Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Octavia 2 carait cutie de viteze


catax4u

Postări Recomandate

Daa... care motoare n-au avut probleme de la vag?! Daca intri pe forumul wv te iei cu mainile de cap!

De prin 2007 incoace, toate au avut necazuri mari...si dieselele si benzinarele. VW nu mai produce masini fiabile de mult timp....! Au fost masini bune pana prin 2005...dupa aceea a inceput sa se aleaga praful. Faceai milionul de km cu un motor de la vw...acum daca ajungi la 200.000 km fara reparatii trebuie sa te consideri un norocos.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Revenind la problema initiala: 

Chiar daca pinionul de marsariere nu are sincron, cu masina oprita pe loc nu are voie sa caraie, mai ales la o masina aproape noua. Daca uneori mai caraie, ori soferul nu debraiaza corect, ori abreiajul nu e reglat corect si nu debraiaza 100%.

Eu am un renault Laguna din 2001 cu 6 trepte si are sincron inclusiv pe marsarier si nu caraie in nici o situatie, cel mult nu intra in viteza daca nu debraiez complet, in schimb loganul de firma, model 2015, nu are sincron pe marsarier si daca roata se invarte catusi de putin si cuplez marsarierul caraie. In schimb daca roata sta pe loc nu caraie nicicum.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Salut. Revin cu subiectul asta. A mai descoperit cineva vreo cauza dintre cei care mai au problema asta la mașină? Eu pot sa spun că a fost mai rar la mine, i-am găsit un dichis la poziția schimbătorului, nu mai țin apăsat tot timpul, doar la început și apoi o las sa intre cutia natural in marșarier. Nu a mai cârâit des și când a cârâit a făcut mai puțin. Însă este o problema in continuare. Am întrebat și la reprezentanta și mi-au zis sa verifice pompa de ambreiaj să vadă dacă nu cumva uneori nu face presiune suficientă și logic că nu debraiaza complet. La mine se întâmplă cel mai des dimineață când vreau sa ies cu spatele. Daca a cârâit la prima incercare la a doua intra că unsă in marșarier.

Link spre comentariu

Salut,

  Eu in ultima vreme inainte sa bag in marsarier am selectat intodeauna treapta 3 si doar de acolo m-am dus in marsarier, de atuncea nu am mai avut nici o problema, 0 caraituri. Aveam cateodata obiceiul sa las pe liber dupa care ambreiaj cu selectarea marsarierului rapid, nu sunt 100% sigur dar cred ca in momentele acelea facea figuri pentru ca find pe liber arborele se invartea in cutie si selectand foarte rapid marsarierul nu avea timp suficient sa se opreasca din rotatie. De atunci mi-am propus sa fiu putin mai rabdator cu schimbatul si sa rezolvat problema, vinovatul principal eram eu, sunt putin mai mofturoase cutiile astea fara sincroane dar m-am convins ca utilizat frumos si cu o idee mai incet merge corect.

Link spre comentariu

Am mai auzit varianta asta cu selectatul unei trepte sincronizate inainte de marsarier, insa in momentul cand apesi ambreiajul ar trebui ca, cutia, sa fie complet separata de motor, sa nu mai fie "invartita" sa zic asa, cu toate ca nu e corect. Eu pana acum cateva luni nu am avut problema asta si crede-ma ca am introdus in marsarier fara sa tin cont de variantele specificate de altii, sa bagi intr-o treapta  sincronizata inainte sau alte idei, cel mult nu voia sa intre, simteai ca se opune ceva la schimbator, bagai  treapta 1 si apoi intra usor, dar nu a carait. Inclin sa cred ca nu debraiaza complet tot timpul si d-aia ramane putin cuplata cutia, se invart pinioane si automat caraie cand incerci manevra de marsarier, mai ales ca nu e sincronizat marsarierul. 

Link spre comentariu

Din moment ce caraie ceva acolo e in miscare, daca nu se alinieaza corect dar totul sta pe loc ar trebuii zic eu sa faca cum zici sa opuna rezistenta dar fara sa caraie. Pe alte forumuri straine multa lume recomanda sa astepti 3s dupa ce ai apasat ambreiajul pentru ca nu toate componentele care se invarteau prin cutie se opresc instant. Insa daca si dupa 3-4s caraie acolo ceva tot e in miscare, daca nu se rezolva poate ar fi bine sa se uite cineva priceput pe acolo sa nu te trezesti ca dupa un timp sufera pagube rotile din cutie de la atata frecare intre ele.

Link spre comentariu

Așa zic și eu, ceva se învârte acolo și când introduc eu in marșarier practic intercalez ceva acolo și cârâie. Imediat ce încerc a doua oară nu mai cârâie pt că am oprit mișcarea din cutie și intră imediat în marșarier. De asta cred că are momente când nu debraiaza complet mai ales la rece dimineață cu mașina pe loc nemișcată. Sau ar mai fi o varianta partea de selector din cutie, ceva bucși sau știu ce mărunțișuri pe acolo mai uzate, dar în cazul asta nu ar trebuii sa cârâie de fiecare data când folosesc marșarierul? Oricum. Din ce îmi aduc aminte după ce am auzit un zgomot ca un scrâșnit oarecum când am băgat în marșarier la 3-4 zile a început să mai cârâie uneori. De atunci de când am băgat "ca Gheorghe" cred că au apărut simptomele astea.

Link spre comentariu

De acord cu tine. Dar, in cazul meu, a mai carait cand masina era oprita pe loc in garaj si voiam sa ies cu spatele. E normal sa caraie cand se misca roata si incerci sa bagi in marsarier.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Revin cu un mic update, poate mai sunt persoane cu probleme similare. In ultimul timp a inceput sa faca probleme mai des si am zis ca ajunge il duc la reprezentata doar e in garantie. Sau plimbat pe acolo cu masina si au confirmat ca nu e un comportament normal, pana la urma au facut programare sa dea cutia jos. Verdictul final, placa de presiune defect (dupa 8k km ...), au facut comanda la una noua si acuma astept sa vina sa fie montata, sa vedem ce rezolva baietii cu garantia ca dupa iei ambreiajul e consumabila si ....  pana la urma au facut cerere sa fie facut pe garantie ca nu e normal sa crape la 8k si asteapta aprobarea de la Porche Romania daca nu se aproba sunt bun de plata, sa mai cumpere omu masina noua. 

Editat de Bandi Szasz
Link spre comentariu

Insistati sa va schimbe pe garantie, reclamatie la OPC daca nu vor, Porsche Romania e stat in stat....

Semnalati in garantie orice problema care apare,au avut probleme cu sudurile la caroserie,calitatea placutelor de frana, cu "celebrele" motoare 1,2tsi reproiectate,dupa care au renuntat la ele de bune ce au fost,probleme de soft,etc.

Link spre comentariu

S-a rezolvat pe garantie pana la urma fara sa fiu nevoit sa insist. Pare ca problema a disparut dupa o scurta plimbare, intra mult mai usor in marsarier si prinde mult mai repede, pana acuma eram nevoit sa ridic mult mai mult pedala de ambreiaj. Ramane sa vad in zilele urmatoare cum se comporta dar sper ca nu mai face probleme.  

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări