clausb Postat Octombrie 4, 2018 Partajează Postat Octombrie 4, 2018 Poate mă ajută cineva care a mai întâlnit problema Centrala pe gaz Vaillant 242/3 deschide gazul dar nu dă scânteie de aprindere a flăcării. Evident după două încercări intră în eroare. Inițial am curățat electrozii, verificat sârme etc. Apoi am verificat senzorul de presiune, e ok. Am bănuit că dacă senzorul nu funcționează nu permite aprinderea dar de fapt el nu permite deschiderea electrovalvei de gaz. Apoi am citit și am măsurat tensiunea la intrarea în trafo pt. scânteie. E zero. Iar aici m-am blocat. bănuiesc piesa din imagine (tiristor?) dar nu știu cum aș putea să o verific. Rog ajutor. Link spre comentariu
clausb Postat Octombrie 4, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2018 Acum, butonând din nou în căutarea unei soluții, mi-am amintit că atunci când am verificat presostatul diferențial (evacuare gaze arse) am măsurat în poziția cuplat o rezistență semnificativă cca.100ohm și nu 0. Ar putea totuși avea importanță? Ar putea fi aceasta cauza? Normal cred că ar trebui să fie doar contact - rezistență aprox. 0. Spun asta deoarece am întâlnit un caz asemănător pe forum: Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 4, 2018 Partajează Postat Octombrie 4, 2018 Vezi că unele modele folosesc un optotriac ce preia comanda de la controller și o aplică triacului de inițiere a aprinderii.Am găsit la una de acest fel optotriacul defect, primea comanda dinspre controller dar nu comanda triacul. Ar mai fi bine să verifici componentele pasive din partea de aprindere, rezistori, condensatori....uneori cedează și ele.Dar urmărește prima dată calea comenzii de aprindere și vezi dacă ea există și unde se oprește. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 4, 2018 Partajează Postat Octombrie 4, 2018 Eu am patit`o mult mai simplu, releul ventilatorului avea contactele arse, nu pleca, si bineinteles dadea o alarma care nu era in cartea centralei. La verificare am vazut problema si a mers usor apoi, alt releu. Link spre comentariu
clausb Postat Octombrie 9, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2018 Ventilatorul pornește ferm dar la fel și electrovalva de gaz. Controlul flăcării iese de din discuție căci nu am flacără.Deci defectul e sigur pe partea de aprindere, de scânteie. Benzinește dar nu scânteiește, nu pornește. Verific azi bănuiala mea cu presostatul, am să-l scurtcircuitez și dacă nu merge voi investiga mai în amănunt partea de comandă a scânteii. Mulțumesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 9, 2018 Partajează Postat Octombrie 9, 2018 Eu am 2 module, unul de protectie si semnalizari si unul cu trafo IT aferent; la acesta din urma am gasit lipituri reci la un mic alt modul montat vertical. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 9, 2018 Partajează Postat Octombrie 9, 2018 Daca da gaz atunci nu-i problema la presostat. Activarea presostatului valideaza comanda spre valva de gaz. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 In mod normal gaz ar trebui sa intre pentru a aprinde flacara, se automentine daca este vazuta de senzorul de flacara, daca nu, electrovalva de gaz se inchide. Ideea este ca nu trebuie sa se acumuleze mult gaz in camera de ardere. Este adevarat ca se face si o preventilare inainte de fiecare data cand porneste. Link spre comentariu
pinky Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 Verifica si inlocuieste condensatorii de la aprindere si de la detectie flacara. De obicei se devalorizeaza cel de la detectie flacara. e ceva cu polipropilena. Link spre comentariu
dan_b11 Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 Atata timp cat nu se aprinde flacara nu are nicio treaba(parerea mea) partea de detectie. Eu am avut un caz la un yunkers unde tiristorul era in scurt si dadea scanteie non stop, chiar daca era flacara aprinsa. Mergea normal doar ca nu se oprea scanteia. Deci poate fi si tiristorul. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 (editat) Dacă scânteia nu apare atunci categoric iese din cauză partea de detecție a flăcării, aceea e responsabilă doar când flacăra apare dar nu se menține. Trebuie verificat circuitul de aprindere, de la comanda dată de controller, până la transformatorul de scânteie.Am depistat la un coleg traful care descărca intern și nu dădea scânteie la borne, dar am găsit și probleme la condensatorii cu polipropilenă implicați în aprindere, se devalorizează din cauza străpungerilor cu autocicatrizare repetate... Vedeți că pe transformatorul de aprindere nu apare tensiune continuă, ci impulsuri. Editat Octombrie 10, 2018 de validae Link spre comentariu
pinky Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 (editat) In atatia ani de depanat diverse electronice am invatat ca intai verific / schimb condensatorii si dupa aceea vad ce nu face. De cele mai multe ori inlocuirea catorva condensatori a rezolvat problema, fie ca a fost placa de centrala la care "specialistii" dadeau vina pe relee, procesoare si altele, fie ca a fost vorba de UPS-uri care uzau prea repede acumulatorii. Consider de bun simt sa se verifice condensatorii inainte de orice alta investigatie. Dureaza 10-15 minute si iti asigura o diagnosticare ulterioara mult mai usoara si precisa. Spre desebire de alte piese, condensatorii au viata limitata, 1.000 - 3.000 ore motiv pentru care trebuie inlocuiti periodic. Rar am intalnit condensatori in functiune de peste 10 ani care aveau capacitatea si ESR ca unni noi. In surse SFP. Intai stabilizezi pacientul. Apoi poti sa-l operezi. Editat Octombrie 10, 2018 de pinky Link spre comentariu
clausb Postat Octombrie 10, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2018 Am reverificat presostatul gaze arse. E ok. Ba mai mult l-am scurcircuitat în momentul când a pornit ventilatorul. Tot nu scânteiește. Am aprins gazul cu bricheta și funcționează normal. Și se menține flacăra. Deci am izolat defectul. E clar în circuitul de aprindere. Aș verifica condensatorul mare de lângă bobina de aprindere dar nu știu ce valoare trebuie să aibă. L-aș înlocui dar ce valoare să pun? Pe el nu scrie nimic iar măsurat fără demontare indică la vreo 100nf. De asemenea la intrarea în trafo tensiunea e zero dar e măsurată cu un voltmetru digital simplu nu știu dacă e bine ce fac. Poate există tensiune (pulsuri), nu o vede aparatul meu și de fapt e ars transformatorul. Cum să măsor corect? Mulțumesc Link spre comentariu
maxim_sedilec Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 din poza pare versiunea simpla cu tiristor si diac. probabil tensiunea e cuplata cu un releu . condensatorul MARE (0.1.....1uF) se incarca printro rezistenta serie urmata de o punte sau o diode si se descarca cu tiristorul prin bobina transformatorului de impulsuri . in poza ta tiristorul e T100, diacu care comanda poarta tiristorului e D101..... se pare ca piesele care incep cu Y1xx corespund aprinderii... prima data porneste scanteia si apoi deschide gazu! sau cel putin simultan ....in nici un caz nu porneste gazu si apoi scanteia https://www.thailin.com.hk/wp-content/uploads/2013/02/021-Catalog-sheet-TL432-with-NEW-logo-_Yr2012_.pdf http://www.hrdiemen.com/data/IT10xxxen.pdf ceva de genu. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 10, 2018 Partajează Postat Octombrie 10, 2018 Vezi dacă la bornele condensatorului îți indica ceva multimetru digital-ceva bălării care variază repede. Verifica și rezistenta de incarcare a condensatorului (cred ca cea de 1M). Poți lipi peste ea una similara pt test. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum