cristiansen Postat Iulie 11, 2007 Partajează Postat Iulie 11, 2007 haideti sa va spun cateva curiozitati ale radarului romanesc:1 daca vi cu o viteza de 58km\h si militianu porneste ventilatorul masini sa sufle pe parbriz ai incasat un 70km\h depinde de turatia ventilatorului2 daca il impinge emitatorul in fata din nou te trezesti cu un plus de viteza3 majoritatea au intrerupator pe alimentarea emitatorului asa ca detectorul radar nu are efect pentru ca nu detecteaza emisia.4 poate sa te inregistreze pe tine cu camera si sa puna emitatorul pe unul care a trecut.cred ca va dati seama ca nu o sa recunoasca militieni asa ceva dar se pot verifica si poate scapati. Link spre comentariu
andiy Postat Iulie 11, 2007 Partajează Postat Iulie 11, 2007 haideti sa va spun cateva curiozitati ale radarului romanesc:1 daca vi cu o viteza de 58km\h si militianu porneste ventilatorul masini sa sufle pe parbriz ai incasat un 70km\h depinde de turatia ventilatorului2 daca il impinge emitatorul in fata din nou te trezesti cu un plus de viteza3 majoritatea au intrerupator pe alimentarea emitatorului asa ca detectorul radar nu are efect pentru ca nu detecteaza emisia.4 poate sa te inregistreze pe tine cu camera si sa puna emitatorul pe unul care a trecut.cred ca va dati seama ca nu o sa recunoasca militieni asa ceva dar se pot verifica si poate scapati.Am o mica curiozitate. De unde ai tu informatiile astea pretioase? Link spre comentariu
edy_wheazel Postat Iulie 11, 2007 Partajează Postat Iulie 11, 2007 Mai sunt si alte smecherii: --pe radar s-ar putea sa puna poza masinii tale dar viteza inregistrata este a masinii din fata ta. --la noi in oras avem un radar suspendat pe un stalp care iti afiseaza viteza pe bulevard, dar nu prea o nimereste, am incercat cu mai multe masini. Link spre comentariu
cristiansen Postat Iulie 12, 2007 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2007 andiy,trebue sa le repare cineva ca se mai strica Link spre comentariu
bogdan69 Postat August 6, 2007 Partajează Postat August 6, 2007 Toate vitezometrele de pe autoturisme, indiferent de marca masinii, arata cu 10% mai mult decat viteza reala. Asa ca atunci cand mergeti cu 110Km/h pe aparat, aveti doar 100Km/ora amarati. daca pe aparat aveti 60 viteza reala e 54. E valabil doar daca aveti montate anvelopele standard trecute in talon. Daca montati anvelope mai mari e bine sa va calculati diferenta de viteza rezultata ca sa nu aveti surprize cu radaristi.Eu de ex am in talon 215/45/17 si am montat 215/50/17 si acum am viteza reala egala cu cea indicata pe aparat. si asta verificat pe aparatul politistilor( am un prieten care lucreaza pe radar). Ce stiu de la el este ca au recomandarea de la minister sa tolereze, in zona cu limitare 50 de ex, o viteza inregistrata de 60. daca aveti 61 sunt liberi sa va arda. Asta e o recomandare si nu un ordin, ei sunt liberi practic sa faca cum vor. Aceasta "indulgenta" pentru ca exista o eroare la aparatele lor si se mai presupune ca vitezometrele de pe autoturisme sunt imprecise si atunci, cel ce merge un pic mai tare poate sa fie de buna credinta defapt, dar sa fie indus in eroare de aparatul de la bord. Cat despre chestiile spuse mai sus ( cu ventilatorul etc) sunt cunoscute si de ei si nu se folosesc de aceste tertipuri pentru ca pot iesi scandaluri foarte mari. Probabil ca mai sunt si lacomi care sunt in stare de porcarii, dar parerea mea e ca sunt destui care incalca viteza legala si care sunt dispusi sa spaguiasca asa ca nu au nevoie sa pacaleasca pe nimeni. Oricum recomandarea mea e sa mergeti cu viteza legala, macar in localitati, si veti scapa de multe necazuri. Cred ca o amenda pentru viteza e cel mai usor lucru pe care puteti sa-l patiti. Ca fapt divers s-a constatat ca o ciocnire frontala cu un stalp la 50 e 60% mortal pentru un pasager din dreapta fara centura si air bag. Asa ca si 50 e o viteza enorma, defapt. Link spre comentariu
bogdan69 Postat August 6, 2007 Partajează Postat August 6, 2007 Sa va dau un exemplu. Nu vi s-a intamplat niciodata sa rulati prin sate si sa va sara in fata o pisica in fuga? Singura reactie e sa incerci sa o incadrezi intre roti ca sa nu o calci.Eventual schitati o frana anemica. Va uitati apoi in oglinda si o vedeti cum tasneste de unde a stat ghemuita intre roti. Acum inchipuiti-va ca in locul pisicii era un copil. Va intreb intre ce roti il incadrati pe acesta? Alt exemplu: Am facut, zilele astea, Bucuresti- Constanta si retur. La dus am tras tare sa ajung pe cineva si am mers cu 180 pe autostrada(150Km) si 100-110 in Dobrogea(unde s-a putut). Am facut pe cronometrul masinii 2h si 15 min cu un consum de 17-18 litri. La intoarcere am mers cu 100-110 in Dobrogea( tot asa pe unde s-a putut, ca sunt rapandule de Dacii de acum 100 ani, tractoare, sate) si legal 130 pe autostrada si am constatat ca am facut 2h si 40 minute cu un consum de 9litri la suta. Oare merita diferenta de 25 minute versus riscul imens pe autostrada si diferenta de aproape 10 litri la suta? Eu zic ca nu. Poate voi sunteti de alta parere. Singurul lucru castigat a fost nivelul de adrenalina.PS: Si ca sa vedeti cat e de periculos, din cauza vitezei si a concentrarii la drum am trecut pe langa cel pe care voiam sa-l ajung fara sa-mi dau seama. La viteza aia nu prea ai timp sa citesti placute de inmatriculare si alte amanunte. Deci am gonit fara sa-mi ating scopul. Link spre comentariu
andiy Postat August 6, 2007 Partajează Postat August 6, 2007 ...Ce stiu de la el este ca au recomandarea de la minister sa tolereze, in zona cu limitare 50 de ex, o viteza inregistrata de 60. daca aveti 61 sunt liberi sa va arda. Asta e o recomandare si nu un ordin, ei sunt liberi practic sa faca cum vor. Aceasta "indulgenta" pentru ca exista o eroare la aparatele lor si se mai presupune ca vitezometrele de pe autoturisme sunt imprecise si atunci, cel ce merge un pic mai tare poate sa fie de buna credinta defapt, dar sa fie indus in eroare de aparatul de la bord. Ordin pe naiba.ART. 108 (1) Savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe langa sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza: ... 4. depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic; Asta scrie in OUG195/2002, careia lumea ii mai zice si "Codul rutier". :pol: Link spre comentariu
bogdan69 Postat August 6, 2007 Partajează Postat August 6, 2007 Pe mine nu ma intereseaza ,pana la urma, cerneala cu care e scris codul rutier ci cum este aplicat de cei care treb uie sa aplice acel articol. Sigur daca ai 10Km mai mult decat legal admis pe sectorul de drum nu se iau de tine. Poti sa experimentezi, daca te amendeaza iti decontez eu chitanta. Link spre comentariu
andiy Postat August 6, 2007 Partajează Postat August 6, 2007 Pe mine nu ma intereseaza ,pana la urma, cerneala cu care e scris codul rutier ci cum este aplicat de cei care treb uie sa aplice acel articol. Sigur daca ai 10Km mai mult decat legal admis pe sectorul de drum nu se iau de tine. Poti sa experimentezi, daca te amendeaza iti decontez eu chitanta. Ar trebui sa te intereseze daca zici ca esti conducator auto. :toothy2: Tocmai pentru ca nu garantez pentru "cei care trebuie sa aplice acel articol" nu vreau sa accept oferta ta. :smt006 Link spre comentariu
ionut20 Postat August 7, 2007 Partajează Postat August 7, 2007 Am trecut prin fata radarului in oras, cu 60 si din fericire nu sa sinchisit sa schiteze ceva ... cu dacia :smt003 . In legatura cu indicatia ceasului, am testat cu un gps, si viteza constanta ... indicatia difera cu 2...3 Km/h in minus pt gps Link spre comentariu
suat Postat Februarie 20, 2010 Partajează Postat Februarie 20, 2010 eu am vazut o chestiemergeam dupa mine, constant cu 100/h pe un drum un prieten a scos GPS-ul... si imi arata ca merg cu aproape 90/hsi da-i carbuni sa ii afiseze lui pe GPS 100/hda eu in bord deja aveam aproape 120 Link spre comentariu
marioml Postat Septembrie 24, 2010 Partajează Postat Septembrie 24, 2010 aceeasi diferenta intre vitezometrul masinii si GPS si la mine.... am anvelopele standard din talon, presurizate corect si GPS de calitate si comparatia facuta pe autostrai undeva in vest Link spre comentariu
philipo4you Postat Iulie 17, 2011 Partajează Postat Iulie 17, 2011 1 daca vi cu o viteza de 58km\h si militianu porneste ventilatorul masini sa sufle pe parbriz ai incasat un 70km\h depinde de turatia ventilatorului2 daca il impinge emitatorul in fata din nou te trezesti cu un plus de viteza3 majoritatea au intrerupator pe alimentarea emitatorului asa ca detectorul radar nu are efect pentru ca nu detecteaza emisia.4 poate sa te inregistreze pe tine cu camera si sa puna emitatorul pe unul care a trecut.cred ca va dati seama ca nu o sa recunoasca militieni asa ceva dar se pot verifica si poate scapati.1. Asa este, daca porneste ventilatorul indicatia radarului prin efect Dopller este eronata. Dar si masuratoarea lui este eronata si este ca furtul la cintar pentru el, adica penal ! De aceea nu pun nimic pe bord in timpul actiunilor.2. Asa este ! Numai ca nu prea poate pentru ca este fixat de bord. Singura miscare pe care o poate face cu dispozitivul de masura este stinga dreapta.3. Asa este. Numai ca masuratoare se face in timp real si daca pe inregistrare apare imaginea masinii tale cu 0 km/h si apoi brusc cu o viteza nelegala inseamna necalibrarea aparatului si deci proba este nelegal.4. Orice proba inregistrata cu aparatele de tip python in care apar doua masini in fata fascicului de unde emis este neconcludenta conform normelor de metrologie legala ! Si asta se vede daca ii ceri caschetarului sa prezinte in instanta filmul si nu poza ! Poza este valabila doar pentru aparatele Speedophot ! Mai sunt vreo trei in functiune (BZ, IS, SV). Nu stiu in celelalte regiuni ale tarii daca mai sunt functionale. Link spre comentariu
wwilly Postat Martie 30, 2012 Partajează Postat Martie 30, 2012 Nu inteleg eu cum e treaba asta cu ventilatorul pornit in fata aparatului radar?! De cand undele radio emise (de ordinul GHz-ilor, sau zecilor de GHz) sunt afectate de curentii de aer de la un ventilator? si ce facem atunci cu vantul din afara masinii? Daca radarul ar fi cu ultrasunete... as intelege, dar nu este! Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 1, 2012 Partajează Postat Aprilie 1, 2012 Pe opel vectra din 92. Vitezometrul arata cu 8km/h mai mult decat gps-ul intre 30 si 160 la ora pe bord. Eroarea este fixa si nu variaza cu viteza intre aceste limite. Mai sus nu am testat.Teste in diverse locuri cu drum drept atat ca directie cat si inclinatie.La fel am testat cu un symbol vechi si cu un logan din 2004 unde eroarea a fost de aprox 5kmph.Alta verificare se poate face cu ajutorul turometrului prin urmarirea raportului de transmisie. Ex: avem la 80 la ora 2000 ture => 160 la ora vor fi necesare 4000 ture in aceeasi viteza. Daca raportul nu se pastreaza cat de cat egal ori a luat-o inainte vitezometrul, ori patineaza ambreajul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum