Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alimentare motor dc 180v


Vizitator georgedoru

Postări Recomandate

  • 2 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Buna seara, nu as vrea sa deschid un nou topic pe aceasta tema,am cumparat un motor dc

  RT 553 SA care scrie ca se alimenteaza la 220v ,am pus o punte de 4 A cu un condensator de 10mF

la 400v ,functioneaza dar la pornire face o flama mare.Am cautat pe net ceva date dar nu gasesc nimic. 

Nu vreau sa reglez viteza neeaparat ,cum fac sa il alimentez fara flama la pornire?Mentionez ca motorul este nou,luat 

de la Op.....mus di...tal si se poate inlocui direct (mecanic) la o bormasina cu acumulatori ,ma gandeam sa o conectez

la 220v .Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Cita experienta ai în domeniul electronic? 

Da, se poate face ceva dar nu-i foarte simplu, mai ales pt un incepator. 

Cel mai simplu ar fi sa cauți un regulator de turație de la un polizor unghiular mare care are și reglaj de turație și să-l pui înaintea punții redresoare urmind sa pornești totdeauna de la turația minima. Ar mai putea merge și cu un regulator de turație de aspirator. 

Link spre comentariu

Motorul acesta nu are nevoie de nici o punte/condensator! Functioneaza direct la 230V~, nu necesita neaparat curent continuu, e un motor universal cu trotorul bobinat.Desigur, functioneaza si la curent continuu, dar fara condensator de filtraj, altminteri nu mai aveti 230V, ci 320V, mult prea mult, normal ca face flama!

Bormasina la 21.000 de rpm?! iar scaderea turatiei cu un variator "de bec", cu triac, nu va aduce nimic bun, in n ici un caz nu se va transforma in motor de bormasina, oricat de primitiva!

Desigur, daca e vorba aici de asta:

https://www.optimusdigital.ro/ro/motoare-altele/2332-motor-dc-rt-553sa-21000-rpm-la-220-v.html

 

Editat de Spitfire
Link spre comentariu

Buna seara,multumesc de raspunsuri,in primul rand am ceva experienta la 60 de ani,dar nu in tehnica asta mai noua chinezeasca,

am un reglaj de turatie de la o bormasina la 220v,ar fii o idee, motorul l-am cumparat deoarece este exact ca dimensiuni

cu motorul de 12v de la bormasinile cu acumulatori din care am mai multe..am incercat cu surse SMPS cu 2153 si 2161,dar din cauza 

solicitarilor nu sunt asa fiabile .Interesant ca face flama la pornire cu angrenajul de la bormasina montat,in aer nu face.

Am sa conectez si un regulator cu triac sa vedem cum se comporta..daca i-l dau chinezii ca motor de curent continuu 

nu cred ca este corect sa-l bag la 220v ca..mai fac probe multumesc pt.idei..

PS.Da acesta este motorul,dupa ce a pornit are cam aceeasi turatie ca motorul de 12v,si cam aceeasi forta...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări