Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

bobinare motor brushless 2208


alexutu04

Postări Recomandate

Detin un motor brushless 2208 de aproximativ un an jumate,in tot acest timp el a fost stricat (am scos sarma de pe el acum un an),deci nu mai stiu nimic de cum a fost bobinat si nici grosimea sarmei.

Acum doresc sa il refac si nu am nici o idee ce sarma sa folosesc si cate spire.vreau sa fie de cel putin 2600kv sau mai mult, sa poate functiona cu 2-3s

Acesta:http://www.myrcmart.com/rcx-be2208-2600kv-outrunner-brushless-motor-airplane-free-mounts-high-quality-p-6228.html

Daca poate cineva sa ma indrume,si are cunostinte despre asa ceva va rog mult.

   Multumesc!!!!

Link spre comentariu

Problema este ca mai am inca 2 motoare 2208 de 80kv si vroiam sa le fac tot de 2600kv pt ca au aceleasi dimensiuni la tot.doar sarma difera. si imi pare rau de ele sa nu le pot face. :(

De bobinat se bobineaza foarte simplu am gasit detali,nu stiu cu sarma asta si cate spire 

Link spre comentariu

Dacă găsești un bobinator dispus să ți le bobineze cu sârma lui, trebuie să-i dai datele de bobinaj (grosime sârmă, număr de spire/bobină, pas de bobinaj) de la un motor funcțional, sau să-i pui la dispoziție un motor funcțional pe care să-l desfacă și să-i ia datele.Sunt convins că nu e foarte greu pentru un boninator să facă asta, am bobinat și eu câteva motoare și am văzut cum e, dar problema e că tariful per motor bobinat s-ar putea să depășească cei 15$ pe care i-ai da chinezului......

Link spre comentariu

De bobinat nu este greu este chiar usor si principiul de bobinare il stiu.problema este grosimea sarmei si numarul de spire.Am un motor bun dar sincer sa fiu nu prea vreau sa ma apuc sa il desfac pt ca este posibil sa il stric(tolele sunt lipite bine de stator si este posibil cand incerc scoaterea lor sa rup sarma).Ce am observat este ca sunt legate in paralel 7 sarme, grosimea 0.22.dar nu stiu spirele.

Link spre comentariu

Cum bine spunea colegul mai înainte, bobinarea se poate face dar echilibrarea dinamică nu o poate face oricine, iar la asemenea turații e vitală.În industrie echilibrarea se face automatizat și compensarea dezechilibrului se face uzual prin frezarea unui mic canal în tole, iar dacă e prea mare, prin adăugare de material adeziv epoxidic pe bobinaj.Mașini de echilibrat se găsesc și pe la unele întreprinderi sau firme de la noi, dar de cele mai multe ori, ele sunt destinate unor mașini rotative grele și nu pot echilibra rotoare sub 1-5kg. Să nu mai spun de faptul că cele mai multe nici nu pot lucra la turații cum e cea despre care se discută aici...

Editat de validae
Link spre comentariu

M-a derutat colegul cu echilibrarea și deja mă gândeam la rotoare bobinate, dar astea ,,brushless,, nu au rotor bobinat, deci nu e nicio problemă de echilibrare. Se pot bobina fără probleme, cu condiția să știi datele de bobinaj, dar rămân la părerea că e mai ieftin să comanzi unul nou decât să rebobinezi unul vechi....mai ales la 15$.

Link spre comentariu

Depinde si ce vrea sa faca cu ele.

Daca vrea sa le utilizeze la ceva sensibil gen drona atunci eu mi-as cumpara noi. Daca vrea sa-l utilizeze la vreo freza mica de cablage de exemplu atunci s-ar putea sa mearga si unul bobinat.

 

Eu personal mi-as cumpara noi.

 

Offtopic: stie cineva daca si de unde s-ar putea achizitiona niste motorase BLDC de numai 6mm diametrul exterior?

Link spre comentariu

Nu vreau sa le fac neaparat pt a face un aeromodel,mai mult pt a face eu ceva cu mana mea si poate in timp o freza sau fel si fel de (tampeni).de echilibrat nu am ce, pentru ca bobinajul este static.

Link spre comentariu

Iata o resursa cu o gramada de informatii:  https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?240993-(Re)winding-and-building-motors-tips-tricks-checks-tests

E destul de mult de citit, dar merita.

 

Intr-adevar, nu trebuie echilibrat nimic, pentru ca infasurarile se afla pe stator. Daca rotorul nu este afectat, sunt sanse ca rebobinarea sa fie cu succes. Problema rotorului, daca nu este deformat , este posibilitatea demagnetizarii, in cazul in care a fost supraincalzit. Magnetii neodim sunt foarte sensibili la temperatura si pot pierde o parte din flux la temperaturi in jurul a 100 grade.

 

Spor!

 

Link spre comentariu

Motorul nu a fost supraincalzit,lovita etc.a fost atins bobinajul de catre mine cand l-am desfacut pentru al curata.Un motiv in plus pentru al reface la 2600kv, asa ca am dat sarma jos,el fiind de 1200 (nu mai stiu exact).O sa trag putin cu ochiu peste linkul acela cu toate ca este ceva de bibilit.

Link spre comentariu
On 12/2/2018 at 12:05 AM, sesebe said:

Depinde si ce vrea sa faca cu ele.

Daca vrea sa le utilizeze la ceva sensibil gen drona atunci eu mi-as cumpara noi. Daca vrea sa-l utilizeze la vreo freza mica de cablage de exemplu atunci s-ar putea sa mearga si unul bobinat.

 

Eu personal mi-as cumpara noi.

 

Offtopic: stie cineva daca si de unde s-ar putea achizitiona niste motorase BLDC de numai 6mm diametrul exterior?

https://www.faulhaber.com/en/search/products//category_level_0:Brushless+DC-Motors/

 

http://en.sinbad-motor.com/NewsStd_400.html

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări