dany_cta Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 (editat) Inteleg ce zici acolo, dar cei care au vazut un bec de far aftermarket stiu ca nu e o bara plina de leduri ca un bec de semnalizare, de fapt fie ca e un led sau mai multe sunt concentrate pe o suprafata foarte mica in zona unde e filamentul, si chiar daca sunt chinezi eu ma gandesc ca nu e mare inginerie sa nimereasca fix pozitia din care sa emita lumina ca sa simuleze un halogen. Nici halogenul nu are un punct perfect din care emite, e un filament destul de lung, la fel de lung ca ledul de pe becurile cu led chinezesti. La zid se vedea raza, am putut sa facem reglajul foarte bine, lumina alba frumoasa si formatul _/ , dar nu aveau putere sa lumineze la distanta. Eu cred ca pur si simplu erau slabe si nimic mai mult, in ciuda specificatiilor care le faceau deja proiectoare de stadion. Editat Octombrie 24, 2018 de dany_cta Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 (editat) Sesebe - nu inteleg despre ce vorbesti - nimeni nu a atacat problema de a construi un far ("geam", incinta, oglinzi concave). Se vorbea numai de "becuri" adica sursa primara de lumina. Care la o sursa led include si driver si racire in plus. Ce anume am spus eu - poate este mai greu de inteles - dar se refera la dimensionarea sursei de lumina, daca este in tehnologie led. Si de asta trebuie sa tina cont si chinezu' si inginerul de la Mercedes si constructotul amator. Deci daca mergi pe firul logicii vezi simplu ca: - pentru amatorul cunoscator este o lucrare foarte mare si spinoasa, trebuie heat-pipe custom, care sa traverseze carcasa farului dar si sa sustina COBurile exact pe aliniamentul necesar. Desigur realizabil, insa foarte dificil, nerecomandabil oricum. In plus legalitatea este greu de realizat si modificarile substantiale nici nu pot fi ascunse. - pentru inginerul de la Mercedes sunt aceleasi probleme, dar rezolvabile in totalitate. Si el va folosi aceleasi elemente. - pentru chinez: el face ceva compatibil cu montura existenta si incearca solutii pasive sau cu ventilatie activa. Insa la analiza logica asa ceva nu face fata / mai ales ca domnu' chinez vrea sa faca totul si foarte ieftin. Si referitor la ledurile minune recuperate din accident - probabil ca nu te-ai jucat cu emittere Cree, de 5 sau 10W, atunci nu era mirare. Si alea rezista la 3A daca le racesti corespunzator, probabil DTP. Cauta un subiect vechi... Dar puterea maxima o fi de 10W, in timp ce ca sa ai randament acceptabil si 3W este mult, deci trebuie puse cateva capsule... Dany - cred ca te-ai aflat in pozitia numarul 3 de mai sus, un produs chinezesc. Pe ei nu-i costa nimic sa spuna 15.000 lm pe ambalaj si tu sa crezi ca va da macar jumatate. Trist este ca probabil aveai bine sub 500lm, cu led ieftin si racirea posibila cu respectarea monturii originale. Eu ma astept fie la ceva care se arde imediat / fie la ceva pe la 200-300lm daca este vorba de chinezism, indiferent ce scrie pe ambalaj. Mihaicozac - probabil ca si tu ai pus ceva compatibil cu montura veche H4 / si probabil tot cu racire activa. Daca un bec avea 6 capsule Cree de 10W, atunci puterea reala putea sa fie pina la 18W si cu Cree bune si recente putei depasi lejer 2000lm. Toata intrebarea ramane daca incinta farului poate disipa energia fara sa se ambaleze termic. Si asta cu speranta ca racirea activa este temeinic realizata. Fie un chinezism foarte scump si bine realizat / fie poate un producator mai de nadejde. Dar se poate ca cele 6 leduri sa fi fost alimentate sa zicem la 8W, inca erau posibili peste 1200lm, deci mai mult ca un halogen si atunci racirea era mult mai plauzibila. Daca cineva chiar doreste sa realizeze ceva cu propria mana solutia probabil ca ar fi chiar in varianta asta de mai sus, cu 8 - 10 W si racire activa: - achizitionezi 3-4-5 becuri compatibile chinezesti / te bazezi pe noroc / si selectezi pe cel cu racirea cea mai performanta, singurul pe care il tii. - verifici si eventual corectezi alinierea ledurilor. - dezafectezi ledurile originale si le inlocuiesti cu ceva performant si recent. - studiezi si remediezi sau chiar inlocuiesti partea de alimentare, aici nu trebuie mare talent sa ajungi/depasesti 0,9 randament. - evident ca realizarea trebuie sa fie impecabila, mai ales ca montura termica. Probabil ca in final poti sa ai un produs destul de fiabil si oricum mai performant ca in varianta originala, cu incandescenta. Editat Octombrie 24, 2018 de Dxxx Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 24, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 24, 2018 Ok, deci nu vreau sa mă apuc de bricolat la far. Voiam o soluție mai bună ca halogenul și care să poată fi aplicata rapid. Farul are 2 oglinzi separate pentru faza scurta/lunga. @Fan Elforumbecurile schimbate de la faza scurta sunt Osram nightbreaker, sunt cumpărate din comerț și sunt aplicabile pt toate modelele clasice de becuri cu care vin din fabrica automobilele. Nu primesc flash-uri de la colegii de trafic pe că nu-i deranjează, sticla farului este într-o stare perfecta, nu dispersează aiuria. Va mulțumesc pentru sfaturi și pt ideii tuturor, (@Dxxx-de data aceasta mă abțin de la bricolat ) . Vad că deja sunt 2 colegi care au încercat să monteze acest tip de becoled și care susțin că nu se "mulează" deloc pe faruri cu oglinda. (pete negre/ zone iluminate mai slab/puternic). Asta voiam să aflu fără să mai arunc banii pe ele, problema răcirii in cazul celor cu benzi/aripioare nu cred că era așa mare pt că partea din spate a becoledului este înafara carcasei farului, și în plus faza lunga se folosește pe perioade scurte, cel puțin în cazul meu. Probabil că o să aleg că înlocuitor pentru becurile originale tot Osram nightbreaker, daca găsesc. 1 Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 Deasemeni de mentionat cred ca ar fi nu doar faptul ca faza lunga e probabil folosita pe perioade scurte (dupa cum a declarat mai sus ca e cazul lui), dar e folosita doar noaptea (excluzand eventualele flash-uri ziua). Banuiesc ca in special la faza scurta e o problema mai mare cu racirea, mai ales daca masina nu este dotata cu DRL omologat si in afara localitatilor trebuie sa circule continuu cu faza scurta aprinsa (evident ca fac referire la vara cand e cea mai mare problema). Totusi, nu imi este clar cat de bine circula aerul in zona spatelui farurilor astfel incat sa functioneze eficient racirea pasiva. Multumesc Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 (editat) Stai putin ca nu este chiar asa. Inteleg si ca nu doresti sa bricolezi, dar inteleg si de ce... insa ca sa raman exact on-topic la nevoia ta, pot sa-ti dau si contra-exemplu. 1. Farul este tot ansamblul constructiv in care sunt si oglinzile si becurile, si motoarele de ajustare a inaltimii, si conectorii, si driverul/balastul pentru led sau HID, totul fiind de obicei inchis cu capace aproape etanse, mai putin gaurile de "respiratie" care compenseaza si presiunea si umiditatea. Acolo ar fi bezile/aripioarele, deci intr-o incinta inchisa, asta la majoritatea automobilelor moderne... POATE la tine sa fie altfel, ca la cele vechi??? 2. Spuneam ca OPTIC nu vad ce sa fie problema la un becoled. Va face pete negre si "ape" numai daca oglinda si/sau geamul farului au probleme sau daca ledurile sunt compromise. In nici un caz nu face asta din cauza becului cu led, daca este in mintile lui. Vezi ce a zis colegul MihaiCozac, ceva foarte credibil. Mai mult pot sa zic ca am cunoastere directa despre un numar mare de astfel de becuri LED chinezesti, cu racire activa, pe care le-am si avut in mana si par relativ corect realizate. Sunt folosite "epidemic" de soferii TIR, care in mare parte merg noaptea si care sunt incantati de saltul obtinut. Plus ca merg in vestul Eu si nu am auzit ca unul sa fi fost amendat. Ce pot sigur sa spun este ca nu mor rapid, dar nici nu cred ca ajung la cat ar putea ledurile, insa se pare ca viata este multumitoare. Poate ca in mare masura sa fie si marca concreta, poate foloseste ceva repere mai bune - nu am demontat smecheria. Daca doresti exact numele produsului ma interesez, vezi ca este chinezarie, dar una mai scumpa. Editat Octombrie 24, 2018 de Dxxx Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 24, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 24, 2018 (editat) Partea din spate a becului este in compartimentul motor daca pot spune asa, este exact ca in video : deci nu vor exista probleme prea mari cu racirea. Eu m-am uitat la urmatorul tip de becoled: https://xenon-tuning.ro/Set-2-leduri-HB3-9005-pentru-far-auto-2x35w-Chip-C Sper ca nu e considerata reclama, nu prea as avea incredere in becoledurile cu racire fortata. Ma gandesc ca ventilatorul va fi expus la umezeala/praf si s-ar strica rapid. Editat Octombrie 24, 2018 de turcu_dan Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 Si mie mi s-ar parea ciudat sa dau bani pe ceva cu ventilator expus. Evident ca radiatorul se va afla in afara farului, de-asta am si facut referire la curenti de aer. Farul din stanga (ca la multe masini) este foarte ingramadit (din cate observ ca este si la masina ta). Asadar, pare ca ar putea avea racire insuficienta un bec LED prost proiectat si construit (posibil chiar si dintre cele cu racire activa sa aiba probleme). Multumesc Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 (editat) Pai hai sa le luam pe rand. Da, ai altfel farurile, mult mai simplu sa schimbi becul si intr-adevar partea din spate a becului este in compartimentul motor. Sa stii ca asa ceva nu este uzual, dar probabil ca stiu ei ceva, o fi mai bine etansat si mai curat pe acolo decat la alte masini, probabil au studiat. In mod clar este mai simplu si mai usor si rapid de facut service-ul. La a mea trebuie sa scoti bateria, ca sa poti sa scoti capacul, apoi sa te chinuiesti sa scoti conectorul farului... Cu becul propus: - Or fi Cree... si daca or fi, probabil sunt de cativa ani vechime... - daca crezi reclama or fi 45W (desi in link scrie 35W). Si din 45W scot numai 3600lm, calculeaza tu eficienta. Oricum e mica. Eu asa ceva daca as lua as lua numai pentru mecanica pentru ca ceva din combinatia driver-led este total inacceptabil, nici nu ma gandesc la sub 120lm/W, dar cred ca daca ai driver bun 150lm/W este plauzibil. In plus 3600lm este cam mult, daca ar fi real, eu as alege un punct de functionare ceva mai jos. Asa chiar orbesti pe cei din contrasens. Ca sa disipi 45W nici nu poate fi vorba cu cateva benzi metalice, cred ca stii cam ce trebuie, uite: https://bd.kompass.com/p/simpoled-cit-11750-for-citizen-modular-passive-led-cooler-φ117mm/262b8f0d-89f4-415e-bcab-d6a76a3d5f16/ un monstru cu diametrul de 11cm si lung de 7,5 cm si 500 grame. Deci tot ce este scris acolo este BS (pe romana ar fi BT, baliga de taur...) Oricum 3600lm, chair daca ar fi la pretentiile mele, tot ar insemna 24W disipati, iar si asta ar insemna ceva radiator mare si greu. Deci te sfatuiesc sa nu faci achizitia, pe undeva sunt mari minciuni si vei fi dezamagit. Eu tind sa cred ca becul ala nu scoate peste 360lm, sau daca scoate mai mult are viata foarte scurta. Deci nu am gresit, probabil de 10 ori mai putin decat in reclama si mult mai putin ca halogenul din echiparea OEM. Editat Octombrie 24, 2018 de Dxxx Link spre comentariu
mihaicozac Postat Octombrie 24, 2018 Partajează Postat Octombrie 24, 2018 Cred că orice led montat în far generează mai puţină căldură faţă de halogenul încins la sute de grade... Pe cutia de la H4-le mele scria 40W pt. fiecare bec. La testul pe sursă consumă cam 14W pe fază şi cu ambele conectate 20W, deci nu dublează puterea, dar pt. chinezi este obişnuinţă să te mintă în faţă. Cât priveşte căldura emisă, cu faza scurtă radiatorul trece de 100C pe timp de vară cu motorul oprit... modelul meu este fără ventilator, cu răcire pasivă şi radiator eloxat negru. Totuşi le am de peste un an şi nu s-au stricat nici nu a slăbit lumina. Ca şi intensitate sunt peste halogenele originale de 55W, estimativ cam 50% mai multă lumină deşi are alt spectru faţă de clasice, ca şi aspect pozitiv observ că panourile şi semnele de circulaţie strălucesc mai puternic. Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 25, 2018 Partajează Postat Octombrie 25, 2018 Da, Mihai 14 si 20W este mult mai pamantean. Cam cum presupuneam eu ca ar fi o dimensionare rezonabila. Insa 100 grade pe radiator inseamna semnificativ mai mult pe jonctiune. Viata aia teoretica de 50.000 ore este in conditiile Tj<85 grade, deci cand ajungi la temperaturi asa mari viata ledului se duce mult mai repede. Este foarte greu de estimat daca mult mai repede insemna mai repede decat vreo 1.000 maxim 2.000 ore pe halogen, pentru ca plaja este foarte mare de la 50 la 1 / in plus este posibil ca sa nu depasesti 85 grade daca exista curenti de aer cu masina in miscare. Sau macar sa nu depasesti pragul foarte mult timp si nici cu o diferenta de temperatura foarte mare. Daca tin macar comparabil cu halogenul / plus ca ai vizibilitate mai buna - eu zic ca isi merita banii. Panourile si semnele reflectorizante sunt mai vizibile cu cat Tculoare este mai mare, si probabil asa este in cazul tau, logic ar fi sa fie 5.000K. Poate daca si cand se vor defecta, vei reusi nu o inlocuire ci un upgrade la leduri si va fi si mai bine... Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Octombrie 25, 2018 Partajează Postat Octombrie 25, 2018 Sa presupunem ca cumparam un bec LED mai slab calitativ si fie am rezolvat problema LED-urilor slabe ca intensitate, fie nici nu are vreo problema cu lumina emisa. Daca are doar probleme cu racirea (racire pasiva), cum am putea mari suprafata de degajare a caldurii (sau ce am putea face in afara de montarea unei raciri active) ? Probabil am putea atasa o bucata de radiator suplimentara, dar cum ar fi mai recomandat sa o fixam (probabil va fi nevoie sa defrisam o parte din aripioarele originale) ? Multumesc Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 25, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 25, 2018 Osram NIGHT BREAKER LASER HB3 la care mă uitam pentru upgrade in locul becoledurilor costa 154 Ron și are următoarele specificații in foaia tehnica: 1700 lm +- 12%, 210 ore. Deci are o durata de viață destul de scurta. Având în vedere că achiziția este pt faza lunga s-ar putea sa țină 2-3 ani in regimul meu de mers pe noapte. Totuși e un plus de siguranță..... Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 25, 2018 Partajează Postat Octombrie 25, 2018 Pare plauzibil, becul este probabil supravoltat, de unde si viata scurta. Acum ramane de vazut daca viata este mai scurta sau mai lunga decat ce are spre exemplu colegul Mihai. Oricum daca tinta este 1700lm si poti sa achizitionezi un bec led,la care sa fii sigur de calitatea led/driver lucrurile sunt fezabile, pentru ca ai putea sa obtii asa ceva din 11-12W. Mai mult chiar senzatia ar fi si mai buna cu led datorita temparaturii de culoare. Iar daca tinta este sa egalezi sau sa depasesti 200 ore de functionare, atunci chiar daca nu racesti perfect ledul totusi ai sanse bune, pentru ca pleci de la 50.000 ore, deci si o degradare de 100 de ori mai rapida, tot te pune in avantaj. In aceeasi situatie este daca gasesti sa achizitionezi un bec led chinezesc compatibil, dar care sa asigure fixarea si racirea; apoi il upgradezi fie la led / fie la driver, sau la amandoua (dupa caz), si vei ajunge in acelas punct. Link spre comentariu
buleu_alexandru Postat Octombrie 25, 2018 Partajează Postat Octombrie 25, 2018 (editat) Doar am cerut o completare legata de ideea ta cu imbunatatirea unui bec LED chinezesc (idee pe care in continuare o sustii si in postarea imediat anterioara). Chiar daca cumperi un bec LED chinezesc pe care il upgradezi, ma intrebam daca nu cumva mai trebuie imbunatatita si racirea sau probabil va deveni suficient de eficient atat LED-ul, cat si driverul. Nu era necesara decat o fraza legat de asta. Eu in continuare sunt de parere ca ideala ar fi cumpararea unui kit de firma, cum ar fi fabricate de Philips, la care cred ca nu vei mai avea vreo grija. Deci nu pentru mine am cerut aceasta completare, ci pentru Dan. In pagina anterioara am cerut (daca stie cineva) preturi la astfel de becuri, deoarece eu nu am gasit pe net (informatie utila pentru toti, inclusiv pentru Dan). Pe pagina oficiala a Philips am gasit doua variante prezentate (pentru H7): Ultinon LED (lumină cu 160 % mai puternică) si X-tremeUltinon LED (lumină cu până la 200% mai intensă). Ei se lauda cu durata de viata de 12 ani ! Aveti grija ca unii vand becuri / LED-uri fabricate cica de Phillips (cu doi de "l" ). Multumesc Editat Octombrie 25, 2018 de Dxxx Link spre comentariu
mihaicozac Postat Octombrie 25, 2018 Partajează Postat Octombrie 25, 2018 (editat) 1000h la o medie de 40km/h înseamnă 40.000km, în cazul meu cam 4 ani de condus maşina, însă niciun halogen nu m-a ţinut mai mult de 6 luni, ceea ce ar însemna sub 200h în medie. Poate că pe bancul de test ţin aşa cum spune fabricantul dar în practică pe maşină nu e cazul, bine mai sunt şi denivelările de vină iar dacă ai obiceiul să dai flashuri e şi mai naşpa. Plus că tensiunea în mers e de 14V nu de 12 cât cere becul. Astea cu led merg de mai bine de un an, însă nu le ţin aprinse ziua, pt. asta am montat în poziţii ceva W5W de 1,5W cu lupă, sunt suficiente pe post de DRL. Editat Octombrie 25, 2018 de mihaicozac 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum