Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ventilator dezumidificator defect


matzah

Postări Recomandate

Salutari. 

 

Ma confrunt cu urmatoarea problema la un dezumidificator Trotec TTK69E. Ventilatorul nu functioneaza, deci drept urmare, am verificat daca este alimentat, am tensiunile prezente. 

L-am dat afara, atasez eticheta de pe el. 

Condensatorul pentru pornire este ok, l-am verificat deja. Referitor la notatiile de pe eticheta, condensatorul se monteaza intre rd (rosu) si bn (maro). inteleg ca daca as vrea sa pornesc motorul manual, as alimenta cu 220v alternativ intre wh (alb) si spre exemplu bu (albastru). - sunt 3 viteze de lucru, L, M si H (low, medium, high). 

Masurat pe multimetru, doar intre H si M (bk si ye) am cam 100 ohmi, in rest valori de ordinul sutelor de kohm sau megaohmi. Totodata intre BN (condensator) si WH (alimentare) am continuitate - 0 ohmi, deci presupun ca daca acolo am vreo siguranta termica, nu este intrerupta. 

 

Rugamintea mea catre voi ar fi cum as putea verifica daca motorul este defect sau problema este altundeva? Nu l-am alimentat separat inca, pana nu-mi dau seama cum functioneaza acest tip de motoare ac. 

1.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • matzah

    3

  • doru3160

    2

Zile populare

Top autori în acest subiect

maro - negru = 20+ Megaohmi, 

negru - rosu = 2 Megaohmi 

maro - alb = continuitate (siguranta termica pare ok) 

negru - galben = 100 ohmi

galben - albastru = 10 Megaohmi 

negru albastru = 10 Megaohmi 

 

Eu am zis ca poate nu inteleg ceva, desi schema motorului e simpla. Practic inteleg ca motorul asta e varza... Ma asteptam sa am ceva gen zeci/sute ohmi intre capetele fiecarei bobine si/sau prizele ei. Ori astia nu stiu cati megaohmi, indica trasee intrerupte. Am verificat cablurile pana la intrarea in motor propriu zis. Deci pare o problema in interiorul astuia. 

Atasez cum arata motorul desfacut. 

 

2.jpg

Link spre comentariu

LE: am gasit problema. Este apa in motor (unele infasurari inca umede). Am gasit majoritatea infasurarilor desprinse/innegrite. 
O sa incerc sa vad daca le pot reconecta, altfel... alt motor. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări