Marius84 Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) După cum am scris si mai sus, am nevoie de un motor pentru o hotă, precum cel din imaginile atasate. Editat Noiembrie 6, 2018 de Marius84 Link spre comentariu
ionutb71 Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 vezi ca in interior sunt 2 sigurante termice ascunse in bobinaj.daca se elimina cauza arderii lor (lagare aproape blocate) se pot strapa dar e bine sa fie inlocuite cu unele noi.de obicei se arde cea de 120 de grade 2A. spor la surubarit! Link spre comentariu
Marius84 Postat Noiembrie 6, 2018 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Lagarele nu au fost blocate, mie mi s-a parut ca turbina se invartea relativ ok la mana. Motorul vibreaza, nu stiu cum sa descriu manifestarea, parca nu stie in ce parte sa o ia. Nu vrea ajutat in nicio parte. Cert este ca l-am lasat putin si a cam mirosit a ars. Voi verifica si sigurantele termice, multumesc de informatie, dar caut in continuare. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 6, 2018 Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 (editat) E foarte posibil să fie condensatorul fie întrerupt, fie scurtcircuitat, fiindcă e vital pentru pornirea motorului. Dacă însă nici cu alt condensator nu vrea să pornească, are scurtcircuit în bobinaj și n-ai ce să-i mai faci.Un bobinator cu experiență l-ar putea repara relativ ușor, dar nu știu dacă și convenabil ca preț, fiindcă e vorba de sârmă subțire și introducerea bobinelor pe ancoșe e mai problematică la astea... Editat Noiembrie 6, 2018 de validae Link spre comentariu
Marius84 Postat Noiembrie 6, 2018 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2018 Condensatorul l-am verificat pe super multi tester și este ok. Voi pune și altul, dar puțin probabil să meargă, nu a dat rateuri de măsurătoare până acum. Sunt interesat și de servicii de bobinare, daca îmi poate recomanda cineva așa ceva. Link spre comentariu
Marius84 Postat Noiembrie 8, 2018 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Valabil! Am pus si alt condensator, face la fel! Sigurantele termice au 0.1 ohmi, deci scurt in bobinaj. Sunt interesat inclusiv de bobinare! Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Vezi că nu e greu de bobinat așa ceva, sunt motoare simple, iar dacă se vrea simplificare extremă, se poate bobina pentru o singură viteză, fără prize mediene, urmând ca reglajul turației să se facă printr-un variator sau capacități comutabile în trepte. Link spre comentariu
Marius84 Postat Noiembrie 8, 2018 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 (editat) Sunt 8 bobine, dar nu am facut niciodata asta, iar la Dragasani nu mai face nimeni. Merg astăzi in Rm. Valcea, poate mi-l fac acolo. Desi am vazut ca nu prea le place cand vad lucruri mici. Măcar încerc. Era pe aici Daniel88 care bobina, am incercat sa il contactez, poate mi-l face el. Mie mi se pare destul de greu, sunt doua sigurante termice, legaturile pentru condensator, doua prize mediene... Chiar, viteza maxima la acest tip de motoare este la cea mai mare sau la cea mai mica lungime a bobinei? Ma refer la prize. Editat Noiembrie 8, 2018 de Marius84 Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Viteza maximă e obținută cu numărul minim de spire.Cea minimă se obține cu un număr în plus de spire...așa e la toate. Link spre comentariu
adydep Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Cam asta ar fi schema motorului: Daca bobinajul are 8 spule,inseamna ca e dispus pe 16 canale,iar la puterea de 270W cred ca sarma de bobinaj e cam de 0,25...se incurca. Apoi trebuie si un mecanism/sablon pe care sa se construiasca spulele,introdusa spula cu spula in canal,lacuit bine ca motorul sta in aerul fierbinte cu vapori de grasime de la aragaz... O singura data am incercat sa bobinez un motor de ventilator chinezesc (asemanator oarecm cu acesta) sarma e si mai subtire decat la acesta si nu am reusit. Meseria de bobinator e grea. Link spre comentariu
Marius84 Postat Noiembrie 9, 2018 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 (editat) Si un nou UP. Am gasit pe net pe cineva care il bobineaza cu 250 de lei. Mi se pare prea mult, asa ca mai caut. Rabdare am, sarma nu am inca, dar la asa preturi este posibil sa-mi incerc norocul. Oare cum se comporta variatoarele pe acest tip de motoare? Editat Noiembrie 9, 2018 de Marius84 Link spre comentariu
dan-a2 Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 Poate gasesti motor dupa tipul (modelul ) hotei !! Pe site-uri de vanzari ai cautat ? Link spre comentariu
adydep Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 Daca se poate va rog postati o poza cu motorul in care sa se vada spulele. Motoarele de acest tip nu prea merg bine cu variator;variatorul merge bine la cele cu rotor bobinat. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 (editat) Eu am modificat convenabil viteza unui astfel de motor cu condensatori înseriați. E mai practic decât variatorul, fiindcă nu introduce zgomot de comutație în rețea și se pot alege trepte convenabile de viteză montând capacități diferite pe comutator. @andrei....cred că mergea mai corect să spui că ceri o poză în care să se vadă ancoșele (adânciturile sau canalele) statorului, ori cu bobinele (spule = bobină sau spiră în germană) fiindcă nu toți sunt familiarizați cu termenii bobinatorilor. Termenii oricum sunt majoritar preluați din germană (spule) saufranceză (ancoșe)...dar unii sunt preluați și de dicționarele limbii române. Editat Noiembrie 9, 2018 de validae Link spre comentariu
ionutb71 Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 cauta pe olx e in valcea o hota cata la 175,cred identica cu a ta 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate