trasorv Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 (editat) Bună ziua, azi am auzit cum motorul aspiratorului "scârțâie" și l-am oprit. L-am dezasamblat până la motor dar aici m-am împotmolit căci nu pot deşuruba o piuliță care este pe axul rotorului. Realmente nu știu cum să deşurubez acea piuliță ,lângă ea văd o alveola dar nu am idee cum m-ar putea ajuta deși cred că acolea este "cheia" desfacerii piuliței . Mă uit dar nu văd o soluție, poate cineva să-mi dea o mână de ajutor ? Editat Decembrie 7, 2018 de trasorv Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 (editat) De cele mai multe ori piulita aia are filet invers, adica se desface in sensul strangerii in mod normal.Se vede daca te uiti atent la inceputul filetului de deasupra piulitei.Trebuie sa blochezi rotorul.Aici trebuie atentie mare sa nu afectezi bobinajul.Ramane la discretia ta ce vei folosi pt aceasta.Nu blochezi de colector, zona in care calca periile, nu blochezi in zona canalelor in care se afla bobinajul.Asta numai daca vrei sa-l mai si asamblezi la loc dupa ce-i schimbi rulmentii, pt ca altceva nu ai ce-i face.Grija ce ieftineli de rulmenti cumperi.Daca nu vor fi de firma, vor fi la fel sau mai prosti decat cei care sunt acum montati.Pt demontare iti va trebui si o presa, pt ca altfel, mai greu vei reusi, si iarasi vin si spun, exista riscul sa ''atingi'' bobinajul.Spun asta mai des, ca sa stii ca e important, nu ca ai avea intentia asta. Succes...mergi fara jena, pt ca oricum nu-l mai poti folosi daca nu-l reconditionezi. Cu ocazia asta, verifica si periile, desi nu cred sa fie nevoie sa le schimbi.Depinde cat ai mers cu jocuri mari la rotor. PS- ca sa nu spui ca-s chitros si nu spun cu ce sa blochezi rotorul, eu de cele mai multe ori am folosit doua scule din astea. Doar de cateva ori am fost nevoit sa-mi fac ceva dedicat pt ca nu s-a potrivit. Imbus in capul axului n-am mai gasit de cand eram tanar, deci nu cred sa gasesti asa ceva, ca sa poti tine contra de acolo. Editat Decembrie 7, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
trasorv Postat Decembrie 7, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Apreciez comentariul tău dar nu cred că sunt rulmenții ,se aude ca și cum freacă rotorul de stator. În partea de sus la piuliță era plin de scame și mizerie și mă gândesc că intr-un fel sau altul a intrat mizerie și la motor și de aceea freacă, zic eu ... sau poate nu. Ca să țin contra să pot desface piulița, e o mare problema, că nu prea am de unde sa apuc Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Bine, eu am gandit avand in vedere ce-am gasit mai des. Rar am gasit rotor blocat de mizerie, chiar si la aspiratoare care au mers fara sac. Dar e posibil sa fie cum spui...tu il ai in mana. Link spre comentariu
Florinel TV Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Si eu spun ca este un rulment defect si din aceasta cauza freaca pe unde nu trebuie Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Scoateti in primul rand capacul care acopera turbina,apoi o alta persoana strange puternic cu amandoua mainile cu o carpa de circumferinta turbinii(daca se rasuceste turbina in mana marginea poate fi taioasa si rani mana) si cu o tubulara sau inelara cu cot desfaceti piulita. Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 E foarte posibil ca rulmentii sau cel putin cel de la colector sa aiba camasa de cauciuc pentru amortizarea vibratilor si din supraincalzire sa se si deformat-distrus,un corp strain prins intre rotor si stator,carbune care scartaie,rulment gripat sau chiar spart.Se scot intai carbunii si se verifica daca mai exista scartaitul. Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Cateodata este util si o lovitura brusca in cheie asfel slabindu-se piulita. Link spre comentariu
trasorv Postat Decembrie 7, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Mâine dimineață voi aplica sfaturile primite căci toate sunt valabile Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Acum 2 ore, valivoi a spus: Cateodata este util si o lovitura brusca in cheie asfel slabindu-se piulita. Asa ceva numai in filme vezi...si atunci poti fi sigur ca a fost desfacuta si montata la loc pt filmare. Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Cu aceeasi lovitura intr-un imbus prins in mandrina la autofiletante le desfac de pe axe.Si va asigur ca mandrinile sunt stranse cu simt de raspundere. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Hai sa vorbim de motoare de aspiratoare... Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 Folositi pistol cu impact la desfacerea piulitei. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 (editat) Vezi că la unele e filetul pe stânga, am rupt un ax din ăla trăgând de el.Se desface ușor și cu o tubulară dublă tip țeavă, în care se introduce tija și se lovește scurt și repetat cu un ciocănel în sensul desfiletării.Se poate ține de turbină cu mâna, după demontarea scutului de protecție, care este presat.Rulmentul eu îl sparg în menghină și apoi pilesc inelul interior pe o parte, dar nu cu flexul, ci cu un polizor de banc, apoi îl prind în menghină și prin rotire ușoară stânga-dreapta, combinat cu tragere, îl scot ușor.Presă care să scoată așa ceva se face, nu se găsește de cumpărat, cele din comerț au gheare care nu încap în spatele rulmenților mici. Eu am făcut presă cu lamele, dar nici cu aia nu pot scoate rulmentul de la colector, ci doar pe cel din față, de la turbină. Tipul din videoclip lucrează cam brutal cu colectorul, sprijinind cheia de el ca să extragă inelul rulmentului.....cam ciobănește. Editat Decembrie 7, 2018 de validae Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2018 Partajează Postat Decembrie 7, 2018 (editat) Despre filet, i-am recomandat din prima sa stabileasca in ce parte va trage de cheie, daca va reusi sa intepeneasca rotorul. Doua aspecte pe care vreau sa le scot in evidenta din acel film-tutorial...nu se taie rulmentul cu polizorul.Riscul de a deteriora colectorul si chiar axul e prea mare ca sa recomand metoda. Presa in acel caz e sfanta. Si pe urma proba cu motorul tinut precar intr-o mana si cu cealalta cupland tensiunea. Momentul la pornire este atat de mare, incat exista riscul de a-l scapa. Daca se strica doar motorul din treaba asta, inca e bine. Deci din ciclul, nu faceti asa ceva acasa. E bine pt probe sa se foloseasca un autotraf cu tensiune variabila, sau daca nu, macar un variator de tensiune, si motorul fixat ferm. Editat Decembrie 7, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum