philipo4you Postat Aprilie 7, 2012 Partajează Postat Aprilie 7, 2012 @wwilly(Daca porneste ventilatorul....) este o chestiune teoretica, pentru ca practic polististilor le este interzis sa puna alte aparate pe bord in afara cinemometrului. Eroare de masura nu vine de la curentii de aer ci de la undele care pot fi reflectate de paletele ventilatorului.Radarul Python chiar asa se testeaza/verifica. Cu ajutorul unui ventilator cu pale mari, care se plaseaza in fata aparatului, acel ventilator avind turatiie variabila.frecventa cu care paletele apar in fata fascicului de unde emis de radar simuleaza viteza de deplasare a autovehicolului.Dar si vintul are influenta lui. Radarul Python II (ala vechi) da erori in cazul masurarii pe timp de ceata, vint puternic, ninsoare sau ploaie! Asta pentru ca sunt medii de propagare diferite ale undelor, el fiind reglat in conditii atmosferice normale.Radarul se bazeaza pe efectul Dopller si aici erorile de masura sunt date de factorii care pot influenta emisia de si receptia de unde.Mai sus spunea cineva ca daca operatoru-l impinge in fata, aparatul va masura alta viteza, si asa este pentru ca de fapt se modifica referinta de emitere a undelor. In realitate el este montat fix neputind decit pivota in jurul axei, adica in plan orizontal. In celellate directii (sus-jos, fata-spate) nu poate fi deplasat. @sharkyCam la 95% din autovehicole aparatul din bord masoara mai putin decit viteza reala masurata cu cinemometru sau cu ajutorul GPS-ului. O influenta mare o are si dimensiunea anvelopelor. Incearca sa pui unele cu alte dimensiuni (apropiate de cele din talon) si vezi ca indicatia din bord se va modifica.Pe de alta parte instrumentul de masura din bord are o precizie mult inferioara si are un rol orientativ.Interesant ar fi un experiment cu un Citroen cu vitezometru numeric(sunt citeva modele de masini) si un GPS! Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 7, 2012 Partajează Postat Aprilie 7, 2012 Iti dai seama ca ce am scris eu sunt teste din experienta personala. Am mers si cu alte masini, dar cu acestea am avut ocazia sa testez EXACT acest lucru, deci rezultatele sunt culese cu mai multa atentie. Ideea este ca eroare este constanta in valoare absoluta, nu e procentuala. Iar acum mi-am adus aminte de alt test,dar nu f relevant.O data cand mi-am suit masina pe platforma pt schimbat rotile i-am dat gaz in a 5-a. A trecut de 240km/h iar apoi a intrat limitarea de turatie de 6000 ture. ASta confirma oarecum cele spuse anterior deoarece eu la 125kmph am 3000 ture/min, deci la ~250 (iesise din scala, e aproximare) la cat s-a oprit acul am 6000. Deci eroarea s-a pastrat si acolo.Dimensiunile anvelopelor nu ar trebui sa influenteze asa de mult decat in cazul cocalarilor care isi pun roata cat mai mare, chiar la limita la care freaca aripa. O anvelopa/janta mai mare ca si raza cere talon mai mic tocmai pentru ca dimensiunea finala a rotii sa ramana aproximativ aceeasi. Totusi sa presupunem ca masina e in mintile ei, fara modificari majore. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum