Sharky Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 (editat) Stiu 2 persoane care au asa ceva pe masini. Unu dintre ei e zero la mecanica. Stie doar ce se intampla dar nu a pus mana. Al doilea a schimbat turbina in parcare si soft de pe net, de pe un forum de saab. Masinile inca merg de mai bine de 5 ani. Ce am scris acolo se aplica la vectra c z20net. Iar daca e FL NU trebuie sa schimbi injectoarele. La non fl trebuie, dar ce mare lucru? Se vand la bani marunti si le montezi una doua. Si da, pompa duce! Tie in general e greu sa intelegi ca mai exista si alte idei inafara de ale tale. Motorul e standard, lumea il stie, ce pui pe unu merge si pe altu. Tu iei lucrurile de a gata, si au batut altii capul cu cercetarea de care zici tu. Aia e într-adevăr grea si aici sunt ottal de acord cu tine. Numai ca eu vorbeam de cai batatorite de altii! Pana la urma nu trebuie chip poti sa il lasi si standard. Eu am scris posibilitatile. Motorul in sine e pe saab in varianta de 240 probabil de acolo usurinta de upgrade. Kit gpl pt motoru ala costa 3mii lei. Punct. De unde ai scos tu 2mii euro n am idee si nici nu ma interesează unii care nu au reusit sa il regleze Prins costa cam 1000e. Ps unii au asa pe mertzane cu kompresor mecanic. "Sa se oftice tot dujmanu'" Cred ca stii ca motoru e cu injectie secventiala in port, nu cu inj directa. Eu am condus am vazut cum merge, m am lamurit, bate la fundu gol un 19 diesel chipat la 200 si nici nu manca volantele. Opelurile le cam stiu bine cu hibe ca ii cunosc bine pe cei care au service opel in cluj. Eu asa ceva am vrut sa imi iau am stat cu f multi oameni de vorba dar in general ce era bun nu era de vanzare. O masina dinaia o iei cu 4mii e in stare excelenta, alea obosite la 2mii, asa ca iti permiti sa pui gpl. Consumu iese de 9 11 extern pe gpl, in rest poti calcula si tu. Acu 2 ani cand benzina era 5 si gpl 2.2 eu zic ca iesea un cost tare bun. Acu nu. Am scris mai sus comentarii legat de pret gpl. Editat Ianuarie 6, 2019 de Sharky Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 (editat) Tu nu intelegi ca multe sunt carpeli, faptul ca inca merg nu reprezinta o dovada ca schimbarea nu afecteaza cu nimic. De asemenea poate din 100 de insi care au facut schimbarea, 50 au distrus motoarele, tu ai nimerit doi care inca merg. Ti se pare o solutie buna cand ai o sansa de 50-50 sa distrugi motorul ? E doar un exemplu, nu zic ca asta este sansa reala, dar atata timp cat nu respecti calculele si rezerva de limite, nu este tuning, este bataie de joc. Fabricantul calculeaza componentele astfel incat sa mearga cu o anumita rezerva acolo unde este important, cand ai urcat puterea ai eliminat rezerva aia sau chiar ai depasit limitele (in cele mai multe cazuri). Uite un exemplu de calcul pe care trebuie sa il faci si l-ai ignorat, am pus si un tabel mai jos: De fabrica are teava de 2 si un sfert, pe cand la cei 240cai pe care ii zici trebuie sa urci mai sus de 2 jumate, adica de la diametru 57mm, la 70mm ! 57mm este o teava groasa, 70mm e o teava prin care bagi si plimbi pumnul. Da, nu este asa de important la un motor turbo, pentru ca nu se bazeaza pe backpressure sa traga gazele din cilindru, dar totusi e important. Cum faci tu upgrade la 240cai cand nu ii schimbi nici macar teava asa cum trebuie ?? E doar o cacanarie daca nu e totul facut cap coada. Si legat de injectoare ei merg cu injectoare stock, le duc in 100% si intra pe amestec sarac in sarcina si compenseaza asta prin presiunea marita in rampa, acolo unde este posibil ca si-au cumparat regulatoare reglabile, stock-urile nu prea au posibilitate de reglaj. Dar pana si regulatorul ala, un tomei type L costa cat cip-ul cu totul deci iti dubleaza costul numai el. Unde e carpeala, le ignora pur si simplu, monteaza un gigel turbina in parcare si instaleaza softul de pe net si gata, are masina de 500cai ! fara sa aiba habar ca merge pe amestec sarac si sti si tu consecintele. Dar si cu regulator de presiune reglabil, sa urci presiunea nu este un lucru bun pentru ca afecteaza raportul de variatie la turbo si tot rezulta un amestec aiurea. Oricum, m-a enervat doar postul cu "cumperi masina aia si urci de la 100 de cai la 180 cai, sau o cumperi pe aialalta de 170 cai si urci la 250, sau cumperi un camion si urci la 1000 de cai". De ce trebuie sa urci ? Nu iti ajunge ? Cand urci nu afectezi motorul ? Da, il afectezi grav daca nu urci asa cum trebuie, si sa urci cum trebuie te costa mai mult decat masina. La 30%+ cum lauda toti la cip-uri deja e extrem, nu poti sa urci in siguranta fara alte modificari majore, si daca incepi sa dai banii pe modificari ca tu ai nevoie de o masina de 180 de cai in loc de 100cai, mai bine cumpara din prima masina de 180cai stock si stai cu ea asa, o sa iesi mai ieftin. Legat de pretul instalatiei eu am fost cu altcineva cu niste reglaje la gpl-ul lui si am intrebat doar de curiozitate la mine, dar nu mi-am luat 2.0turbo ca sa ii pun gpl, mi-as batea joc de ea. Eu m-am chinuit mereu sa o fac sa consume cat mai mult, nu cat mai putin. Deci de curiozitate am intrebat si nu stiau aia exact, au cautat pe acolo si au inceput sa insire preturi, pe la vreo 70milioane acum 12-13 ani, dar nici ei nu stiau exact, doar pierdeam toti timpul pe cataloage. Nu am zis ca stiu pretul exact, asa cum am zis - nu m-a interesat niciodata, eu mereu m-am chinuit sa o fac sa consume cat mai mult, dar prin metode complete, nu tiganii in parcare. Editat Ianuarie 6, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 6, 2019 Partajează Postat Ianuarie 6, 2019 (editat) E greu sa cumperi o evacuare de motor mai mare de pe vectra sa zicem un OPC din dezmembrari? Potriveste la fix. Injectaorele sunt ieftine, nu o mai tot da cu ele, sau le iei direct de pe saab, ca se mai gasesc, tot de acolo iei si turbina. Ti-am mai spus ca pe facelift injectoarele au debit mai mare de aia poti creste un pic marja. IC-ul e problematic ca nu duce presiune, il pusti, deci tre altul nou, nu din demzmebrari. PLM, eu iit dadeam cazul extrem in care poti face multe cu el relativ simplu si relativ ieftin. Pana una alta nu iti pune nimeni pistolul la tampla sa te oblige sa chipez, original are 175, e destul sau nu imi zi ca si de fabrica merge sarac. Limita si cat intinzi coarda stabilesti tu. Pana la urma vorbim de o masina de 3mii E, o poti lua sa o forjezi cat vrei, why not? In rest sunt de acord cu tine cu marja de siguranta, dar as completa ca pe langa marja de siguranta, producatorul mai trebuie sa respecte normele de poluare, tunerul de ocazie nu. Mai iese si de acolo ceva, in special la diesel. ASta ca paranteza. A, plus motoru nu are EGR, si inafara de pompa de apa si distributie, unde ai de lucru cu el, restul e mega usor de lucrat. Eu m-as lua de alte chestii, gen upgrade la suspensie si la frane, ca in starea stock, sa ii cresti puterea nu ajuta cu mult, ca masina e naspa rau la capitolele astea doua. Dar tot asa, piese de pe modelele mai mari, plug and play! Si parca e vorba ca pui gaz pe el, asa ca ce saracie mai ai cu treaba de benzina? Un vaporizator care ei zic ca duce 250kW costa 500 lei, pune 2, iar injectoarele tot atata costa, pe gpl, se schimba doar diuzele in functie de cat gaz vrei sa scuipe. Problema e sa il de-mapezi, pt ca de mergi in gazu cu amestec bogat, asa cum ii dai pe benzina ca sa tii temperaturile jos, dai de dracu. Dar si aici, motorul e in bucla deschisa cand ii dai talpa asa ca poti "remapa" cum vrei din calculatorul de gaz. Dar sa revenim la diesel, as alege motorul asta oricand in locul unui diesel daca nu am de gand sa fac 300kkm cu el. Nu ca nu ar tine, dar e mai distractiv, e mai silentios, si pe GPL ies tot acolo la pret, fara dpf si alte bucurii ce le aduce dieselul.. Daca targetul meu e ca la final de mandat masina sa faca vreo 100-150k mi se pare o idee mai buna. Asta ca sa nu zic cum toata lumea sta in limba dupa diesel pretul de achizitie e mai bun. Preturile kla GPL conteaza de unde il iei, si respectivul montator cat e de bazat. Un pret iti da unu care monteaza una pe luna si altu ce monteaza 3-4 pe zi. Plus daca vrei sa fii bazat cu injectie de gpl in faza lichida, ca la benzina, apoi da, scoti banu gros, dar in opinia mea asta deja intra in sfera tuning auto. Cred ca s-ar putea obtine ceva motoare serioase turbo pe GPL din combinatia asta. Adica un combustibil cu CO mare si cu temperatura negativa de intrare in camera de ardere nu e deloc de aruncat. Ca se mai sperie lumea de supape, ce sa zic, la diesel nu le unge nimeni si uite ca nimeni cu comenteaza. Picuri ceva ulei si gata. Dar deja o dam in exagerari si nu in economii, gen merita sa imi iau diesel. Pentru un motor supraalimtat cu compresor mecanic, pe mercedes, cel de 1.8 4 cilindri un kit PRINS e cam o mie de E, un stag e cam 700-800E. Eu pe V6 aspirat am pus cu 3500lei, dar am prins o oferta buna. La mine amortizarea s-a facut in 2 ani jumatate, la rulaj de 12-13k pe an. Pana la urma ambii din noi spunem acelasi lucru nu stiu de ce tii sa ma contrazici doar de dragul contrazicerii. Editat Ianuarie 6, 2019 de Sharky Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 10, 2019 Partajează Postat Ianuarie 10, 2019 https://www.wxyz.com/news/ford-europe-to-cut-thousands-of-jobs-as-part-of-restructuring-plan Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 10, 2019 Partajează Postat Ianuarie 10, 2019 50 de pagini? N-ati mai terminat? Eu m-am lamurit. Nu merita Diesel daca e vechi. Am vazut o superba de 2 ani, Diesel, cu esapamentul luci. Eu nu voi avea Diesel ca masina proprie, fie ea si noua. Link spre comentariu
q_acdc Postat Ianuarie 10, 2019 Partajează Postat Ianuarie 10, 2019 Eu nu pot sa sufăr motorina dar în schimb o folosesc! Link spre comentariu
dany_cta Postat Ianuarie 10, 2019 Partajează Postat Ianuarie 10, 2019 (editat) Nici eu nu sufar motorina, asa ca o consum ! Benzina o tin doar pentru spotrive, ca masina de zi cu zi nici nu mi-as imagina o benzinara aspirata care consuma de rupe si trage sa moara, sau turbo capacitate mica si sa trebuiasca sa o turez ca pe o motoreta ca sa aiba putin cuplu cat de cat. Pentru incepatori si cei care n-au bani de diesel (se stie ca motorizarile diesel sunt mai scumpe) e buna si benzina, dar odata ce castigi experienta, nu o sa iti mai arda de motorase pe benzina, ori motoare serioase, ori disesel pentru cuplu. Editat Ianuarie 10, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 10, 2019 Partajează Postat Ianuarie 10, 2019 (editat) V8 ar fi visul meu. Irelevant consumul as pune gaz daca chiar ajung sa circul mult. Impozitul in schimb trebuie ocolit ala doare. La cat circul, senzatia e priceless :). ultimul v8 aspirat incercat 5l 350 cai te baga instant in scaun. pacat ca nu vine manual. avident un v8 supraalimentat ar rupe, dar parca n-as vrea sa imi bat capul cu belelele ce pot aparea in plus. Cum una noua e scumpa o vechitura aduce probleme. Undeva trebuie facut compromisu. turbo merge si el fain, astea cu injectie directa. Am fost uimit de mokka si motoru lui de 1.4. Credeam ca merg cu un diesel de la 1800 tragea serios. Doar ca peste 5mii e gata si sa nu cazi prea jos. Dar degustibus, plus am norocul sa nu circul zi cu zi. Editat Ianuarie 10, 2019 de Sharky Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 https://www.antena3.ro/actualitate/dacia-recheama-in-service-mii-de-masini-care-este-problema-503658.html Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 Se intampla si la case mai mari...nimic nou. E bine ca au ce rechema, asta inseamna ca piata e dinamica, si ei ocupa un segment important. Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Eu n - am comentat nimic ... am pus doar link - ul . Nu stiu de unde reiese ca piata e dinamica si ei ocupa un segment important . Adica , din link ... Ma gandeam ca saptamana trecuta am trecut pe langa un Logan accidentat , plin de sange in fata , ... bord si scaune , si fara urma de airbag . L - au dat si la TV ( pe Logan ... ) . N - au mai apucat sa - l recheme in service ... Editat Ianuarie 15, 2019 de gauss Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Ca sa rechemi 13000 masini in service, inseamna ca trebuie mai intai sa le vinzi.Daca le-ai vindut, inseamna ca piata e dinamica si iti inghite produsele. Nu trebuie sa reiese din link...se subintelege. Cand iti vine vremea, mori si cu airbag si fara, si in Logan si in BMV. Acu' ce sa faci? Sa inchizi fabrica? Editat Ianuarie 15, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
gauss Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 (editat) Nimic . Chiar nu inteleg ... , se pare ca - mi reprosati ceva . Legat de postare , banuiesc ... , poate pentru faptul ca nu " subinteleg " nimic . Din ce doriti . Asta este , nu - mi ies concluziile la ordin . In logica dvs . , nici airbagul n - ar trebui montat . In felul acesta , n - ai ( nici ) ce schimba , problema nu exista , dupa cum inteleg ca sugerati . Ca tot mori cand iti vine vremea ... Sau gresesc ? ... Editat Ianuarie 15, 2019 de gauss Link spre comentariu
adrian_pic Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 Totusi una este sa dai cu mufa (mecla) de volan pentru ca nu s-a deschis airbag-ul (desi l-ai platit si numai ieftin nu este) si alta este cand masina nu are in dotare asa ceva. Eu cred ca airbag-urile pot sa te ajute sa fentezi un pic soarta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2019 Partajează Postat Ianuarie 15, 2019 Airbagul nu se deschide la viteze mici. La alte masini e corelat si cu centura. Nu o porti, mananci din volan. Cine stie in ce conditii s-a intamplat ce povestesti? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum