Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Octavia 2 carait cutie de viteze


catax4u

Postări Recomandate

Salut. Am o curiozitate. Poate s-a mai intamplat si altora. Cutie 6 trepte de pe 1.4 tsi 122 cp. Uneori , de vreo 3 ori pana acum si cred ca se va repeta,  scoasa din viteze, introduc in marsarier direct si mai apare un carait nu foarte pronuntat de parca nu s-ar alinia niste pinioane. Scot imediat, incerc iarasi si intra usor in marsarier. De ce oare apare acel carait? Ambreiajul a fost schimbat deoarece avea momente cand se mai bloca in marsarier si a disparut problema asta. Nu stiu daca are vreo relevanta, de cand am schimbat cauciucurile de vara, presiunea in roti a fost cam mica, o roata a fost mai dezumflata, azi am rezolvat-o era intepata si pierdea lent, e posibil sa influenteze in vreun fel pozitia cutiei de viteze ca sa apara acel carait?

Link spre comentariu

Salut. Ma intereseaza si pe mine o explicatie de la o persoana mai priceputa, a mea face la fell si a dracu ca e noua abia are 6k la bord. E tot o Skoda cu 6 trepte, din cate am citit pe net ar fi ceva normal la astea manuale, marsarierul  nu are inel de sincronizare si daca in cutie nu sta totul perfect oprit apare acel sunet de carait. Din cate am observat la mine intra mult mai usor daca masina sta perfect pe loc, calc ambreiajul il pun in viteza 1 si numai dupa in marsarier ( in tot acest timp ambreiajul ramane calcat), metoda asta am citit-o de pe net explicatia e ca cand e scoasa din viteza motorul tot invarte de cutie si daca incerci sa pui rapid in marsarier arborele nu apuca sa se opreasca si cum nu exista un inel de sincronizare se freaca rotile intre ele insa daca intai il bagi in viteza 1 sau 2 atunci inelul de sincronizare apuca si opreste rotatia arborelui. La mine nu face tot timpul figuri sunt momente cand intra perfect, de obicei incerc sa-l pun direct si daca observ ca opune rezistenta atunci cedez si bag in viteza 1, daca incerc sa-l imping mai tare cand opune rezistenta incepe sa caraie.

Editat de Bandi Szasz
Link spre comentariu

Salut. E ciudat, nici a mea nu face mereu. Pana de curand nu a facut asa. E posibil sa fie ceva si pe la selector? Am mai cautat pe net despre treaba asta si cineva a fost la un moment dat la Skoda  la reprezentanta la Craiova pt problema asta, masina fiind in garantie, si pana la urma au remediat acolo, cauza fiind selectorul care lovea in ceva din ce spunea persoana respectiva. Altfel, toate treptele la mine merg usor, inclusiv marsarierul dor ca uneori caraie si nu-mi dau seama de ce. Si nu ma gandesc ca gresesc eu ca nu apas eu suficient ambreiajul sau nu o las putin pana sa introduc in marsarier sau nu opresc masina pe loc cand bag in R pt ca deja azi s-a intamplat din nou si chiar nu am gresit eu ceva.

Link spre comentariu

Din ce am înțeles și eu ...ar fi vorba de pilitură care se adună printre pinioane și inele ...

Această pilitură împiedică culisarea ușoară  ...și asta duce la ”agățare”/cârâială la schimbarea vitezelor ,respectiv marșarier ! 

E doar o părere ...de ne specialist!

Link spre comentariu

Masinile "de duzina" cu cutie manuala nu au marsarierul sincronizat,iar daca ambreiajul nu decupleaza complet caraie.

Pilitura se aduna pe magnetul intern din cutie.

Solutia ca sa nu caraie:dubla debraiere.

Link spre comentariu

Păi așa am zis și eu(nu aici) ...că se adună pe magnet,dar  la asta, cică avea magnetul poziționat aiurea și nu se adună toată pilitura acolo(pe el)...de asta și probleme acestea...

Rezolvarea ar fi ...curățirea cuției, prin demontare de pe mașină!O operațiune dificilă și costisitoare!

Link spre comentariu

Eu as zice ca cu pilitura ar trebuii sa caraie in toate treptele, din nou cu selectroul care loveste ceva nu prea inteleg ce poate caraii din moment ce toate componentele in cutie stau pe loc. Eu mai degraba cred ca caraitul acela ( grinding noise) se intampla pentru ca unele componente din cutie inca sunt in miscare si cum nu exista inel de sincronizare se ating direct rotile dintate. Singura explicatie logica pe care o gasesc ca de ce nu sta totul frumos pe loc in cutie din moment ce ambreiajul e decuplat si masina sta perfect pe loc este ca incercam sa cuplam prea repede dupa oprire si unele componente din cutie nu au suficient timp sa se opreasca din miscare,  am citit destule probleme similare la masini noi noute de la diferiti producatori si majoritatea au rezolvat problema prin doua metode, ori dupa ce calca ambreajul asteapta 5s ori selecteaza intai o viteza cu sincron ( treapta 1 de exemplu, eu o mai pun in a 3 - a ca imi e mai usor de acolo sa bag in marsariel decat sa-l plimb din treapta 1 inapoi in neutru ca sa-l pot apasa in jos pentru a debloca marsarielul).  Daca nici dupa ce selectezi o treapa cu sincron nu intra fara a caraii eu as zice ca sunt probleme cu decuplarea ambreiajului si cutia nu are cum sa stea pe loc.

 

O sa incerc in perioada urmatoare sa am rabdarea necesara sa selectez de fiecare data o treapta cu sincron sa vad daca o sa mai aiba ocazii cand sa caraie, daca tot se repeta probabil o sa intreb pe la reprezentanta sa il verifice pe garantie da asta probabil prin primavara ca nu vrea sa ma lase pe timpul asta friguros fara masina cateva zile sa fac naveta intre orase.

Link spre comentariu

In primul rand trebuie sa stai pe loc. Altfel unul din arbori se va invarti si e normal sa caraie.

 

In rest trebuie vazut concret. Vezi daca astepti un pic. Sa nu bagi direct.

 

Pilitura si restul sunt povesti. Curatatul cutiei iar. Nu se da nimic joc. Se schimba uleiul. Dar nu are rost.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

In primul rand trebuie sa stai pe loc.

Nu-i adevarat...daca are sincron poti s-o bagi in marsarier si in timp ce se misca masina spre sensul normal de mers.

A mea o bag in marsarier fara probleme...chiar daca terenul este putin in panta si masina merge liber inainte. Si nu caraie nimic....!

Link spre comentariu

daca nu are sincron la marsarier atuci se intampla sa caraie atunci cand masina nu e oprita, cand te grabesti si schimbi mai repede, sau nu se patrivesc danturile in momentul acela.

 

Editat de daniels
Link spre comentariu

La skoda cel putin chiar si cele noi ( an fab. 2018) scrie clar in manual ca marsarier-ul nu are sincron si masina trebuie oprita perfect inainte de selectarea marsarierului , poate la alte marci sau modele mai scumpe cum ar fi Superb-ul sa aiba sincron.  M-am plimbat azi putin din curiozitate si incercat de vro 20 de ori sa plimb masina fata - spate. De fiecare data intai am introdus-o in a 3 - a si de acolo in marsarier, a intrat de fiecare data foarte usor fara sa opuna nici o rezistenta sau sa caraie. Cel putin in cazul meu cred ca ma grabeam prea tare cu schimbatul, nu apucau arborii sa se opreasca ori posibil sa fi apucat de schimbator inainte ca masina sa fie oprita perfect.  O sa incerc in zilele urmatoare sa nu selectez o viteza cu sincron ci sa stau calm 4-5 secunde dupa ce a oprit masina si doar dupa sa schimb sa vad daca mai face figuri si revin cu un update.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări