Vizitator LukAt Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Acum 34 minute, QQme a spus: Se poate electrifica o bicicleta la un nivel normal..250W 25 km/h la un pret de 7-800 lei dar trebue sa ai dotari si cunostinte de electronica si mecanica. QQme >>> Cunostinte de electronica nu am , de aceea ma si aflu aici QQme , nu vreau un nivel normal de electrificare , adica vreau sa incerc alte limite...la finalul proiectului daca desigur o sa si primesc informatiile solicitate , o sa va invit pe toti cei ce ati contribuit "eficient" la inaugurarea proiectului ...tai un pork si fac un chef ... ( sunt ardelean deci nu va duc in eroare ) Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 (editat) Să înțeleg că vrei practic ca cineva să-ți proiecteze și/sau realizeze un kit de bicicletă mai performant decât ce ți-am pus eu în link-ul din postarea anterioară ? Sau/și mult mai ieftin decât 1500 de Lei ? Mă îndoiesc sincer că va face cineva experimente pe banii lui și pe timpul lui, doar ca să-ți satisfacă curiozitatea....poate găsești accidental pe vreunul care să vrea să facă același lucru și să împărtășească din experiența lui.Dar crudul adevăr e că la nivelul raportului preț/calitate al kit-urilor comerciale nu poți ajunge în regim de amator, dacât pierzând o grămadă de timp și necesită o experiență și dotare pe care nu le are chiar oricine.Sau chiar dacă cineva are cunoștințele necesare, cel mai probabil e destul de deștept să-și dea seama că nu are rost să concurezi un producător care face asta ,,pe bandă,, cu cheltuieli minime de producție. Sunt curios, cât ai fi dispus să investești în acest proiect ? Editat Decembrie 10, 2018 de validae Link spre comentariu
Vizitator LukAt Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Acum 8 minute, validae a spus: Există kit de bicicletă electrică cu motorul în roată, nu văd ce ai putea să faci tu ca amator mai bun decât ce a făcut o firmă de profil.https://www.olx.ro/oferta/kit-motor-pentru-bicicleta-electrica-pe-36v-cu-500w-900w-varf-ID8KTWW.html#3ae4109a02 Că poți să ieși mai ieftin, asta e adevărat, dar mai performant decât un motor BLDC cu comanda dedicată nu ai ce-i pune.Dacă vrei să te prostești ieftin, pune un motor de bormașină de 24V cu un tambur de cauciuc cuplat prin frecare la oricare din roți.Ansamblul îl poți decupla prin basculare, vezi că sunt pe net asemenea realizări.E cea mai ieftină variantă ,,low cost,, și ai regulatorul de turație în butonul bormașinii.... VALIDAE >>> Va apreciez pe toti care scrieti si care va oferiti timpul si cunostintele voastre in domeniu , insa vreau doar o propunere la cele 2 intrebari ale mele daca considerati caci ati putea sa imi dati ( nimik mai putin ) . . PS : astept o propunere serioasa de motor . Nu vreau sa inventez roata , si nici motorul electric , vreau doar sa stiu care este cel mai bun si puternic motor de care as putea sa ma folosesc Acum 51 minute, icar a spus: Mai in vara, m-a rugat cineva sa-l ajut la repararea unei biciclete electrice. Iti prinzi urechile la cite electronice si mecanice sunt in ea. Nu stiu daca merita efortul financiar si munca depusa. Dar asa, ca o sugestie, nu e nevoie de un motor separat, care, la rindul lui cere transmisii generatoare de pierderi, ci de un motor incorporat in roata, e treaba cea mai simpla. Incorporarea de senzori tip Hall si a unui microcontroler, rezolva probleme de frinare si schimbare de viteza precum si economie de baterie. ICAR >>> un motor separat nu confera o putere mai mare ? Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 (editat) Păi eu ce ți-am propus mai sus, crezi că făceam glume ??? Ce motor vrei, de rachetă ? Un motor alternativ ar fi unul cu perii și magneți permanenți, dar e lung și destul de voluminos, față de cel brushless și plat de la kit-ul de bicicletă industrial.De exemplu, un motor de ștergător de parbrize de camion, sau de la scule electrice de putere cu acumulatori, drujbe electrice, etc... Dar asta presupune un reductor mecanic pentru schimbat vitezele brut, plus un variator de putere electronic, pentru accelerare progresivă.Iar astea costă și trebuie ajustate funcție de bicicleta din dotare, pe când kit-ul cu motor în butuc vine cu tot ce trebuie, într-o oră e gata de drum.... Editat Decembrie 12, 2018 de validae Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 Cel mai bun si mai puternic motor,,,,,,depinde de scop si de posibilitati ,cu un motor de1Kw se poate atinge 60Km/h deja periculos cu obicicleta obisnuita,apoi pt.o autonomie rezonabila 20-30Km trebue un acu. de 700-1000 Wh ceace nu prea este la indemana,,,PS mot. de 1Kw sunt la min.48V,,,Ascultati sfaturile anterioare si ori cumparati un kit si il montati,ori cumparati direct o bik.electrica SH cu 2000-3000 lei Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 10, 2018 Partajează Postat Decembrie 10, 2018 (editat) Potere mare+ autonomie mare+ biciclist greu= baterie mare/grea. Nu am timp de gandit o bicicleta cap coada. Vezi pe piata ce puteri au alea si te orientezi pe-acolo. Daca alea merg, inseamna ca e suficienta acea putere. Cauta una gata facuta si vezi ce are in ea. Ce motor, ce baterii, ce masa, ce autonomie si tu vei obtine cam o treime in regim diy. Editat Decembrie 10, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
elm Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 (editat) Asa cum spune și Validae, cel mai potrivit motor este cel special pentru așa ceva BLDC (motor de cc fără perii) construit direct in butucul roții. Acest tip de motor are colectorul realizat electronic, să zicem așa, printr-o punte similara cu cea de invertor trifazat (deci nu e simplu). Genul ăsta de construcție este direct drive, deci scapi de prinderi, transmisii, rapoarte, etc. Comanda însă, repet, nu e simplă). Dpdv al puterii, pentru mine (cca 60 kile) motorul de Pegas de 220W este prea destul, căluțul are într-adevăr aripi. În ceea ce privește urcatul rampelor, bldc-ul are o caracteristică destul de căzătoare (la sarcină/rampă mare turația scade destul de mult, dacă nu compensezi cu un curent mai mare- eu las turația să scadă și ajur din pedale, ca să economisesc bateria). Altfel, dacă-i ceri, el trage, dar cu sorbul aferent din baterie. Tot din cauza asta nu poți pune oricîți kW, trebuie să ai baterie pentru ei (poți zbura cu peste 40 km/h, dar km parcursi se subțiază drastic, față de viteze mai mici, gen 20 km/h. Editat Decembrie 11, 2018 de validae direct drive.....corectat o literă Link spre comentariu
elm Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 (editat) Dacă te gîndești la ceva pentru navetă (km mai mulți) ia in calcul un scuter electric, dar cum spuneau și colegii,de-a gata (în regim diy e greu de făcut competitiv și mai ales, improvizație/neomologare pe drumurile publice o să supere poliția => belea serioasă dpdv legal) Editat Decembrie 11, 2018 de elm Link spre comentariu
puriu Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 O bicicleta "electrificata" care sa urce Transfagarasanul fara pedale ar fi nepractica in oras. "Cea mai puternica bicicleta electrica" trebuie sa fie o ... motocicleta electrica. Cadru lung, seaua jos, baterie mare cat mai jos si motoare pe ambele roti. Parerea mea! Link spre comentariu
Vizitator LukAt Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 Acum 5 ore, puriu a spus: O bicicleta "electrificata" care sa urce Transfagarasanul fara pedale ar fi nepractica in oras. "Cea mai puternica bicicleta electrica" trebuie sa fie o ... motocicleta electrica. Cadru lung, seaua jos, baterie mare cat mai jos si motoare pe ambele roti. Parerea mea! PURIU >>> O propunere concreta pe intrebarea mea se poate te rog ? Link spre comentariu
Vizitator LukAt Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 Ca si o concluzie din toate discutiile , am inteles caci cel mai performant ar fi un motor CC fara perii . CE PARERE AVETI DE ASTA ? http://ro.exmekmotion.com/dc-brushless-motor/me080rs-series-nema-32-brushless-motor.html DACA AVETI O PROPUNERE MAI BUNA , ASTEPT PROPUNERE CONCRETA ( gen link , specificatii , argumente ) . MULTUMESC SI ASTEPT ARGUMENTE PRO SI CONTRA... Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 Putere prea mica,parca vroiati cel mai puternic pe o bik, dupa opinia mea max. pe o bik. normala este de 1Kw. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 (editat) @QQme.... dar cu un motor de 1kW va trebui să tragă după el și o remorcuță cu acumulatori. @LukAt... la motorul din link, cum te-ai gândit să realizezi transmisia, prin lanț, prin curea de fricțiune ? Dacă primești câteva propuneri de motoare, ce se întâmplă, faci o statistică și alegi motorul cu mai multe voturi ? Ar trebui să specifici ce viteză maximă vrei să atingi, ce autonomie ai dori și ce buget ai aloca.Am mai întrebat asta, dar se pare că topicul e unul ,,la mișto,, și va ajunge destul de rapid la Pubelă.Cel puțin mie așa mi se pare, am pus niște întrebări de bun simț și tu faci ca Iordache ,,Altă întrebare ?,, numai că sună altfel ,,Altă propunere ?,,...... Editat Decembrie 11, 2018 de validae Link spre comentariu
stryx Postat Decembrie 11, 2018 Partajează Postat Decembrie 11, 2018 (editat) Buna seara! In urma cu 4-5 ani si eu am fost interesat de un asemenea proiect, dar am renuntat datorita limitarilor legale in legatura cu viteza maxima admisa. UE limiteaza viteza la 25km/h si puterea motorului la 250W iar tensiunea la 48VDC. Nu stiu care este legea in Romania asa ca ar fi bine sa v-a documentati. Asa cu au scris colegii inainte cel mai bun motor pentru un e-bike este BLDC-ul. Acum apar doua situatii: 1- bicileta v-a fi folosita in zona de campie, in acest caz pentru a se mari randamentul total al bicicletei cel mai bun motor este cel tip "hub" (in roata) datorita greutati mai mici si reducerea pierderilor in transmisie; 2- in zona de munte sau deal unde sunt drumuri cu diverse grade de inclinatie v-a trebui sa se renunte la randament deoarece este nevoie de un cuplu variabil in functie de rampa (panta), de data asta e mai bine sa se monteze motorul in zona pedalelor (angrenajului) in asa fel incat sa actionam lantul pentru a profita de pinioane si raportul oferit de ele, in plus se aduce si centrul de greutate intr-un punct optim. Din pacate nimeni nu poate recomanda un produs (motor in cazul de fata) atata timp cat nu se dau niste date orientative despre pret, putere sau utilizare asta deoarece nu exista "cel mai bun" ci doar "cel mai potrivit in situatia data". Cu minime cunostinte de electronica si prelucrare mecanica, aces la utilaje, timp pentru documentare si rabdare in urmarirea pietei SH se poate construi un e-bike sub pretul pietei. Editat Decembrie 12, 2018 de validae România cu majuscule Link spre comentariu
one Postat Decembrie 12, 2018 Partajează Postat Decembrie 12, 2018 (editat) On 12/7/2018 at 6:21 PM, LukAt said: CEA MAI PUTERNICA BICICLETA ELECTRICA ! Vreau sa imi construiesc cu mana mea o bicicleta electrica si vreau sa o execut dupa cele mai bune rapoarte putere/autonomie ! Spune-ne ce buget ai inainte de toate. Nu stiu daca te-ai urcat vreodata pe o bicicleta electrica, inainte sa o construiesti pe "cea mai puternica". Incearca sa faci o bicicleta normala electrica si apoi pe "cea mai puternica". Bicicletele mountain-bike de marca au performante exceptionale si sunt conforme cu toate reglementarile, omologate si pentru strada dar optimizate pentru munte, caci acolo are sens electrificarea. Motoarele noi de la Bosch integrate in ansamblul pedalelor nu le vei putea concura nici ca pret si nici ca performante, iar bateriile le vei cumpara oricum la preturi mari. Daca vrei putere si autonomie, trebuie sa dai si la pedale si asta schimba enorm situatia. Editat Decembrie 12, 2018 de one Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum