daniels Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 in zonele incercuite mie mi se pare ca sunt urme de rasina. 1 Link spre comentariu
spik Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 (editat) Domnule, esti cumnat cu Scaiba? E adevarat ca nu sunt la curent cu ultimele tehnologii de lipire, dar nu exista metoda mai buna decat bucsarea mecanica. Zic eu... Editat Decembrie 22, 2018 de spik Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 1 minute ago, mac01 said: Fantastic.... https://dexonline.ro/definitie/anaerob Domnule, eu am luat`o in spirit de gluma afirmatia dumneavoastra, totusi ceva adevar este pe acolo! 55 minutes ago, mac01 said: Adevarul e ca noi suntem cu capul in galeata...numai matale le stii pe toate! Anaerob inseamna lipsit de aer, un proces chimic in lipsa aerului se cheama anaerob. Chiar mai jos aveati explicatia: 2. (Despre procese biochimice) Care se produce într-un mediu lipsit de aer. V`am mai spus o data, nu va mai bazati pe dictionar cind este vorba de definitii tehnice, consultati Dictionarul Tehnic Roman Link spre comentariu
dany_cta Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 (editat) Toti au tendinta sa foloseasca "lipici" in ziua de azi. Peste tot vezi ca piesele se lipesc. Probabil ca asta face si procesul de fabricatie mai usor, nu mai e nevoie de cote asa de fixe si automat mai putine rebuturi, lipiciul umple cu succes spatiul, si cu siguranta are destula rezistenta, poate chiar mai bine decat mecanic pentru ca mecanic poate sa cedeze, sa isi faca putin joc, pe cand lipit nu isi face nici un joc. In 2014 am avut axul de la motorul strungului rupt inainte de rulment. Solutia de moment a fost sa bucsez si sa lipesc cu loctite. Nu avea loc sa o bag mai adanc, a trebuit chiar sa scurtez putin axul rupt ca sa se poata inchide capacul, sa incapa totul acolo. 4 ani mai tarziu, tot asta este motorul de la strungul meu. Inca tine eroic ca in prima zi lipit cu loctite, chiar daca intre timp am si primit alt motor de schimb pe garantie (garantia la straini, doar le-am trimis poza si mi-au trimis alt motor, fara sa ma cheme cu utilajul, sa il tina prin service cate o luna si altele... si apoi sa zica ca din vina mea s-a rupt, ca drumurile din Ro sunt de vina, sau ca motorina are apa, ca n-am aprins destule lumanari la biserica si m-a pedepsit cel de sus, sau ce mai inventeaza ei ... ). Solutia mecanica ar fi fost mult mai complicata in cazul de fata, nu cred ca ar fi iesit asa perfect. Motorul e de turatie mare (6000rpm) , nu isi permite sa aiba jocuri si dezechilibre. Cu loctite s-a asezat perfect. Concluzia: lipiciul chiar tine ! Editat Decembrie 22, 2018 de dany_cta 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 (editat) Acum 13 minute, Ion_Bumbu a spus: Anaerob inseamna lipsit de aer, un proces chimic in lipsa aerului se cheama anaerob. Sa lipeasca bucsa intr-o camera vidata! Sa nu fie prezent aerul la lipire! Mai ai putin si trimiti omul in spatiu ca sa lipeasca bucsa. Mister Bumbu...pe bune...cred ca trebuie sa te pensionezi de pe forumuri! Editat Decembrie 22, 2018 de mac01 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 (editat) Domnule, eu cred ca este o problema la dumneavoastra, daca nu doriti sa intrati intr`o barocamera sau sa calatoriti in spatiul cosmic pentru a testa un adeziv anaerobic va propun sa luati un tubulet de Loctite 401, sa puneti pe index o picatura si sa indepartati aerul de pe suprafata peliculei de adeziv prin apasare cu degetul mare. Va garantez ca nu va fi nevoie sa mergeti in spatiu pentru a fi lamurit ca una inseamna presiune 0Bar si alta lipsa aerului. Ca si intelegeti mai bine ce inseamna lipsa aerului, umpleti cu apa galeata in care va tineti capul si incercati sa respirati, aerul este lipsa acolo, inlocuit de apa. 1 hour ago, mac01 said: Adevarul e ca noi suntem cu capul in galeata...numai matale le stii pe toate! Veti avea presiunea atmosferica dar nu de aer ci de apa. Domnilor, deja devine patetica dorinta dumneavoastra de a ma contrazice, pentru mine nu mai are haz, chiar am incercat sa`l ajut pe coleg, nu sa fac circ de prost gust cu orice ocazie. Aici este un exemplu de bucsare...dubla asigurata si cu Loctite 609 Sper ca ati observat ca ignor destul de multe postari fara substanta. Editat Decembrie 22, 2018 de Ion_Bumbu 2 Link spre comentariu
satelit Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Buna dimineata, Am strunjit un pic din piesa aia si se pare ca este toata din aluminiu, prin urmare cred ca as rezolva problema prin lipire cu loctite sau prin fretare, cel mai comod pentru mine ar fi lipirea dar mai citesc inainte sa stric ceva. Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 23, 2018 Partajează Postat Decembrie 23, 2018 (editat) Atentie, fretarea este o imbinare de tipul ajustaj cu strangere. E posibil ca alezajul (acel inel in care vine bagata bucsa) sa se fisureze in timp sau la introducera bucsei. In ultimele 2 poze pe care le-ai pus, in alezaj se vede un canal de pana. Inseana ca au fost variante in care si bucsa avea un canal de pana, iar impidicarea rotirii bucsei se facea cu o pana. Au fost motive sa se renunte si la aceasta varianta, dar de la bun inceput proiectantul nu a luat in considerare un ajustaj cu strangere. Editat Decembrie 23, 2018 de daniels 1 Link spre comentariu
satelit Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Da la asta m-am gandit si eu pentru ca piesa de aluminiu are un canal pentru scurgerea uleiului , in acea zona materialul este mult mai subtire. Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 23, 2018 Partajează Postat Decembrie 23, 2018 (editat) cred ca este un canal de pana. am postat in acelasi timp Editat Decembrie 23, 2018 de daniels Link spre comentariu
satelit Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Probabil dar nu am gasit nici o pana, daca ar fi canal de pana atunci cred ca s-ar fixa bucsa cu un bolt. Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 23, 2018 Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Spuneam ca au fost serii de astfel de aparate, inainte de cel cumparat de tine, in care a fost folosita solutia canalului de pana. Ceva nu a mers bine si s-a trecut la lipire. Link spre comentariu
satelit Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Bucsa aia nu cred ca a fost lipita deoarece pe suprafata exterioara are niste striatii foarte fine asa ca de randalina, ma gandesc ca a fost bagata prin presare la rece. 1 Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 23, 2018 Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Bucsa aia nu a fost lipita cu nimic.A aparut uzura ,s-a incalzit si s-a invartit in scutul de aluminiu>>>de unde si urmele de aluminiu pe exteriorul ei. E o bucsa de bronz grafitat ca la orice electromotor care are asa ceva. Situatia grea este ca s-a afectat si cota din scut,deci prima data se ia la nivel din scut,iar la dimensiunea noua ce rezulta se prelucreaza bucsa. Problema e sa nu se fi afectat si axul,pentru ca orice bucsa se monteaza "o strunjeste" Rulment cu ace se poate recupera dintr-un compresor A/C auto;daca se potriveste la cote nu stiu.Cele de la compresoarele de A/C de Matiz (Tico ) de pe ax (ca mai au si 2 rulmenti "de presiune").parca axul era de 12mm ,iar camasa exterioara de 15mm(din amintiri). Oricum la rulment nu mai trebuie acel canal de trecere a uleiului,pentru ca acesta trece prin bile (ace). Link spre comentariu
satelit Postat Decembrie 23, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2018 Din ce am masurat axul rototului nu ar fi afectat, am gasit sa cumpar rulment cu ace 35mm interior x 42 mm exterior, am ales rulmetul deoarece axul rotorului are diametrul 35mm iar diametrul interior al piesei unde intra bucsa este de 41 mm, as strunjii piesa pana la cota rulmentului de 42 mm dar am intrebat pe forum si mi-a fost recomandat sa merg pe solutia originala adica pa bucsa de bronz. Pentru mine ar fi mai usor rulmentul cu ace dar nu stiu ce probleme as avea pe viitor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum