Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme grup spate Piaggio Ciao!!!


Vizitator ramelyx

Postări Recomandate

Vizitator ramelyx

Va salut!! 

Apelez la voi cei care se pricep la mopede Piaggio Ciao sa ma ajutati in urmatoarele probleme:

1: cum se introduc rulmentii cu ace in grupul spate de la Piaggio Ciao? Ce scule se folosesc ptr ai centra bine si a nu-i strica? Se introduc din interior catre exterior,sau din exterior catre interior? 

2: ce se intimpla daca voi pune un set motor de 38.4mm pe un ambielaj pe care s-a folosit doar de 38.2mm? Poate afecta ambielajul avind capacitatea cilindrica un pic mai mare? Il va afecta sau slabi in timp?

3: se poate rectifica un ax de grup spate cu variator incit sa-l faci ptr fulie? Ptr variator e mai lung,dar eu nu mai vreau variatoare fiind si mai scumpe,dar si ptr ca am un grup spate cu sateliti ajutatori care reduc viteza dar ii, cred....tripleaza puterea!! Poate o sa va pot trimite poze in ajutor!! Astept ajutorul vostru si pe [email protected]

 Multumesc anticipat!! :)

21617985_1767529133288019_2482479701937558682_n.jpg

21762214_1767529616621304_4806402998527935377_n.jpg

Grup-spate-complet-piaggio-si-ciao-bravo-grillo-6f04b2b7f50806bfe8-1100-615-2-85-1-2-2.jpg

559778.PNG

Snap 2018-11-02 at 00.50.34 (2)-2-2.png

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ptraian2

    4

  • dany_cta

    1

Buna!

1.Rulmentii se vor introduce pe unde au iesit, ca si scula se va volosii un ciocan si un lemn de brad (nu ai cum sa ii introduci stramb)

2.diferenta e prea mica pentru a afecta ceva.

3.daca grosimea axului permite se poate face cu un strung si o freza.

Link spre comentariu
Vizitator ramelyx

Buna seara Traian!! :) Ai spus ,,se introduc de unde au iesit"!! Dar nu eu am scos rulmentul sa stiu cum qa fost scos. Aici era ideea. Se introduce din interior spre exterior? sau din exterior spre interior? Deci uite Traian: rulemtul cu ace e capsulat la un capat. Ma gindesc ca nu bati unde e capsula,ci in partea opusa a rulmentului,nu? Iti trimit o poza!

Snap 2018-11-18 at 18.27.09.png

Si inca ceva Traian: daca a fost 38.2mm tu pina unde ai forta capacitatea cilindrica ca sa nu risti defectarea ambielajului? unii au pus de 43mm sau in jur de atit pe un ambielaj ce a folosit doar 38.2mm.

Link spre comentariu

rulmentul respectiv se va bate din partea unde are fund "sau de aici?" dupa cum ai scris tu in poza.

la 43mm ambreajul inca e de ajuns (la capacitatea asta o sa isi faca simtita prezenta uzura prematura a ambielajului) 

Link spre comentariu
Vizitator ramelyx
On 11/18/2018 at 10:06 PM, ptraian2 said:

rulmentul respectiv se va bate din partea unde are fund "sau de aici?" dupa cum ai scris tu in poza.

la 43mm ambreajul inca e de ajuns (la capacitatea asta o sa isi faca simtita prezenta uzura prematura a ambielajului) 

 Din nou iti multumesc Traian!! :) Insa ma vad nevoit sa revin! Stii de ce? daca tu ai spus ca rulmentul de bate din partea capsulata asta inseamna din exterior catre interior. ar prespune ca gaura unde intra rulmentul e un pic conica ca sa se fixeze puternic. Stii ca in acest rulment sta axul central al grupului. Intrebarea fireasca este daca in timp rulmentul nu va avea tendinta sa fie impins de ax catre afara!? Daca se batea dinspre ,,asa" inseamna ca trebuia batut din interiorul capacului si se intepenea in conicitate! Eu doar te intreb,nestiind si doar presupunind!! Pozele sint fata-verso de la capacul grupului!! Tu doar zi-mi cum ai introduce rulmentii. evident stiind ca in prima poza e exteriorul si deci cind montezi grupul va presa pe rulment acel ax central! Nu va avea tendinta sa iasa afara? Chiar nu stiam ca trebuie atita stiinta la niste rulmenti Traian! :) Eu recunosc ca daca ma pricepeam nu intrebam! Si nici cote de rulmenti si inginerie nu stiu! O seara faina si nu te supara! Poate au si altii nevoie de acest raspuns! :)

26991837725681-2.jpg

26991837726633-2.jpg

Link spre comentariu

Foarte bine ca întrebi unde nu ai inteles !(multi nu o fac si raman cu lacune) 

Sa iti explic cum sta lucrurile:

 In industria mecanică și oriunde o sa intalnesti tu rulmenti(de oricare tip) sa stii ca nu există rulmenti cu camasa exterioare sau interioară care sa fie conice(si rulmentii conici au atât  cămașa interioară *cea ce intra pe ax* cat ci cea exterioară *cea ce intra in carcasă * drepte paralele între ele și la un unghi de 0grade fata de planul orizontal al axului cat si al carcasei ,aici făcând excepție rulmentul radial care are tot două  cămăși  drepte și paralele între ele dar de data aceasta formând un unghi de 0grade cu planul vertical al axului ) .De aici rezulta ca nu există nici găuri sau axuri care sa fie conice deoarece logica spune că niciodată nu va "calca" bine un cilindru într-un con.

Iar acum vine intrebarea: Dar cum fac ca rulmentul meu sa nu iasă afară din carcasă ? 

Pai omul inginer a observat că atâta timp cât avem o forță care ajuta la "La aruncarea rulmentului afara" avem nevoie de o  "piedică" pentru rulment sa nu pota iesi afara nenorocitul ,si asa sa gandit sa ii faca un umăr carcasei   si pe partea opusă un canal in care sa introducă o siguranță pentu a împiedica aruncarea rulmentului afară. După care inginerul a mai observat că nu in toate cazurile avem o forță care conduce la aruncarea rulmentului si el a hotărât atunci ca nu mai are rost sa ii faca piedică în acest caz, deoarece ar fi doar un lucru in plus care ar consuma timp si bani degeaba , așa  a spus că este de ajuns simpla strângere pe care o face rulmentul in corpul carcasei.

Iar in acest caz de obicei se face gaura carcasei un pic  ma mică decât  diametrul exterior al rulmentului cu specificarea că rulmentul va intra la cald (adică se va încălzi cu o sursă de căldură carcasa pentru a ușura intrarea rulmentului in gaura).

In concluzie , atâta timp cât nu vei avea acea piedică sau siguranță prezenta în ansamblul tau rulmentul va putea iesi si intra pe ce parte vrei tu .

Deci pana la urma rulmentul tau va intra pe unde vrei tu dar ar fi bine sa încălzește carcasă pentru a ușura intrarea acestuia. 

Eu am ți-am spus sa bati rulmentul pe partea unde este capsulat deoarece acolo ai mai putine sanse de a distruge rulmentul dar acum uitanduma mai atent la ultima poza pe care ai pus-o am observat ca ai un șanfren(tesitura) facut la capătul găuri ,iar acest sanfren se face cu scopul de a ușura introducerea rulmentului in gaura ceea ce concluzioneaza ca rulmentul se va introduce cel mai usor prin incalzire ,pe partea  șanfrenului .

Deci rulmnetul îl vei introduce ca si in ultima poza pusă de tine .Sa ma scuzi ca prima data ți-am  spus într-un  fel iar acum in altul(cu toate că în ambele cazuri poti sa il bagi, in al doilea caz este mult mai usor)

PS : Sper că  nu te-am  plictisit :)

Editat de ptraian2
Link spre comentariu
Vizitator ramelyx
6 minutes ago, ptraian2 said:

Foarte bine ca întrebi unde nu ai inteles !(multi nu o fac si raman cu lacune) 

Sa iti explic cum sta lucrurile:

 In industria mecanică și oriunde o sa intalnesti tu rulmenti(de oricare tip) sa stii ca nu există rulmenti cu camasa exterioare sau interioară care sa fie conice(si rulmentii conici au atât  cămașa interioară *cea ce intra pe ax* cat ci cea exterioară *cea ce intra in carcasă * drepte paralele între ele și la un unghi de 0grade fata de planul orizontal al axului cat si al carcasei ,aici făcând excepție rulmentul radial care are tot două  cămăși  drepte și paralele între ele dar de data aceasta formând un unghi de 0grade cu planul vertical al axului ) .De aici rezulta ca nu există nici găuri sau axuri care sa fie conice deoarece logica spune că niciodată nu va "calca" bine un cilindru într-un con.

Iar acum vine intrebarea: Dar cum fac ca rulmentul meu sa nu iasă afară din carcasă ? 

Pai omul inginer a observat că atâta timp cât avem o forță care ajuta la "La aruncarea rulmentului afara" avem nevoie de o  "piedică" pentru rulment sa nu pota iesi afara nenorocitul ,si asa sa gandit sa ii faca un umăr carcasei   si pe partea opusă un canal in care sa introducă o siguranță pentu a împiedica aruncarea rulmentului afară. După care inginerul a mai observat că nu in toate cazurile avem o forță care conduce la aruncarea rulmentului si el a hotărât atunci ca nu mai are rost sa ii faca piedică în acest caz, deoarece ar fi doar un lucru in plus care ar consuma timp si bani degeaba , așa  a spus că este de ajuns simpla strângere pe care o face rulmentul in corpul carcasei.

Iar in acest caz de obicei se face gaura carcasei un pic  ma mică decât  diametrul exterior al rulmentului cu specificarea că rulmentul va intra la cald (adică se va încălzi cu o sursă de căldură carcasa pentru a ușura intrarea rulmentului in gaura).

In concluzie , atâta timp cât nu vei avea acea piedică sau siguranță prezenta în ansamblul tau rulmentul va putea iesi si intra pe ce parte vrei tu .

Deci pana la urma rulmentul tau va intra pe unde vrei tu dar ar fi bine sa încălzește carcasă pentru a ușura intrarea acestuia. 

Eu am ți-am spus sa bati rulmentul pe partea unde este capsulat deoarece acolo ai mai putine sanse de a distruge rulmentul dar acum uitanduma mai atent la ultima poza pe care ai pus-o am observat ca ai un șanfren(tesitura) facut la capătul găuri ,iar acest sanfren se face cu scopul de a ușura introducerea rulmentului in gaura ceea ce concluzioneaza ca rulmentul se va introduce cel mai usor prin incalzire ,pe partea  șanfrenului .

Deci rulmnetul îl vei introduce ca si in ultima poza pusă de tine .Sa ma scuzi ca prima data ți-am  spus într-un  fel iar acum in altul(cu toate că în ambele cazuri poti sa il bagi in al doilea caz este mult mai usor)

PS : Sper că  nu te-am  plictisit :)

Uimitorrr!! :) De a dreptul uimitor si placut ochiului!! Nu va cunosc fizic,dar va spun cu siguranta ca din acest moment aveti respectul meu ptr long time!! Desi nu mai credeam ca aceste forumuri mai functioneaza in limitele bunului simt,iata ca exista oameni care te incinta efectiv!! Sint absolut surprins de bunavointa dvoastra dupa ce in ,,n,, cazuri a trebuit sa suport niste asa zisi forumisti si chiar admini cu care credeti-ma am avut divergente grave!! Ba chiar blocari si mi am inchis conturile! Oare de ce e atit de greu de raspuns civilizat,si trebuie sa-ti dai in petec de parca tu esti miezul....? Va multumesc sincer,si va asigur ca desi e un simplu rulment,nu veti gasi nici in manualul unui moped cum se face acest lucru!! Sa nu credeti ca nu stiu sa dau un search. Dar nu exista raspunsul! Acum m ati lamurit perfect!! Sau cit se poate de bine! Nu tine de dvoastra de exemplu daca as intreba ce unealta ati folosi daca il introduceti din partea capsulata? daca va uitati bine are  o proeminenta in mijlocul casulei si nu va merge cu un fier brut sau un lemn solid.Se va deforma acea chestie!! Cred ca trebuie o teava de marimea fiecarui rulment! Cu rabdare se pot gasi tevi!! Sper sa nu gresesc! Uffff,parca ar fi avion un simplu moped!! Dar si acesta trebuie reparat! Intrebarile mele isi au rostul cind te gindesti ca un set de rulmenti e cel mai ieftin 120lei. Sau afara multi euro!!  Dle Traian,va multumesc enorm si va respect!! As fi obraznic sa astept sa-mi spuneti si ce unelte ati folosi! Respecte sincere! :)

Just now, ramelyx said:

Uimitorrr!! :) De a dreptul uimitor si placut ochiului!! Nu va cunosc fizic,dar va spun cu siguranta ca din acest moment aveti respectul meu ptr long time!! Desi nu mai credeam ca aceste forumuri mai functioneaza in limitele bunului simt,iata ca exista oameni care te incinta efectiv!! Sint absolut surprins de bunavointa dvoastra dupa ce in ,,n,, cazuri a trebuit sa suport niste asa zisi forumisti si chiar admini cu care credeti-ma am avut divergente grave!! Ba chiar blocari si mi am inchis conturile! Oare de ce e atit de greu de raspuns civilizat,si trebuie sa-ti dai in petec de parca tu esti miezul....? Va multumesc sincer,si va asigur ca desi e un simplu rulment,nu veti gasi nici in manualul unui moped cum se face acest lucru!! Sa nu credeti ca nu stiu sa dau un search. Dar nu exista raspunsul! Acum m ati lamurit perfect!! Sau cit se poate de bine! Nu tine de dvoastra de exemplu daca as intreba ce unealta ati folosi daca il introduceti din partea capsulata? daca va uitati bine are  o proeminenta in mijlocul casulei si nu va merge cu un fier brut sau un lemn solid.Se va deforma acea chestie!! Cred ca trebuie o teava de marimea fiecarui rulment! Cu rabdare se pot gasi tevi!! Sper sa nu gresesc! Uffff,parca ar fi avion un simplu moped!! Dar si acesta trebuie reparat! Intrebarile mele isi au rostul cind te gindesti ca un set de rulmenti e cel mai ieftin 120lei. Sau afara multi euro!!  Dle Traian,va multumesc enorm si va respect!! As fi obraznic sa astept sa-mi spuneti si ce unelte ati folosi! Respecte sincere! :)

Am uitat: formularea mea nu a fost prea precisa cind am spus de conicitate!! Totusi cineva sugera ca acel locas de rulment ar fi un pic conica. adica se strimteaza catre iesire ptr a nu permite rulmentului sa iasa! De la aceasta sugestie am formulat si eu! Apropo,daca cota e distrusa,se poate apela la solutii  ptr rulmenti.Ceva ca super glue.

Link spre comentariu

indiferent pe care parte bati ca si scule se va folosi o bucata de lemn dreapta la capat cu un diametru cel putin cat al rulmentului in exterior .

iar cu asa zisa rectificare a cotei uzate ,treaba sta in felul urmator:

super glue nu va fi chiar asa de "super" in acest caz.

uzura se poate repara cu adaugarea unei bucsi de compensare sau prin incarcare cu sudura si strungire (printre cele mai bune metode) sau cea mai simpla metoda si tot odata des intalnita ,prin randalinare(nu este chiar cea mai ortodoxa metoda)

Randalinare as putea sa o asimilez cu actiunea pe care o faci tu atunci cand te urici pe o saltea gonflabila nu foarte bine unflata(ai sa observi ca tu o sa te duci cu piciorul in jos dar vei avea un asa zis "raspuns pozitiv" in alta parte in care salteaua se va ridica.

axul sau in gaura in care intra rulmentul se randalineaza.(randalinare in gauri e mai complicata dar nu imposibila)

randalinarea este des folosita la confectionare de diferite manere pentru a creste aderenta mainii pe acel maner

https://postimg.cc/QFWsSkXP

Editat de ptraian2
Link spre comentariu

Sunt loctite-uri pentru asamblari permanente high strength (cum e loctite 680) si alea sunt mai super decat superglue in astfel de cazuri. Le-am folosit in multe locuri si am incredere maxima in asa ceva.

La o cota de rulment uzata eu nu as face randalinare. Sa nu uitam ca a uzat toata suprafata respectiva care era plina si facea contact 100%, ce rezistenta o sa ofere cateva varfuri de randalina ? Aia e o solutie de service pentru a rezolva temporar o problema si a lua banii pe reparatie.

 

Legat de rulment, asa cum ai primit sfaturi, baga caldura la greu. Da jos plastice, cauciuce, simeringuri (bagi noi daca tot umbli) si incalzeste serios piesa cand umbli la rulment, 150+ grade iar dupa ce bagi noul rulment ajut-o sa se raceasca mai repejor, nu cu apa ci cu o carpa umezita mai pe margine unde nu este asa de incinsa (e aluminiu, o sa fure repede caldura din centru), ca sa nu inmoaie si sa curga vaselina din rulment. Scoaterea si bagarea rulmentilor fara caldura le strica cotele.

Link spre comentariu
Vizitator ramelyx
6 hours ago, dany_cta said:

Sunt loctite-uri pentru asamblari permanente high strength (cum e loctite 680) si alea sunt mai super decat superglue in astfel de cazuri. Le-am folosit in multe locuri si am incredere maxima in asa ceva.

La o cota de rulment uzata eu nu as face randalinare. Sa nu uitam ca a uzat toata suprafata respectiva care era plina si facea contact 100%, ce rezistenta o sa ofere cateva varfuri de randalina ? Aia e o solutie de service pentru a rezolva temporar o problema si a lua banii pe reparatie.

 

Legat de rulment, asa cum ai primit sfaturi, baga caldura la greu. Da jos plastice, cauciuce, simeringuri (bagi noi daca tot umbli) si incalzeste serios piesa cand umbli la rulment, 150+ grade iar dupa ce bagi noul rulment ajut-o sa se raceasca mai repejor, nu cu apa ci cu o carpa umezita mai pe margine unde nu este asa de incinsa (e aluminiu, o sa fure repede caldura din centru), ca sa nu inmoaie si sa curga vaselina din rulment. Scoaterea si bagarea rulmentilor fara caldura le strica cotele.

Apreciez tot ce ai facut ,,dany_cta"!! iti multumesc mult!! :)

Link spre comentariu
Vizitator ramelyx
8 hours ago, ptraian2 said:

indiferent pe care parte bati ca si scule se va folosi o bucata de lemn dreapta la capat cu un diametru cel putin cat al rulmentului in exterior .

iar cu asa zisa rectificare a cotei uzate ,treaba sta in felul urmator:

super glue nu va fi chiar asa de "super" in acest caz.

uzura se poate repara cu adaugarea unei bucsi de compensare sau prin incarcare cu sudura si strungire (printre cele mai bune metode) sau cea mai simpla metoda si tot odata des intalnita ,prin randalinare(nu este chiar cea mai ortodoxa metoda)

Randalinare as putea sa o asimilez cu actiunea pe care o faci tu atunci cand te urici pe o saltea gonflabila nu foarte bine unflata(ai sa observi ca tu o sa te duci cu piciorul in jos dar vei avea un asa zis "raspuns pozitiv" in alta parte in care salteaua se va ridica.

axul sau in gaura in care intra rulmentul se randalineaza.(randalinare in gauri e mai complicata dar nu imposibila)

randalinarea este des folosita la confectionare de diferite manere pentru a creste aderenta mainii pe acel maner

https://postimg.cc/QFWsSkXP

Buna dimineata dl Traian!! :) Din nou ca de fiecare data....amabil si cu rabdare!! Prostalaii ca mine au nevoie de rabdare! :) Nu pot sa spun ca nu am intors internetul acesta pe multe parti,insa de randalizare nu am auzit. Vedeti cite se pot afla cu inteligenta si rabdare? Nu vorbesc si cu modestie. Nu stiu de ce de ex pe Softpedia e plin de niste.......academicieni....sau cel putin asa dau impresia! Iti vine sila sa pui intrebari.Imediat esti luat la 11 metri. Apropo dl Traian,am observat ca doar introducind putin cu mina rulmentul se simte ca are cota buna!! adica se simte ca ar intra greu. Sa speram ca e ok. O sa folosesc cum ati spus si dvoastra si dani_cta lampa cu gaz ptr a incalzi bine bine. Cu siguranta se va dilata si asa nu voi risca sa stric rulmentul! o zi extrem de faina sa aveti!! :) Sper sa ma mai suportati si alte dati. Imi plac provocari noi,sa fac multe chestii. Mopedul chiar imi e util. Si va spun un secret: i am facut un carut inspirat de pe youtube,legat de teava de la scaun,deci are manevrabilitate. Ati fi uimit sa stiti ca a carat dupa el lemne........dar nu mai zic!! Poate vede vreun silvic!! Ha haaa!! 

10 minutes ago, ramelyx said:

Apreciez tot ce ai facut ,,dany_cta"!! iti multumesc mult!! :)

Am uitat ,,dany"!! Am vazut ceva gem Locktite 680.....insa e scumpe! :) Cred ca o sa merg incet pe ideea ta cu incalzirea! Am lampa si cred ca rezolv! Am spus si dlui Traian ca la o prima testare rulmentul ar da sa intre greu! deci nu ar fi cota pierduta mult. De fapt nici nu stiu cum as pune macar si niste Superglue atita vreme cit trebuie incalzit f bine! S ar evapora instant,nu? :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări