Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Merita sa cumperi Diesel?


Vizitator

Postări Recomandate

Mi s-a intimplat si mie se merg in coada unul Diesel, care atunci era ''calcata''  scotea un fum de credeam ca a luat foc. 

Nu ma deranjeaza in mod deosebit cei care au astfel de masini. E treaba lor! Singurii care nu polueaza sint, ''pedestrasii'', carutasii si biciclistii.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 6 minute, fluffy37 a spus:

 

Vai mie, presupun ca in pelegrinarile tale prin afara ai trecut deseori prin Viena, la Schwechat....acolo unde se bifurca autostrada spre Linz. Zi si noapte te intoxici (de pe autostrada) cu fumurile uriase emanate din rafinariile OMV. Aia nu e poluare, asa-i?

 

Numai noi , romanii poluam atmosfera. Curand facem o cheta pentru copiii somalezi si pentru educatia morselor pe cale de disparitie de la polul nord.

Din cite stiu eu rafinariile, termocentralele , complexele chimice , au filtre care nu lasă unele substanțe toxice să ajungă în atmosferă , dar.....o fi cum zici .

Oricum eu doresc dispariția motoarelor diesel de pe turisme , ori taxe mari pentru ele , Bucureștiului este plin de fumigene care se alimentează cu carburant care este folosit de tractoare .

Editat de viobio
Link spre comentariu

Ultimile postari reflecta perfect modul de gindire "romineasca": daca pe altii in doare in c...r de poluare pe mine de ce m-ar durea ?!?

Felicitari! Sa moara si capra vecinului!

Link spre comentariu

Imi aduc aminte  de vremurile, cind eram copil,cum vedeam tractoristii,care atunci cind se intorceau acasa,de la arat sau semanat, aveau fata lucioasa de la fumul lasat de tractoarele cu senile si mai apoi de tractoarele fara cabina. Toamna cind era frig, aveau pislari in picioare, caciuli  cu urechi,  si pantaloni cu pufoici matlasate. 

 

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

In rest nene, las-o ca macane in ultimul hal. Ti-am mai spus ceva ca am un AJM in ograda si nu il am de azi de ieri.
De 5 ani a intrat sub ingrijirea mea, stiu ce poate si ce nu poate. Tu te dai rotund ca ai luat un cazan la 1000E.


Eu nu am ceva cu tine ca de atata ai bani, de un AJM, dar mai exista alte masini. Ca strugurii sunt acri e alta poveste.
Adica da nene, daca la tine la tara il folosesti sa te dai pe pe un deal pe altu, treaba ta. Dar nu poti umple un oras de ele.
Oricum, treaba merge mai departe indiferent de parerea ta. Studiile legate de poluare le fac oamenii de stiinta, gasesti rapoarte cate vrei, nu cate un specialist in 1 9 te de i cu : lasa domne ca nu miroase chiar asa tare.
Dumele ca Astea merg laolalata cu povestile de gen: "1 9 te de i, maxim 5% in oras, mers sportiv, si cand intra turbina nu mai se tine nimeni dupa mine."
"Astea noi is naspa, pline de electronica si nu trag asa cum trag PD-urile."
Pana cand pui doua una langa alta si vezi ce masina veche si obosita e AJM-ul si cat de bine merge una noua.
Care culmea, daca o iei ne-samsarita cu km reali si varsta nu prea mare, merge si ea mult si bine!


In curand se baga norme si ne revenim la normal.
Apoi o sa vezi si tu ca exista E4 sau E5 pe gaz si nu-s asa rele cum crezi tu si la costuri tot acolo iesi. Cel mai important, nu pute in spatele lor!
Spuneti voi de alte tari, nu stiu cand ati fost ultima oara sa vizitati vreun oras mai spalat, eu fac asta de cel putin 5 ori pe an.
Pai nene, nu e atata praf, nu pute atata a esapament desi au masini.
Ce am vazut e ca nu au cazane si au spatii verzi.
Omul aici zice, bine, ce sa dea el bani pe o masina mai noua, ia vreo 3 cazane AJM si merge cu ele pana crapa!
Apoi dupe pe forum ca alea vechi is mai bune ca alea noi si ca a lui nu polueaza, ce mai face oxigen in frana de motor!


PD-urile, ALH si motorul ala de pe golf 3 is tancuri ca motoare, simple si la obiect, si cam atat!
Performanta ok, dar slaba pt zilele de azi.
Unu de la PSA exploatat corect duce si el 300-400km in regim de taxi in oras. Consumul e mai mic, e mai rafinat.
Tot pute din pacate si in mod sigur e smecherit pt poluare, ca AJm-ul de altfel.


In America nu au dat liber la poluare si VAG e in continuare amendat, iar oamenii responsabili inca sunt cu condamnati!
Si da, acolo toti is pe benzina din cauza regulilor mai stricte la noxe, in special in state gen California, unde nu poti sa iti vinzi masina daca nu ai un ITP trecut.
O dai la dezmembrari sau la dealer, care iti ofera un pret de cacao.
Ai eroare check engine in bord, ai picat testul.


Sunt si masini pe motorina acolo, stai linistit. Vag a luat-o in freza pt ca a umblat cu ocaua mica in timp ce cerea ajutoare de la guvern pt un echivalent al programului rabla.
Altii nu s-au bagat pt ca pur si simplu nu renteaza sa mergi cinstit. Creste pretul masinii in asa hal incat oamenii se orienteaza spre benzina sau in aceeasi bani oferi un hibrid.
Acordul din care s-au retras e altul si nu are treaba directa cu ce masini circula pe drum. Are treaba cu industria, si multe alte ramuri, masinile sunt doar o particica mica.


Pt restul:
Benzinele alea dupa care pute au disparut demult, cel putin prin orasele mari nu le mai vezi. Posibil sunt in numar mare in satele uitate de lume.
Poate cate un pensionar nostalgic mai tine cate una sa o scoata din garaj duminica.
Orice E4 benzina e bun care nu e terminat din cauza rulajului/varstei si are sondele intregi si fara scapari de vacuum sau alte traznai toate ieftin de rezolvat.
In schimb un AJM pute mai rau de nou si polueaza mai mult dpdv nox si particule.
Cam la asta era buna taxa de poluare.
Vom vedea ce baga acum.

 

Rezultatul e clar deocamdata.
Vrei sa mergi cu bicicleta prin Faget sau prin jurul Clujului, pe portiunile care le faci pe strada ce vezi?
Tot a doua masina scoate o tenta de fum, cate un vw adus bineinteles 1 9 te de i.
Cand erau logane, nu ne placea, dar cele pe benzina nu le vedeai sa fumege!

Unii ar zice ca-s ipocrit ca si eu am AJM, dar ala a fost adus in tara in 2003! PRactic aia era tehnologia pe vremea aia.
Acu sta pana crapa si gata. De fumegat inca nu fumega si merge in parametri. La 6-10kkm pe an, mai merge vreo 2-3 ani si apoi un hibrid.
Sa imi iau acum un cazan vechi, in nici un caz.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
18 minutes ago, Sharky said:


Pt restul:
Benzinele alea dupa care pute au disparut demult, cel putin prin orasele mari nu le mai vezi. Posibil sunt in numar mare in satele uitate de lume.
Poate cate un pensionar nostalgic mai tine cate una sa o scoata din garaj duminica.

Da s-o crezi tu...nu stiu cum se face, dar zilnic nimeresc in spatele unui matiz sau cielo de-mi strica ziua. Dacii 1300 intr-adevar, nu prea mai vezi, dar in concediu am trecut prin Covasna.Sa vezi acolo ARO si 1300 in circulatie, de zici ca esti in anii 80.

Asa ca,sunt putine, dar nu chiar cum spui tu...

Link spre comentariu

Am scris clar:
"cel putin prin orasele mari nu le mai vezi."


E drept ca nu stiu in Iasi cum sta treaba, dar daca imi spun parerea despre zona aia apoi imi sare lumea in cap.
In Cluj rar mai vezi asa ceva. Cazanele de serviciu sunt cu o treapta mai sus: 1 9 te de i, 1.5 dci vechi, 1.7 cdti, 1.6 tdci sunt cazanele clasic fumegande.
Benzine puturoase cam rar pe aici, poate cate una terminata care manca o tona de ulei. In general pe benzina vechiturile sunt Astra G 1.4, focus 1, logane.


Cielo, matiz, vectra A, pisicuta, ursuleti si altele din generatia aia sunt deja raritati.
Cate un entuziasmat mai umbla cu o pisicuta, sau un CLK, E coupe si alte vechituri dar tinute tipla din pasiune. Iar pasiunea sata costa mai mult ca o masina > 2007.
Mai degraba sunt mai multe masini vechi si intretinute decat cielo, cam asa e treaba pe aici Cluj+Suburbii.


Evident in satele din jur gasesti destule cazane. Dar vb de ce e in oras unde e aglomeratie. Intr-un sat fara circulatie nu prea conteaza.


Eu am avut vectra A 7 ani. DAca sonda lambda e ok, avansul corect dupa ce e cald motorul si intra in bucla inchisa nu pute.
Sonda a fost fabuloasa suma de 150 lei in 2009. Rezultatele s-au vazut imediat.
Cielo si matiz sunt din aceeasi familie, sa le faci sa mearga nu e mare lucru daca mecanicul stie ce face. Dar nimeni nu isi bate capul.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 42 minute, Herr Gigelaizer a spus:

Pai in West cand te prindea cu altfel de carburant (cel industrial sau destinat agricultorilor) in rezervorul de turism nu cred ca  mai "pacatuiai" si a 2-a oara. Si iarasi ne intoarcem la aplicarea legii...

Cu motorina subvenționată de statele vestice pentru agricultori este jale , are o altă culoare față de cea " civilă " , cine o vinde sau cumpără ....o pune de mămăligă .

 

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Faust2018 a spus:

Cu motorina subvenționată de statele vestice pentru agricultori este jale , are o altă culoare față de cea " civilă " , cine o vinde sau cumpără ....o pune de mămăligă .

 

Este motorina bio...o parte din ea este obtinuta din plante (rapita)....o motorina foarte buna care nu polueaza si nici nu miroase nasol!

Link spre comentariu
Acum 19 minute, Herr Gigelaizer a spus:

Pe nationale in Franta a scos consum si de 4,2 ...

 

 

 

Huh? Eu cu C-ul , cred ca e acelasi motor de 2.2. nu am reusit sa scad sub 4,8 pe nationale indiferent cum am mers.

 

In schimb o masina se alege in functie de ce vrei sa faci cu ea. Daca faci taxi iei Logan(majoritatea), daca vrei sa zburzi toata ziua si te tine buzunarul iti iei absolut ce masina vrei, daca vrei sa zburzi toata ziua si nu prea e rost de cascaval, alegi un consum mic, whatever ce-o fi, daca vrei sa te plimbi pe faleza cu lanturili la gat iei x6 sau porsh, etc, etc...sunt multe variabile.

Link spre comentariu
22 minutes ago, mac01 said:

Este motorina bio...o parte din ea este obtinuta din plante (rapita)....o motorina foarte buna care nu polueaza si nici nu miroase nasol!

Este foarte proastă, are o cifră cetanică inferioară și uleiul de rapiță este mul mai scump (cam dublu) față de motorină.  Consumul este mai mare, pterea motorului mai mică plus că îți distruge pompa de injecție . Motorina bio este un fel de abureală si nu se foloseste ca atare ci în combinatie cu motorina clasică.

Un motor bun care este bine reglat nu scoate fum și este economic. La motorina trebuie sa conduci normal cu porniri normale nu „sportive” și la schimbarea treptelor de viteza nu trebuie sa accelerezi brusc - motorul duce, tuirbina își face treaba, poți conduce si sportiv dar ai sa scoti un pc de fum.

Cand iei masina trebuie sa te gandesti unde o voi folosi ? Eu 90% o folosesc in oraș, consum 5-6 %cu AC varapornit tot timpul. Benzinarul se duce in 9% linistit în oraș, daaa știu, or sa sara unii sa spuna ca au motoare de 1,2 si scot 5%... astea-s povești, scoți consumul acesta in orașe pustii dar nu in orase unde mergi bara la bară din semafor in semafor.

Poluare? să fim serioși 99% din fabrici nu mai functionează așa că singura poluare este de la praful de pe străzi. Iarna dau cu nisip sare și clorură de calciu în prostie, după ce se dezgheață nu mătură nimeni, toată primăvara si vara sunt nori de praf pt ca primăriile au contract doar pt deszapezire, adică împrăstie material dar nu și pt curățat. Dacă s-ar mătura străzile și s-ar spăla măcar odată pe săptămână ar dispărea si poluarea cu pm 10 .

Concluzie: masina diesel merită cu prisosintă dacă o iei nouă sau de la o persoană pe care o cunoști bine si stii ca este cat de cat serios. Samsarii de masini dau km inapoi si toti aduc masini de la babe la care le-a murit soțul, au tinut 3 ani masina in garaj si au doar 150 k km in realitate toate au 350 - 450 k km, rata bine la tabla, tapiteria si motorul spalate, pe suruburi au puncte de vopsea pe la coliere etc - vezi motoru-i neumblat...

mai există o categorie de masini care merg cu GMC - alea sunt si mai economice si mai putin poluante, Hibridele si electricele sunt utopii pe roți.

Link spre comentariu

Asa e cu astia, scot consumuri record. Mers sportiv, evident!


DAca intre motoarele noi si alea vechi nu e nici o diferenta, poate nu ai pus mana pe unu.
Ia vezi care e rata de defectare la galerii la astea noi, sau cat de curat e un EGR. O fi ceva tehnologie in plus acolo, ca la AJM clapeta aia de langa EGR avea un strat de 1cm de jeg adunat in cei 20 ani de functionare imediat.


Cate despre drujbe de 1.8 vs AJM, fii serios man, vin cu un focus de 1.8 120 cai si cam rad de ajm-ul tau. SAu un astra H de 1.8 140 ca sa nu zic de civicul Type S.
Pe GPL si pe testate, toate masinile enuntate sunt exemple testate cu prietenii mei.
Evident in linie dreapta, ca pe curbe nu e prea bun dricu ala.
Sunt posesor de AJM stiu ce zic, tot dric!
Aia e, un cazan vechi, iti faci treaba cu el cu brio in caz ca nu te deranjeaza sa ii imputi pe cei din jur.
Cam de aia se baga reglementarile, altfel ne-am umple incet si sigur de AJM-uri si ar pusca internetul de la atatea laude.
Vrei mai ieftin ca AJM? Pai nene exista benzine vechi pe gaz, exista E4 pe gaz, si da, nu polueaza si inainte nici nu aveai taxe.


Cum sa iti zic, prima data cauti sa ai de mancare ca altfel mori, dar dupa ce pui burta la cale parca ar fi bine sa nu te mai caci in casa.
Se cheama evolutie.
Stai linistit si posesorii de cobre si injectie indirecta tot asa ziceau de AJM-uri. Dar iata ca le-a trecut vremea, ca norocu!

Link spre comentariu
Acum 7 ore, franzm a spus:

Si eu as putea sa va pun poze cu toata gama de senzori ce se monteaza în chiulasa si în circuitul common rail al unor asemenea motoare si cu care se ridica permanent caracteristica f(p,v,T) al acestora. S-a cam dus vremea cînd Lica tractoristul (ala de pe moneda de 1 Leu de RPR) curata injectoarele cu o bucata de sârma de balot.

Ce vrei sa explici de fapt?Evident ca la ora actuala nu mai misca nici un motor termic fara electronica...dar la capacitate cilindrica mare si poluarea este pe masura;senzoristica de pe motor ajuta doar, nu elimina poluarea...motorina este deocamdata cel mai bun carburant din multe motive.

Link spre comentariu

As reitera, motorul Diesel este momentan cel mai eficient motor termic, mai ales cel in doi timpi.

Cel mai nepoluant motor termic este...Stirling.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări