Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Exagerezi acum. Avand in vedere ca e usor sa treci daca ai o masina buna, nu un cazan, ce portofel sa golesti. Mergi cu incredere la RAR, ii tragi o pedala si gata.

La benzina e mai naspa, cand verifica CO, Nox, HC, lambda, nu e asa simplu sa o tii la norma.

 

Stii ce sunt curios?

Ei iti pun ceva senzor pe bloc si cu aia iti determina temperatura ulei si cred ca rpm.

Dar cum citeste senzorul respectiv?
Temperatura presupun ca o ia de pe bloc. Si rpm? Prin vibratii? sau?

Link spre comentariu
7 hours ago, ex.escu said:

Motorul k9k830 care echipeaza masina a fost produs la Cleon (Franta) in 2009,eco2,euro4,respecta normele ,opacitatea,(masurat,fara studii),motoarele noi euro 5,6 sunt in culpa; e o intreaga polemica referitoare la calitatea motoarelor,masinilor,consumabilelor produse "la ei ,pentru ei" si pentru restul lumii,dar asta-i alta poveste.

Nivelul de max.130gr.co2 era un nivel f.bun pentru 2009 si bun pentru 2019.

Se poate masura nivelul de zgomot inainte/dupa folosirea uleiului+ aditiv cu telefonul mobil,sunt aplicatii pe net; important e sa mentii parametrii motorului in timp,cat mai aproape de cei initiali.

 

Hai sa nu incepem sa ne inchinam la un motor frantuzesc asa cum faceam la legendele "dacia 1300 pentru export" sau "dacia 1300 cu piese de renault 12". Daca intrebai in dreapta si in stanga la noi pe strada numai renault-uri 12 aveam sub capote desi nu importam nici o bucata.

 

Francezii stiu sa faca revolutii (fie ca este cea Franceza sau Vestele Galbene) si delicatese culinare, nu motoare. Faptul ca un motor a fost proiectat si produs in Franta cu siguranta nu este un motiv de lauda in comparatie cu ceilalti, din contra, pentru mine este un motiv sa caut altceva.

 

Asa cum a specificat si pestisorul nostru, dieselul rupe la noxe, nu vorbim doar de CO2 ci de altele mult mai nocive, nu se interzice in toata Europa pentru ca e mai ecologic ca benzina, teoria conspiratiei in schimb isi face bine efectul si aici.

Si benzina si dieselul in stare perfecta pornesc bine si la cald si la rece (nu extrem). La frig extrem, dieselul putin uzat are de suferit, trebuie sa pui contactul de mai multe ori la bujii ca sa il ajuti, trebuie chiar sa dai mai mult la automat. Un diesel care porneste perfect la 0 grade, la temperaturi sub -10 grade poate sa inceapa sa porneasca sensibil mai greoi. Cand cobori mai jos incep problemele cauzate de vascozitatea motorinei, inghetul - sa fereasca sfantul sa ai putina apa in ea adunata de condens, ca iti impinge cristalele de gheata, le aduna si face dop pe conducta si pornesti la primavara cand se dezgheata conductele ....

Benzina nu sufera de frig, apa, adunata din condens si alte surse, o elimini adaugand alcool care se amesteca cu apa si rezulta un amestec care nici nu ingheata si poate sa fie si consumat de motor in functionare (arde) in combinatie cu benzina.

 

Eu am si benzina si diesel, ca masina de zi cu zi prefer diesel mic (smart) pentru pret scazut pe km. Chiar daca e in stare buna, nu scoate pic de fum, nu papa ulei intre schimburi, merge bine, dar simte frigul, la -10grade trebuie sa dai la automat cu hotarare. La 0grade porneste perfect. Acum doua zile iar am facut 500km pe neasteptat, pai cu benzina costul era cel putin dublu. Are rost sa arunc 100lei la fiecare drum ? sau sa ma zgarcesc si sa iau trenul / microbuzul si sa dau banii pe taxiuri la destinatie ? Prefer sa nu ma las limitat de costuri, sa ma urc in masina si sa imi fac treaba la un cost redus. Cat timp se poate.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Mercedes foloseste pe unele masini motoare renault. Cred ca si motoarele de pe Smart de acum sunt tot motoare renault. La inceput nemtii au fost suspiciosi la fiabilitate, dar dupa cateva teste s-au convins ca motoarele renault sunt fiabile. Nemtilor nu le-a iesit motoare mici la preturi mici si de aceea au batut palma cu renault. 

Link spre comentariu

Mercedes a folosit la A160cdi,B160cdi,motoare 1,5dci ;se pare ca nu au primit motorul de 1,6dci/130cp astfel incat si-au realizat propriul motor de 1,6 diesel pentru C180D lansat in 2018,in plina criza 'anti diesel".

Daca americanii nu dezvaluiau "trucurile" facute de vw,dieselul era si acum bun in europa....pentru a iesi "basma curata" motorizarile uzuale diesel sunt blamate, peste un timp vor apare altele(diesel) ecologice, industria auto trebuie sa prospere,se mai adauga niste taxe ,se mai castiga niste bani.

Autoturismele diesel sau benzina europene pentru piata americana difera (in bine,putere,dotari,finisaj,etc.) fata de cele de pe piata europeana ...americanii au gasit un punct slab si i-au taxat,concurenta e acerba .

Despagubirile acordate clientilor americani de vw nu se pot compara cu cele acordate clientilor europeni, prietenii stiu de ce....

Verificarile (noxe,etc) de care aminteam la k9k830 au fost facute pe bune,nu la ITP, am utilizat mai multi ani motoare 1,5dci ,fara probleme,folosesc k9k830 ,nu a fost sa fie 1,6dci/130cp.

Aceasta e optiunea mea nu vreau sa o impun nimanui,fiecare procedeaza cum crede de cuviinta.

P.S. Poluare "adevarata" produc motoarele navale diesel .

Link spre comentariu

Adica o masina diesel nu e rentabila ca vezi doamne ce polueaza...dar sa arzi mii de tone de pacura,carbune,gaz metan(sau nucleare) in termocentrale sa obtii energie electrica sa o transporti,sa o inmagazinezi in bateria unei masini electrice nu este nici un fel de poluare,nu???In tot lantul asta de productie,transport si inmagazinare apar pierderi(ca astea sunt legile fizicii)si cu toate astea ni se spune ca e mai rentabil asa,decat sa arzi benzina sau motorina si sa obtii lucru mecanic direct...curat murdar coane Iancule

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

 

Acum 25 minute, WINNER 777 a spus:

sa arzi mii de tone de pacura,carbune,gaz metan(sau nucleare) in termocentrale sa obtii energie electrica sa o transporti,sa o inmagazinezi in bateria unei masini electrice nu este nici un fel de poluare,nu?

 

Acum 30 ani, dieselul era bun, foarte bun. Acum nu mai e.E bun automobilul electric.Si asta pt ca inca nu a fost vandut si exploatat in masa. Peste 30 ani sigur vor recunoaste ca n-a fost alegerea perfecta, dar e greu sa le spui asta acum.

Link spre comentariu

Acuma e si  mai bun,e  o vaca numa buna de muls,sunt multi care au masini diesel si trebuie taxati...dupa ce se va raspandi automobilul electric(daca se va intampla)o sa apara in  lume o gramada de focare de poluare (probabil majoritatea pozitionate in lumea a IIIa)alcatuite din termocentrale si alte asemena, iar energia electrica,sigur verde si ecologica,va ajunge in tarile dezvoltate unde totul va fi numai lapte si miere...deci e doar o reimpartire a lumii si intre timp mai facem ceva banii pe seama automoblului cu motor termic ca si asa il ingropam...mortul e totdeauna de vina.

Nu e greu sa la spui ,problema e ca le spui degeaba...ori vorbesti cu ei ori cu un zid,e cam acelasi lucru...nu chiar,zidul nu te contazice!

Link spre comentariu

Eu cred ca automobilul electric ar trebui sa se impuna pt. ca-i la fel ca plita electrica vs. aragazu` traditional, o chestie mult mai simpla de intretinut/utilizat/etc.

Pt. producerea electricitatii exista alternative mai mult sau mai putin poluante.

Dar judecand dupa preturile de pe piata pt. masinile electrice, nu vrea (deocamdata) nimeni asta... tot ii bine c-au aparut trotinete/biciclete la preturi derizorii....

Link spre comentariu
Acum 22 minute, informer a spus:

Eu cred ca automobilul electric ar trebui sa se impuna pt. ca-i la fel ca plita electrica vs. aragazu` traditional, o chestie mult mai simpla de intretinut/utilizat/etc.

Pt. producerea electricitatii exista alternative mai mult sau mai putin poluante.

Dar judecand dupa preturile de pe piata pt. masinile electrice, nu vrea (deocamdata) nimeni asta... tot ii bine c-au aparut trotinete/biciclete la preturi derizorii....

 

Acum 12 minute, WINNER 777 a spus:

Desi suntem un pic off-topic da-ne niste exemple de producere a energiei electrice din surse mai putin poluante si care sa satisfaca pe deplin cererea de energie pentru automobilul electric?ca uite, nici nemtii,nici americanii si nici alti nu au cunostinta de asa ceva ,ei saracii construiesc centrale nucleare,termocentrale,grupuri de cogenerare,eoliene,fotovoltaice, si al naibii energie, cum o produci.cum dispare...nu spun ca dieselul e bun,polueaza,dar sa il inlocuiesti cu o poluare si mai mare e ok???

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
5 minutes ago, WINNER 777 said:

 

Sincer nu prea inteleg ce ma intrebi... ai amintit chiar tu posibilitati de generare a energiei electrice care-s unele mai bune unele mai rele, depinzand de cat de obiectiv si complet vrei sa vezi situatia. N-am nici un razboi de purtat cu motorul diesel, nu-s nici fan nici contra, doar il folosesc pt. ca nu-mi convine sa cumpar un "rucsac" electric la un pret de limuzina pe combustibili traditionali... si da, eu am de carat de ex. la pescuit, nu-mi duc doar borseta pana la servici. :) 

Link spre comentariu

Sa revin on-topic,dieselul merita cumparat si folosit,dar e greu de ales in ziua de azi un model de motor care sa fie ieftin si fiabil.Mi-ar place sa am un Mercedes bot de cal,din ala plin de vaselina,scos de la conservare...Motor diesel adevarat,care isi vede de treaba lui fara sa faca nazuri...

Link spre comentariu

E mai simplu de exploatat un electric. Mai usor de controlat. Nu stiu daca si mai fiabil, ca sa faca fata la 500k km.Oare cate baterii va manca pana la rulajul asta? Ma intreb, cand toata lumea de acum care are diesel, si de ce nu, si benzinarii, vor avea un electric in batatura, si cand vor incepe sa cada bateriile, alea cum le vor neutraliza? Va fi poluanta activitatea asta? Cand vor cere toti o incarcare, cine va fi in stare sa-i satisfaca pe toti? Acum si eu mi-as lua un electric, dar ma tem ca peste cativa ani se vor trezi cu o masa mare de electrice, cu o masa si mai mare de probleme care acum nu se vad  si atunci vor incepe taxarea lor, pe motiv ca antigravitationalele sunt mai curate in exploatare.

Tineti topicul deschis, ne vedem aici peste 30 ani si aflam care a avut dreptate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări