Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

identificare tranzistor


Postări Recomandate

este  o  componenta  customizata  ,  cu  destinatie  aparatura  pt  aviatie .  datasheet-ul  este  la  secret ,  deci  nu-l  veti  gasi  in  veci .  singurele  informatii  reale  sint urmatoarele ... fabricant  international  rectifier ,  sua   ... an  de  fabricatie  1997 ... capsula  to220 ,  neizolata  .  banuiala  mea  este  ca  e  ori  un  mosfet  n channel ,  ori  un  igbt ... mai  degraba  as  zice  ca  e  un  igbt .   v ds maxim  este  de  minim  600 de  volti  .  daca  mai  este  macar  o  bucata  in  montaj  si  nu  este  prajita ,  atunci  masurati  daca  are  sau  nu  dioda  intre  colector si  emitor .  mai  departe  ,  mai  vorbim ...:rzb

Link spre comentariu

igbt-ul  are  o  capabilitate  de  curent   si  un  pd  maxim   mai  mare  decit  mosfet-ul .  personal ,  recomand  igbt +  dioda  incorporata .   0,68 kva  = 680 va ... asta  inseamna  un  curent   nominal  de  maxim  3  amperi   x  coeficientul  5  la  pornire  =  15  amperi  minim  .   concluzia  este  ca  va  trebuie  un  igbt  +  dioda  cu  ic max de  minim  15  amperi   si  cu  v ds maxim  de  minim  600 de  volti ,   de  fabricatie  international  rectifier   si   in  capsula  to220  neizolata    .  problema  neplacuta  este  ca  va  trebui  sa-i  schimbati  pe  toti  6 ,  pentru  ca  nu  se  cunoaste  tf  nici  tipic ,  nici  maxim  la  acest  pacatos  de  92-0075  ... :rzb

 

Editat de misuraelectronic
Link spre comentariu

in capsula To 220 /600v/dioda am gasit mosfet si igbt  de 20 /30/ 40 amperi. Sa zicem ca merg tot pe mosfeturi ca asa e pe original, ce  amperaj ar fi indicat sa aleg?

Editat de euvasile
Link spre comentariu
34 minutes ago, sesebe said:

Vedeți ca IGBT-urile sint  MULT  MAI  LENTE  decit MOS-feturile

imi  mentin  parerea ... eu  as  merge  pe  igbt-uri   si  basta  .  atit  de  proaste  sint  igbt-urile  dupa  parerea  unora ,  incit  toate  modulele  de  putere din  ziua  de  astazi ,  inteligente  sau  nu ,  sint  construite  pe  partea  de  forta  exclusiv  cu  igbt-uri ,  nicidecum  cu  mosfet-uri ... domnu`  sesebe .  pina  si  schema  publicata   cu  5  posturi  mai  la  deal   are  desenate  6  igbt-uri ,  nu  6  mos-uri  ... iar  fabricantul  recomanda  PRIMA  OPTIUNE  citez  ...IGBT   OR  MOSFET  ,  nicidecum  MOSFET  OR  IGBT .  in  alta  ordine  de  idei ,  daca  se  doreste  cu  adevarat ,  se  pot  gasi  oricind  igbt-uri  ultra-fast ,  asta  chiar  nu  este  nici  o  problema  .  dl  sesebe   ar  trebui  sa  stie  ca  ,  in  electronica  ,    CA   A  ESTE  MULT  MAI  MARE  DECIT  B   ,  DACA  A  ESTE  DE  MINIM  10  ORI  MAI  MARE  DECIT  B  ... eu  chiar  am  studiat   tf-ul   tipic / maxim   comparativ   la  vreo  150  de  mos-uri  si  igbt-uri    in  capsula  to247    si / sau  to220    si  pot  sa  va  asigur  ca  afirmatia  din  citat  este  departe  de  realitate ...:rzb

 

ps ... alegeti  igbt-urile  cu  tf  maxim  CEL  MAI  MIC ... el  trebuie  sa  fie  de  ordinul  x  ns  sau  xx  ns .  evident ,  cele  cu  x  sint  mai  rapide  decit  cele  cu  xx .

Editat de misuraelectronic
Link spre comentariu

Am un alt invertor care comanda un motor de 1,5 kw si foloseste acelasi IR2132J pentru comanda tranzistoarelor. Tranzistoarele sunt mosefeturi  k20n60 si sunt de 20A/600v .Asa ca nu vad de ce as pune eu tranzistori mai mari de 20 A la un motor de 0,25 kw. Tf la k20n60 este de 6 ns.  O sa-i inlocuiesc pe toti cu TK31E60W care are Tf de 8,5 ns. (momentan asta am gasit)

Tranzistor: N-MOSFET; unipolar; 600V; 30,8A; 230W; TO220AB

 

   Am mai gasit FCP22N60N care are Tf 4ns

Tranzistor: N-MOSFET; unipolar; 600V; 22A; 205W; TO220AB

Astept un sfat si de la voi.

 

 

 

foto invertor 2.jpg

Editat de euvasile
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări