Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme scanteie


bloower

Postări Recomandate

Buna seara. Nu stiu daca e forumul corect dat poate merita sa incerc.

Am un  ATV Eagle Lyda 203e cumparat din Germania.

Cand l-am cumparat cel care a incercat sa il porneasca a folosit o baterie de masina.

A pornit de doua ori si s-a oprit.

Cand a ajuns la mine l-am pornit si eu cu redresorul pe baterie.

A pornit l-am lasat cam 10 min la relanti si cnad dau sa urc pe el se opreste.

Nu a mai pornit.

La inceput dădea cate o scanteie la o apasare de buton si in rest nimic.

Am schimbat cdi si bobina. 

Nimic tot la fel fara scanteie.

Sa fie de la regulatorul de tensiune?

Sau de la stator?

Cum pot sa verifc statorul?

Are 3 fire galbene unul albastru cu alb si unul verde.

Cel verde si cel albastru cu alb sunt de la cititor.

IMG_20181029_54330.jpg

IMG_20181029_1748.jpg

IMG_20181029_4151.jpg

IMG_20181029_11438.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bloower

    12

  • validae

    6

  • sesebe

    2

  • mac01

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vezi ca de obicei se strica contactele butoanelor...in special cel de pornit oprit de pe ghidon...nu mai face contact cum trebuie si nu mai vine scanteie. Verifica intai toate contactele de pornire.

Link spre comentariu
La 29.10.2018 la 20:32, validae a spus:

Mai e posibilitatea ca fiind pornit cu o baterie auto de 12V să fi fost afectat regulatorul de tensiune.

Si daca e bulit regulatorul nu mai da scanteie?

Link spre comentariu

Am testat azi statorul asa: 

    - am pus multimetrul pe curent alternativ si cand am dat la automat imi arata o valoare de 5V pe fiecare dintre firele galbele fiind 3.

   - pe curent continuu aveam 2.5V pe fiecare dintre cele 3 fire galbene. 

Bateria era cam slaba si pe cum invartea mai greu tot mai putini volti imi arata.

Mai ramane regulatorul pe care nu stiu cum se verifica.

Am verificat si instalatia electrica toata cap coada. E ok.

 

Link spre comentariu

Dar bujia ai schimbat-o ? Poate are scurt între electrozi...

E posibil și ca defectarea regulatorului să diminueze tensiunea necesară aprinderii... aceste regulatoare lucrează cu totul diferit de cele auto, fiindcă alternatorul ATV-urilor nu are excitație separată, ci magneți permanenți.

Link spre comentariu

Am văzut pe un cablu un condensator ce părea legat în exterior, s-au făcut ceva intervenții pe la instalație ?  Să nu se fi smuls vreun fir de undeva, cred că ar trebui verificate toate cablurile și contactele (butoanele) instalației electrice.Am ajutat un prieten la un scuter care tot așa nu pornea, am găsit fire topite de la un scurtcircuit....

Link spre comentariu

Am verificat toata instalatia.

Acel condensator e pus pe firul verde si cel rosu ce duce la regulator.

Nu e desprins. 

Si da instalatia a fost modificata.

Normal statorul trebuia sa fie cu 8 bobine dintre care una de putere, iar acum e cu 12 si toate legate intre ele.

Ciudat.

IMG_20181031_59355.jpg

IMG_20181031_53255.jpg

Editat de bloower
Link spre comentariu

Mda, am schimbat regulatorul si acum are scanteie. Practic el era de vina si am luat si CDI si bobina de inductie doar ca nu au fost o avere.

Problema e ca regulatorul pe care l-am cumparat are alte culori pe fire.

Negru, verde, galben, roz si rosu.

Cel vechi are verde rosu si 3 galbene.

Am tot inversat firele si da scanteie oricum le-as pune.

Nu stiu care e incarcarea dintre ele.

Nu sta la relanti daca nu il accelerez, iar daca il accelerez mai tare da rateuri bubuie.

Sa fie condensatorul problema?

Link spre comentariu

Trebuie să fie conectate în stea, câte patru bobine înseriate pe ramură, trei ramuri lu o conexiune comună. Deci până la urmă am bănuit bine că defectarea regulatorului cauza scăderea tensiunii de aprindere. Asta se întâmplă fiindcă aceste regulatoare practic sunt făcute să scurtcircuiteze statorul atunci când tensiunea de ieșire tinde să crească peste 12V. Probabil defectarea l-a făcut să rămână scurtcircuitat...

Fiind conectate în stea, toate contribuie la încărcare, dar e posibil ca problema cu relantiul instabil să nu aibă nicio legătură cu alternatorul, ci cu reglajul aprinderii.Sau e o problemă la carburator.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări