Vizitator giovi Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 va salut! la acest alternator se modifica tens de incarcare intr 14,3-14,7,14,9-15,6-15,8v.am pus alt releu [sh] bun si aproape la fel[ 14,5-14,9v].pe releu maivine un fir pe care variaza tensiunea.l-am scos si acum incarca cu 14v.intrebare........ STIE cineva de unde vine acel fir si ce rol are ?mersi !. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 Vezi că la mașinile moderne tensiunea maximă de încărcare variază cu temperatura ambiantă.Cu alte cuvinte, la căldură ea scade ca să prevină pierderea de electrolit, iar la ger crește. Link spre comentariu
AdR!@N Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 As completa faptul ca mașinile moderne au o unitate ce se ocupa cu gestionarea și încărcarea inteligenta a acumulatorului. Dacă nu ai probele cu arderea becurilor sau fluctuație vizibila a intensității luminoase, eu zic sa nu îți bați capul. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Sistemul ala inteligent nu variaza de la un moment la altul valoarea tensiunii de incarcare, mai cu seama cu variatia temperaturii exterioare.Exista diferente functie de temperatura exterioara, dar nu asa haotice.Deci acele variatii daca au fost sesizate, trebuie stabilit daca nu cumva sunt chiar de la instrumentul de masura.Pe cele digitale le apuca strechea de ex daca o fisa de bujie are scapari sau izolatia imbatranita, si se masoara in compartimentul motor pe bornele bateriei.Daca releul de incarcare este bun, e imposibil sa creasca tensiunea pana la 15,8V, chiar daca se merge cu masina la polul sud si se masoara pe viscol. Posibil ceva senzor de temperatura defect si se transmit date eronate la PCM, implicit la releul de incarcare. Editat Decembrie 5, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 Ar fi util ca inițiatorul să măsoare din nou tensiunea, dar de data asta în habitaclu, la borna de brichetă.Acolo sunt mai puține perturbații decât în compartimentul motor.... Link spre comentariu
Vizitator giovi Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 tens am masurat-o si cu un digital si cu analog .acelasi fenomen s-a intamplat si asta vara.si de ce cu acel fir scos de la releu se pastreaza la 14v ?cand bag consumatori ,sau scot se mentine la 14v cat scrie si pe alternator.m-ar interesa , de unde vine acel fir.m-am gandit sa-l trec printr-un stabilizator ,care sa scoata indiferent de variatia tens pe fir ,o valoare fixa ptr ca alternatorul sa incarce cu 14v,sa fiu sigur. Link spre comentariu
Vizitator giovi Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 da ,am masurat-o si pe baterie si la fel variaza. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Acel fir vine cel mai probabil ori din ECU, sau un controller de gestionare al încărcării acumulatorului, nu văd de unde ar mai putea veni. Numai cu schema mașinii în față poți ști sigur.Că tensiunea variază rapid și în limite așa largi nu e normal.Chestia e că nu poți nici să lași tensiunea la 14V mai ales acum pe frig fiindcă bateria nu e încărcată full și riști să facă figuri la porniri pe ger.O tensiune de 14,4- 14,5V ar fi mai potrivită. Editat Decembrie 5, 2018 de validae Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Citat .Daca releul nu primeste comanda de la PCM, el intra intr-un fel de "safe mode", in care incarca la vreo 14V . . Tensiunea de incarcare poate ajunge pana la 15V cand temperaturile sunt sub -5 gr. C. Este un text salvat de mine, pe vremea cand cautam si eu niste raspunsuri. Sunt valabile pt Ford, dar ma gandesc ca nici nemtii nu sunt pe departe cu ale lor.La mine cel mai putin am vara, 13,8V si iarna, oricat de cancer am prins afara (am avut un max de -28), mai mult de 14,6V nu s-a dus. La 05.12.2018 la 13:02, giovi a spus: m-ar interesa , de unde vine acel fir.m-am gandit sa-l trec printr-un stabilizator ,care sa scoata indiferent de variatia tens pe fir ,o valoare fixa ptr ca alternatorul sa incarce cu 14v,sa fiu sigur. Ti-am bagat textul asta, ca sa incerci sa intelegi ca pe firul ala nu ai ce stabilizator de tensiune sa bagi ca sa tii tensiunea fixa.Comportamentul ala cu firul scos, mi-a adus aminte ce-am citit pt mine.Poate iti va fi de folos. Altfel spus, cred ca o diagnoza te-ar putea lamuri daca problema e din PCM. Editat Decembrie 7, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
mars01 Postat Decembrie 5, 2018 Partajează Postat Decembrie 5, 2018 (editat) Din cate stiu se pot face anumite codari daca se schimba bateria din standard (flooded lead) cu AGM (absorbent glass mat). AGM-urile inteleg ca sunt mult mai pretentioase la tensiunea de incarcare decat cele standard. Si la a mea (E87 116I) fluctua cam 0.5 ... 0.7V si cei care faceau diagnoza pareau ingrijorati (un service care lucreaza mai mult pe BMW). Dupa doua saptamani a trebuit sa schimb bateria (veche - din cea standard, era bateria din fabrica), am pus un Varta Silver. Incearca sa iei legatura cu cineva care se ocupa cu codari BMW poate stie mai multe. Editat Decembrie 5, 2018 de mars01 Link spre comentariu
Vizitator giovi Postat Decembrie 6, 2018 Partajează Postat Decembrie 6, 2018 multumesc frumos ptr idei si sfaturi.stima! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum