Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Acum 8 minute, +_Florin_+ a spus:

Am întrebat câțiva conationali care lucrează în Spania ... mi-au raspuns ca la avion" se taxează scump " orice kg in plus la bagaj, peste cele 13 kg admise.

 

Poti trimite bagajul cu microbuzul si il asteapta careva in tara si tu poti veni elegant cu avionul, daca chiar vrei sa zbori. Daca pleaca si microbuzul si avionul in aceeasi zi, il poate lua chiar cel care l-a trimis, peste cateva zile.

Link spre comentariu
Acum 4 minute, Thunderer2018 a spus:

Nu stabilitatea Pamantului face ca avionul sa pluteasca, ci faptul ca Pamantul e plat. Auzi tu, sa ruleze?!

Scuze,chiar in 2016 am intalnit un tip,nivel de educatie f redus(om de serviciu) care chiar era convins ca Pamantul e...drept(plat)...!!:jytuiyu O tinea una si ...buna, ca daca treci de ''margine''(linia orizontului),ai sa cazi..de pe Pamant..!!:qetrwe La intrebarea mea...UNDE ai sa cazi?? Raspunsul...IN IAD !!:mort Asa,ca...atentie unde se ...termina Pamantul..!!:limb:

Link spre comentariu
Acum 10 minute, Thunderer2018 a spus:

Nu stabilitatea Pamantului face ca avionul sa pluteasca, ci faptul ca Pamantul e plat. Auzi tu, sa ruleze?!

 

Nu stiu ce ai înțeles la ora asta, dar eu nu m-am referit la relațiile in termeni fizici dintre Pământ avion și rotile sale.

 

O sa incerc o reformulare, poate acum e suficient de clar:

 

Faptul că avionul (cu omul inauntru) pluteste (sau zboara daca vrei) in aer și nu ruleaza cumva (precum masina sau trenul) pe stabilul Pământ, îi creează omului un sentiment de nesiguranță. 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
La 29.12.2018 la 8:01, alcon a spus:

De ce avioanele comerciale nu au parașute pentru pasageri?
https://playtech.ro/stiri/parasute-avioane-comerciala-de-ce-nu-au-4563

 

Încearcă să sari dintr-un avion la 10000m si 900km/h 

Acum 18 minute, +_Florin_+ a spus:

 

Nu stiu ce ai înțeles la ora asta, dar eu nu m-am referit la relațiile in termeni fizici dintre Pământ avion și rotile sale.

 

O sa incerc o reformulare, poate acum e suficient de clar:

 

Faptul că avionul (cu omul inauntru) pluteste (sau zboara daca vrei) in aer și nu ruleaza cumva (precum masina sau trenul) pe stabilul Pământ, îi creează omului un sentiment de nesiguranță. 

 

 

 

 

Da cînd ești pe apă ? Ce senzație traiesc unii ?  Poți avea 5km de apă sub tine , nu ? Sau să ai solul la 5km sub tine ...

Link spre comentariu
Acum 5 minute, Thunderer2018 a spus:

@+_Florin_+, eu am inteles ca e o gluma. Poate pica fisa acuma :limb:.

Ok, nu-i supărare, m-am grăbit cu raspunsul  :rade:

 

Acum 15 minute, Faust2018 a spus:

Încearcă să sari dintr-un avion la 10000m si 900km/h 

Da cînd ești pe apă ? Ce senzație traiesc unii ?  Poți avea 5km de apă sub tine , nu ? Sau să ai solul la 5km sub tine ...

 

Cand esti pe apa ... parca e ceva mai bine decat in aer. Mai înoți putin, mai faci "pluta" ... câteva ore supraviețuiești, timp în care speri ca te gaseste cineva :d

Link spre comentariu

Nu te poti parasuta dintr-un avion de pasageri dintr-o multime de motive, se pare ca articolul respectiv a fost scris de un idiot.

- temperatura exterioara este de -40 -50 °C, deci vei muri inghetat

- presiunea aerului este prea mica pentru a putea respira pana ajungi jos, deci daca nu mori inghetat vei muri din lipsa de oxigen

- da, cum sugera Florin, nici nu vei putea sa deschizi usa avionului, daca nu depresurizezi cabina

- daca vei sari afara din avion la 900km/h si in cazul foarte putin probabil ca nu te vei lovi de fuzelaj sau ampenaj, unda de soc te va izbi destul de .... mortal, scaunele catapultabile de la avioanele de vanatoare au un deflector pentru unda de soc, decelaratia de la viteza avionului la componenta orizontala spre zero va comporta foarte multi G....

- daca te vei parasuta in mijlocul marii ai putine sanse sa supravietuiesti, mai ales daca e iarna

-parasutarea nu e asa de simpla ca in filme

-e mult mai probabil ca o aterizare de urgenta sa reuseasca unui pilot decat sa reuseasca o parasutare pentru un inexpert

 

Cu toate acestea, exista avioane de pasageri cu parasute de salvare, "whole-plane parachute", de exemplu Cirrus Vision SF50.

 

Editat de one
Link spre comentariu
20 hours ago, spik said:

Am lucrat 10 ani la fabrica de parasute, Condor, din Bucuresti!!!

Parasutele BG(Bastan Grigore) erau printre cele mai sigure...apoi o venit occidentalii cu ale lor, mai usoare si mai mici, dar nu asa sigure..

 Ca ( fost ) utilizator de BG - 7M ( si BG - 3M ) , subscriu . Ma rog ,  comparate cu care ( alte parasute ) ?  Ca pentru desant nu erau altele  , in paralel la utilizare  ... sa se poata face comparatii . Tocmai rolul ei , parasuta de desant trupe , a impus siguranta in functionare . Cata s - a putut obtine , destul de ridicata oricum . Aport mare aducea parasuta stabilizatoare ... tot " trenul " avea 3 ( trei ) parasute . Ideea era sa se poata folosi de trupe cu un minim de experienta ( brevet , 5 salturi ) , si cu adaos individual de materiale . De unde si limitarile ... destule , in opinia mea . Foarte mare ca dimensiuni si greutate , pentru a asigura stabilitatea folosea matase artificiala cu grad mare de permeabilitate , necesar unei curgeri destul de mari de aer prin cupola ,  de unde si numita stabilitate , obtinuta cu pretul unei viteze mari de coborare pe verticala , 3 fante enorme la voalura , manevrabilitate slaba ... daca mai sufla si ceva vant , erau probleme . Mai ales la salturile cu materiale ,  eventual si containerul T - 9 , reduse la minim la militarii in termen . Oricum dupa '83 salturile se limitasera la 5  ca numar , brevetare si nici un fel de antrenament ulterior . Economiile ...  Un concept diferit foloseau rusii ... parasute ( tot desant trupe ) mai performante , militarii nu aveau asupra lor decat un pistolet TT sau Makarov ,  pentru apararea apropiata imediata , pistoalele - mitraliera si alte cele se parasutau in containere separate . Inspiratie germana , WW2 . Pentru GRU si alte forte speciale ,  cu totul alta abordare si material ( parasute ) . Personal , am avut noroc , daca pot spune asa . Specialitatea si anii anteriori evenimentelor m - au favorizat ... am prins salturi destule ,  si " la liber " dubla comanda ( 2.000 metri  altitudine ) , si de noapte , si pe apa ... chiar si cu masca de oxigen , teoretic 4.000 metri ... dar erau mai putini . In fine ... am putut face destule comparatii , am folosit la sportiva AV - 28 , romaneasca ... , T4 - M si YT - 15 rusesti , PTCH ceheasca , si apogeul ... RL - 8 si RL - 12 sarbesti , parasute de tip aripa . N - am " prins "  visul  meu in aceasta activitate , modelul american PARAFOIL ... l - am vazut la turci , la o balcaniada ... turcii punctau " O "  in mod repetat  . Atunci am simtit una din marile dezamagiri  in domeniu  ... Asta este  ... , sant multumit  cu cat s - a putut . Oricum , a fost acum multe zeci de ani ...

 

P.S. - ideea cu parasute  la zborurile civile comerciale , de pasageri ... e o ( tema ) gluma proasta . Din multe motive ... nu gasesc nici unul pentru . In fine ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Nu stiu de UTP ... singura cu " U " pe care am folosit - o este UT - 15 , de care am pomenit mai sus .  De regula , cu cat parasuta este mai performanta , este ( si ) mai periculoasa . Aripa este cea mai periculoasa , mai ales la primele salturi . RL - urile sarbesti erau foarte " delicate " , pe tot " traseul " . Deschiderea era pretentioasa , initial partiala  ... si pozitia de deschidere foarte stricta ... " in fund " . Ca si cum ai fi stat pe un scaun ... Se angaja foarte usor , si daca era " placata " prea devreme la aterizare , sau prea tarziu ,  rezultatul minimal era ( macar ) un picior rupt . Conditia fizica necesara era maxima ... In fine , amintiri .

Link spre comentariu

Ploiesti ...

 

http://www.elmecph.ro/produse.html

 

http://www.elmecph.ro/galerie/video.html

 

Asta este ce a mai ramas ... unitatea militara a fost inchisa in 1999 . De atunci sant civil . Cu parasutismul ... am fost militar in termen la Batalionul 404 , Buzau . Si la Aeroclubul Strejnic , Ploiesti . 

 

P.S. - e important ( in vreun fel ) ?  Am mai scris prin topicuri ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări