Vizitator vanoss Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Salutare, Am un tractoras de gazon care are incarcare (de 12V) cu dinam, iar stabilizarea curentului se facea printr-un circuit electronic care nu mai functioneaza (o placa aditionala). Ma gandeam sa leg un releu de incarcare normal (de Dacia) sa il montez la ieseirea din dinam spre baterie si sa anulez acel circuit original, dar am inteles ca mai necesita un releu conjunctor disjunctor care are rolul de a impiedica descarcarea bateriei pe infasurarea rotorica a dinamului atunci cand tensiunea de pe baterie e mai mare decat cea debitata de dinam. Practic prin masurare directa la iesirea din dinam am ~8V la relantii si ajunge pe la 30-35V in turatie maxima. Ma poate ajuta cineva cu o schema si un necesar pt aceasta operatiune? Mentionez ca sunt la nivel de "hobby" cu treburile astea... Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Sigur generatorul e un dinam ? Adică scoate direct curent continuu ? Dar placa originală o mai aveți ? Ați putea posta o poză clară de aproape ca să vedem ce șanse sunt să fie reparată ? Link spre comentariu
Vizitator vanoss Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Da, scoate CC, l-am masurat. Placa electronica in sine e destul de simpla si contine 2 relee (cele din poza atasata), care bazaie cand vine tensiune din dinam si arde siguranta generala a placii de contact... Poza cu toata placa nu am momentan, facusem poza la acele relee sa caut detalii despre ele, defapt nici nu stiu daca au legatura cu stabilizarea curentului pt incarcare dar altceva nu mai are, placa mai are inca 3 sigurante in partea dreapta (care nu e prinsa in poza) si cam atat.... ledurile de sus sunt martori pt circuitele aferente (contact, inarcare, lumini etc)... Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Se pot înlocui fără probleme releele cu alt tip, trebuie doar identificat câte contacte au și dispunerea lor.Nu trebuie neapărat același tip, trebuie respectat curentul maxim suportat, dar pot fi folosite și relee de curent mai mare.E posibil să se fi oxidat sau ars contacte și de aceea se arde acea siguranță, probabil unul din contacte rămâne închis. Link spre comentariu
Vizitator vanoss Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Pentru mine mai simplu ar fi sa leg un releu de Dacia dar dupa cum am spus mai trebuie o protectie contra descarcarii bateriei in dinam cand tensiunea debitata de acesta este mai mica ca cea din baterie (la relantii cand am ~ 8V )... cam ce mi-ar trebui mai exact? Aveti idee? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 (editat) Dinamurile nu lucrează cu regulatoare concepute pentru alternatoare, fiindcă e un alt principiu.Cel mai bine reparați placa originală.Altfel vă trebuie un regulator ca acesta: http://www.britcycle.com/Products/332/332_regulators.htm S-ar putea folosi și releul de Dacia, dar cu unele modificări, în funcție de cum e legată înfășurarea de excitație față de plus sau de minusul generatorului.. Editat Noiembrie 4, 2018 de validae Link spre comentariu
Vizitator vanoss Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Cele doua relee pe care vi le-am aratat si le am eu pe placa, au acest rol ? Ele stabilizeaza curentul? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 4, 2018 Partajează Postat Noiembrie 4, 2018 Releele folosesc la decuplarea excitației când tensiunea ajunge la 14,5V și la decuplarea excitației când motorul e oprit. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum