aureliu67 Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) Stimati colegi, nu vroiam sa deschid alt subiect insa topicurile anterioare au fost inchise iar eu consider ca pt unii ar fi interesant sa stie care sunt rezultatele practice. Stiu ca exista multi sceptici aici si din acest motiv ii invit sa verifice datele postate de catre mine. Sper ca ele sa ajute multi amatori pt a reface bateriile de masina, motocicleta sau UPS. Timp de un an dupa postarea mea anterioara am reparat mai multe baterii. Unele de masina, (Una e chiar acum montata la masina mea) altele de motocicleta si unele de la UPS . Insa remarcabil este ce sa intamplat la ultima, pe are am uitat-o conectata la aparat cam 2 saptamani. Astazi mi-am amintit de ea si m-am dus sa verific. Tate initiale: Tensiune 8v, la incarcare se incarca si se descarca f repede singura la 8v. Am desfacut capacele si am turnat apa distilata a cate 15ml in fiecare celula, desi cred ca 10 ar fi fost exact cat ar fi fost necesar, pentru ca in celula de la clema negativa a ramas un pic de apa deasupra placilor si nu e indicat.. Am conectat la UPS sa se incarce insa se infierbanta f tare si am renuntat. Am conectat la incarcator setat la 13,8v 0,7A si am incercat sa incarc.. In acel moment bateria sa incalzit cred ca la cam 40 grade si presupuneam ca de la fenomenul amasecarii apei cu acid sulfuric (se toarna acid in apa si nu apa in acid). am deconectat incarcatorul pt ca nu stiam ce se intampla. A doua zi am verificat tensiunea si surpriza. U= 5 v doar. A scazut dramatic sub limita admisibila . initial o depozitasem pt a o arunca insa am zis totusi sa incerc ca oricum sistemul functioneaza de la panourile solare. Am conectat bateria, am pornit rotorul motorului bedini si... am uitat de ea. Astazi dimineata mi-am amintit de ea, si am zis sa bad daca si-a dat complet duhul. Am bagat aparatul de masura si.. surpriza - bateria avea 15,3v. Am lasat-o pana seara si am masurat din nou tensiunea. Arata 13,9v. Un desulfator obisnuit nu cred ca facea acest lucru din simplu motiv ca el foloseste bateria pt a functiona si deci in procesul desulfatarii descarca bateria pe cand motorul bedini o incarca. Poate exista si desulfatoare cu aceasta functie, care in procesul desulfatarii incarca bateria insa eu nu cunosc. primul meu desulfator electronic pe baza la timerul 555 mi-a paradit mai multe baterii din aceasta cauza (descarcare excesiva). Eu personal recomand calduros sa repetati testele mele si sa va convingeti personal de eficienta sistemului. la fel recomand folosirea magnetilor de neodimium montati intre 2 discuri de la HDD cand construiti aparatul. Si inca o chestie recomand sa folositi diode zener la 70v pt protectia tranzistorilor si nu faceti exact cum e in schemamotorului bedini, cu bec neon. Succes si astept sa-mi spuneti rezultatele voastre. Aici este topicul vechi la pagina 38 Editat Noiembrie 6, 2018 de aureliu67 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum