gauss Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) 1966 1977 600M rar Pentru fisiere tip DJVU , si altele ... inclusiv PDF : https://www.sumatrapdfreader.org/free-pdf-reader.html Editat Octombrie 23, 2018 de gauss Link spre comentariu
THOMAS Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 Deci; care rezistoare sunt (mai) audiofile si care nu,asta-i intrebarea ? P.S daca intr-o schema rezulta niste valori pentru rezistoarele din proiectare/simulare ,concluzia ar fi ca trebuie sa cautam rezistoare cu tolerante cat mai mari si a caror valoare sa varieze cat mai mult cu temperatura,sau din contra trebuiesc rezistoare cu valori cat mai apropiate de schema teoretica si cat mai stabile termic,sau reglam "tambalul" dupa ureche? Chiar doresc sa "aud" parerile celor cu aplecare sprea audiofilie! Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) Eu nu sant audiofil ... si nici cu audio nu ma omor . Nici cu prezenta in sectiune , sant useri mult mai cu greutate . Dar poate nu deranjeaza o parere ... sant doar niste cuvinte . As folosi cele mai bune componente ( disponibile ) , dupa regulile generale ale unui montaj electronic . Adica rezistente cu pelicula metalica , cu toleranta mica ( suficient 1 % , sau 5 % cu sortare prealabila ) . Asta ar asigura si simetria canalelor la un montaj stereo , si alte beneficii . Automat sant stabile cu temperatura ( chiar foarte ... ) , si ca valoare in timp . Si zgomotul ar fi cel mai mic obtenabil . Ma rog , unde trebuie reglaje , solutiile se cunosc . Ceva multitura ... sau valoare fixa , daca cutiile cu rezistente au destule valori . Asta in ceea ce priveste rezistorii ... am inteles ca ( momentan ) despre asta trebuie enuntate pareri . P.S. - nu prea m - as " chinui " cu simulari , deja exista documentatie suficienta pentru ( cam ) orice s - ar dori . Cate ceva am postat la bodega , cred ca e suficienta inspiratie pentru o constructie de amator , cu calitati bune sau peste . Cine doreste " varfuri ", si n - a gasit ce cauta , poate experimenta dupa idei proprii , nu e nimic rau ... pasiunea e primordiala . Si , pe langa ea , materiale , scule , aparatura , o baza teoretica solida si experienta . Ma rog , ar fi ( acesta ) un alt nivel ... desi cred ca e greu de obtinut ceva ca element de noutate in ceea ce priveste performanta in sine ... domeniul e tinta firmelor cu alte mijloace , peste o individualitate ( chiar un colectiv ) amatoriceasca . Editat Octombrie 23, 2018 de gauss Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) _melf_venturecraft_en_vmn_ad0409_1607.pdf Tehnologia întotdeauna avanseaza, greu de spus daca rezistoarele noi sunt mai "audibile", pana la urma este vorba despre marketing adica cat de bine stii sa vinzi marfa, daca se cheltuie niste bani pe dezvoltare nu trebuie si ei sa vanda ceva!? Ca doar nu raman cu ele pe stoc și dacă le ambaleaza cat mai frumos si spun despre marfa ca sunt garanatat "hi-audio grade", snobi cu bani sunt si se lasa repede pacaliti, asta e! Editat Octombrie 23, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) Intrebarea ( cred ca nu numai a mea ) este daca componentele audiofile , prezente sau viitoare , aduc un spor de performanta masurabil obiectiv , sau sesizabil la o auditie " in orb " ... fara a sti ce asculti , eventual prin comparatie ... sau e doar o autosugestie provocata de datele " teoretice " subiective anterioare ! Editat Octombrie 23, 2018 de gauss Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 Șah mat! (doar unu cu pitici pe creier poate observa diferente la rezistente). Link spre comentariu
gg101 Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) 43 minutes ago, gauss said: Intrebarea ( cred ca nu numai a mea ) este daca componentele audiofile , prezente sau viitoare , aduc un spor de performanta masurabil obiectiv , sau sesizabil la o auditie " in orb " ... fara a sti ce asculti , eventual prin comparatie ... sau e doar o autosugestie provocata de datele " teoretice " subiective anterioare ! Daca s-ar pleca de la niste definitii probabil ca raspunsul sau raspunsurile ar fi mai usor de aflat. Audiofilia , ca fenomen in sine, apeleaza la simturile si educatia fiecaruia. Din punctul asta de vedere, audiofilia=ulei de sarpe . Pe de alta parte orice componenta electrica sau electronica are proprietati si caracteristici. Platesti pt componentele de care ai nevoie si care isi ating scopul in montaj. Folosesti aplicatie de AMC atunci ai nevoie de rezistente cu pelicula metalica de toleranta < 1% . Dar intr-un amplificator AF unde poti avea diferente de volti intre ceea ce proiectezi si ceea ce realizezi cu ce ajuta o rezistenta , de exemplu , de 0.5% ? De tuburi ce sa mai spunem !?! Isi pot schimba caracteristicile in timpul functionarii .... Teste blind ? Urechea umana dupa 5 minute oboseste si ii trebuie aproximativ o ora sa-si revina. Dupa 5 minute, pui sa ruleze din nou primul amplificator si auzi altceva. Ce facem atunci ? Chestiile astea au iz de basme audiofile . P.S. Linkul pe care l-am pus mai devreme , chiar ar trebui citit pana la cap. Editat Octombrie 23, 2018 de gg101 Link spre comentariu
gg101 Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) Si el recunoaste ca nu poate vorbi decat din propria experienta. ...ca fiecare dintre noi Editat Octombrie 23, 2018 de gg101 Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) 2 hours ago, gg101 said: Daca s-ar pleca de la niste definitii probabil ca raspunsul sau raspunsurile ar fi mai usor de aflat. Audiofilia , ca fenomen in sine, apeleaza la simturile si educatia fiecaruia. Din punctul asta de vedere, audiofilia=ulei de sarpe . Pe de alta parte orice componenta electrica sau electronica are proprietati si caracteristici. Platesti pt componentele de care ai nevoie si care isi ating scopul in montaj. Folosesti aplicatie de AMC atunci ai nevoie de rezistente cu pelicula metalica de toleranta < 1% . Dar intr-un amplificator AF unde poti avea diferente de volti intre ceea ce proiectezi si ceea ce realizezi cu ce ajuta o rezistenta , de exemplu , de 0.5% ? De tuburi ce sa mai spunem !?! Isi pot schimba caracteristicile in timpul functionarii .... Teste blind ? Urechea umana dupa 5 minute oboseste si ii trebuie aproximativ o ora sa-si revina. Dupa 5 minute, pui sa ruleze din nou primul amplificator si auzi altceva. Ce facem atunci ? Chestiile astea au iz de basme audiofile . P.S. Linkul pe care l-am pus mai devreme , chiar ar trebui citit pana la cap. Multumesc ca m - ati citat . Din pacate , nu pot fi de acord cu afirmatiile dvs . Mai ales ca ma citati incorect . Eu am vorbit de rezistente de 1% , sau 5% prin sortare . Enuntul cu mai mic de 1 % pentru AMC - uri nu - mi spune nimic . Cat sub 1 % ? ... ca 0,5 % are precizia de baza orice DT de 20 de roni . Asta cu diferente de volti , la amplificatorul audio , n - am inteles - o . Poate detaliati . Ca nu ma prind cu ce deranjeaza cele de 1% . Eu am explicat ( sumar ) ce avantaje aduc . As mai putea enumera ... Acelasi lucru cu tuburile . Ce caracteristici isi schimba in timpul functionarii ? ... Urechea umana oboseste dupa 5 minute . Adica ? ... ce caracteristici ale sunetului perceput sant alterate ? Si ( eventual ) in ce procent ? Inteleg ca - si revine ( urechea ) dupa o ora ... Pai n - ar mai fi instrumentisti in orchestrele simfonice ... ar repeta 40 de minute pe zi ( opt ore de program ) . Cate 5 minute dintr - o lucrare ... la o ora . N - ar mai veni nimeni la concerte ... ca dureaza ore ... fara intrerupere . Sa nu zic de formatiile de muzica " usoara " ... ar suna hit - urile de fiecare data altfel ... n - ar mai intelege publicul nimic . In fine ... eu sant (si) radioamator . Am stat cu castile pe urechi si 18 ore ... mai prind si acum sedinte de 6-8 ore . Va asigur ca receptionez la fel de bine pe durata sesiunii ... si nu e usor la ce este astazi in radiocomunicatii , perceptia informatiei de interes este mai grea decat o auditie muzicala . Nu vad nimic din ce am scris ca ar avea iz de " basme audiofile " . In ultima postare de pe pagina anterioara am declarat ca nu sant audiofil , si nici cu audio nu ma omor . Cred ca e o afirmatie gratuita , poate ati gresit postarea la care va referiti P.S. - " Intrebarea ( cred ca nu numai a mea ) este daca componentele audiofile , prezente sau viitoare , aduc un spor de performanta masurabil obiectiv , sau sesizabil la o auditie " in orb " ... fara a sti ce asculti , eventual prin comparatie ... sau e doar o autosugestie provocata de datele " teoretice " subiective anterioare ! " Am repetat postarea ( a mea ) pe care ati citat - o . E o intrebare ... cu raspuns DA sau NU . Corect ? ... Nu ati oferit un raspuns , doar afirmatii pe alte subiecte . Nu stiu in ce scop . Poate o mai cititi o data ... eventual cu accent pe " spor de performanta masurabil obiectiv " . Editat Octombrie 23, 2018 de gauss Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 3 hours ago, gauss said: Intrebarea ( cred ca nu numai a mea ) este daca componentele audiofile , prezente sau viitoare , aduc un spor de performanta masurabil obiectiv [...] Da, pot aduce "un spor de performanta masurabil obiectiv". Mai ales ca atat tehnica masurarilor in audio cat si tehnica audio propriu-zisa au ajuns la performante inimaginabile in urma cu 30 de ani, deja de ani exista atat proiecte de amplificatoare audio avand distorsiuni armonice sub 1 ppm cat si aparate si/sau metode de a le masura. Ca idee, exista mecanisme neliniare in functionarea unor anumite tipuri de rezistoare ce pot fi detectate si masurate. De exemplu valoarea rezistentei lor variaza (chiar daca foarte putin) cu tensiunea aplicata, ba chiar exista un parametru numit coeficient de tensiune (VC) care exprima dependenta valorii rezistentei sale de tensiunea aplicata si care este in mod expres specificat in unele foi de catalog. Spus altfel, contrar cartilor de fizica si a ceea ce stiu 99% dintre electronistii amatori, caracteristica curent-tensiune nu mai este o dreapta perfecta, ci la nivel micro este o... curba, ceea ce in fapt defineste neliniaritatea componentei respective, valoarea rezistentei sale variind (desi foaaaarte putin, este vorba de nivele exprimate in ppm) odata cu diverse nivele ale tensiunii aplicate la bornele sale. http://www.barthelectronics.com/pdf_files/Application note 1 Voltage Coefficient Products_Pulse Page.pdf Deasemenea, mai exista si alte mecanisme neliniare ce se pot manifesta pentru anumite tipuri de rezistoare, de la modulatia termica a valorii rezistentei lor electrice cauzata de instabilitatea termica + disipatie ce conduce la variatii ale valorii rezistentei in functie de amplitudinea semnalului (avand ca efect tot o distorsionare, inclusiv intermodulatie), pana la de exemplu fenomene de acest fel: http://www.davehilldesigns.com/smt_resistror_distortion_rev1.pdf Daca (si mai ales in ce masura) acestea asunt audibile, asta este o alta mancare de peste in care e bine sa nu ne bagam. Ideea este ca in ultimele decenii tehnica masurarilor a avansat pana acolo incat daca vrei neaparat se pot pune in evidenta si (pseudo)justifica muuuulte in audio pentru a sustine vanzarea inclusiv a uleiului de sarpe, respectiv a unor fenomene masurabile dar eventual neaudibile, si nu degeaba testele blind sunt de departe ocolite in audiofilie... Si in electronica profesionala de azi se pun diverse probleme ce la prima vedere pot pare anacronice unora, cum ar fi inclusiv problema distorsiunilor de intermodulatie generate in... conectori, si nu ma refer la audio ci la domenii cu muuuult mai serioase (legate de RF), domenii in care lucreaza specialisti seriosi carora nu le-ar trece niciodata prin scafarlie sa afirme ca prin inlocuirea unui conector coaxial, rezistenta, condensator sau... surub de la carcasa (ca am citit si asa ceva!) s-ar auzi instrumente in piesa muzicala care nu se auzeau inainte... Deci daca vrei, dpdv tehnic se pot "demonstra" multe, inclusiv neliniaritati ale componentelor pasive despre care mai demult nu te-ai fi gandit din perspectiva legata de liniaritate... Link spre comentariu
gg101 Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) 1 hour ago, gauss said: Multumesc ca m - ati citat . Din pacate , nu pot fi de acord cu afirmatiile dvs . Dar nici nu trebuie . Ce as putea sa detaliez mai mult daca un simplu "de exemplu" este omis ? Si da . Biologic , urechea oboseste dupa aprox. 5 minute . Urechea percepe sunetul ca inaltime si ca timbru . Daca cineva nu distinge sunetul ca inaltime, de fapt nu aude de loc. Daca nu distinge timbrul atunci acuitatea auditiva a scazut. A obosit . La acest aspect m-am referit. Instrumentistii intotdeauna folosesc inaltimea sunetului , inclusiv in partituri . Doriti sa explic ce insemna o variatie de niste volti in stabilirea unui PSF la amplificarile de semnal mic ? Editat Octombrie 23, 2018 de gg101 Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 (editat) 47 minutes ago, gg101 said: Dar nici nu trebuie . Ce as putea sa detaliez mai mult daca un simplu "de exemplu" este omis ? Si da . Biologic , urechea oboseste dupa aprox. 5 minute . Urechea percepe sunetul ca inaltime si ca timbru . Daca cineva nu distinge sunetul ca inaltime, de fapt nu aude de loc. Daca nu distinge timbrul atunci acuitatea auditiva a scazut. A obosit . La acest aspect m-am referit. Instrumentistii intotdeauna folosesc inaltimea sunetului , inclusiv in partituri . Doriti sa explic ce insemna o variatie de niste volti in stabilirea unui PSF la amplificarile de semnal mic ? Eu am intrebat cu ce deranjeaza rezistente de 1 % toleranta . Nu vad cum variaza PSF - ul " cu niste volti " la semnal mic , mare sau oricum ar fi . Se stabileste din calcule si prin valorile plantate in montaj . In vremea cand lucram cu tuburi , efectuam masuratorile dupa ce montajul era stabilizat electric si termic . Ramaneau aceleasi ... la valori de microvolti . Ca asta masurau montajele respective ( printre altele ) . Ma rog , fiecare cu experientele sale . Eu credeam ca urechea percepe ( si ) frecventa sunetului . Inaltimea ... nu stiu ce sa zic . De " obosit " , nu oboseste . Urechea ... Eu fac audiograma la 6 luni . Si o repet , de mai multe ori ... pe durata a zeci de minute . As putea sa o fac si la trei luni ... si de trei ori pe zi . Am contract de service ( firma ) cu ceva cabinete , care fac si asa ceva . Or fi stiind medicii de acolo cu ce se mananca fiziologia auzului ... audiograma dureaza mai mult de 5 minute , si se repeta pentru conformitatea rezultatelor . Nu asteapta o ora ... ei stiu de ce . Editat Octombrie 23, 2018 de gauss Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 Acum 9 ore, LMOlimpiu a spus: Dar cum trebuie sa fie un rezistor ca sa se incadreze in categoria audiofiliei: -sa fie mai putin precis, -sa aibe zgmot, -sa nu aibe zgomot, -sa fie de volum, -sa nu fie de volum, -cu pelicula metalica sau nu..., -sa fie foarte scumpe (adica sa aibe un pret mare!) -sa fie criogenate.....sau nu, -....?? Si daca vom nominaliza unul dintre criteriile de mai sus,putem si justifica tehnic alegerea ? In primul rand să fie extrem de scumpe ! Unii asa zisi audiofili nu cumpără ..... dacă nu isi fac credite de nevoi personale . Mai sunt o categorie , poate cei mai griaznici oameni , ăia cărora le explici ca la ....apoi tot ca ei fac .... că asa au citit ei ....pe net .... bineinteles mediu online ...de afară Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2018 Partajează Postat Octombrie 23, 2018 32 minutes ago, Traian B said: Da, pot aduce "un spor de performanta masurabil obiectiv". Mai ales ca atat tehnica masurarilor in audio cat si tehnica audio propriu-zisa au ajuns la performante inimaginabile in urma cu 30 de ani, deja de ani exista atat proiecte de amplificatoare audio avand distorsiuni armonice sub 1 ppm cat si aparate si/sau metode de a le masura. Ca idee, exista mecanisme neliniare in functionarea unor anumite tipuri de rezistoare ce pot fi detectate si masurate. De exemplu valoarea rezistentei lor variaza (chiar daca foarte putin) cu tensiunea aplicata, ba chiar exista un parametru numit coeficient de tensiune (VC) care exprima dependenta valorii rezistentei sale de tensiunea aplicata si care este in mod expres specificat in unele foi de catalog. Spus altfel, contrar cartilor de fizica si a ceea ce stiu 99% dintre electronistii amatori, caracteristica curent-tensiune nu mai este o dreapta perfecta, ci la nivel micro este o... curba, ceea ce in fapt defineste neliniaritatea componentei respective, valoarea rezistentei sale variind (desi foaaaarte putin, este vorba de nivele exprimate in ppm) odata cu diverse nivele ale tensiunii aplicate la bornele sale. http://www.barthelectronics.com/pdf_files/Application note 1 Voltage Coefficient Products_Pulse Page.pdf Deasemenea, mai exista si alte mecanisme neliniare ce se pot manifesta pentru anumite tipuri de rezistoare, de la modulatia termica a valorii rezistentei lor electrice cauzata de instabilitatea termica + disipatie ce conduce la variatii ale valorii rezistentei in functie de amplitudinea semnalului (avand ca efect tot o distorsionare, inclusiv intermodulatie), pana la de exemplu fenomene de acest fel: http://www.davehilldesigns.com/smt_resistror_distortion_rev1.pdf Daca (si mai ales in ce masura) acestea asunt audibile, asta este o alta mancare de peste in care e bine sa nu ne bagam. Ideea este ca in ultimele decenii tehnica masurarilor a avansat pana acolo incat daca vrei neaparat se pot pune in evidenta si (pseudo)justifica muuuulte in audio pentru a sustine vanzarea inclusiv a uleiului de sarpe, respectiv a unor fenomene masurabile dar eventual neaudibile, si nu degeaba testele blind sunt de departe ocolite in audiofilie... Si in electronica profesionala de azi se pun diverse probleme ce la prima vedere pot pare anacronice unora, cum ar fi inclusiv problema distorsiunilor de intermodulatie generate in... conectori, si nu ma refer la audio ci la domenii cu muuuult mai serioase (legate de RF), domenii in care lucreaza specialisti seriosi carora nu le-ar trece niciodata prin scafarlie sa afirme ca prin inlocuirea unui conector coaxial, rezistenta, condensator sau... surub de la carcasa (ca am citit si asa ceva!) s-ar auzi instrumente in piesa muzicala care nu se auzeau inainte... Deci daca vrei, dpdv tehnic se pot "demonstra" multe, inclusiv neliniaritati ale componentelor pasive despre care mai demult nu te-ai fi gandit din perspectiva legata de liniaritate... Absolut de acord . Din pacate , " sporul " calitativ al unor noi componente , real sau " impus " din diferite motive , se pierde la auditie , urechea e mult mai " surda " decat instrumentele pentru marimi electrice si chiar acustice . Aici se pare ca santem de acord . Altfel , inteleg ca finalul eforturilor in audio este auditia efectuata de subiectul uman . Pentru mine , ca si consumator de sunet , esentiala este " proba " auditiei ... fie ea si " in orb " . Mi se pare relevanta ... ma rog , pentru necesitatile mele . Mai au si altii aceeasi parere ... care traiesc din industria sunetului . Nu stiu cine si de ce o ocoleste ... inteleg ca in audiofilie , pe care nu stiu personal sa o definesc . Si de care m - am declarat strain , si neinteresat . Link spre comentariu
Postări Recomandate