Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PROVOCARE !!! Cea mai puternică bicicletă electrică....


Vizitator LukAt

Postări Recomandate

Vizitator LukAt
Acum 9 minute, Dxxx a spus:

Sincer vorbind nu am COMENTAT nimic, si nimic nici nu iti era adresat tie. Conversatia mea era cu alti colegi.

 

Daca nici nu ai inteles nimic din ce am spus... ma rog

Poate ar fi cazul sa discutam despre "domeniul tau" sa vedem ceva ce stapanesti. Insa trebuie sa incepi un astfel de thread si voi vedea daca merita sa conversez...

Dxxx >>>    Deci sa inteleg ca ai intrat pe topikul meu sa incerci sa`ti convingi colegii ca nu are rost sa ma sfatuiasca cu nimic intrucat isi pierd vremea ? 

...

De discutat despre domeniul meu putem discuta doar daca se va impune intr`un alt topik , intrucat aici , " nu face obiectul cauzei " !

.

Ma repet , daca crezi ca poti contribui cu ceva constructiv esti binevenit ...insa strict pe subiectul deschis in topik . 

 

PS.  ( BURSA , FOREX , ANALIZE TEHNICE  ) .

Link spre comentariu
Vizitator LukAt
Acum 31 minute, QQme a spus:

De ce bat. de 12V{cred ca nu una auto},,de ce 220V(cred ca nu alternativ)?argumentati.

Singurul motiv era acela caci la momentul acela era singurul traseu ce il stiam . 

Baterie >> invertor >> motor ...

Pai invertorul nu imi scoate 220 cc ? 

.

Aceasta era ideea mea de la inceput .. insa  desigur ca sunt aici pentru cea mai buna solutie data de profesionisti... 

 

ASTEPT O ALTA PROPUNERE 

Editat de LukAt
Link spre comentariu

Legat de motor... la sfarsitul anilor '90 cel mai mare randament avea.... switched reluctance motor. Nu stiu acum daca a fost depasit, dar atunci baieteii din "avionics" erau innebuniti de ele (atunci am avut un proiect de semestru cu un astfel de motor, de aceea am aflat despre ele). Poate au ajuns si la muritorii de rand intre timp. CAN controll era la fel de SF si azi aproape orice masina are...

Daca nu tii neaparat de bicicleta, care este limitata la 24km/h (nu stiu ce reglementare EU), iti pot recomanda un ...."transportor" pentru persoane cu dizabilitati, care nu este limitat/reglementat (sau cel putin eu nu stiu sa fie):

 

 

Motor luat dintr-o motocicleta electrica  zero motorcycles, nu stiu ce zicea despre baterie si invertor-ul folosit, multe avantaje fata de bicicleta  si viteza maxima de doar 146km/h.

Succes

 

 

Editat de kablu
Link spre comentariu

LukAt: In primul rand trebuie sa intelegeti ca nici o persoana care a postat pe acest topic nu a fost rau intentionata sau a incercat sa va descurajeze. Fiecare domn cu greutate pe acest forum si-a pierdut rabdarea datorita problemelor si discutiilor interminabile aparute pe sutele de topic-uri deschise de incepatori. Aceasta situatie se gaseste pe toate forumurile de specialitate din romania (IT&C, auto, ciclism, etc).
Va rog aratati rabdare si respect chiar si userilor cu postari mai "acide" deoarece in general este vorba doar de o interpretare gresita din partea dumneavoastra a "tonului" folosit.

Deoarece nu respectati limitele legale si inca doriti s-o folositi pe drumurile publice eu ma simt obligat sa ma retrag. Nu vreau sa risc complicatii legale nici pentru mine nici pentru forum.

 

Din experienta de ciclist de cursa lunga pot atrage atentia ca:
1: viteza de croaziera a unui biciclist de weekend sau navetist fara pretentii in oras este de 15-20km/h iar ciclistii amatori 35-45km/h;
2: de la 40km/h pe drum drept si 20km/h in curbe stranse o bicicleta este foarte greu de controlat daca nu chiar imposibil de catre o persoana fara experienta;

3: orce motor de peste 500W la o bicicleta electrica este "overpower" iar peste 750W mai mult o piatra de moara. Stiu ca exista produse cu puteri mult mai mari (ordinul kW-ilor) dar alea mai sunt biciclete doar cu numele.

Editat de validae
folosești cratime unde nu e nevoie...
Link spre comentariu
Vizitator LukAt
Acum 20 ore, kablu a spus:

Legat de motor... la sfarsitul anilor '90 cel mai mare randament avea.... switched reluctance motor. Nu stiu acum daca a fost depasit, dar atunci baieteii din "avionics" erau innebuniti de ele (atunci am avut un proiect de semestru cu un astfel de motor, de aceea am aflat despre ele). Poate au ajuns si la muritorii de rand intre timp. CAN controll era la fel de SF si azi aproape orice masina are...

Daca nu tii neaparat de bicicleta, care este limitata la 24km/h (nu stiu ce reglementare EU), iti pot recomanda un ...."transportor" pentru persoane cu dizabilitati, care nu este limitat/reglementat (sau cel putin eu nu stiu sa fie):

 

 

Motor luat dintr-o motocicleta electrica  zero motorcycles, nu stiu ce zicea despre baterie si invertor-ul folosit, multe avantaje fata de bicicleta  si viteza maxima de doar 146km/h.

Succes

 

 

Multumesc  KABLU... impresionant material si aprecez materialul .

Am sa rog pe cineva sa mi`l traduca intrucat nu stiu ce zice .

Oricum un astfel de motor e mai mult decat suficient :) 

Link spre comentariu
Vizitator LukAt
Acum 20 ore, stryx a spus:

LukAt: In primul rand trebuie sa intelegeti ca nici o persoana care a postat pe acest topic nu a fost rau intentionata sau a incercat sa va descurajeze. Fiecare domn cu greutate pe acest forum si-a pierdut rabdarea datorita problemelor si discutiilor interminabile aparute pe sutele de topic-uri deschise de incepatori. Aceasta situatie se gaseste pe toate forumurile de specialitate din romania (IT&C, auto, ciclism, etc).
Va rog aratati rabdare si respect chiar si userilor cu postari mai "acide" deoarece in general este vorba doar de o interpretare gresita din partea dumneavoastra a "tonului" folosit.

Deoarece nu respectati limitele legale si inca doriti s-o folositi pe drumurile publice eu ma simt obligat sa ma retrag. Nu vreau sa risc complicatii legale nici pentru mine nici pentru forum.

 

Din experienta de ciclist de cursa lunga pot atrage atentia ca:
1: viteza de croaziera a unui biciclist de weekend sau navetist fara pretentii in oras este de 15-20km/h iar ciclistii amatori 35-45km/h;
2: de la 40km/h pe drum drept si 20km/h in curbe stranse o bicicleta este foarte greu de controlat daca nu chiar imposibil de catre o persoana fara experienta;

3: orce motor de peste 500W la o bicicleta electrica este "overpower" iar peste 750W mai mult o piatra de moara. Stiu ca exista produse cu puteri mult mai mari (ordinul kW-ilor) dar alea mai sunt biciclete doar cu numele.

.

Editat 18 ore în urmă de validae 
folosești cratime unde nu e nevoie...

 

Citat

 

STRYX >>>  Inteleg punctul dv de vedere  si am sa tin cont de sfatul dv, insa topikul deschis de mine are scopul de a rezolva cateva necunoscute de ordin tehnic . 

Trebuie sa admitem cu totii ca nu ne aflam aici sa ne tinem lectii de educatie ,  moralitate si bun simt .

Ganditiva caci eu sunt "singur" iar "voi" 10 - 20 si nu`mi este chiar atat de simplu si confortabil sa iau de la fiecare cate o "sageata " in piept , si inca sa mai respir . 

.

De aceea am rugat pe "unii" sa  se limiteze pe cat posibil strict la intrebarile ce le`am pus , pentru a eficientiza si a scurta drumul si asa greu de parcurs .

 

Cine doreste sa se implice in proiect  este foarte bine venit , insa cine vrea sa bage "bete in roate " este rugat sa se abtina .  Cui nu ii face placere sa se mai implice , chiar nu trebuie  sa`si motiveze retragerea nici sa o publice ( afara daca nu cumva vrea sa convinga si pe altii  sa plece ) .

 .

Si , te citez : " Deoarece nu respectati limitele legale si inca doriti s-o folositi pe drumurile publice eu ma simt obligat sa ma retrag. Nu vreau sa risc complicatii legale nici pentru mine nici pentru forum. " .

:) 

PE BUNE  ???

Inca nu am incalcat nici o lege ! Ce complicatii ati putea sa riscati ?  :)  PE BUNE ? 

PS. O mare rugaminte daca ma respectati , sau respectati pe cei ce fac totusi eforturi de a`mi raspunde pe subiectul meu ...am rugamintea pentru mine si pentru ceilalti participanti la discutii ,  daca doriti sa imi scrieti strict pe subiectul deschis in topik , sunteti binevenit , in consecinta orice alte discutii despre orice altceva ce nu face obiectul subiectului , va rog sa imi scrieti in privat , pentru a nu aglomera inutil cu discutii neconstructive si interminabile .

Sincer este inutil si pentru mine si pentru restul si pentru dv . 

 

Multumesc pentru intelegere...

 

Editat de LukAt
Link spre comentariu
Vizitator LukAt

Buna seara ALL ...

 

Acum ca am gasit un motor potrivit  ,

 

  https://www.ebay.com/itm/MY1020-upgraded-brushless-motor-72V-3000W-Electric-ATV-electric-bicycle-electric/153280905506?hash=item23b0410122:m:minfSK3TpUNImZOnqrjJicA:rk:31:pf:0

 

putem trece la urmatorul pas , 

 

" ALIMENTAREA " ! 

 

Intrebare :

1. Ce baterie ar fi cea mai potrivita pentru alimentarea motorului din linkul de mai sus ?

2. Poate fi folosita o baterie spre exemplu de 9 v sau 12 v sau 2x12 v  la care sa`i adaptam un invertor  ?

.

 ALEGEREA  INVERTORULUI  !

 

1. Banuiesc ca Invertorul este recomandat sa fie de undă sinusoidală pură ?

2. Puterea nominală a invertorului trebuie aleasă în funcţie de consumul de energie al sarcinii ? 

3. Trebuie luat  în considerare cerințele "puterii de pornire" al motorului  ?

Link spre comentariu

Referitor la problemele legale puse de construcția acestei ,,superbiciclete,,, te sfătuiesc să nu le tratezi cu nepăsare, să nu crezi că dacă poți merge cu 70 sau 140 km/h pe drumurile publice cu o bicicletă modificată, nu vei fi oprit și luat la întrebări de Poliție.Acest forum are și un Regulament și te sfătuiesc să-l citești, faptul că nu l-ai citit nu te absolvă de penalizare.Dacă ai completat formularul de înscriere se consideră că ești de acord cu cerințele Regulamentului.

Fii deci pregătit să primești nu numai încurajări și aplauze, ci și reproșuri sau critici, topicul nu e proprietatea ta exclusivă și nu poți interzice nimănui să posteze dacă nu-ți convin criticile sau vrei doar aplauze. Ia în considerare că ești un începător absolut într-un domeniu în care nu știi nimic, în domeniul tău poți fi doctor în economie, dar în tehnică ești începător și inevitabil vei fi tratat ca atare de cunoscătorii în domeniu. Dacă vrei sfaturi bune, acceptă-le și pe cele care nu-ți plac.....

 

Ca să obții puterea maximă de la acel motor, trebuie să-l alimentezi cu tensiunea de 72V, iar dacă-l alimentezi cu mai puțin vei obține o putere mai scăzută. 

La puterea acestui motor, trebuie asigurată o accelerație progresivă, fiindcă dacă pleci de pe loc cu puterea maxim disponibilă și nu ai un schimbător de viteze (cutie de viteze) adecvat, nu cred că lanțul va rezista cuplului rezultat, posibil ca și roata să se îndoaie instantaneu, sau în cel mai bun caz să lipești anvelopa pe asfalt.

Acest motor necesită un controller adecvat, colegul a menționat mai sus acest lucru.Acesta trebuie să suporte puterea maximă cerută de motor, chiar dacă aceasta probabil că nu va fi atinsă niciodată, din considerente de securitate. Nu cred că ai vrea să atingi 140km/h cu o bicicletă, decât dacă ești pregătit să mori împrăștiat pe asfalt....

Nu poți folosi baterii tip starter auto sau de UPS, fiindcă acestea nu sunt concepute pentru a da curenți mari pe timp îndelungat (deep cycle), iar raportul lor putere/greutate e foarte slab.Trebuie acumulatori Li-ion similari celor de laptop, cu sursă de încărcare controlată și circuite de protecție/egalizare.

 

Chiar dacă vei primi indicații clare despre ce să cumperi sau despre ce motor/invertor/acumulator și dispozitivele aferente de control al puterii ai nevoie, nu vei putea să le asamblezi singur, tot va trebui să apelezi la un specialist în domeniu. Experimente făcute de un amator/necunoscător în domeniul acesta se pot solda cu accidente grave sau mortale, nu încerca să depășești realizări făcute de firme cu laboratoare de cercetări sau oameni cu ani de experiență în domeniu, fiindcă vei fi în cel mai bun caz dezamăgit, dar e posibil și mai rău.

 

Editat de validae
Link spre comentariu

Îmi plac la nebunie persoanele care dacă sint experți într-un domeniu considera ca orice alt domeniu ar aborda sint numai la un pas de a fi experți și în acel domeniu. 

Știu o multitudine de persoane cu acest comportament. Probabil și eu mai am astfel de apucături citeodata. 

Pt o bicicleta care cu tot cu motor si baterii are o greutate de 40-50 de kg 

+ pasagerul, un motor de 350-450W este mai mult decit suficient. La o mașină m bicicleta motorul se alege în funcție de cuplul ce îl poate dezvolta. Puterea în cai putere sau wați nu este neaparat primul criteriu. Daca sa se discuta strict de motoare termice atunci putem vorbi numai de wati dar un motor electric asigura un cuplu mare chiar si la o putere a motorului semnificativ mai mica. Deci o corespondenta directa intre puterea in wati la un motor termic si unul electric nu este corecta. Sint biciclist cu citeva mii de km pe an și am o vaga ideie ce înseamnă o bicicleta - cel puțin asa consider eu. 

Nu am înțeles foarte bine dacă se discuta despre o bicicleta de curse sau de o bicicleta de "naveta" servici - acasa sau de una pt plimbări. 

Numai un snob (în domeniu) ar putea sa considere ca nu sint diferențe între ele. 

Hai sa ne uitam la mașini pt ca pt mulți sint mai ușor de digerat astfel de comparații. Cite mașini de formula 1 circula pe strazi? 

N-as vrea sa fac catalogari dar o intrebare / cerinta ca cea din primul post o pune un elev de generala cel mult liceu nu o persoana care s-a interesat de domeniul în discuție. 

Link spre comentariu
Vizitator LukAt
Acum 22 ore, QQme a spus:

Va trebue controlerul adecvat(80A 72V) si o sursa de 72V PS,,, motorul nu poate fi montat in spatele pedalierului fiind prea lung,ramane montajul pe portbagaj.

QQme >>>  Deci sa inteleg ca, controlerul nu este aceeasi chestie cu invertorul ? Sper sa nu va amuzati prea tare daca intrebarile mele sunt nepotrivite   :) insa domeniul meu de activitate este la mile distanta de asta :)  .

.

Este foarte important pentru mine sa`mi fac lumina in cap cu urmatoarea chestie si te rog sa ma corectezi unde gresesc .

 

1. Daca avem o sursa de curent de 12 v sau 24 V  , acesteia ii adaptam un invertor si obtinem 72V , exact cat ne trebuie noua pentru a alimenta motorul electric de 3000 W . Pana aici e corect ce am inteles sau gresesc ? Deci in formatiunea aceasta , asa am inteles caci obtin "sursa de alimentare...adica curentul de alimentare al motorului " .

............................

Din ce mi-ai zis tu , inteleg caci "controlerul" este o chestie , iar "sursa" este alta chestie ( adica cea descrisa de mine la punctul 1 )

 

..........................

PS. Va apreciez ca nu va pierdeti rabdarea cu mine iar daca da , imi cer scuze anticipat .

Link spre comentariu

Ori folosești baterii de 72V dacă vrei să dispui de puterea maximă, ori folosești de 24V și vei putea obține o putere mai mică, dar mai mult decât suficientă.Dar în niciun caz nu ridici tensiunea cu invertor, fiindcă omori bateria rapid.Ce preferi, să zbori 5 - 10 minute cu 100km/h și apoi să dai la pedale, sau să mergi cu o viteză rezonabilă (să zicem maxim 50km/h) 30 - 40 de minute ?  

Link spre comentariu
Vizitator LukAt
Acum 22 ore, validae a spus:

Referitor la problemele legale puse de construcția acestei ,,superbiciclete,,, te sfătuiesc să nu le tratezi cu nepăsare, să nu crezi că dacă poți merge cu 70 sau 140 km/h pe drumurile publice cu o bicicletă modificată, nu vei fi oprit și luat la întrebări de Poliție.Acest forum are și un Regulament și te sfătuiesc să-l citești, faptul că nu l-ai citit nu te absolvă de penalizare.Dacă ai completat formularul de înscriere se consideră că ești de acord cu cerințele Regulamentului.

Fii deci pregătit să primești nu numai încurajări și aplauze, ci și reproșuri sau critici, topicul nu e proprietatea ta exclusivă și nu poți interzice nimănui să posteze dacă nu-ți convin criticile sau vrei doar aplauze. Ia în considerare că ești un începător absolut într-un domeniu în care nu știi nimic, în domeniul tău poți fi doctor în economie, dar în tehnică ești începător și inevitabil vei fi tratat ca atare de cunoscătorii în domeniu. Dacă vrei sfaturi bune, acceptă-le și pe cele care nu-ți plac.....

 

Ca să obții puterea maximă de la acel motor, trebuie să-l alimentezi cu tensiunea de 72V, iar dacă-l alimentezi cu mai puțin vei obține o putere mai scăzută. 

La puterea acestui motor, trebuie asigurată o accelerație progresivă, fiindcă dacă pleci de pe loc cu puterea maxim disponibilă și nu ai un schimbător de viteze (cutie de viteze) adecvat, nu cred că lanțul va rezista cuplului rezultat, posibil ca și roata să se îndoaie instantaneu, sau în cel mai bun caz să lipești anvelopa pe asfalt.

Acest motor necesită un controller adecvat, colegul a menționat mai sus acest lucru.Acesta trebuie să suporte puterea maximă cerută de motor, chiar dacă aceasta probabil că nu va fi atinsă niciodată, din considerente de securitate. Nu cred că ai vrea să atingi 140km/h cu o bicicletă, decât dacă ești pregătit să mori împrăștiat pe asfalt....

Nu poți folosi baterii tip starter auto sau de UPS, fiindcă acestea nu sunt concepute pentru a da curenți mari pe timp îndelungat (deep cycle), iar raportul lor putere/greutate e foarte slab.Trebuie acumulatori Li-ion similari celor de laptop, cu sursă de încărcare controlată și circuite de protecție/egalizare.

 

Chiar dacă vei primi indicații clare despre ce să cumperi sau despre ce motor/invertor/acumulator și dispozitivele aferente de control al puterii ai nevoie, nu vei putea să le asamblezi singur, tot va trebui să apelezi la un specialist în domeniu. Experimente făcute de un amator/necunoscător în domeniul acesta se pot solda cu accidente grave sau mortale, nu încerca să depășești realizări făcute de firme cu laboratoare de cercetări sau oameni cu ani de experiență în domeniu, fiindcă vei fi în cel mai bun caz dezamăgit, dar e posibil și mai rău.

 

Validae >>> Asa dupa cum am mai zis , recunosc caci sunt incepator , nu cunosc domeniu  si imi pare rau ca nu l`am invatat intrucat e f misto si poti face foarte multe chestii  tari daca te duce capul . 

Pe aceasta cale , rog pe cei priceputi sa arate o oarecare indulgenta fata de un elev care vrea mai mult decat sa treaca clasa , vrea sa faca ceva anume . 

...........................

1. La afirmatia asta , te citez : " Ca să obții puterea maximă de la acel motor, trebuie să-l alimentezi cu tensiunea de 72V ," ( inchei citat )  ,

este corecta varianta aceasta  ? :   Daca avem o sursa de curent de 12 v sau 24 V  , acesteia ii adaptam un invertor si obtinem 72V , exact cat ne trebuie noua pentru a alimenta motorul electric de 3000 W 

2. Cat despre acceleratie progresiva , da , asa este m`am gandit la acest aspect in doua variante

A . CUTIE DE VITEZA ( as prefera autoamatica daca se poate )

B.  Obtinerea progresiva a turatiei motorului cu ajutorul unui variator de tensiune  . 

.

In viziunea mea , varianta " B" mi se parea o varianta foarte simpla si logica , adica cu cat aplicam motorului o tensiune mai mare , cu atat motorul se tureaza mai tare si astfel obtinem viteza de deplasare .

Asta pe de o parte ..., pe de alta parte , aplicand si o cutie de viteza obtinem din acelasi motor care dezvolta aceeasi turatie , obtinem viteza mult marita . 

GRESESC ? Unde nu am inteles corect te rog sa ma corectezi .

.

3. Partea de asamblare , desigur ramane exclusiv unor specialisti ...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări