Vizitator Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Acum 1 oră, sesebe a spus: Plasarea de termocuple ar rezolva problema detectiei dar se complica foarte-foarte mult intretinerea aragazului. Cum se mai curata pe urma plita aragazului cind pe acolo sint fire si termocuple. Trecerea firelor de la termocuple prin plita dedesupt nu-i o solutie pt ca strici plita. ... Pur si simplu atasate de termocuplele existente, dar sub plita. Termocuplele existente se vor incalzi iar termocuplele de tip "k" vor sesiza o crestere a temperaturii,... Sa va spun ceva, in legatura cu modificari aduse unei intalatii care foloseste gazul. Si anume un arzator RS70- in doua trepte care a fost pornit cu multi ani in urma. Recent, i-am facut revizia si i-am facut reglajele necesare, aer-gaz, dar nu mi-a placut cum era oprit si pornit de cazan. Abia ce ii pornisem un arzator nou, dar modulant, si am observat diferentele in timpul functionarii. In unele cazuri se preteaza sa functioneze si cu doar doua trepte. Dar in acest caz, cerinta era pt un arzator modulant. Asa a fost solicitat de proiectant cu multi ani in urma. M-am uitat in documentatii si am zis: da asta poate fi modificat putin si il facem modulant. Trimit un mesaj la reprezentanta, sa i-mi zica de ce am nevoie. Raspuns: "pot sa-i pun si doua roti si il fac bicicleta". Concluzia: pai daca din fabrica a venit in doua trepte, in doua trepte "moare". Orice problema/incident care poate aparea la un astfel de echipament, pompierul,... va da vina pe modificarile aduse. Poti tu sa ii explici orice, ca nu ar influenta functionarea, alea alea, vinovatul tu esti. Deci, chiar si ideea mea de a pune acele termocuple, nu este bine vazuta, agreata. Eu as zice tot cu sonda de temperatura in interiorul hotei, si sa nu porneasca ventilatorul. Sa emita cate un beep. Daca in timp de nsec utilizatorul nu porneste hota, semnalul acustic sa isi schimbe frecventa, asa cum sunt avertizarile sonore la lipsa centurii de siguranta cand te pui la volan. Iar dupa o perioada de timp, daca observam ca utilizatorul porneste hota fara sa mai apuce avertizorul sa il anunte, ne recuperam piesele . Link spre comentariu
norad Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Intreb si eu, nu dau in cap: nu cumva senzorul de detectie al flacarii este un electrod de ionizare ? Parca ar avea sens, doar nu degeaba il gasim in centralele termice. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Nu este electrod de ionizare. Un electrod de ionizare ca sa poata functiona ii trebuie ditamai placa electronica cu traf ridicator de tensiune (mii de volti) si este periculos a se amplasa intr-o zona accesibila atingerii. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 (editat) norad, nu este un electrod de ionizare. Pentru ionizare in marea majoritate a arzatoarelor, au nevoie de o sursa de 110Vca. Acea sursa este preluata din transformatorul placii care are doua tensiuni. Una de 17 sau 18Vca, si una de 110Vca. Mai nou, placile electronice au surse in comutatie pt 24Vcc si 5Vcc. Dar pt 110Vca, tensiunea folosita pt relevarea/citirea flacarii, au un traf mic care tot de la 230Vca este alimentat. La unii producatori, ionizarea se face prin electrodul de scanteie. Aici este mai complicat. Dupa ce da scanteia, care se aplica cu o tensiune de 13- 15000Vca, se citeste ionizarea. Aici nu am mai facut masuratori de tensiune. sesebe, placa de ionizare nu are mai mult de 6cm pe 6cm cu tot cu traful de 110Vca. Editat Decembrie 13, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Acum 16 minute, va_cristi a spus: ............................ sesebe, placa de ionizare nu are mai mult de 6cm pe 6cm cu tot cu traful de 110Vca. Stiu, am exagerat putin dar am vrut ca sa se inteleaga ca nu poti sa pui "electrodul" si gata ai rezolvat problema cu sesizarea ionizarii....... Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 13, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Am specificat la început că senzorul de flacără al aragazului meu e o termocuplă ce acționează o electrovalvă miniatură din robinetul de gaz.Fiecare ochi al aragazului are câte o astfel de termocuplă.După ce flacăra se aprinde, trebuie ținut câteva secunde apăsat butonul robinetului, pentru ca termocupla să genereze un curent suficient ca să mențină electroventilul deschis.Dacă flacăra se stinge, în câteva secunde termocupla se răcește suficient ca să nu mai genereze curent de menținere a electroventilului de gaz.Gazul se închide chiar dacă robinetul este pe poziția deschis.E sistemul cel mai sigur, în caz de defectare a termocuplei sau electroventilului de siguranță, flacăra nu poate fi menținută decât dacă ții butonul apăsat continuu.... În final voi adopta metoda detectării aerului cald de la flacără, la nivelul sitei hotei, e modificarea cea mai ușor de făcut.Doar un termostat setat la o temperatură de circa 25-30 Grade, de obicei în bucătărie nu am mai mult de 21-25 Grade nici vara, deci orice creștere a temperaturii va fi cauzată doar de aprinderea aragazului. Link spre comentariu
one Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 (editat) 3 hours ago, sesebe said: Daca lucrezi demult cu termocuple atunci ar trebui sa stii ca iesirea la un termocuplu este IN CURENT nu in tensiune iar tensiunea masurata nu valoreaza foarte mult pt ca depinde de parametrii circuitului in care este conectata termocupla. Da, va varia si tensiunea dar ............. Mai mult "sudura rece" trebuie "compensata" in temperatura ca sa ai o citire corecta a temperaturii. De obicei acea compensare se realizeaza in aparatul ce face masuratoare dar nu-i valabil si cu multimetrele de citeva sute de lei cel mult care exista pe piata. Daca la termocuple se masoara curentul atunci cu siguranta nu suntem pe aceeasi lungime de unda. https://www.pyromation.com/Downloads/Data/emfk_c.pdf E suficient sa citesti doar titlul. Compensarea nu este necesara cand doresti detectia flacarii. Dar daca tot ai adus vorba, ar fi trebuit sa observi ca se vorbeste numai de tensiune. Daca temperatura ambianta in bucatarie este intre 15 si 30 grade, pentru un termocuplu K vei avea o eroare de maxim 0.6mV, in timp ce tensiunea la o temperatura de 300°C va fi de circa 12mV. Daca pui pragul la 8-10mV, jonctiunea rece va fi ca si inexistenta. Unele dintre multimetrele ieftine chiar compenseaza jonctiunea rece. Altele considera 25°C sau alta temperatura, eroarea este in general documentata. La M890G de exemplu compensatia exista ! Editat Decembrie 13, 2018 de one Link spre comentariu
one Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 2 hours ago, va_cristi said: Trimit un mesaj la reprezentanta, sa i-mi zica de ce am nevoie. Raspuns: "pot sa-i pun si doua roti si il fac bicicleta". Concluzia: pai daca din fabrica a venit in doua trepte, in doua trepte "moare". Este o diferenta intre un produs comercial omologat si un circuit pe care il fac in casa mea si este destinat utilizarii proprii si care nu este supus unei regelmentari. In timp ce o centrala termica este supusa unei revizii periodice pentru a autoriza functionarea, aragazul nu se incadreaza in aceasta regula. Nu este corecta comparatia, intre modificarea unui arzator si relevarea prezentei flacarii in regim amatorial. Bineinteles ca fabricantul nu are timp de analiza si nici nu isi asuma raspunderea pentru nici o modificare, chiar daca aceasta este corecta si imbunatateste produsul, povestea este lunga, dar ideea de baza este ca daca e certificat cu flansa cu 5 suruburi, se face cu 5 suruburi nu cu 6. Daca doriti dezvoltam subiectul dar dupa parerea mea nu are nici o legatura cu cazul de fata. Link spre comentariu
one Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 La detectia cu ionizarea flacarii, este suficient un generator in comutatie care poate incapea pe un PCB cat o moneda de 50 de bani. Nu este cazul dicutiei de aici. 22 minutes ago, validae said: În final voi adopta metoda detectării aerului cald de la flacără, la nivelul sitei hotei, e modificarea cea mai ușor de făcut. Doar ca exista riscul, ca si la umiditate, ca temperatura sa scada atunci cand se porneste hota..... Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 (editat) Mda, vad ca se discuta despre măsurarea tensiunii cind defapt apare un curent între cele doua joncțiuni aflate la temperaturi diferite. Probabil pt ca este mult mai ușor sa masori o tensiune decit un curent...... OK, ai avut dreptate. Editat Decembrie 13, 2018 de sesebe Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Cea mai buna metoda...montarea la intrarea in aragaz a unui regulator;cum regulatorul in momentul cand aragazul e inchis(sta intr-o pozitie ),iar cand aragazul e deschis(sta in alta pozitie),cu diferente functie de consum (cate ochiuri sunt aprinse),iar corpul acestuia e din aluminiu(nu influenteaza magnetic),se poate atasa de corpul lui un releu reed (tija care se misca in regulator e de otel ),prin care se actioneaza un alt releu cu contecte mai serioase care porneste hota. Link spre comentariu
one Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 3 minutes ago, sesebe said: Mda, vad ca se discuta despre măsurarea tensiunii cind defapt apare un curent între cele doua joncțiuni aflate la temperaturi diferite. Bineinteles ca apare un curent. Si la o baterie, tensiunea este data de potentiale electrochimice dar utilizam curentul. Numai ca in cazul termocuplelor pentru masura, masuram tensiunea. Dar aceasta aplicatie este o exceptie, termocuplele pentru aragaz au probabil sarmele si jonctiunea de dimensiuni mai mari, pentru a genera curenti mai mari. In cazul unor misiuni spatiale s-a folosit un RTG, bazat pe termocuple, unde evident era important curentul, dat termocuplele sunt surse de tensiune, cum sunt si bateriile chimice. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Acum 19 minute, one a spus: ... Eu am facut o paranteza cu arzatorul. Concluzia este ca, nu ai voie sa modifici astfel de instalatii, fie ele si aragaz. Iar de modificat un arzator, nu aveam de gand sa ii pui o placa "home made", tot de la reprezentanta luam componentele. ... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 Salut! Am cumparat un aragaz in '81 care avea la cuptor un sistem de siguranta(termocuplu),plasat unde batea flacara. In momentul in care ,din diferite motive, se stingea flacara, (la cuptor), termocuplul oprea gazul. Cind vroiam sa aprind cuptorul trebuia sa tin apasat butonul citeva secunde bune, pina cind flacara raminea aprinsa. Sistemul chiar era bun. Pacat ca (sistemul) nu era si la ochiurile aragazului. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 @GEO 53 BN majoritatea aragazelor moderne au astfel de protectii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum