daniels Postat Decembrie 17, 2018 Partajează Postat Decembrie 17, 2018 Acum 3 ore, AdR!@N a spus: - pornire la 1.5bari, presiune mica in refulare-> debit maricel, putere absorbita 1.1 - 1.2kW Cate secunde avea purerea asta? Link spre comentariu
AdR!@N Postat Decembrie 17, 2018 Partajează Postat Decembrie 17, 2018 Te dezamagesc si iti spun ca citirea nu era din perioada tranzitorie de la pornire. Citirea a fost facuta imediat dupa stabilizarea pornirii, undeva dupa vreo 2 sec. Acea putere absorbita scadea usor pe masura ce crestea presiunea (adica se umplea vasul hidrofor). Mai incerc o data... poate se intelege: Uite un exemplu cu o pompa (oarecum similara cu cele din hidrofoare) preluat direct din utilitarul unor producatori consacrati de pompe: Graficere reprezinta caractaristica pompei la turatie nominala (alimentata direct de la retea) singura diferenta este contrapresiunea din refulare ( in primul caz robinet deschis adica debit liber - maxim, in al doilea caz robinetul inchis partial adica debit strangulat). Deci: In ce punct de functionare avem o putere, respectiv curent, mai mare absorbit de la retea??? Va rog sa raspundeti argumentat. Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 17, 2018 Partajează Postat Decembrie 17, 2018 Dupa ngrafice o strangulare a debitului in zona domeniului de utilizare e ok Link spre comentariu
adynel Postat Decembrie 17, 2018 Partajează Postat Decembrie 17, 2018 Multumesc pentru răspuns. Am mai găsit montat la fel dar am crezut că este greșit. Link spre comentariu
v67 Postat Decembrie 18, 2018 Partajează Postat Decembrie 18, 2018 monteaza o electrovana pe refulare ,chear am vazut un robinet cu bila ce avea montat un motoras care actiona pirghia inchis -deschis -pozitie intermediara Link spre comentariu
Vizitator Idal Postat Decembrie 18, 2018 Partajează Postat Decembrie 18, 2018 (editat) S-a inteles partea aia Si cea cu intrerupatorul la contactor. Cu toate astea ce ma intereseaza pe mine acuma este daca reducand debitul de la robinet pot rezolva si problema curentului de start. Zice pe unele siteuri ca ajuta dar chiar si cu valva inchisa sau fara apa in ea, tot are de miscat un motor de pe loc. Altfel e posibil sa imi sara siguranta de la tablou (10 A) pentru ca din cate stiu nu are acea intarziere la declansare. Si dupa cum spuneam prioritatea (si financiara) este disjunctorul diferential pentru protectia mea iar magneto-termicul pt motor nu are asta. Sau are ? O alta chestiune. In manual zice asa: "Pentru alimentarea electropompelor trifazate instalati in circuitul de alimentare un dispozitiv de protectie la suprasarcina pt motor, reglat la curentul nominal al motorului, conform etichetei. Pompele monofazate se livreaza cu un condensator incorporat." Ce inseamna, ca acel condensator ofera protectie? Eu am condensator de 8. Editat Decembrie 18, 2018 de Idal Link spre comentariu
yo2mhj Postat Decembrie 19, 2018 Partajează Postat Decembrie 19, 2018 Acel condensator nu oferă nici o protecție, condensatori se folosesc la motoarele monofazate și /sau la motoarele trifazate păcălite sa funcționeze în instalațiile alimentate monofazat. Protecție vă oferă ansamblul magnetoelectric-contactor pentru motor iar pentru viața dumneavoastră o siguranță diferențială+o priza de pământ corespunzătoare. Link spre comentariu
AdR!@N Postat Decembrie 19, 2018 Partajează Postat Decembrie 19, 2018 Acum 10 ore, Idal a spus: Cu toate astea ce ma intereseaza pe mine acuma este daca reducand debitul de la robinet pot rezolva si problema curentului de start. Zice pe unele siteuri ca ajuta dar chiar si cu valva inchisa sau fara apa in ea, tot are de miscat un motor de pe loc. Altfel e posibil sa imi sara siguranta de la tablou (10 A) pentru ca din cate stiu nu are acea intarziere la declansare. Poti face artificiul cu pornirea cu robinetul inchis, cu toate ca nu reduce semnificativ curentul de pornire, mai ales la pompe din astea mici. DIsjunctorul de 10A (cu siguranta curba C, adica C10) nu va declansa la pornirea pompei daca este dedicat pompei, dacasunt si alti consumatori treaba trebuie calculata. Mai poate declansa in cazul unor porniri repetate intr-un timp foarte scurt, porniri la fiecare 5-10 secunde. In rest ce a spus colegul yo2mhi este ok. Link spre comentariu
v67 Postat Decembrie 19, 2018 Partajează Postat Decembrie 19, 2018 Condensatorul impreuna cu bobina auxiliara(parte a bobinajului statoric) dau ,,sens'' motorului monofazat cu rotorul in scurtcircuit prin aplicarea rotorului unui cimp magnetic decalat cu n90grade fata de cimpul magnetic al bobinajului principal ,deci protejam la suprasarcina intreg motorul bobina auxiliara +principala .Nu sunteti obligat sa folositi acel demaror magneto-termic - un termostat inseriat (pe faza)cu un intreruptor 10 a si o siguranta automata bipolara 3..5In clasa c ar fi deajuns , faceti cum va indrumat colegii mai sus si pentru a va convinge folositi un cleste ampermetric sau mai concret orce suprasarcina se reflecta in temperatura bobinajului. Curaj! Link spre comentariu
v67 Postat Decembrie 20, 2018 Partajează Postat Decembrie 20, 2018 vreau sa vad o fotografie Link spre comentariu
Vizitator Idal Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 (editat) Multumesc tuturor pentru explicatii si sfaturi. Nu e chestie de curaj cat e de bani. De ex nu am ampermetru. Sau ma lovesc de diverse chichite pe care altii le ignora. Acuma cautam un fel de manson de cauciuc pentru cablu. Atunci cand il montez la comutator vreau sa il tina bine dar sa aiba si niste flexibilitate, iar orificiul prin care intra conductorii in incinta comutatorului este mult prea mare si de asta nu vreau sa il las asa sa joace, tinut doar in contactele electrice. La intrarea cutiei cu borne de la pompa este un manson(ii tot zic manson sper ca asa se numeste),ar fi trebuit sa-l gasesc usor pe net insa deocamdata nu am dat de el. Vrei sa vezi o poza cand e asamblat tot? Sau? Editat Decembrie 22, 2018 de Idal Link spre comentariu
v67 Postat Decembrie 22, 2018 Partajează Postat Decembrie 22, 2018 Pe un site chinezesc am văzut convertizor de frecventa monofazat ,400w sub 50ron Link spre comentariu
Vizitator Idal Postat Decembrie 26, 2018 Partajează Postat Decembrie 26, 2018 Pe ce site este ? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 27, 2018 Partajează Postat Decembrie 27, 2018 (editat) La 19.12.2018 la 10:46, AdR!@N a spus: Poti face artificiul cu pornirea cu robinetul inchis, cu toate ca nu reduce semnificativ curentul de pornire, mai ales la pompe din astea mici. DIsjunctorul de 10A (cu siguranta curba C, adica C10) nu va declansa la pornirea pompei daca este dedicat pompei, dacasunt si alti consumatori treaba trebuie calculata. Mai poate declansa in cazul unor porniri repetate intr-un timp foarte scurt, porniri la fiecare 5-10 secunde. In rest ce a spus colegul yo2mhi este ok. Cind inca mai eram angajat la o firma din Bistrita,am avut probleme cu pornirea unui motostivuitor cu motor diesel, fabricat in Italia. Cauza era pompa de injectie. Mecanicul, a montat o pompa de injectie noua ,romaneasca, asemanatoare intrucitva cu pompa de injectie uzata de la motostivuitor. A functionat o vreme ,dupa care presiunea a inceput sa scada, pornirea motostivuitorului, devenind din ce in ce mai anevoioasa. Tevile din PVC erau scoase din hala cu niste carucioare . De acolo erau duse pina-n depozit,unde erau stocate. Iarna fiind frig zdravan, motostivuitorul era lasat afara pornit. Un ''destept'' a oprit din greseala motostivuitorul . Ne-am inhamt mai multi la el si l-am bagat in hala. Am incercat sa-l pornim, dar nici pomeneala sa vrea sa porneasca. L-am lasat sa se ''dezmorteasca'',dupa care am incercat sa-l facem sa porneasca. Nu vroia sub nici o forma sa porneasca! Mi-a venit ideea sa demontam furtunul care facea lagatura dintre galerie si filtrul de aer si galerie. Am introdus motorina in galeria de admisie a aerului si am actionat demarorul. Nici asa n-a vrut sa porneasca. In timp ce un coleg ''dadea'' la demaror,eu am obturat cu palma galeria de aer. Imediat motorul a inceput sa se invirta cu turatie din ce in ce mai mare. I-am spus celui care dadea la demaror sa se opreasca. Am introdus in galerie vreo 100g de motorina, Am obturat galeria de admisie a motorului cu palma si i-am spus sa dea la demaror. Motorul a inceput sa se invirta din ce in ce mai tare. Am luat palma(mai greu)de la intrarea in galerie,moment in care motorul a pornit scotind un fum gros. Dupa citeva secunde fumul a devenit albastru,motorul functionind normal. Le-am spus celor care manevrau motostivuitorul sa nu mai opreasca motorul. Din acel moment pornirea motorului o faceam prin metoda mai sus mentionata. Explicatia era destul de simpla! Nemaintrind, aer in motor, acesta se rotea foarte usor. Cind eliberam galeria(cu motorina) ,brusc, motorul absorbea aer si motorina,pornind. La fel se intimpla si cu pompa de apa. Dupa ce pompa se umple cu apa ,nu mai exista presiune, turbina pompei invirtindu-se usor. Presiunea apare doar cind robinetii de pe refulare si admisie, sint deschisi. Editat Decembrie 27, 2018 de GEO 53 BN Link spre comentariu
yo2mhj Postat Decembrie 27, 2018 Partajează Postat Decembrie 27, 2018 La pompe de dimensiuni mici...nu am experimentat...dar la firma unde lucrez, pompele de pornesc cu robinetului de refulare deschis (au curent minim la pornire) și apoi"se incarca",adică se stabilesc debitul și presiunea pe refulare prin deschiderea robinetului. Curentul pe pompa creste proporțional cu deschiderea robinetului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum