dan-a2 Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Acum 1 minut, doru3160 a spus: Si apoi,asta e, mai sunt si din astia care au baut cerneala. Eu zic asa >> fiecare se ,,lauda cu ce are '' unora le place bezinarul si altora motorinarul Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Raspunsul ala era pt adrian_pic ca justificare ca n-am invatat la scoala... Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 La masinile vechi pe carburatie se evapora benzina,la cele pe injectie rezervorul e presurizat,vaporii de benzina se acumuleaza in canistra cu carbon activ si patrund in admisie printr-o electrovalva controlata de ECU in anumite momente ale functionarii;asa ca nu se pierde nimic. 1 Link spre comentariu
dan-a2 Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Doru > citatul ala a fost gresit , scuze !! Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 (editat) Dizel dizel dizel. Intretinerea e scumpa cand dai peste un cazan. Cand incep toate sa pice ai ce trage. Si mai e aspectul ca daca vrei sa mearga ca nou sa fie totul curat si stas, pe un euro 4 sau mai vechi ar trebui sa ii cureti periodic galeria, egr etc. Dar...mere si asa. Oricum nu te prinzi ca dif nu e asa mare si intra treptat. A mea la fel porneste la cald cat si pe ger. Invarte pret de 1s apoi o ia. Nu conteaza ca abia ce a fost pornita si e calda, sau ca n a fost pornita de 2 saptamani si afara s minus. Pana nu face motorul cateva ture nu vrea sa o ia. Opelul pornea la sfert. Fordu 1.6 dizel la cald o ia instant la rece ori ii dai niste contacte ca sa actioneze bujiile mai mult, altfel invarte cu vreo 2 ture in plus la rece. 1 9 te de i ajm de dai 3 contacte o ia la sfert si la -20. Dizeeeeel. Editat Februarie 7, 2019 de Sharky Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Power of AJM Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 (editat) Cu ani in urma , mergeam iarna in poligon , la Capul Midia . Ma rog , masinile ... romanesti . Autobuze , camioane , TV - uri , ARO , niste automacarale etc . Noroc ca aveam (si) un TAB rusesc , 4X4 . BRDM - 2 , modificat ... complexul SA - 9 . Acela pornea primul , la cheie ... si le tracta si pe celelalte ... incet , incet , inviau toate . Fara faclii , spray - uri , si alte subtilitati ale epocii . https://en.wikipedia.org/wiki/9K31_Strela-1 Editat Februarie 7, 2019 de gauss Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Era sa intreb Care era secretu? Dar apoi am vazut ca era benzina. cand eram copil ma amuzau cei care faceau foc sub rezervor si baie inainte sa porneasca raba. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 (editat) Ma bucur ca mai tine cineva minte ... era un intreg ritual . P.S. - marea majoritate a masinilor militare rusesti erau benzinare . Stiau ei de ce ... , in Siberia nu pornea nici mama motorinelor . In schimb , consumuri ... , noroc ca mergeau si cu C.O. 75 . Chiar mai bine ... cilindree mare , raport de compresie mic . Unele semanau suspect de mult cu Ford - uri din anii '40 . Motoarele ... P.S. - romanii au folosit la TAB - ul 4X4 un motor Diesel supra - alimentat , 160 CP . Cu toane ... , nimeni n - a stiut de ce . Nici macar fabricantul . In schimb , cand mergea ... " rupea " tot . 8 ore , opriri cat sa faca echipajul pipi . Editat Februarie 7, 2019 de gauss Link spre comentariu
ex.escu Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Datele legate de poluarea produsa de motoarele Diesel nu sunt corect prezentate : 1.Un motor diesel,e4, K9k830 (1,5dci) produce max.130gr.co2/km,nivel comparabil cu ceea ce produce un motor pe benzina e5 sau chiar e6 de aceeasi cilindree. 2.Nivelul de oxizi de azot e un pic mai mare,dar in norme si depinde si de calitatea (compozitia) combustibilului si uzura motorului. 3.Randamentul motorului diesel e mai mare si permite in conditii normale, la un motor cu uzura normala , un mers "ecologic". 4.Nivelul de pulberi e mai mare comparat cu cel cu benzina ,depinde si de uzura motorului,starea injectoarelor,calitatea combustibilului,dotarea cu dpf,etc. Poluarea generata de "cazane" se datoreaza de multe ori folosirii motoarelor la turatii incorect alese , intretinerii necorespunzatoare si de asemenea "calitatii" combustibilului asortat cu un biofuel incert. Am folosit la dieselul meu k9k830,un aditiv Lucas (upper cylinder lubricant) ,in proportia recomandata de producator, combinat cu amestec ulei 2t(low ash)/motorina in proportia 1:200 (ulei/motorina) cu rezultate bune in sensul reducerii zgomotului motorului si reducerii consumului; aditivul l-am folosit si la un motor pe benzina 1,2l awy (skoda) cu bune rezultate. Aditivul imbunatateste ungerea la pompa de injectie si la injectoare, curata injectoarele . Biofuel-ul favorizeaza cresterea in rezervor a microorganismelor (depuneri sub forma de mazga in rezervor) si uneori e util si un tratament cu "biocite". Daca motorul diesel e in parametrii normali, la o turatie corect aleasa,cu un combustibil decent,poluarea produsa e comparabila cu cea a motorului cu benzina din aceeasi clasa. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 7, 2019 Partajează Postat Februarie 7, 2019 Da, ai si nu ai dreptate. Fum e clar mai mult, chiar daca nu il vezi. Cauta niste studii care au masurat. Nox tot asa din pacate, mai ales la renault care au fost dovediti ca una au omologat si alta au scos pe drum. De aici e tot scandalul. Nu prea se incadreaza nimic in norme. Cat despre nivelul de co2 mai bine citesti normele de masurare si vei vedea ca nu au treaba cu realitatea. Adica cifrele sunt f ok sa compari doua motoare dar in aceleasi conditii. In realitate ciclurile respective nu se respecta intocmai, nu faci abuz de start stop si multe alte neconcordante. De aia un e4 diesel are co2 mai mare, dar daca e sa pui start stop, incarcare variabila si alte trucuri care nu au de a face cu motorul in sine, diferentele scad. Link spre comentariu
ex.escu Postat Februarie 8, 2019 Partajează Postat Februarie 8, 2019 Motorul k9k830 care echipeaza masina a fost produs la Cleon (Franta) in 2009,eco2,euro4,respecta normele ,opacitatea,(masurat,fara studii),motoarele noi euro 5,6 sunt in culpa; e o intreaga polemica referitoare la calitatea motoarelor,masinilor,consumabilelor produse "la ei ,pentru ei" si pentru restul lumii,dar asta-i alta poveste. Nivelul de max.130gr.co2 era un nivel f.bun pentru 2009 si bun pentru 2019. Se poate masura nivelul de zgomot inainte/dupa folosirea uleiului+ aditiv cu telefonul mobil,sunt aplicatii pe net; important e sa mentii parametrii motorului in timp,cat mai aproape de cei initiali. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 8, 2019 Partajează Postat Februarie 8, 2019 Opacitatea e apa de ploaie, si un A Je Me de 380kkm respecta opacitatea, dar asta nu inseamna ca e nepoluant. Ce se masoara la itp pt diesel (opacitatea) e degeaba. Prinde doar erori grosolane, dar te poti duce acolo cu EGR off, fara dpf si catalizator si opacitatea iese stas, masina e buna! Problemele discutate la nivel european sunt din alta liga. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 8, 2019 Partajează Postat Februarie 8, 2019 (editat) Din ce stiu la diesel la ITP nu se face decat testul de opacitate. Nici macar CO2-ul nu se masoara. La benzinar ii mai dur testul. Editat Februarie 8, 2019 de adrian_pic Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 8, 2019 Partajează Postat Februarie 8, 2019 La ITP se masoara portofelul... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum