Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sursa variabila stabilizata 0-30V 6,7A

mihai 7

Postări Recomandate

Bună seara! Sunt începător şi aş dori să-mi construiesc o sursă variabilă stabilizată, cu protecţie la scurtcircuit, care să furnizeze tensiuni  de la 0 la 30V. În acest sens, mi-am achiziţionat un transformator toroidal de 160W, care furnizează la ieşire 24V ca şi un curent maxim de 6,7A. Am găsit mai multe scheme de astfel de surse pe internet, dar nu stiu care este mai bună. Ataşez mai jos trei scheme, vă rog să-mi spuneţi dacă sunt protejate la scurtcircuit şi câţi tranzistori sunt necesari pentru a scoate 6,7A.

Alimentator 0-30V 20A.odt

15 Ampere Adjustable Power Supply.odt

Power supply 0-28v 6-8 A.odt

Link spre comentariu

Cu 160W nu poti obtine 180W (30Vcc @ 6A) sau 210W (30Vcc @ 7A).

@Marian are o schema de 30Vcc @ 10A postata la Alimentatoare. Merge 100% fiind testata si construita de multi colegi de-a lungul timpului. 

Aici sunt mai multe, inclusiv ce am recomandat. 

Editat de DarkAvenger
Link spre comentariu
10 hours ago, mihai 7 said:

un transformator toroidal de 160W, care furnizează la ieşire 24V ca şi un curent maxim de 6,7A

Ce ai tu acolo se numesc VA, nu W.

Cu 24Vca n-ai sa poti obtine 30Vcc in sarcina maxima la iesirea niciunui regulator.

Numai pe punte se duc aproape 2V, pe transformator in sine pica tensiunea in sarcina cu un anumit procentaj, apoi orice regulator are nevoie de o anumita rezerva ( diferenta ) intre intrare si iesire pentru a stabiliza corect. Probabil un 25-26Vcc maxim la curentul maxim...

Link spre comentariu