Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Functionare centrala gaz vitodens 050 w cu senzor exterior


BRANCA

Postări Recomandate

As dori niste lamuriri de la expertii in centrale.

Am o centrala vitodens 050 w comandata actual prin termostat wirelles Salus,tip on off.Mi-am luat si un senzor extern pe care l-as monta dar...Nu sunt lamurit cum lucreaza centrala cu termostat si senzor extern.In instructiuni nu se zice nimic de varianta asta!

Pe de alta parte nemontand senzorul extern cum stim noi sa reglam temp tur retur,zilnic,ca sa fim siguri ca se face condensarea?

Iar pe schema de legaturi senzori fabricantul trece senzorul ext ca...optional!! Pai nu-l chemam pe ala sa stea cu mana pe butoanele de programare 24 din 24 sa faca el condensarea?

Daca are cineva experienta in asa ceva rog un sfat avizat.Daca se poate si eventuale setari pe centrala.

Acum o am setata cu turul fix la cca 60 grd.Da la o adica s-ar putea seta la nspe temp- 50,40,30 etc...Si unde intra aici condensarea? Masor eu temp ext si gasesc neshte tabele sa fac zilnic corectia temp tur retur?!

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • BRANCA

    5

  • one

    2

  • doru3160

    1

  • validae

    1

Top autori în acest subiect

În funcție de diferența dintre temperatura de pe tur și cea de pe retur, centrala poate să funcționeze sau nu în regim de condensare.Cu cât temperatura apei este setată mai redusă, cu atât randamentul centralei crește, fiindcă se extrage mai eficient temperatura reziduală din aburii rezultați din ardere.Asta implică însă și calorifere supradimensionate astfel încât să poți încălzi camera cu apa la doar 50-60 grade, în loc de 70 grade. Dacă setezi temperatura la 70 grade și returul se întoarce la 60-65 grade, nu funcționează în condensare fiindcă aburii nu pot condensa la astfel de temperatură.

Dacă vreți să verificați dacă centrala lucrează în regim de condensare eficientă, puneți un recipient transparent la scurgerea de condens a centralei și observați cantitatea de condensat ce se scurge, cu cât debitul e mai mare, cu atât centrala lucrează la randament mai ridicat.Dacă nu curge mai nimic, atunci nu e în regimul dorit....

Editat de validae
Link spre comentariu

Corect ce ati scris d-le Validae.Corect si cu vasul transparent pe condens.Da eu in secolul asta am pretentia ca un senzor exterior si un soft destept in centrala sa faca treaba automat.Noaptea poate fi sub zero,ziua poate fi peste 10 grd.Iar noi sa ne chinuim sa setam turul si returul dupa un termometru exterior?

Si evident ca am luat toate caloriferele supradimensionate,minim 1,5 in plus.Tocmai pe considerentul ca ,pentru condensare,este posibil ca in perioadele mai calduroase temp pe tur sa fie mai mica de 50 grd.

Link spre comentariu

Am mai sapat pe net prin manuale de utilizare si prin alte forumuri.Concluzia e ca "ieftinaciunile" de 3000-4000 lei sunt clone sarace ale celor de peste 8000 lei!

La tipul meu de centrala,ca sa mergi cu senzor ext si termostat trebuie tatonat.Practic cupland senzorul extern nu se mai poate regla temp agent termic manual.Trebuie aleasa din softul centralei o curba din cele vreo 5 existente.Si pe urma vazut ce temp ai in casa.Daca ai sansa sa fie de ex 22 grd poti sa setezi termostatul la 20-21 grd.Ca sa lucreze si ala si sa realizeze termostatarea locuintei.Da s-ar putea ca pe perioada iernii sa te trezesti ca reglajul nu mai e bun si sa fii nevoit sa sari pe alta curba!

Automatizare de doi bani!Am inteles ca abia la centralele scumpe softul destept face ce ar trebui.Adica citeste temp ext,temp int si optimizeaza totul pt realizare condensare si comfort termic.

Nu montez senzorul deocamdata.Imi pare rau de banii blocati in el.Si findca tot suntem intre electronisti...Termostatul Salus wirelles e un produs relativ high end la cca 200 lei.Senzorul ext e o cutie de plastic ce contine un termistor de 10 k si un conector muma cu 2 poz.Pret? 150 lei!!!

Jaf total! Asta apropo de "grija" producatorilor actuali pt consumatori.Vorba aia daca faci o chestie numai din piese de schimb s-ar putea sa fie mai scumpa de 2-3 ori decat aia cumparata din fabrica...

Frumos capitalismul asta! Ni se tot vorbeste de libera concurenta,de scaderi de preturi prin asta,etc,etc.In realitate ei se "umfla" si noi tot pe postul de gaina buna de jumulit! Si chestia asta ramane valabila si pentru servicii si altele...

Link spre comentariu
Acum 15 minute, BRANCA a spus:

Nu montez senzorul deocamdata.Imi pare rau de banii blocati in el.

Te poti consola cu ideea ca nu esti singurul...multi au luat teapa, printre care si eu. Am dat 50 lei pe ceea ce dealerul numea ''senzor extern''...m-a imbrobodit cand am cumparat centrala, si unde a mers gramada de bani, am zis, hai sa fie si flinticul asta de 50 lei. Ajuns acasa, am constatat ca e doar o cutie din plastic, cu gauri, in care era montat un termistor de 10K. L-am montat pe perete, afara, (dar eu la nivelul anului 2006 nu aveam tot atata informatie ca acum), si am vazut ca acea corectie a temperaturii cazanului nu prea e in corelare cu cerintele de la interior,drept urmare in scurta vreme, l-am decuplat. Mi-a fost lene sa ma urc iar pe perete afara sa-l dau jos, dar da bine la privit.:rade:

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Senzorul extern are rol in determinarea timpului in care se atinge temperatura dorita si regelaza avansul cu care porneste centrala, caci cu cat e mai frig afara, cu atat pierderile vor fi accelerate deci cand exista tendinta de scadere a temperaturii interioare, incalzirea va porni mai devreme.

Poate gresesc, dar nu inteleg de ce ar avea legatura cu condensarea ? Aceasta se face in schimbator si nu in atmosfera.

Cu cat ai calorifere mai bune, cu atat vei avea nevoie de apa mai putin calda, deci centrala va condensa mai mult. 

De fapt, condensarea se face si in atmosfera dar acea caldura nu se recupereaza.

@Validae, daca tubul de colectare a apei de condensare este comun  pentru apa din schimbator cu apa din cosul de fum, atunci masura este eronata.

Pe de alta parte, cantitatea de condens trebuie corelata cu consumul de gaz, caci daca flacara este modulabila e greu de apreciat daca a condensat mult sau putin.

 

@branca

Pe de alta parte, ai un termostat on-off pe care il consideri "high end" pentru ca are wireless si care costa un sfert din pretul unui termostat de calitate chiar fara wireless. 

Ceva mai bun ar fi de la Honeywell sau Nest Opentherm sau chiar Nest fara Opentherm caci calculeaza el timpii.

Termostatul de la centrala mea SIME costa 300€ (ca piesa de schimb) si e un banal termostat pe fir dar Opentherm nu on/off, eu ma pot plange de pretul exagerat de mare, mai ales ca nu doar de termostat depinde eficienta ci mai degraba de suprafata radianta si atunci au sens "curbele" care se selecteaza caci depind de suprafata caloriferelor si tipul lor si nu de temperatura exterioara.

 

Ideea de combinare a acestor senzori ANALOGICI este ca centrala sa pornesca INAINTE ca temperatura de prag sa fie atinsa si oprirea acesteia INAINTE de valoarea maxima a temperaturii, caci apa din calorifere continua sa cedeze caldura si cand arzatorul nu functioneaza, iar de la pornirea centralei pana la efectiva incalzire ai un timp in care camera continua sa se raceasca, nu are sens combinarea unui senzor on-off cu unul analogic, decat cum spune doru ca sa se vada frumos.

 

Inca un lucru: functionarea proportionala a centralei implica mentinerea unei temperaturi constante a apei si un timp de circulatie prin calorifere mai mare, astfel incat timpul de schimb de caldura este lung, dar atunci cand centrala functioneaza in modalitate on-off, este necesara interventia rapida si asta implica o temperatura mai mare a apei, deci eficienta mai mica a schimbatorului din centrala.

Editat de one
Link spre comentariu

One.Teoretic mi se pare ca ai dreptate.Da eu nu vad in manual si nici n-am vazut la alte centrale sa zica cineva " ma tembo ca sa faci condensare 100% temp max pe agent termic tur retur trebuie sa fie valorile astea"...

Pe de alta parte avem niste chestii greu de rumegat.Poti merge cu tur la 60 grd cu incalzire mai rapida,cu randament mai mare radiatoare si cu timp mai scurt de incalzire al centralei.Da poti merge si cu 50 grd  cu toate cele mentionate anterior reduse,posibil si o reducere ? a uzurii instalatiei?Basca consum gaz diferit.Care e varianta optima?

Niciun fabricant nu-ti impune o temp fixa.Iar la centrala mea,de ex,daca ai merge numai cu senzor ext temp agent termic scade/creste functie de temp ext.La o logica simpla,exact cum am face noi o termostatare electronica,ar fi fost sa mentii o putere constanta prin aceiasi temp tur retur si sa reglezi temp interioara cu termostat on off.Da se pare ca optim nu prea e asa.

In alta ordine de idei termostatele astea scumpe " iti dau cumva si mancare pe gratis"?Lucrez cu ieftinaciunea de Salus bine.Ca are un histerezis schnitzel mai mare nu- i bai.In plus eu find pensionar nu ma intereseaza chestile cu economie zi noapte,weekend,zile speciale etc etc.La mine programarea e otova 24/24 zilnic si continu.La asta ce masa super termostat iti trebe?

Si apropo de centralele in condensatie si clasice.La Sibiu am un amic cu o casa P+1+ Mansarda.Suprafata totala cam cat 3 ap cu 3 camere.Izolare cu pex de 10 cm.Tocaraia de termopan adevarat.Echipare cu centrala Motan clasica.Cost gaz lunar sub 300 lei!!!Iar eu cu condensatie in ap bloc cu 3 cam neizolat nu ma astept la mai putin de 300...Ma rog,e prima iarna la mine.Abia acum ne-au bagat gaz in Severin,in zona noastra.Si daca m-as lua dupa costul total al instalarii as zice ca abia peste 10 ani sa amortizez totul...Da la cat de scumpa a fost caldura centralizata si la incertitudinea anuala ca va fi sau nu caldura,ca iar vine oct noiembrie si aia nu dau inca nimic...Si iar stau cu radiatoarele electrice in priza...Efectiv n-am avut ce face.Noroc si cu sponsorizare de la copii.Da cine n-are asa ceva ce face?Bagi rate pe niste pensii prapadite?

 

 

Link spre comentariu
43 minutes ago, BRANCA said:

 

Poti merge cu tur la 60 grd cu incalzire mai rapida,cu randament mai mare radiatoare si cu timp mai scurt de incalzire alcentralei.Da poti merge si cu 50 grd  cu toate cele mentionate anterior reduse,posibil si o reducere ? a uzurii instalatiei?Basca consum gaz diferit.Care e varianta optima?

 

Quote

 

In alta ordine de idei termostatele astea scumpe " iti dau cumva si mancare pe gratis"?Lucrez cu ieftinaciunea de Salus bine.

 

Si apropo de centralele in condensatie si clasice.La Sibiu am un amic cu o casa P+1+ Mansarda.Suprafata totala cam cat 3 ap cu 3 camere.Izolare cu pex de 10 cm.Tocaraia de termopan adevarat.Echipare cu centrala Motan clasica.Cost gaz lunar sub 300 lei!!!Iar eu cu condensatie in ap bloc cu 3 cam neizolat nu ma astept la mai putin de 300..

Daca temperatura apei este mai mare va condensa mai putin deci vei consuma mai mult gaz.

Oricum daca apa va circula mai mult timp pompa va consuma electricitate si se va uza mai repede.

 

Nu poti face condensare 100%, pe masura ce apa condenseaza din aer, punctul de roua se modifica. Cu cat apa e mai rece, cu atat recuperezi mai multa caldura.

Ca sa faci condensare 100% ar trebui sa racesti cu apa la zero grade.

 

Nu, asa cum spuneam, degeaba ai termostat bun daca ai calorifere mici.

 

O centrala cu condensare care nu condenseaza este egala cu o centrala clasica. Pentru a condensa, apa cin instalatie trebuie sa fie intr-adevar rece deci singurul caz in care s-ar face diferenta ar fi daca ar fi incalzire prin pardoseala altfel diferenta e mica. Daca in loc de 70° fixezi 65 e cam acelasi lucru.

 

 

Editat de one
Link spre comentariu

One.Corect ce zici.Eu ma vaitam ca shnapanii astia de producatori vin cu produse relativ ieftine insa cu un soft de doi bani!

 Si tot "rasfoind" netu am fost inspirat sa iau calorifere supradimensionate cu minim 50%. Ca una e la 80-90 grd caloriferu si alta e la 40-60 grd.

Link spre comentariu
Acum 18 ore, validae a spus:

În funcție de diferența dintre temperatura de pe tur și cea de pe retur, centrala poate să funcționeze sau nu în regim de condensare.Cu cât temperatura apei este setată mai redusă, cu atât randamentul centralei crește, fiindcă se extrage mai eficient temperatura reziduală din aburii rezultați din ardere.Asta implică însă și calorifere supradimensionate astfel încât să poți încălzi camera cu apa la doar 50-60 grade, în loc de 70 grade. Dacă setezi temperatura la 70 grade și returul se întoarce la 60-65 grade, nu funcționează în condensare fiindcă aburii nu pot condensa la astfel de temperatură.

Dacă vreți să verificați dacă centrala lucrează în regim de condensare eficientă, puneți un recipient transparent la scurgerea de condens a centralei și observați cantitatea de condensat ce se scurge, cu cât debitul e mai mare, cu atât centrala lucrează la randament mai ridicat.Dacă nu curge mai nimic, atunci nu e în regimul dorit....

LIKEEEE @validae

Link spre comentariu

eu am viessman vitodens100 si a venit cu vestitul senzor ext "cadou".

am centrala de 2 ani si inca nu l-am montat pt ca ce-mi spun ei in brosura mi se pare o abureala.

plus ca vreau sa vad o temperatura pe ecran si nu un parametru.

termostatul de ambient de la viessman e undeva la 150euro.nu sunt carcotas ,are ceva mai multa precizie si optiuni decat un banal salus

(care mi se par reusite si fiabile) dar totusi sunt multi bani in plus pt niste optiuni pe care nu le folosesti niciodata.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări