in carcasă si cred ca acolo se află protecția termică si iese tot albastru. De la stator imi vine galben, verde, si negru. Deci sa inteleg ca motorul trebuie legat in serie cu sectorul, iar statorul are 2 înfășurari, 1 fir este comun iar celelalte 2 reprezintă infasurarile..nu? Avetii idee o altă combinație? Nu pot vedea de unde vin firele statorului. Edit: Am reusit sa il pornesc, nu a vrut să pornească inserat cu becul. Am aflat ca firul galben era median înfășurari. Si negru si verde erau capetele am legat verde cu un carbune. L-am pornit si a mers la turatie maxima faca bec inserat. Cum fac să pornească pe turatia mică? Cum leg galben-ul? Editat Ianuarie 1, 2019 de Mocodean Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Acesta e un motor cu excitație serie, rotorul e înseriat cu statorul și turația lui în gol tinde spre valori distructive.Se poate utiliza numai cu un regulator de turație, sau pentru aplicații unde se cere o turație mare. Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Am inteles! Ajunge la o turatie foarte mare, traducătorul la turatie maxima ajunge la 50 VAC. Atunci firul galben, ce vine pe mijlocul infasurarii statorului ce rol are ? Ce vreti sa spuneti prin valori distructive? Am decis să nu îl mai vand, cand am vazut la ce turatie poate ajunge, ar prinde bine sa fac un polizor pentru bancul de lucru cu un triac pentru a controla turatia, este ok? De asemenea, un dimmer de acela pentru bec,dar presupun ca este prea slab. Editat Ianuarie 2, 2019 de Mocodean erori de tipar Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2019 Partajează Postat Ianuarie 2, 2019 Nu trebuie lăsat să se tureze în gol, fiindcă se poate distruge din cauza supraturării.Cu un regulator de turație controlat de tahogenerator, se poate face un polizor decent, dar aveți grijă să nu depășiți turația recomandată pentru piatra de polizor aleasă, apoi ar trebui să construiți un mic paravan de protecție deasupra pietrei, să nu sară cioburi din ea sau particule din materialul polizat.Spun asta din propria experiență, vederea e cea mai scumpă... Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Postat Ianuarie 2, 2019 Partajează Postat Ianuarie 2, 2019 Am inteles. Va multumesc foarte frumos pentru ajutorul oferit, și voi tine cont de sfaturile dumneavoastra! Sa aveti un an nou fericit si plin de bucurii si reparatii pe masura! Link spre comentariu
amudsen Postat Martie 7, 2019 Partajează Postat Martie 7, 2019 (editat) Buna ziua, Am gasit un motor de spalat cu doua viteze, doar ca nu ma lamuresc cum sunt infasurarile la acestea. poza pini valorile rezistentelor intre pini L.E. A doua masuratoare, cred ca mai edificatoare Care sunt inceputurile si sfarsiturile pentru infasurarile cu viteza mica (sa le notam LowSpeedCoil - LSC) pentru viteza mare - centrifugare (HighSpeedCoil - HSC) si bainuiesc ca trebuie sa leg 2 condensatoare de 16 uF undeva. Multumesc anticipat. Editat Martie 7, 2019 de amudsen Link spre comentariu
amudsen Postat Martie 7, 2019 Partajează Postat Martie 7, 2019 Masurat cu SMT, inseamna ca 2 - 3 o fi o siguranta termica, Pini ohm milihenry 1 - 7 17,7 19,5 1 - 6 44.5 82.5 1 - 5 39,3 35,7 1 - 4 49,1 85 2 - 3 3,1 7 - 6 61.1 114 7 - 5 56,4 68,1 7 - 4 60,2 116 6 - 5 82,4 130 6 - 4 87 232 5 - 4 82 131 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum