validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Se poate bobina pe toată circumferința, prima dată primarul și deasupra secundarul.Dar se poate bobina și alăturat, primarul pe o parte și secundarul pe restul spațiului liber.Asta în funcție de scop, prima variană e bună la redresoare de pornit mașina/tractorul iar a doua la traf de sudură.... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Eu mă refer la acest tip de bobinare Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Asa Pai si la primar pot bobina inainte si inapoi ca nu pot bobina numai inainte nu se va incalzi daca ma intorc inapoi cu spira la bobinare Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Poti face 4 bobine separate. Ai 8 capete si le legi afara cum vrei. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 De ce te-ai complica bobinind doua primare si doua secundare pe acelasi miez? Explica de ce! Nu prea inteleg ce vrei sa faci! Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Pai ar fi mai bine două bobine una primară şi una secundară? Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 A considerat torul obtinut din tolele motorului asemanator cu un transformator pe coloane u+i Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Vad ca se complica fara nici un rost. Nu-i mai simplu sa bobinezi primarul si apoi secundarul? Mai ales ca bobinarea unui tor e mult mai anevoioasa! Un traf U+I sau E+I este mult mai usor de bobinat Editat Ianuarie 1, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Domnul Validae a explicat ca este mai indicat bobinarea primarului separat de secundar pe un toroidal cad folosesti ca un aparat de sudura Pentru domnul Validae ,cand bobinezi primarul pe o parte si secundarul pe cealalta are putere mai mare sau ce anume face Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 E vorba de cuplajul magnetic dintre bobine, care e oarecum diferit la cele două moduri de bobinare.Dacă vrei transformator de sudură, bobinezi separat înfășurările.O parte din circumferință o bobinezi cu primarul, cealaltă cu secundarul.Va avea o caracteristică de tip ,,căzător,, adică tensiunea tinde să scadă puternic atunci când curentul cerut e maxim. Dacă vrei robot de pornire auto, bobinezi înfășurările una peste cealaltă, fiindcă nu vrei să scadă mult tensiunea când curentul e maxim la opornirea motorului.... Nu are nicio logică să bobinezi torul cu înfășurările împărțite la patru bobine, la fel poți și cu 16, 32, etc....nu va avea nicio influență.Gândește-te la bobinaj primar cu 1000 de spire ca la 1000 de bobine cu o spiră înseriate....nu-i același lucru ? Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Mare om domnul Validae ,să aveţi viaţă multă Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum