Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) La mulți ani ,am doua intrebări ,daca scot rotorul unui motor electric si apoi il bobinez cu cablu nu se poate transforma in transformator? Si densitate de curent admisa pe mm patrat la al si la cu este acelasi si la curent continui si la curent alternativ? Editat Ianuarie 1, 2019 de validae Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Se poate ,numai ca trebuie sa scoti statorul din carcasa. Statorul fiind introdus presat in carcasa, trebuie sa-l scoti mai intii de acolo. Editat Ianuarie 1, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Nu domnule Geo eu spun scot rotoru ,statoru il las dar in locul rotorului bobinez spire adica secundaru Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Acum 17 minute, Florin berdila a spus: Nu domnule Geo eu spun scot rotoru ,statoru il las dar in locul rotorului bobinez spire adica secundaru Mai Florine! Eu ce-am spus? Ca sa bobinezi statorul, trebuie sa-l scoti din carcasa ca doar n-o sa bobinezi peste carcasa. Editat Ianuarie 1, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
adydep Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Adica din carcasa de aluminiu cu aripioare. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Deci bobinajul motorului ramane si pot bobina secundarul adica de al transforma intrun transformator? No sa intre in scurt ?? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Acum 14 minute, Florin berdila a spus: Deci bobinajul motorului ramane si pot bobina secundarul adica de al transforma intrun transformator? No sa intre in scurt ?? Ideal ar fi sa scoti sirma din stator si apoi sa-l rebobinezi. N-ai de unde sti cite spire sint in statorul (primarul) motorului. Mai intii trebuie sa afli sectiunea statorului si abia pe urma sa te apuci sa calculezi cite spire trebuie in primar. Dupa ce ai bobinat statorul(primarul) il izolezi si apoi bobinezi numarul de spire necesar in secundar. Ai priceput acuma? Editat Ianuarie 1, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Nu mați inteles domnule ,am un motor functional sa zicem de 2kw âi scot rotorul doar atăt rotorul ,apoi bobinez cateva spire sami scoata catva volti pot?ca primarul il are fiind bobinajul motorului Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Dacă scoți definitiv rotorul, statorul se va comporta ca un transformator cu tole lipsă, deci cu pierderi enorme și se va încinge puternic în scurt timp.Dacă ai bobina însă câteva spire suplimentare pe una din ancoșe (presupunând că ar avea loc acele spire)și ai monta rotorul la loc, atunci motorul ar funcționa normal, iar la capetele înfășurării separate ai avea la dispoziție o tensiune corespunzătoare raportului de transformare ales.Dar nu cred că ai avea de gând să încarci o baterie cu un motor care se rotește în gol.....deci ideea e exclusă. Există însă posibilitatea de a recupera un stator de la un motor ars, prin scoaterea completă a sârmei arse și vinderea ei ca deșeu de cupru (am înțeles că ar fi cam 20 Lei/kg cuprul recuperat) iar pe statorul liber, s-ar putea bobina un transformator de tip toroidal.Calculul acelui tor se face ca la orice transformator, după secțiune și necesități.... Editat Ianuarie 1, 2019 de validae Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Si atunci daca se poate face un transformator dintrun motor scotandui numai rotorul si statorul ramanând intact la fel si bobinajul de ce nu fac uni trafuri? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Acum 9 minute, Florin berdila a spus: Si atunci daca se poate face un transformator dintrun motor scotandui numai rotorul si statorul ramanând intact la fel si bobinajul de ce nu fac uni trafuri? Mai Florine! Inchipuieti ca statorul motorului este un miez toroidal. Ca sa-l bobinezi trebuie sa scoti sirma din stator si pe urma sa bobinezi primarul peste miezul stratorului. Ca doar n-ai crezut ca poti sa folosesti bobinajul din statorul motorului,ca primar! Inca nu ti-ai revenit dupa sarbatori! Editat Ianuarie 1, 2019 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 (editat) Doar ce ți-am explicat mai sus de ce.....motorul e motor și transformatorul e transformator.Fiecare face altă treabă..... Se poate folosi și bobinajul statorului ca primar de 230V, dar numai dacă rotorul se păstrează, am scris mai sus cum, dar ar fi o aberație tehnică fără rost.... Dar transformatoare de sudură făcute din statoare rebobinate am văzut destule..... Editat Ianuarie 1, 2019 de validae Link spre comentariu
adydep Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 3 minutes ago, validae said: Doar ce ți-am explicat mai sus de ce.....motorul e motor și transformatorul e transformator.Fiecare face altă treabă..... Se poate folosi și bobinajul statorului ca primar de 230V, dar numai dacă rotorul se păstrează, am scris mai sus cum, dar ar fi o aberație tehnică fără rost.... Dar transformatoare de sudură făcute din statoare rebobinate am văzut destule..... Am vazut treaba asta cu mult timp in urma,la un motor de magnetofon.Carcasele pe care era bobinat "primarul" erau impartite in 2 parti cu perete despartitor si erau bobinate cate 2 "secundare" inseriate de 2x15V. Deci respectivul magnetofon folosea motorul si pe post de traf. de retea. Cred ca era ceva ploonez.... Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Da, se folosea acest mod de lucru pentru a nu folosi un transformator suplimentar, deci motorul juca și rol de transformator, dar acolo era un caz special fiindcă motorul funcționează continuu la un magnetofon....deci era o ,,struțocămilă,, acceptabilă din punct de vedere economic și tehnic.Era practic o economie de material și spațiu. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Citisem pe Elforum ca se poate bobina pe un stator de motor toroidal dar nu pe toata circumferinta,adica circumferinta era impartita in patru parti pe doua parti era bobinat primaru si pe doua parti secundaru se poate?? Pai cum poti imparti acele parti pe care primaru il bobinezi ca normar ar trebui sa te intorci si inapoi cu bobinarea Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum