Vizitator Andrei95 Postat Noiembrie 22, 2018 Partajează Postat Noiembrie 22, 2018 Aș vrea și eu, dacă este cineva dornic sa ma ajute, o schemă pentru o sursă reglabilă (atât tensiune cât și curent). Țin să precizez că sunt începător. Eu personal m-aș apuca de sursa din revista conex(septembrie 1999) dar nu prea găsesc transformatoare mai accesibile pentru ea. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 22, 2018 Partajează Postat Noiembrie 22, 2018 (editat) Depinde și de ce transformator deții, sau de ce domeniu de tensiune/curent dorești. Dacă deții un anumit transformator, cauți o schemă care să ,,se pupe,, cu datele trafului.Dacă nu ai încă traful, te hotărăști asupra unui domeniu de tensiune/curent în care vei folosi sursa.Aici pe forum s-au discutat destule scheme, sunt proiecte complete de unde să alegi. Editat Noiembrie 22, 2018 de validae Link spre comentariu
Vizitator Andrei95 Postat Noiembrie 22, 2018 Partajează Postat Noiembrie 22, 2018 Transformator nu am, as vrea sa cumpar. As vrea sa stiu daca e mai ok sa fac o sursa in comutatie fata de una liniara. Ma intereseaza si care m-ar costa mai putin(nu e un factor decisiv). Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 22, 2018 Partajează Postat Noiembrie 22, 2018 Există circuite integrate cu care ai putea face o sursă în comutație eficientă și cu mai puține componente.Dar pe de altă parte, sursele în comutație generează zgomot în aparatura mai sensibilă, cum ar fi radiourile sau amplificatoarele, iar reducerea zgomotului poate fi o problemă pentru un începător, cu o sursă liniară nu ai problemele de zgomot, doar de randament și disipare a căldurii elementului regulator serie... Link spre comentariu